Pois Maltalta... ;)

hNade

Onko joku käynyt Maltan puolelta esimerkiksi Sisiliassa? Sinne päin luulisi järjestettävän melkoisen paljon laivamatkoja, sillä matkahan ei ole kovinkaan pitkä. Suurin piirtein minkähintaisia, ja kauanko kestää? Entä minne muualle pääsisi suht halvalla? Tunisiaan?
Tarkoitus olisi viettää saarella koko ensi vuosi, eikä millään malttaisi (pardon the pun) pysyä yhdessä paikassa niin pitkään... ;)

Minkälaista sanottavaa teillä on Air Malta-yhtiöstä?

5

6161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rory

      Kävin Maltalta Sisiliassa päivän retkellä, meno oli huojuttavalla laivalla, bussi kiersi Etnalle ja käynti Modicassa. Ihan kiva reissu, Modica oli kiva pikku kaupunki. Hinta oli jotain 60-70 e ehkä. Kannattaa vertailla reissuja, joissakin on tylsempi reitti. Päivä on pitkä ja raskas, lähtö aamuvarhain.

      Sitten käytiin viikonloppumatkalla Tunisiassa soussessa, lentoyhtiötä en muista, oliskohan ollut tunisialainen. Sai valita 3-5 tähden hotellien väliltä ja hinta oli eri sitten sen mukaan. Meillä neljän tähden Marhaba-hotelli, ihan ok. Sama hotelli on nyt vaihtoehtona olikohan se Finnmatkojen esitteessä. Siihen kuului puolihoito. Reissu oli edullinen mutta ei tykätty Tunisiasta, joten jää viimeiseksi sinne tehdyksi matkaksi. Voihan siellä golfata jos tykkää, siihen oli hienot kentät. Kun palasi Maltalle takas, oli kuin kotiin olisi tullut...helpotus. Olimme Maltalla puolisen vuotta.

      • hNade

        Olen ymmärtänyt, että hintataso Vallettassa on melkeinpä Suomen tasoa, onko tosiaan näin? En oikein tahdo uskoa että Maltankaltainen saari yltäisi meidän ryöstöhintoihin...? Nyt en puhu turistipaikoista ja armottomasta biletyksestä, vaan ihan normaaleista ruokaostoksista sun muusta...

        Mahtavaa kun täältä löytyy pidempiaikaistakin kokemusta kyseisestä paikasta omaavia henkilöitä! Jos on jotain muita hyviä vinkkejä, ne saa erittäin mielellään jakaa kanssani! Osoite löytyy profiilistani...

        Kiitos vielä vastauksesta!


      • Rory
        hNade kirjoitti:

        Olen ymmärtänyt, että hintataso Vallettassa on melkeinpä Suomen tasoa, onko tosiaan näin? En oikein tahdo uskoa että Maltankaltainen saari yltäisi meidän ryöstöhintoihin...? Nyt en puhu turistipaikoista ja armottomasta biletyksestä, vaan ihan normaaleista ruokaostoksista sun muusta...

        Mahtavaa kun täältä löytyy pidempiaikaistakin kokemusta kyseisestä paikasta omaavia henkilöitä! Jos on jotain muita hyviä vinkkejä, ne saa erittäin mielellään jakaa kanssani! Osoite löytyy profiilistani...

        Kiitos vielä vastauksesta!

        Hei! Olen kirjoittanut vinkkejä Maltasta tänne keskustelupalstalle muiden keskustelujen alle, katsopa sieltä. Vaihtoraporttini(n.20 sivua) löytyy myös netistä hakemalla.
        Ruokakaupassa hinnat ovat tosiaan Suomen hinnoissa tai jopa joissakin tuotteissa korkeammat. Maltalla ei ole ollenkaan tai hyvin vähän kaupan omia merkkejä, joten hinnat ovat kalliit. Esim. jotkut kalapuikot tms. ovat järkyttävissä hinnoissa koska ne tuodaan muualta. Ruokaan saa siis menemään rahaa.

        Toisaalta ravintoloissa hinnat ovat aika paljonkin alhaisemmat ja ruoka-annokset tosi paljon isommat. Hyvistä ravintoloista olen antanut vinkkejä toisessa keskusteluketjussa. Alkoholi on edullista baareissa ja kaupoissa.

        Kannattaa vertailla tietysti hintoja, ja alennusmyyntiaikaan voi tehdä hyviä löytöjä esim. vaatteissa. Kengät ovat paljon halvempia kuin Suomessa ihan normaalistikin. Valikoima on myös ihan mukava. Jos on jotain kysyttävää, yritän vastailla!


      • malta kiinnostaa
        Rory kirjoitti:

        Hei! Olen kirjoittanut vinkkejä Maltasta tänne keskustelupalstalle muiden keskustelujen alle, katsopa sieltä. Vaihtoraporttini(n.20 sivua) löytyy myös netistä hakemalla.
        Ruokakaupassa hinnat ovat tosiaan Suomen hinnoissa tai jopa joissakin tuotteissa korkeammat. Maltalla ei ole ollenkaan tai hyvin vähän kaupan omia merkkejä, joten hinnat ovat kalliit. Esim. jotkut kalapuikot tms. ovat järkyttävissä hinnoissa koska ne tuodaan muualta. Ruokaan saa siis menemään rahaa.

        Toisaalta ravintoloissa hinnat ovat aika paljonkin alhaisemmat ja ruoka-annokset tosi paljon isommat. Hyvistä ravintoloista olen antanut vinkkejä toisessa keskusteluketjussa. Alkoholi on edullista baareissa ja kaupoissa.

        Kannattaa vertailla tietysti hintoja, ja alennusmyyntiaikaan voi tehdä hyviä löytöjä esim. vaatteissa. Kengät ovat paljon halvempia kuin Suomessa ihan normaalistikin. Valikoima on myös ihan mukava. Jos on jotain kysyttävää, yritän vastailla!

        Mulla on ollut jo jokusen vuoden mielessä mahdollinen muutto Maltalle. Siellä kun puhutaan myös englantia. Niin, millaisia tietoja teillä olisi vuokra-asunnoista, siis hinnat ja tasot?
        Töitä siellä varmaan löytyy aika helposti, niin olen ymmärtänyt, kokemuksia?
        Kiitos tuhannesti vastauksista jo etukäteen!


      • Rory
        malta kiinnostaa kirjoitti:

        Mulla on ollut jo jokusen vuoden mielessä mahdollinen muutto Maltalle. Siellä kun puhutaan myös englantia. Niin, millaisia tietoja teillä olisi vuokra-asunnoista, siis hinnat ja tasot?
        Töitä siellä varmaan löytyy aika helposti, niin olen ymmärtänyt, kokemuksia?
        Kiitos tuhannesti vastauksista jo etukäteen!

        Vuokra-asuntoja on Maltalla tarjolla hyvin runsaasti. Ne ovat melkein kaikki kalustettuja ja niistä siis löytyy yleensä kaikki tarvikkeet astioista ja lakanoista lähtien. Vuokrat ovat halvempia kuin Suomessa. Kalleimmat vuokrat ovat asunnoissa Sliemassa joka on rikkaiden aluetta. Halvemmalla pääsee lähiöissä ja pikkukylissä. Sliema on tosin minusta paras paikka jos tykkää että on elämää ympärillä ja pääsee nopsaan Vallettaan yms. Vuokrat maksetaan monesti käteisellä. Sen lisäksi tulee tietty sähkö, vesi, tv-maksut ja mahdollisesti kaasu. Niitä ei makseta joka kuukausi, vaan vähän harvemmin.
        Vuokra-asuntoilmoituksia päivän sanomalehdessä Timesissa. Myös paljon toimistoja joista voi kysellä. Kannattaa ottaa asunto jossa on ilmastointi, ja varmistaa että siitä tulee myös lämmintä ilmaa. Talvella asunnot hyvin kylmiä ja kosteita jos ei lämmitä tarpeeksi.

        Mulla oli kaksio penthouse Sliemassa hyvällä paikalla lähellä merta, vuokra jotain 400 euroa kk. Se on vähän kalliinpuoleinen siellä, halvemmallakin pääsee jos muuttaa syrjempään.

        Töitä on etenkin palvelualalla, siis kaupoissa ja ravintoloissa. Täytyy pitää mielessä että palkat ovat siellä tosi paljon pienemmät kuin Suomessa. Vertailuna vastavalmistunut KTM tienaa Maltalla ehkä reilut 1000-1500 euroa kuussa. Hintataso kuitenkin melko sama.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2843
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2612
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2141
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1489
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe