Pari kysymystä raskausarvista:
Onko sinulle tullut raskausaikana vatsaan arpia?
Missä vaiheessa raskautta?
Onko niitä paljon ja näkyykö ne hyvin?
Jos raskautesi on jo takanapäin, niin ovatko arvet vaalenneet?
GALLUP:Raskausarvet
13
2010
Vastaukset
- arpinen
minulla kaksi lasta 5v ja 3v ja mahassa rv32 5 ja heti ekassa raskaudessa repesin joka puolelta..reidet,pohkeet,käsivarret,maha aivan järkyttävä,peffa kamala ja toisessa raskaudessa ne vain lisääntyi ja kummassakin raskaudessa lihosin yli 30kg ja nyt painoa tullut 22kg jo ja arvet tummuneet taas..ei lähde ikinä pois ja ei voi kuvitellakaan olla alasti kenenkään kanssa missään..niin ja rinnat myös täynnä ja muutenkin tyhjät pussit vain. kun olemme mieheni kanssa "sillain" pidän yöpaidan päällä ja pimeässä peiton alla..fakta ikävä fakta:(
- Kisuli
Minulla tuli raskausarpia mahaan, kylkiin ja reiden yläosiin. Lihosin raskauden aikana 18kg ja arvet ilmestyivät siinä rv30 jälkeen. Äidilläni on myös pahat arvet, tämä on varmaan jokseenkin periytyvää. Arvet näyttivät todella pahalta kun maha oli iso. Pieniä viiruja (osa vähän isompia) melkein karvoituksesta asti ja yli navan. Nyt kun 2kk synnytyksestä niin ei näytä enää niin pahalta kun ovat menneet kasaan, mutta kyllä silti tilasin kesäksi sellaisen toppi-uimapuvun joka peittää mahan. Kyllä ne siitä haalenee, vaikka eivät koskaan katoakkaan. Kyllähän nämä hiukan tietysti harmittaa, mutta olen toisaalta vain kovin ylpeä siitä että olen noin potran pojan tuolla masussa kasvatellut.
Yritä rasvailla sitä masua, kai se hiukan auttaa?- raskausarvista
olen synnyttänyt kolme kertaa. Keskimmäisessä raskaudessa joka meni yli 17 päivää (!), viimeisenä viikonloppuna näin käsipeilillä:) muutaman juomun alavatsassa. Poika painoi 4500 g... Arvet hävisivät nopeasti. Paino minulla nousi ko. raskaudessa n. 12 kg. Luulen, että jonkun verran geeneistä kiinni. Rasvauskin varmaan auttaa ja uskon, että rasvan merkillä ei juuri väliä.
Nyt raskaana rv 13 ja käynyt mielessä, että pitäisiköhän aloittaa rasvaaminen, kun tuplat tulossa... - sanoi
raskausarvista kirjoitti:
olen synnyttänyt kolme kertaa. Keskimmäisessä raskaudessa joka meni yli 17 päivää (!), viimeisenä viikonloppuna näin käsipeilillä:) muutaman juomun alavatsassa. Poika painoi 4500 g... Arvet hävisivät nopeasti. Paino minulla nousi ko. raskaudessa n. 12 kg. Luulen, että jonkun verran geeneistä kiinni. Rasvauskin varmaan auttaa ja uskon, että rasvan merkillä ei juuri väliä.
Nyt raskaana rv 13 ja käynyt mielessä, että pitäisiköhän aloittaa rasvaaminen, kun tuplat tulossa...lekuri, ettei rasvaamiset auta. Toisille tulee niitä ja toisille ei. Minä en lihonut juurikaan raskauden aikana, mutta muistoksi jäi kamalat raskausarvet.
Rasvaaminen ei auta, sillä iho/kudos mikälie repeää sisältä eikä ihon pinnalta.Mikään rasva ei auta niin syvälle.
Kun mainostetaan että ollaan rasvattu eikä lainkaan ole tullut arpia, niin veikkaan, että vaikkei olisi rasvattukaan niin niitä ei olisi tullut sellaisille joilla ei ole taipumusta niihin. Tiedä häntä, mutta tietoni sain aikoinaan Kätilöopiston lääkäriltä. - N29
sanoi kirjoitti:
lekuri, ettei rasvaamiset auta. Toisille tulee niitä ja toisille ei. Minä en lihonut juurikaan raskauden aikana, mutta muistoksi jäi kamalat raskausarvet.
Rasvaaminen ei auta, sillä iho/kudos mikälie repeää sisältä eikä ihon pinnalta.Mikään rasva ei auta niin syvälle.
