Miten vemppapäivät lasketaan

Tom

Jos sairastuu kotona, ollessa ja käy terveyskeskuksessa,tuleeko se viikonloppu jo mukaan, vai katsotaanko se lomaks, kun kerran ollaan lomalla. tuleeks sen jälkeen viikonloput mukaan vai?
Entä sairauden jälkeen lääkärin antamat helpotuspäivät.

18

6282

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mjasa

Terveyskeskuksessahan ei mitään vapautuksia anneta, eli jos käyt terveyskeskuksessa lomilla ollessasi ei sillä ole mitään tekemistä armeijan kanssa. Myöskään terveyskeskuksesta saadut sairaslomat eivät oikeuta sinua jäämään pois palveluksesta.

• Tom

Kävin lauantaina terveyskeskuksessa kun kuume nousi yli neljänkymmenen, sain suonensisäisen antibiotin ja sunnuntaina lisää.Sunnuntai-iltana soitettiin varuskuntaan et tuleeks ambulanssi hakeen, mut saatiin lupa mennä vast maanataiaamupäiväl suoraan sairastuval.Kuume olikin jo sen verran tippunut et isä pystyi kuskaan sairastupaan.Et oliko siis maanantai eka vemppapäivä, vai kuinka? entä nuo toipilasvaiheen sisäpalvelupäivät?

• Minä
        Tom kirjoitti:

Kävin lauantaina terveyskeskuksessa kun kuume nousi yli neljänkymmenen, sain suonensisäisen antibiotin ja sunnuntaina lisää.Sunnuntai-iltana soitettiin varuskuntaan et tuleeks ambulanssi hakeen, mut saatiin lupa mennä vast maanataiaamupäiväl suoraan sairastuval.Kuume olikin jo sen verran tippunut et isä pystyi kuskaan sairastupaan.Et oliko siis maanantai eka vemppapäivä, vai kuinka? entä nuo toipilasvaiheen sisäpalvelupäivät?

sillon kun varuskunnan tohtori kirjottaa sulle sairaslapun niin siitä alkaa sun vemppa-aika.sit siitä vähenee ja lievenee vemppapäivät..esim, eka oot sairastuvalla, sit muutama päivä VPtä sit VTML jne...

• Tom
        Minä kirjoitti:

sillon kun varuskunnan tohtori kirjottaa sulle sairaslapun niin siitä alkaa sun vemppa-aika.sit siitä vähenee ja lievenee vemppapäivät..esim, eka oot sairastuvalla, sit muutama päivä VPtä sit VTML jne...

Kun kuulemma 30vemppapäivän jäkeen lentää e:nä ulos, niin kiinnostais just noi viimeiset lievennyspäivät, et lasketaanko ne täysiks vemppapäiviks?

• Shit
        Tom kirjoitti:

Kun kuulemma 30vemppapäivän jäkeen lentää e:nä ulos, niin kiinnostais just noi viimeiset lievennyspäivät, et lasketaanko ne täysiks vemppapäiviks?

Yleensä nuo jos ''vemppaat'' et pääse läpi p-kautta
        ja muut alikessujen ''motivointi'' yritykset ja muut
        ''kuulemma'' jutut ei perustu faktaan.
        B ja E ja muut luokitukset on aina tapaus kohtaisia,
        jos inttiaikana on 30 päivää vaikka flunssan vuoksi vempassa niin ei sieltä lennä ulos.

• Jestas sentään
        Tom kirjoitti:

Ei H£lvetti mitä väsykköitä.. eihän nyt kukaan täysjärkinen luule et siviililääkäri vois kirjottaa vemppaa.. ja sitä vemppa alkaa siitä kun varuskunnan lääkäri kirjoittaa sen paperin ja siihen ei lasketa mitään sairastupa päiviä jne... Olisin kyl jättäny tuollaset jo valmiiks kutsunnoissa pois... minä olisin muutenkin laittanu vain buranan laastarilla rintaan kiinni ja antanu kp-paperin... *tun inisijät!!!

• vmtl
        Jestas sentään kirjoitti:

Ei H£lvetti mitä väsykköitä.. eihän nyt kukaan täysjärkinen luule et siviililääkäri vois kirjottaa vemppaa.. ja sitä vemppa alkaa siitä kun varuskunnan lääkäri kirjoittaa sen paperin ja siihen ei lasketa mitään sairastupa päiviä jne... Olisin kyl jättäny tuollaset jo valmiiks kutsunnoissa pois... minä olisin muutenkin laittanu vain buranan laastarilla rintaan kiinni ja antanu kp-paperin... *tun inisijät!!!

mul oli nkv0 koko intin ja olin a-mies...vmtl oli varmaan lähes 60 päivää..olin loppuun asti!ei sieltä pois lennä, hienoahan se olisi jos lentäis! =) heh. ei ne alikessut mitään tiedä!

• vmtl
        vmtl kirjoitti:

mul oli nkv0 koko intin ja olin a-mies...vmtl oli varmaan lähes 60 päivää..olin loppuun asti!ei sieltä pois lennä, hienoahan se olisi jos lentäis! =) heh. ei ne alikessut mitään tiedä!

mut siis loukkaannuin palveluksen alkuaikoina.. mut enpä sieltä pois päässyt, eikä jostain syystä b-mieheksikään laitettu.

