Beretta

6,35

Vanha Beretta, onko mitään arvoa?

8

1515

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuin yhtä mallia

      Lisäksi kunto ratkaisee, onko korroosio iskenyt, onko osat tallella, yms.

    • Nomark

      Olen aikaisemminkin kirjoitellut aseiden arvosta ja sanonut uusien aseiden olevan pääsääntöisesti vanhoja arvokaampia. Beretan kohdalla käyttäisin seuravaa kaavaa: arvo uuden vastaavan hinnasta 25%, mikäli ase hyvä kuntoinen, myyntihinta 50%.Mikäli kysymyksesä olisi esim. Joha-merkkinen pistooli, arvo olisi 10%, mutta FN Baby, alkuperäisessä laatikossa, olisi kalliimpi. Näiä kuuskolmivitosia on liikkeellä aika paljon luvattomia ja luvallisia. Ei mitenkään himoittava keräilykohde enää tänä päivänä. Merkkikerääjääle tälläinen Beretta saattaa olla puuttuva rengas, mutta kerääjät ovat hintatietoista väkeä, vaikka usein sanotaan, että " kyllä joku keräilijä maksaa tämmöisestä ja paljon". Bullshit, sanon minä.

    • Vertaamista vähän

      Tietysti haittaa se ettei vastaavaa verrokkia välttämättä ole.
      Joha kuuluu sarjaan espanjalaiset fn06:sen derivaatat. Mutta ilmeisesti tai väitteen mukaan markkinoitu tällä nimellä vain Suomeen. Että sillä saattaisi olla tätä kautta hieman lisääntynyttä keräilyllistä arvoa.

      Takavuosien aselupien hinnan nostoilla ja lupien muuttamisella yksilöidyiksi siten ettei yhdellä luvalla voinut enää ostaa vaikka "kolme pistoolia 6.35-45" vaan jokaiselle oli hankittava oma kallis lupa saatiin näppärästi näiden tyypillisesti satkun kummallakin puolen olevien aseiden kauppa loppumaan.
      Nekin jotka ovat olleet piironginlaatikoissa ilman lupaa ennen sotia hankittuina pysyvät ilman lupaa, eivätkä enää päädy keräilijöiden kassakaappeihin.

    • Perintöaseita

      Sain isänperintönä Berettan 6,35 vuosimallia 1942 XX (Italian fasistihallinnon ajanlaskun kahdeskymmenes vuosi). Hyväkuntoinen ja luvallinen ase.

      Osaisiko joku mahdollisesti kertoa aseen arvosta ja kertoa näiden agenttipistoolien historiasta Suomesta. Mahdollisesta arvostahan oli hyvin jo tietoa aiemmissa vastauksissa. Toisaalta olisi mukava tietää, mistä löytyisi lisää tietoa.Olen ymmärtänyt, että em. tyyppisiä aseita tuli sodan aikana Suomeen mm. lentäjille Fiat G 50 kaluston mukana. Nuo koneet saapuivat Suomeen kylläkin tätä pistoolia aikaisemmin.

      Tiedoista kiitollinen

    • messuilla, joskus 10 v

      tai vähän alle sitten näin, kaksi kappaletta, hinnat oli siinä 700 ja 800 mk muistaakseni.
      Toisessa oli pinnassa vähän iskemää.
      Oikein nätti ja kiva pikkupyssy.
      Taskuaseiden hinnat ovat lupapolitiikasta, lähinnä hinnasta, johtuen laskeneet. Toisaalta inflaatio tarkastus huomioitava..
      Melko hyvän käsityksen saat nykyisestä vastaavuudesta selaamalla sen aikaisia ja nykyisiä aselehtiä, jollet juuri samanlaista löydä.

    • kerääjä

      Juuri yks kuolinpesä myy aseita ja tällaisen hinta on 20 euroa/kpl. Aseet poliisin hallussa.

      • ja messuille.

        Jos ilmatteksi saa, voi vähän tinkiäkin.
        Sopiva tarina kylkeen ja hintaa 20% ylös siitä muut pyytää.
        Voi pitää vähän aikaa varastossakin, ei pääomia paljoa sitoudu.
        Aina välillä näkee niitä jotka naama punaisena ja kädet täristen tunkee rahaa ja ostolupaa.
        Silloin voi itse pyöristää alapäin tasasummaan, ja kaikki on tyytyväisiä.


      • Nimetön

        Eihän näiden"kerääjien" mielestä mikään ase ole juuri minkään arvoinen. Mutta annas olla kun he itse sellaista myyvät, niin on tosi arvokas ase, ostohinnan ja myyntihinnan välinen ero on helposti 10-20 kertainen, varsinkin jos sen on vanhalta mummolta vankilatuomiolla pelottelemalla ensin saanut melkein ilmaiseksi! Busines is busines, ja jokainen tietysti tekee niinkuin omatunto sallii, v...tuttaa vain sellainen ainainen parkuminen, että romua on, korkeintaan verkonpainoksi kelpaa, mutta voin siitä nyt säälistä 10 euroa maksaa, ettet nyt hirvittäviä sakkoja saa, jos nyt yleensä tällaisen laittoman aseen hallussapidosta ilman vankilatuomiota selviät!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4590
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe