Mitä ylioppilaslahjaksi ?

tulee taas lakkiaisia tänäkin keväänä ja pitäisi keksiä, mitä hankkisin lahjaksi tuoreille ylioppilaille. Voisitteko te auttaa minua, kun on varmaan omatkin muistot tuoreena mielessä?

Mietin, että jos ostaisinko kirjan tai muun lahjan, vai olisi seteli nuorelle mieleisempi lahja. Keksittekö te hyviä ehdotuksia, mitä voisin antaa?

Millainen seteli olisi sopiva summa kortin väliin?

Kukaan nuorista ei ole minulle henkilökohtaisesti läheinen.

Kiitos ystävällisille vastaajille asiallisista vastauksista.

3

6808

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuokkija muualta

kukka riitä, niinkuin silloinkin, kun mennään puiolitutun rippiäisiin.

• YO 06

Itse olen toivottavasti tämän kevään YO. Lahjaksi olen toivonut läheisimmiltä tuttavilta ja sukulaisilta astioita, aterimia ym. Yksi kaunis pullalautanen esim. Pentikiltä on erittäin elegantti ja arvokas lahja. Kauniisti paketoituna esim. sellofaaniin lahja saa sen kaipaaman arvokkuuden. Yhdelle ihmiselle se tosin saattaa olla aika arvokas, etenkin jos lahjan saaja on puolituttu.. Yhdeltä/kahdelta ihmiseltä rahalahja olisi 15-20 € ja monelta (3ja enemmän) hinnan voi nostaa 30-50€. Rahan ei tarvitse olla suuri. Hienostuneisuutta rahalahja saa, jos antaa YHDEN ruusun kirjeen mukana. Itse ainakin ilahdun enemmän yhdestä ruususta ja 10 eurosta kuin kymmenestä ruususta.

Kiteytettynä: Jos ei tunne lahjan saajaa, kannattaa sujauttaa seteli tai sekki kortin väliin ja ojentaa se kauniin ruusun kera.

• Yo98

Minun ylioppilasjuhlista on vajaa kymmenen vuotta. Muistelen että sain paljon rahaa lahjaksi ja sitten niillä rahoilla ostin itselleni mm. hyvän ja arvokkaan kellon ja astioita. Mutta niistä rahoista ei jäänyt muistoa lahjanantajasta. Muutamia lahjoja toki sain esim. toivomaani Pentikin astiastoa. Astiastot on kalliita, mutta sanoisin että jos lahjan saaja keräilee jotain astiastoa omaaa kotia varten, hän kyllä arvostaa sitä yhtä tai kahta mukia. Kannattaa siis kysellä vanhemmilta onko nuorella erityisiä toiveita. Sain silloin myös lahjaksi valokuvakansion, se oli sellainen joita saa kultasepänliikkeestä, hopeinen kehyskantena. Sain se isäni serkuilta ja lahja tuntui silloin vähän hassulta. Mutta missä olisi valokuvat tärkeästä päivästä jos sitä kansiota ei olisi.. Joko jossain laatikossa pölyttymässä valokuvausliikkeen pussukassa tai sitten tietokoneella tai cd:llä. Nyt ne kuvat on nätisti tallessa ja kantea koristaa minä itse, kaunis hyvy kasvoilla, lakki päässä ja ruusu kädellä. Ja mikä parasta, muistan tasan tarkkaan keneltä sen lahjan sain =)

Ai niin.. Ja rahasta vielä.. Sain silloin summia 50-500 markkaa, riippuen siitä kuka antaja oli.. Kummit panostivat vähän enemmän kuin naapurit jne. Monella on paljon juhlia ja on selvää että taloudellinen tilannekaan ei anna mahdollisuutta panostaa mahdottomia. Ja pääasia ei kuitenkaan ole se lahja. Minulle oli tärkeintä, että ihmiset muistivat minua ja arvostivat sitä minkä olin saavuttanut. Itse sitä ei välttämättä niinkään tajunnut. Mutta oli kiva nähdä vanhemmat ja mummo ylpeinä. Ja ei sen edes väliä onko kyseessä yo vai amis. Yhtä arvokkaita kumpainenkin =)

Tässä muutamia juttuja vinkiksi. Päivä on nuorelle tärkeä ja taitaa silloin lakitushumun ja onnittelujen (kilistelyjen kera), jälkeen olla mielessä vaan illan bileet =) Mukavaa kesää sinulle!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      50
      3364
    2. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      552
      2078
    3. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      84
      1976
    4. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      17
      1960
    5. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      20
      1588
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1528
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1386
    8. Millainen kaivattusi luonne on?

Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      90
      1349
    9. Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.

Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      1307
    10. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      48
      1230
    Aihe