Diapamin annostus

joo

Paljonko tuota Diapamia tulisi ottaa esiintymisjännitykseen? Tai mikä olisi vielä turvallinen annos ettei tule liian rento olo ja tipahda? Olen noin 90 kilonen mies, ja kärsin kovasta esiintymisjännityksestä. Kädet alkaa vapisemaan kun nytkin mietin tulevaa esiintymistilannetta. Olen joskus Propralia ottanut, ja se auttaa hieman. En vaan voi sitä paljon ottaa (korkeintaan 10mg), kun tulee huono olo. Kylmä hiki ja tuntuu että oksettaa, jos ei pääse liikkumaan. Älkääkä kehottako kysymään lääkäriltä, koska silloin en olisi tänne edes kirjoittanut. Riippuvuuksia minulla ei ole. Olen kokeillut joskus kannabista ja essoja, ei kiinnostanut (kaikkea pitää kokeilla paitsi kansantansseja ja ...). Viinaa en juo, enkä tupakoi (nicoretteä kyllä menee). Nuo Diapamitkin minulla on ollut jo useamman kuukauden juuri tuota esiintymisjännitystä varten, mutta en saanut niitä lääkäriltä. Onko noilla Diapameilla ja Propralilla yhteisvaikutuksia, ja viekö kahvi ja nikotiinipurukumi noiden tehoa? Kertoistitteko edes oma painonne ja annostuksenne, jos ette muuten osaa auttaa, ja kokemuksia tuosta lääkkeestä.

34

30773

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huumeet apuna

      Lopeta esiintyminen senkin hörhö!! Nappailet Diapamia esiintymispelkoosi, mene psykkan juttusille tai jollekin kurssille missä pääset pelkotiloistasi.
      Diapam ei ole tarkoitettu tuollaiseen käyttöön.
      Vittu että jonkun pitää olla noin tyhmä!!!

      • joo

        No tulihan sieltä rakentavaa palautetta.. Lopettaisin esiintymisen jos voisin, mutta ainakin meillä Pro Gradu on pakko esittää. Luulen että vastaaja on hörhömpi kuin minä, sillä minussa ei ole mitään hörhöä. Olen käynyt muutaman vuoden psykologilla masennuksen vuoksi, ja siellä käsiteltiin myös tuota esiintymisjännitystä. En vaan saanut sieltä apua.


      • Pelkääjä

        Älä kirjoittle tänne kpa ei ole parempaa sanottavaa. Näitä esiintymistilanteita tulee itse kullekkin. Mulle 1 10 g riittäää, tosin sekin jo väsyttää jonkin verran. Hyvä olla lisänä mieto tärinänpoistaja.


      • Anonyymi

        Ennemmin tyhmä kun tuollainen vitun myötätunnoton kusipää ali-ihminen


    • jts83

      muuten ku johonki pelkoon meitsi vetää pari lätkää(10 kpl) 10 mg:n pamei ja sit viel mäyräkoira päälle nii o hyvä meno pääl.

    • asiallinen vastaus

      Diapamista en tiedä, mutta itselläni 15 - 25 mg oxepamia Propral 40 mg on poistanut kuvailemasi oireet kokonaan. Diapam 5 mg taitaa vastata oxepam 15 mg:aa??

    • Ennen jännitin

      Olen joskus ottanut puolikkaan diapamia jännitykseen.Pääsin tästä,kun eräs ihminen opetti minulle kuinka esiintyminen saadaan niin varmaksi,että enää en ota mitään.En tiedä auttaako tämä,mutta 1.valmistaudu oikein huolella.(laita kaikki mitä teet ylös)2.Hyväksy itse itsesi sellaisena kuin olet.(yleisössä kaikki ihmiset käyvät samalla tavalla vessassa kuin sinäkin ja syövät ja juovat,eli ovat ihmisiä.)3.Esitys ei ole elämää suurempi.Tärkeä,mutta et kuole siihen.4.Luo positiivinen katsekontakti ihmisiin,eli hymyile ja ole ihan tavallinen,älä esitä mitään muuta kuin olet.5.Harjoittele esitys tutuillesi pari kertaa ja pyydä heitä olemaan tosi tylyjä ja esittämään kysymykset negatiivisesti,niin näin osaat näihinkin varautua,vaikka tuskin mitään negatiivista esiintyy.6.Ulkoile paljon. Tsemppiä!

    • nainen 50kg

      Itse olen n. 50kg painava nainen ja otan satunnaiseen jännitykseen kaksi 5mg:n Diapam-tablettia eli 10mg yhteensä, joskus jopa 15mg. Tuolla annostuksella saa rennon olon, mutta kertaakaan en ole "tipahtanut" (mitä se sitten tarkoittakaan). Tarkkasilmäinen saattaa tosin huomata eleistä (ilmeettömyys, rauhallisuus), että jotain on napsittu.

      Mielestäni siis 10mg ei ole ehkä sinullekaan liikaa.

      En ole koskaan syönyt Propralia, joten en uskalla sanoa mitään sen ja Diapamin yhteiskäytöstä. Kahvia ei luonnollisesti kannata kovin lipittää jos on jännittäjä. Varsinkaan ennen esiintymistilannetta. Nikotiinikin tietääkseni nostaa pulssia, joten en kyllä söisi sitä purkkaakaan.

      Pamien vaikutus alkaa minulla näkyä n. tunnissa.

      • nainen 50kg

        Ainiin... Painotan vielä tuota, että ILMAN Propralia tuo 10mg. Propralin kanssa voi riittää vähempikin, en ole varma. Koskaan ei voi olla liian varovainen, kun lääkkeistä kyse.

        Itselläni tuo Diapam poistaa itsestäänkin kaikki tärinät ja muut.


      • joo

        Kiinostaisi vielä, että kauanko sinulla nuo Diapamit vaikuttaa? Kun nuo seminaarit on joskus pitkiä, eikä omaa vuoroa aina tiedä. Entäs tuo Propralin vaikutusaika, kun siitä on niin kauan kun viimeksi otin? Oletteko ottaneet noita kesken päivän lisää?


      • farmaca phennica tai
        nainen 50kg kirjoitti:

        Ainiin... Painotan vielä tuota, että ILMAN Propralia tuo 10mg. Propralin kanssa voi riittää vähempikin, en ole varma. Koskaan ei voi olla liian varovainen, kun lääkkeistä kyse.

        Itselläni tuo Diapam poistaa itsestäänkin kaikki tärinät ja muut.

        Tiedoksi teille kaikille tietämättömille jotka ei osaa ottaa asioista selvää. Propral lisää bentsodiatsepiimien ja opiaattien vaikutusta. Lukee ihan sielä propralin pakkauksen mukana tulevassa selosteessa. Mutta suomalainen mieshän ei ohjeita lue. Jossei terva, sauna ja viina auta niin tauti on kuolemaksi ;) Itse syön päivittäin 10mg diapameja 6 kertaa ja 30mg opamoxeja 3 kertaa. Kratomi suomeen lailliseksi niin johan monen ongelmat katoais.


    • joo

      Kiitos neuvoista. Ei minulla ole tosiaan mikään tarve narkata. Pitää vain saada tuo työ esitettyä. Olen kerran seminaariin ottanut tuota diapamia 5mg. Kyllähän se on jo rauhoittanut. Esimerkiksi ajatus siitä että olisi omaa työtä siellä salin edessä esittämässä ei ole nostanut pulssia. Mutta tosiaan jos edes mietin tulevaa esitystä kotona, niin sydän lyö lujaa ja kroppa ja sydämen seutu menee hieman maitohapoille. Pitänee kyllä käydä lääkärin kanssa juttelemassa noista annostuksista ja tuosta diapam reseptistä. Häviääköhän nuo propralin haittavaikutukset (huono ja jotenkin levoton olo kun on paikoillaan) jos siihen muutaman päivän totuttelisi.

      Toinen hankala ongelma minulla on se ,että kun olen jossakin luennolla, seminaareissa tai vaikka elokuvissa, niin tuntuu että en voi kontrolloida virtsarakkoa. Vaikka käyn vessassa minuutti ennen, niin parin minuutin päästä on tunne että tulee housuun. No eihän siellä rakossa sitä tavaraa paljoakaan ole ja jos saa vaikka tunnin pidäteltyä ettei käy vessassa niin helpottaa. Vessassakäynti ei juuri auta asiaa, vaan sama tilanne on edessä. Tämä on tosi kiusallinen, ja rajoittaa melko paljon myös jokapäiväistä elämää. Kai se joku jännitysrakko on, kun ei minulla kotona ole mitään ongelmia. Tuo 5mg diapamikaan ei ainakaan viimeksi tuota vaivaa poistanut. Onko muilla tästä kokemuksia.

    • tätä-
    • joo

      Nyt sain lääkäriltä opamoxia, eli sitä pitäisi ottaa 1/2-1 x 15mg 1-2 kertaa vuorokaudessa jännittyneisyyden hoitoon. Lisäksi propralia, jos pystyy, mulla vaan tulee huono olo siitä jos ei pääse liikkumaan (syke laskee 40 hujakoille jo 20mg).

      No tässä testaan nyt tuota opamoxia kotona ettei tule yllätyksiä, ja näin tuo lääkärikin neuvoi tekemään. Otin 15mg aamulla kahvin kanssa, tunnin päästä huimasi, kahden tunnin päästäkin huimasi. Nyt on mennyt 2,5 tuntia ja huimaaminen hieman helpottaa. Paleltanut on koko ajan, kuuluukohan asiaan, samoin kun tuo huimaaminen? Tuossa peilin edessä äsken hieman harjoittelin, niin se ei enää jännittänyt paljoakaan. Tuntuu vaan että alkaa hieman tuon teho jo hiipumaan nyt 2.5 h lääkkeen ottamisesta (vai tuntuuko se vaan siltä kun ei huimaa niin paljon?).

      Minkälaisia kokemuksia teillä on tuon opamoxin vaikutusajasta? Kokeilin joku aika sitten 5mg diapamia yhteen seminaariin, niin sen vaikutus loppui mielestäni kuin seinään noin reilu 4 tuntia lääkkeen ottamisesta. Siihen asti oli kyllä helppoa kommunikoida ihmisten kanssa. Oletteko ottaneet tuota opamoxia lisää kesken päivän, kun noinhan se taitaa tuossa minun reseptissäkin olla? Tämä taitaa olla hieman turvallisempi kuin diapam, kun ei tämä silleen humahda nopeasti päähän.

      • Samaa paskaa

        Samoja paskoja koukkulääkkeitä kaikki pamit.
        Ja tiedoksi vaan, että kofeiini ja nikotiini kumoavat pamien vaikutuksen.


      • joo
        Samaa paskaa kirjoitti:

        Samoja paskoja koukkulääkkeitä kaikki pamit.
        Ja tiedoksi vaan, että kofeiini ja nikotiini kumoavat pamien vaikutuksen.

        kiitos tiedosta. No ei ole kyllä vaikea olla ilman kahvia ja nikotiinia kun noita ottaa, ei mene hermo.


      • MOT
        joo kirjoitti:

        kiitos tiedosta. No ei ole kyllä vaikea olla ilman kahvia ja nikotiinia kun noita ottaa, ei mene hermo.

        Kahvi Propral aihettaa mullakin todella pahan olon. Ei kannata ottaa myöskään tyhjään vatsaan. Pameja voi ottaa useammassa erässä. Esim. 5mg puoli tuntia ennen palaveria, 5mg 2-3 tunnin kuluttua, 5mg 2-3 tunnin kuluttua. Vaikutus säilyy näin vähintään 8 tuntia. Laita tabut pieneen (Smint?) kurkkupastillipurkkiin, niin voit napsia niitä vaikka kesken kokouksen(siis maksimissaan 15 mg!) Diapamia ja Propralia on mulle määrätty yhtä aikaa käytettäviksi. Kokeilepa rauhallista syväänhengitystä jännitystilanteissa. Mulla on auttanut aivan uskomattoman paljon! Muakin alkaa jännittävässä tilanteessa pissattaa. Ei kannata ravata vessassa liian usein, sillä se on vaan tunne eikä oikea tarve. 4 tuntia pitäis selvitä ilman ravaamista nestettä ei kannata nautiskella kovin paljoa.


      • Opa ja Propral
        MOT kirjoitti:

        Kahvi Propral aihettaa mullakin todella pahan olon. Ei kannata ottaa myöskään tyhjään vatsaan. Pameja voi ottaa useammassa erässä. Esim. 5mg puoli tuntia ennen palaveria, 5mg 2-3 tunnin kuluttua, 5mg 2-3 tunnin kuluttua. Vaikutus säilyy näin vähintään 8 tuntia. Laita tabut pieneen (Smint?) kurkkupastillipurkkiin, niin voit napsia niitä vaikka kesken kokouksen(siis maksimissaan 15 mg!) Diapamia ja Propralia on mulle määrätty yhtä aikaa käytettäviksi. Kokeilepa rauhallista syväänhengitystä jännitystilanteissa. Mulla on auttanut aivan uskomattoman paljon! Muakin alkaa jännittävässä tilanteessa pissattaa. Ei kannata ravata vessassa liian usein, sillä se on vaan tunne eikä oikea tarve. 4 tuntia pitäis selvitä ilman ravaamista nestettä ei kannata nautiskella kovin paljoa.

        Opamox ja Propral on paras yhdistelmä esiintymistilanteisiin. Pamit vetää liian "löysäksi" kun taas Opamoxit oikein piristävät mieltä. Propral estää sitten fyysiset oireet eli hikoilun, vapinan ja änkytyksen...jne. Annostusta kannattaa itse kokeilla. Opamoxin vaikutus alkaa suht hitaasti ja huippu on ainakin minulla noin 2-3 tuntia ottamisen jälkeen.


      • hälö
        Opa ja Propral kirjoitti:

        Opamox ja Propral on paras yhdistelmä esiintymistilanteisiin. Pamit vetää liian "löysäksi" kun taas Opamoxit oikein piristävät mieltä. Propral estää sitten fyysiset oireet eli hikoilun, vapinan ja änkytyksen...jne. Annostusta kannattaa itse kokeilla. Opamoxin vaikutus alkaa suht hitaasti ja huippu on ainakin minulla noin 2-3 tuntia ottamisen jälkeen.

        että propranololi ja benzot on paras turvallinen vaihtoehto esiintymiseen, jos se on välttämätöntä niinku itselläni muusikkona on. muitakin lääkkeitä/huumeita on olemassa, mutta niiden toimivuuteen vaikuttaa taas ihan muut asiat, ku eivät ole standardisoituja puhtautensa tai minkään muunkaan ominaisuutensa vuoksi missään laitoksessa laittomuutensa takia. Jos joudut esiintymään säännöllisesti, saat siitä ajanmyötä varmuutta tai et, ota mikä auttaa. Opiaatit, amfetamiinit ja monet muut namut auttaa asiaan. Turvallisinta ja suositeltavinta on kai propral ja bentsot lääkärin lapulla, mut jos tsekkaat mitä menestyneimmät artistit on vetäny, huomaat mistä on kyse. Silti, peruspelot ja fobiat lähtee bentsoilla ja propralilla. Extraboostia löytyy kadulta, mikä on RISKI.


      • jepjep6
        Samaa paskaa kirjoitti:

        Samoja paskoja koukkulääkkeitä kaikki pamit.
        Ja tiedoksi vaan, että kofeiini ja nikotiini kumoavat pamien vaikutuksen.

        Nyt puhut täyttä paskaa, nikotiini saatika kofeiini ei liity mitenkään päin pamien vaikutukseen joten nyt taas niitä faktoja ennenkun suuta auotaan.


      • Anonyymi
        jepjep6 kirjoitti:

        Nyt puhut täyttä paskaa, nikotiini saatika kofeiini ei liity mitenkään päin pamien vaikutukseen joten nyt taas niitä faktoja ennenkun suuta auotaan.

        nyt puhut kyllä itse aivan täyttä paskaa.... kofeiini ja nikotiini nimenomaan poistaa diatsepaamin vaikutusta (nopeuttaa elimistöstä poistumista) ja myöskin kaikki mahdollinen aine mikä kiihdyttää sydämensykettä on todella raskasta sydämmelle... mietippä nyt hetki, toinen laskee sykettä, toinen nostaa... vaikutat olevan tyhmä kuin ovenkahva, eli siis diatsepaamin muiden rauhoittavien kanssa kofeiini joka nostaa sykettä, nikotiini joka myös nostaa sykettä ja otat päälle rauhoittavia tai alle on em. raskasta pumpulle, ota itse faktat esiin ennenkuin kirjotat edes ensimmäisen kirjaimen.


    • cure1234

      Itse olen syönyt Propralia 40mg n. 1-3 tablettia ennen esiitymisiä. Näiden avulla valmistuttu ja viety läpi monia mahdottomalta tuntuvia esityksiä. Nyt lisänä vielä 5mg Diapam, joka on ns back up tilanteisiin missä ei vaan voi mennä lukkoon. Kärsin todella pahasta eisintymisjännityksestä ja aiemmin jäivät kaikki esiintymiset väliin juuri tästä johtuen. Toki tämä peikko tulee olemaan elämässä varmasti aina, sillä joudun viikottain esiintymään ja olen tehnyt sitä jo 10 vuoden ajan ja edelleen oireet jatkuvat ihan yhtä pahoina. Myöskään terapiat yms eivät auta. Lääkkeillä kuitenkin pystyy melkein normaaliin elämään pelon ja jännityksen kanssa. Miksi turhaan pilata elämäänsä murehtimalla, kun lääkkeet on keksitty.

      • Kyllikki Ky

        Niin tietysti alaa ei kannata vaihtaa vaan mielummin tuhota itsensä pikkuhiljaa, järki käteen. Mielummin elän puolet pienemmällä palkalla ja pidän itteni normaalina kun tienaan reilummin ja tuhoan itseäni :) tai sitten tosissaan vaihdat siihen kannabikseen, haittavaikutukset huomattavasti pienemmän ja rentoutuminen ja esiintymisen pelko varmasti katoavat, ja niinkun joku aikasemmin maitsi ni mielummin sitä indicaista lajiketta ettei tarvi iha sativa täpinöissä siel olla ^^


    • diudai paminsux

      vedä kunnon marihatsit ennen esitystä mahdollisimman indikaisen lajikkeen etsit niin kyllä alkaa rentous iskeä.

      • asd

        Varmasti rentouttaa, eipä taida tulla koko esityksestä sen jälkeen vaa mitää. toisekseen. Sekin vaa että voi olla tietomättömälle hieman hankala lähtee niit bloosseja ettimään :)


    • marijuana

      Propralilla ei tee paljon mitään, aika turha lääke, ainakaan mulla se ei paljon poista ahdistusta.. Kyllä varmasti niillä kunnon ''marihatseilla'' helpottaa taikka bentsoilla, molemmat hyvä valinta.

    • iibelisbombelis

      Marihatsit ja marisatsit tuli ja meni ja tuli, tuli!!!!

    • Julle123456

      Kokeilemalla tietää toisille voi riittää 5mg

    • Bellabambina

      Itse olen syönyt kaikkia mahdollisia bentsoja (respana 3x 10mg pamia päivässä paniikkihäiriöön ja ahdistukseen). Olen koko lapsuuteni ja nuoruuteni kärsinyt pahasta esiintymisiskammosta, paniikkikohtauksista ja luulin että on normaalia kun vihlaisee vähän väliä oikein kunnolla tuolta sisältä. Lääkkeet kun sain, elämä alkoi menemään paljon paremmin. Jos olisin saanut edes jotain pieniä määriä mietoja bentsoja lapsena, koulun käynti olisi mennyt varmasti paljon paremmin. Näiden sairausten takia koulut meni päin vittuun eikä amikseen tai lukioon päästy keskiarvon takia, musta tuli juoppo 18 vuotiaana (ei sitä ettenkö olisi nuorempanakin juonut, mutta tuolloin meni jo päivittäin vahvoja). Sitten tuli kannabista mitä rupesin polttelemaan päivittäin. Se auttoi ahdistuksen ja paniikkiin, mutta välillä vedin itteni psykoosiin. Juominen loppui hetkeksi. Sitten kun sain reseptin pameihin, molemmat loppu. Joskus vain saatoin ottaa kuten esim. Viikonloppuna. Hyvää jaksoa kesti jonkin aikaa, kunnes menin kerran psykiatrin vastaanotolle missä hän päätti että mua pitää palvella mielenterveys ja päihde palvelulla, no sinne menin ja kusipäätä lopettivat lääkkeeni seinään. En käyttänyt huumeita, mutta tuon jälkeen rupesin käyttämään ihan kaikkea mahdollista iv:nä, varsinkin buprenorfiinia. Se on jotenkin niin sairasta että lääkärit jotka ei osaa kuvitella millaisia tuskia ihmisellä voi olla, vaikka ei olisi mitään pahaa tapahtunut koska se on sairaus, lopetetaan lääkkeet jotka auttanut pois minut syrjäytymiseltä. Sen jälkeen kadulta jouduin pamit ostamaan koska olihan koukkukin jo kuitenkin tullut. Nyt olen lääkkeiden lisäksi subutexin orja. Mietin millä vitulla ne valitsee noita lääkäreitä sinne jotka ei ymmärrä oikeasti MISTÄÄN MITÄÄN!! Ja itselläni muutenkin ollut semmosia kokemuksia mitä moni ei koe, esim. Aseilla uhattu, useita kertoja ryöstetty, ihmisiä kuollut oma mieskin, keskenmenoja monia (silloin tietenkin olin selvänä), useita pahoinpitelyjä ja vaikka mitä. Sairauden lisäksi noista toipuminen on todella rankkaa. Mutta eihän lääkärit sitä tajua kun ei ole samallaista sairautta ja vastoinkäymisiä ollut. Jos saisin reseptin takaisin niin menisin ehdottomasti takaisin töihin (ollut viimeksi 18vuotiaana,nyt olen 25) ja varmasti auttaisi eroon subusta myös. Katukaupassa bentsot ovat sairaan hintaisia ja sen takia jouduin ennen tekemään rikoksia niiden takia että sain edes päivän annoksen. Mutta, kyllä, pamit auttaa elämään jos sairastat näitä. Ei se ole elämää jos joudut joka päivä pelkäämään heti aamusta herätessä. Tsemppiä kaikille!

      • Anonyymi

        Mikä tilanne nyt? Saitko reseptilääkkeet takaisin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä tilanne nyt? Saitko reseptilääkkeet takaisin?

        itsellä juolahti sama kysymys mieleen ja tiedän täysin millainen tällainen tilanne on että joutuu bupren orjaksi.. itse lopettanut 4x käytön ja vierotusoireet on jotain aivan kamalaa, hikoilua, ripuli, pahoinvointi, jalkojen lihasten jatkuva särky, levottomuus päästä varpaisiin(ainut lääke suihku ja pienet savut jointista mutta ei todellakaan pitkäkestoinen lähinnä lyhyt helpotus), ahdistuneisuus, paniikkikohtaukset, masennus ja tästä kaikesta seuraava alkoholismi(itsellä). en halua pelotella missään nimessä, vierotusoireiden voimakkuus riippuu täysin ihmisestä ja kuinka isoja annoksia käyttää, mutta pahimmat oireet alkaa katoamaan noin 3-4 viikon päästä ainakin itsellä. toivottavasti tilanteesi on parantunut vastassa sulla on ollut aivan täysin tietämätön ja toisen elämästä välittävä lääkäri, näitä kutsutaan puoskareiksi(kai :D), toivotan todella suurta tsemppiä elämääsi! mulla menee nykyään rivatrillin tilalla diapam 10mg x4/pv, ylivoimaisesti parempi lääke kaikinpuolin kuin rivatril 2mg, saan jopa nukuttua silloin kun haluan nukkua ja mielialani on tasaisempi kuin koskaan elämässäni on ollut, olen nyt 30v ja käyttänyt 17vuotiaasta asti eri bentsoja, mielialalääkkeitä, neuroleptejä yms lekurin määräyksestä(sosiaalistentilanteiden ja julkistenpaikkojen pelko ja niihin sisältyvä paniikki ja ahdistuneisuushäiriö) ja pysyn näinkin pitkän bentsohistorian jälkeen edelleen niiden kannalla muiden lääkkeiden sivuvaikutukset on itselläni aivan kamalaa mm. ketipinorista jäänyt 6v käytön jälkeen pysyvästi levottomat jalat, vaikka näitä ei aina olekaan, mielialalääkkeistä oksennan noin 10litraa/pv kun niitä olen syönyt ja merkillä ei ole ollut mitään väliä aikoinaan v2011 kun siedin näitä oireita minulle pamahti mania, jonka seuraksena sain diagnoosin kaksisuuntainen mielialahäiriö... tämän jälkeen olen minulle ei ole edes yritetty tarjota minkäänlaista ssri/snri/maoi lääkkeitä yöksi vain 25mg triptyl, 3x 75mg pregabaliini ja diapamit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        itsellä juolahti sama kysymys mieleen ja tiedän täysin millainen tällainen tilanne on että joutuu bupren orjaksi.. itse lopettanut 4x käytön ja vierotusoireet on jotain aivan kamalaa, hikoilua, ripuli, pahoinvointi, jalkojen lihasten jatkuva särky, levottomuus päästä varpaisiin(ainut lääke suihku ja pienet savut jointista mutta ei todellakaan pitkäkestoinen lähinnä lyhyt helpotus), ahdistuneisuus, paniikkikohtaukset, masennus ja tästä kaikesta seuraava alkoholismi(itsellä). en halua pelotella missään nimessä, vierotusoireiden voimakkuus riippuu täysin ihmisestä ja kuinka isoja annoksia käyttää, mutta pahimmat oireet alkaa katoamaan noin 3-4 viikon päästä ainakin itsellä. toivottavasti tilanteesi on parantunut vastassa sulla on ollut aivan täysin tietämätön ja toisen elämästä välittävä lääkäri, näitä kutsutaan puoskareiksi(kai :D), toivotan todella suurta tsemppiä elämääsi! mulla menee nykyään rivatrillin tilalla diapam 10mg x4/pv, ylivoimaisesti parempi lääke kaikinpuolin kuin rivatril 2mg, saan jopa nukuttua silloin kun haluan nukkua ja mielialani on tasaisempi kuin koskaan elämässäni on ollut, olen nyt 30v ja käyttänyt 17vuotiaasta asti eri bentsoja, mielialalääkkeitä, neuroleptejä yms lekurin määräyksestä(sosiaalistentilanteiden ja julkistenpaikkojen pelko ja niihin sisältyvä paniikki ja ahdistuneisuushäiriö) ja pysyn näinkin pitkän bentsohistorian jälkeen edelleen niiden kannalla muiden lääkkeiden sivuvaikutukset on itselläni aivan kamalaa mm. ketipinorista jäänyt 6v käytön jälkeen pysyvästi levottomat jalat, vaikka näitä ei aina olekaan, mielialalääkkeistä oksennan noin 10litraa/pv kun niitä olen syönyt ja merkillä ei ole ollut mitään väliä aikoinaan v2011 kun siedin näitä oireita minulle pamahti mania, jonka seuraksena sain diagnoosin kaksisuuntainen mielialahäiriö... tämän jälkeen olen minulle ei ole edes yritetty tarjota minkäänlaista ssri/snri/maoi lääkkeitä yöksi vain 25mg triptyl, 3x 75mg pregabaliini ja diapamit.

        edit: pregabaliini ja pamit siis sosiaalisten tilanteiden ja julkistenpaikkojen pelkoon, ahdistuneisuuteen,paniikkioireiluun ja muihin vahvoihin fyysisiin oireisiin, joita nämä aiheuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        edit: pregabaliini ja pamit siis sosiaalisten tilanteiden ja julkistenpaikkojen pelkoon, ahdistuneisuuteen,paniikkioireiluun ja muihin vahvoihin fyysisiin oireisiin, joita nämä aiheuttaa.

        ja vielä yksi edit: tottakai psyykkiset oireet.


    • Lääkekiihotusta

      Jos on pakko esiintyä, niin ei auta mikään, paitsi poispäin kääntyminen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      446
      3251
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      410
      2851
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      126
      2765
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      163
      2153
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      1970
    6. 176
      1380
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1327
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1216
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      76
      1172
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1030
    Aihe