Kun mainostetaan että ollaan rasvattu eikä lainkaan ole tullut arpia, niin veikkaan, että vaikkei olisi rasvattukaan niin niitä ei olisi tullut sellaisille joilla ei ole taipumusta niihin. Tiedä häntä, mutta tietoni sain aikoinaan Kätilöopiston lääkäriltä.Juu, minulle lääkäri sanoi ihan samaa, eli arvet ovat sen verran syvällä ihossa että sinne asti ei mikään rasva pääse vaikuttamaan. Ihan turhaa laittaa rahaa kalliisiin raskausarpivoiteisiin sikäli vaikka ne kuivaa ihoa hyvin kosteuttavatkin.
- la31.3 meni jo...
Itse aloitin rasvaamisen heti raskauden alussa. Ajattelin periväni äidin ihotyypin, häneltä repesi koko maha todella pahasti. Mutta nyt minulle on tullut kolme noin sentin mittaista arpea, ei todellakaan pahoja, ne tulivat joskus viikolla 36. Rasvana olen käyttänyt body Shopin vartalovoita ja sitä on mennyt lähemmäs 10 purkkia... Toisaalta mahanikaan ei ole tavattoman suuri vaikka laskettu meni jo, painoa tullut 12kg. Että ehkä se rasvaus jotain auttaa, ainakin tuoksuu hyvältä ja iho pysyy pehmeänä! Napakorun kohta on kyllä tosi ruman näköinen, täytyy ilmeisesti ottaa raskauden jälkeen siihen tosi iso koru....
- Mie35
Raskausarpia voi ennaltaehkäistä ainakin rasvaamalla ja öljyämällä ihoa, mutta myös tietääkseni esim. nauttimalla e-vitamiinia, joka on iholle tärkeä vitamiini.
E-vitamiinin lähteitä ovat kokojyvävilja, vehnäalkiot ja siitä valmistettu öljy, kylmäpuristamalla valmistetut auringonkukka-, soija-, maissi- ja rypsiöljyt sekä munankeltuainen. - taina
Mulle ei tullut yhtään arpea ekassa raskaudessa, nyt odotan toista, saa nähdä tuleeko tällä kertaa. Äidilläni on tosi pahat arvet ja ajattelin itsekin saavani niitä, vaikka en tiedä onko perinnöllistä. Kiloja ekassa raskaudessa tuli tosin vain 9 ja rasvasin masua ahkerasti, tosin en tiedä oliko silläkään mitään vaikutusta asiaan. Aion rasvata nytkin, jos vaikka pysyisi maha edelleen arvettomana.
- ei minullekaan
tullut. rasvasin mahaa koko raskausajan. painoa tuli ylimääräistä 20 kg.
- arpinen
muutama pieni arpinen tullut n.35 vkolla eikä haittaa kun luulin että tulisi enemmän. Muualle ei ole tullut, rinnat pysyneet hyvänä jne. Parempi muutama arpi ja terve lapsi ja kuin ei ollenkaan. Olen aina huolehtinut ihonihoidosta ja rasvaukset suihkun jälkeen.
- laine
kaksi lasta ja kummankaan raskausaikana ei tullut arpia. painoa tuli ekasta 12 kg ja 8 kg toisesta. ekassa rasvasin mahan ihoa muista syistä (vaikea atooppinen iho) ja toisessa en kun iho oli terve. eli uskon että niitä joko tulee tai ei, riippumatta rasvauksesta; kudostyyppi varmaan ratkaisevin kuten muissakin synnytykseen liittyvissa "ikävämmissä asioissa" kuten repeämät synnytyksessä. minulle ei onneksi tullut niitäkään.
- pieniä vain...
Mulle ei tullut raskausaikana ollenkaan arpia (minnekään).
Rasvailin ja öljysin ihoa ahkerasti, mutta tokkopa tuolla oli kuitenkaan mitään merkitystä kuten jotkut tuossa aiemmin jo juttelivatkin...
Tosin heti synnytyksestä seuraavana päivänä navan alapuolelle tuli muutamia arpia mahan nopean palautumisen seurauksena.
Aluksi se harmitti kun tulivat vasta jälkeenpäin, mutta sit mietin että olen iloinen kun palauduin jo kahdessa viikossa normaaleihin mittoihin...
Nyt kun reilut 3kk synnytyksestä niin ovat jo ihan mukavasti vaalentuneetkin ja tuskin kesällä edes kovasti enää näkyvätkään...
Eli asian ydin siis se että arvet voivat tulla myös synnytyksen jälkeen...:( - ei ole
Mulle ei tullu raskausarpia mahaan ollenkaan. Olen rasvannu aina suihkun ja saunan jälkeen kosteusvoiteella. En tiedä onko sillä sitten ollut vaikutusta asiaan. Nyt rv 39 1 ja vatsa on siloinen edelleen. Tisseihin onkin sitten tullut muutama punainen raita. Ne tuli jo alkuvaiheessa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315736- 363781
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833313- 122728
- 292202
- 122147
- 1621906
- 161484
- 1051362
- 1371174