• jösse
        Tom kirjoitti:

ei lennä vaikka mitä tekisit, itse menin inttiin käsi murtuneena.. siitä 20 päivää vemppaa (vkkv) ja sitten välissä normaalia vemppaa kuin kuumetta, nivelten menoa sijoiltaan yms.. loppuajasta 2kk meni vempassa leikkauksen takia, ja kuiteskin olin melko noheva alikessu.. et laskeppa siitä sit kaikki päivät yhteensä.. :D Ja silti meikä vittuili kaikille movettajille, ehkä niillä ei ollu asiat nii vituilleen menny..

• Vänrikki I
        Shit kirjoitti:

Yleensä nuo jos ''vemppaat'' et pääse läpi p-kautta
        ja muut alikessujen ''motivointi'' yritykset ja muut
        ''kuulemma'' jutut ei perustu faktaan.
        B ja E ja muut luokitukset on aina tapaus kohtaisia,
        jos inttiaikana on 30 päivää vaikka flunssan vuoksi vempassa niin ei sieltä lennä ulos.

Jos on ihan mitä vain vapautusta 30 vrk 6 kk miehellä, niin 30 vrk:n kohdalla PÄÄSÄÄNTÖISESTI siirretään E-luokkaan ja mies palaa sitten kun terveys kestää palvella. Siis pääsääntöisesti, asiasta on olemassa PAK. Välttämättä ei siis siirretä aina.

362 vrk palvelevilla vapautuspäivien määrä E-luokallla onkin jo 60.

• Poks
        Vänrikki I kirjoitti:

Jos on ihan mitä vain vapautusta 30 vrk 6 kk miehellä, niin 30 vrk:n kohdalla PÄÄSÄÄNTÖISESTI siirretään E-luokkaan ja mies palaa sitten kun terveys kestää palvella. Siis pääsääntöisesti, asiasta on olemassa PAK. Välttämättä ei siis siirretä aina.

PÄÄSÄÄNTÖISESTI kaikki, jotka lähtee pois niin lähtee 1kk sisällä. Omakokemus oli se, että naisia oli kaksi tuvallista ja yksi tuvallinen lähti eka viikolla. Tuosta vemppaushommasta sen verran, että ei aivan ketä vaan sinne e-papereihin laiteta väkisellä.. esim. jos sairauden takia vemputtelet niin aivan rauhassa vaan veksiin, jos on paikat kipeenä. E-paperit _yleensä_ halukkaasti ansaitaan. Ihte en ottas yhtäkään E-pillerimiestä mihinkään töihin.

• Idiootti
        Jestas sentään kirjoitti:

Sinähän se ärsyttävä inisijä oot. oot varmaan oolu joku 180-p. b-kuski, ainakin jutuista päätellen.

Tottakai siviili lääkäriltä voi sairaslomaa saada ja matkustuskieltoa päälle. Kohta varmaan väität, että nukuit kaikki intti yösi korkeassapolviasenossa, aamiaiseksi söit telamiinan ja paskansit dynamiittipotköjä.

• asenne vempula
        Vänrikki I kirjoitti:

About 40pv olin suunnilleen vempas ,mut ois voinu olla vaikka sen 6kk.. -ihan paskaa koko intti oli! t.Urhelija m83 (rasvapros.nyt 6-7)

10kg nousi paino intis, kunto laski, voimat meni ja ei suinkaan vemppaamisen takia! Ei räjähtävän voiman lihakset totu siihen vitun seisomiseen ja marssimiseen niissä paskatamineissa!

• Ulos sieltä E-miehenä.
        Tom kirjoitti:

Meidän ykikössä oli kaveri joka oli yli puolet palveluksesta (yli 90 pv.)vmtl. Joten ei se aina niin yksinkertaista oo...

• tosiasia

Ainakin Parolassa 1999 kun olin palveluksessa sai anaalitarkastuksen jälkeen vemppaa pelkästään kun ilmoitti että peräreikään sattuu! En tiedä onko muualla yhtä löyhä käytäntö.

• peräpukama

jos sinne persereikään sattuu niin tämä tunnettaaan paremminkin nimellä peräpukama tai pukamia ja jos niitä on tosiaan ja jos ne on pahoina niin ne on aika perkeleen kipeitä ja silloin ei kyllä pysty kovin aktiivisesti palvelmaan.

• qr8of

lasketaan siten että ollaan gonamiehinä ja että on niin väbä ja tj 0, ja läpsytellään sotilaspassia

• vihreä-aalto

Kotiseudun terkkarista haetaan aina myös matkustuskieltoa.

Vähintään viikko kerrallaan ja loma jatkuu...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      66
      2298
    2. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1893
    3. Viulu vaiennut

Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣
      Suomussalmi
      28
      1592
    4. Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...

Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.
      Maailman menoa
      171
      1560
    5. Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.

Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      91
      1330
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      184
      1214
    7. Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.

Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä
      Maailman menoa
      111
      1135
    8. Kyllä tekee kipeää

Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬
      Ikävä
      24
      1130
    9. En mä tiedä mitä tapahtuu

siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.
      Ikävä
      9
      952
    10. Luotatko kaivattuusi?

Jos et, mistä kiikastaa?
      Ikävä
      77
      949
    Aihe