Kombi-mono

Kombi-monot

Hiihtelen vapaalla n.kolmasosan talven kilometreistä. monona minulla on salomonin kombi mono (keltapunainen) joka on alusta saakka ollut erittäin mieluinen (sopii minun jalalle).
hiihdän siis tällä samalla monolla myös vapaata.
minulla ei ole koskaan ollut varsinaista luisteluun tarkoitettua monoa joten en tiedä kuinka suuri ero/hyöty siitä on tuohon kombiin verrattuna.
onko joku ollut saman tien kulkija kyseisessä asiassa ja siirtynyt oikeisiin välineisiin ns. välivaiheen kautta? kertokaa olennainen ero. mitä osa-alueita se eniten parantaa.

15

2316

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luistelumonoilla

      voi hiihtää ihan mukavasti pertsaa, itsellä Salomon RS9 pilot, molemmat sujuu, nilkkaremmin voi jättää perinteisellä vähän löysemmälle. Hyvä kombimono tuo aik. kilpaluikkamono. Mitä olen kaupassa taivutellut Fischerin kilpaskatingia niin siinäkin niin joustava pohja, että molemmat varmaan sujuu.

      • viesti

        oli siis siis, että useimmat luistelumonot soveltuvat myös pertsan hiihtoon, eli yksillä monoilla pärjää.


    • kapulakieli

      Kyllä nämä kombimonot ovat, kuten kaikki kombijutut kompromisseja. Ei siis kumpaankaan täysin sopivia.

    • monosta

      Eiköhän se suksi jää kombi vehkeillä takaa vähän niinkuin roikkumaan kokoajan. Eikö niissä kombeissa ole se pelkä kärkikiinnitys?

      Eli kombeilla luisteleminen paljon vaikeampaa, suksen hallinta jne...

      Niin ja se luistelumono on vähän niinkuin luistimen laittais jalkaan. kierojäykkyyttä riittää. Mutta mielestäni suurempi puute kombivehkeissä on se monon kiinnitysmekanismi, kuin momo itse.....

    • Anonyymi

      Joo kannattaa miettiä meneekö kombiin salille/jumppaan. Vai mitä meidän omistaja on mieltä ”tilastaan”?

    • Anonyymi

      NNN-combit ovat jo niin hyviä, että ei väliä, kummat sukset ottaa. Jotkut ovat koittaneet jopa vasuriin vapaata ja oikeaan oikeata perinteisen hiihdon sulsea.

      • Anonyymi

        Niin, silloin ollaan hiihdon juurilla, LYLY ja KAHLU.


      • Anonyymi

        mitä tarkoiat? kummat sukst... mikä olla vasuri vaiko oikea? mikä olla sulsea...nyt mina ei ummarra... ja mitä koitataan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mitä tarkoiat? kummat sukst... mikä olla vasuri vaiko oikea? mikä olla sulsea...nyt mina ei ummarra... ja mitä koitataan

        Sen tietää vasta kun testaa, esim Paljakka-Ukkohalla-Paljakka vedetty 20 krt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen tietää vasta kun testaa, esim Paljakka-Ukkohalla-Paljakka vedetty 20 krt.

        Konheellista hoitoa tuohle välille ei ole hetkeen olhu, niin ovat katteellisia toisilleen näläkämaan kakarat. Jokku sissit ylläpitävät luonnonladun tuohon välleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen tietää vasta kun testaa, esim Paljakka-Ukkohalla-Paljakka vedetty 20 krt.

        siis eikä...oot vetänyt paljaalla 20krt ukkoa suolehe


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siis eikä...oot vetänyt paljaalla 20krt ukkoa suolehe

        Paljakassa ja Ukossa on nykyisin ihan omat suoliköörinsä parinvaihtopilleissä.


    • Anonyymi

      Itse olen hiihtänyt useasti vapaan suksilla ja monoilla perinteistä, etenkin Leviltä Ylläkselle hiihdettäessä. Kun tullaan Ylläksen vastuulla olevalle hoito-osuudelle, sen on useimmiten niin ummessa, että luistelu ei onnistu uppohangessa. Enerkiseriäkään ei kannata poistaa.

    • Anonyymi

      Pursuit mono soveltuu hyvin molempiin tyyleihin. Niitä vaan ei ihan jokaputiikin urkkaosastolta löydy.

    • Anonyymi

      Moni 1900 luvun puolella pertsamonolla luistellut köpöttää nykyisin tekonivelen avulla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5225
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3267
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1847
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1820
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1395
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1287
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe