Voiko loiset/parasiitit aiheuttaa mahavaivoja?

huolestunut...

Oltiin viimevuonna 1 verran trooppisessa maassa aika alkeellisissa oloissa ja syötiin kaiken näköistä ruokaa. Miehellä nykyisin kummia vatsaoireita, mahakipua, ilmaa vatsassa välillä pahoinvointia, väsyneisyyttä, selkäkipua (ajoittain aika kovaakin alaselässä). Lääkärit eivät ole oikeen sanoneet mitään. Aloinkin miettimään, että voisko olla mahdollsita että hän olisi saanut matkalta jonkun lois tartunnan ja se olisi syy kummallisiin oireisiin? Vai mitenkä yleensä loistartunnat tulevat ilmi? MIllaisia oireita? Millaisista tutkimuksista tartunnan saa selville? Pitääkö minun ja lastenkin käydä tutkimuksissa jos mieheltä löytyy jokin loinen?

21

23274

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mlt

      Koko perhe pitää aina tutkia jos jollain jäsenellä on loisia.

      Kun noita loisia on niin monia niin oireet varmaan vaihteleekin. Yksi matohan käyttää kaiken ravinnon mitä ihminen syö, ja ihminen laihtuu. Sitten on kihomato joka voi antaa juuri kuvailemasi oireita, mutta usein on kyllä jotain kutinaa peräpäässä silloin (ei aina, juuri luin crohnjacolitis.fi sivuilta tapauksen, jossa kihomadot löydettiin tähystyksellä vasta!). Itselläni oli kerran campylobakteeri, ja siihen sain antibioottikuurin. Olin käynyt Espanjassa ja sairastuin oikein kunnolla ripuliin; tulin kotiin alle 40 kiloisena. Campylo asustaa muutenkiin suolistossa, mutta voi riehaantua. Silloin mulla oli kipua, ilmaa ja vähän ripulia, siis yleisesti tunne ettei kaikki ole OK.

      Nuo selkäkivut voivat johtua suolistosta. En halua pelotella, mutta esim crohn voi saada alkunsa juuri ulkomaanmatkasta. Käyppä siinä osoitteessa minkä annoin ja lue ihan vanhojakin juttuja, siellä on joskus ollut puhetta ulkommanmatkoista ja crohnista.

      Muista nyt sitten myös vaatia tutkimuksia miehellesi! Loiset selviävät ulostenäytteistä ja joskus tähystyksistä. Maha kannattaa aina tutkituttaa jos jotain epäilyttäviä oireita esiintyy!

      • gogogogogo

        Mars lääkäriin ja pyyntö, että pääsette kaikkiin ulostetesteihin, niin löytyy varmaan vaivan syy.


      • .......

        Campylobacter coli sekä jejuni ovat bakteereita eivät parasiitteja..... Campylobakteeria ei ole ihmisen suolistossa osana normaaliflooraa.

        Mikään loinen ei varmasti käytä kaikkea energiaa mitä ihminen ravinnosta saa.... totta on, että kehitysmaissa loisinfektiot aiheuttavat lasten kasvuhäiriöitä ja aliravitsemusta.


    • Duuba

      Siis, missä maassa olitte ?????????? Juu ulostekokeista selviää loiset ja parasiitit.

      • huolestunut...

        vietnamissa. Inhottaa kyllä hirveästi ajatus että jos jotain loisia löytyy, mutta saa mies mennä lääkäriin heti ensiviikolla.


      • -Aksu-
        huolestunut... kirjoitti:

        vietnamissa. Inhottaa kyllä hirveästi ajatus että jos jotain loisia löytyy, mutta saa mies mennä lääkäriin heti ensiviikolla.

        Suomessa ei välttämättä osata diagnosoida kaikkia trooppisia tauteja/loisia yms. Tapasimme Intiassa naisen, jolla oli ameeba. Hän oli vatsaoireiden vuoksi käynyt useissa testeissä Suomessa, eikä mitään löytynyt. Vasta mentyään takaisin Intiaan paikallinen lääkäri löysi syyn oireisiin: eli jonkin sortin ameeba.

        En halua pelotella, mutta tosiaankin jos mitään ei Suomen testeissä löydy ja oireet jatkuvat, on mahdollista että täällä ei vain ole osattu tehdä oikeita testejä... Tai sitten kyse onkin jostain ihan muusta! Tsemppiä! :)

        PS. Itsekin olen reissaillut ja vatsaoireita on monenlaisia (ollut jo vuosikausia): mun tapauksessa kyseessä refluksitauti ja epäilen myös ärtynyttä suolta. Tosin en ole edes käynyt missään "ameebatesteissä", pitäisköhän käydä...?


      • PARASIITTEJÄ
        -Aksu- kirjoitti:

        Suomessa ei välttämättä osata diagnosoida kaikkia trooppisia tauteja/loisia yms. Tapasimme Intiassa naisen, jolla oli ameeba. Hän oli vatsaoireiden vuoksi käynyt useissa testeissä Suomessa, eikä mitään löytynyt. Vasta mentyään takaisin Intiaan paikallinen lääkäri löysi syyn oireisiin: eli jonkin sortin ameeba.

        En halua pelotella, mutta tosiaankin jos mitään ei Suomen testeissä löydy ja oireet jatkuvat, on mahdollista että täällä ei vain ole osattu tehdä oikeita testejä... Tai sitten kyse onkin jostain ihan muusta! Tsemppiä! :)

        PS. Itsekin olen reissaillut ja vatsaoireita on monenlaisia (ollut jo vuosikausia): mun tapauksessa kyseessä refluksitauti ja epäilen myös ärtynyttä suolta. Tosin en ole edes käynyt missään "ameebatesteissä", pitäisköhän käydä...?

        JA MUITA . KAIKKEEN ON LÄÄKE KEKSITTY MUTTA
        PAREMPI HOITAA NE POIS KU ODOTTAA ......


    • ............

      Kannattaa hakeutua lääkärille, jotta saat lähetteen ulosteen parasiitit-tutkimukseen. Parasiitit erittyy ulosteeseen epätasaisesti,välillä hyvin niukastikin, joten näytteitä tulisi ottaa ainakin kolmena aamuna. Näytteestä etsitään pääasiassa madon munia, joista voidaan päätellä madon suku/laji.

    • __matkustaja__

      Itselläni oli ihan samanlaiset oireet ja lääkäri sanoi, että voi olla ameba tai giardiasis.Giardiasis tekee ilmavaivoja ja alavatsakipuja.Muutenkin ollut ihmeellinen olo ja ripulia aina välillä.Sain lääkkeeksi tähän metronidazol Alpharma 500 mg:a pitäisi tappaa kummatkin loiset.Yleensä loiset nähdään ulosteviljelyssä, mutta välillä Amebat eivät näy heti. Lääkärin kannattaa mennä nopeasti, koska nämä kaverit voivat tehdä pesän maksaan.

      • asdasdd

        Tätä ei varmaan enään kukaan lue, mutta minullekkin todettiin tuo ameba loinen. Sain siihen lääke kuurin, mutta kuurin jälkeen vatsa on vieläkin samanlainen kuin se oli ennen ( kipeä ja löysä ). Toivottavasti antaa toisen kuurin. Vaikea käydä kouluissa tämän kanssa.


      • kettumaisia
        asdasdd kirjoitti:

        Tätä ei varmaan enään kukaan lue, mutta minullekkin todettiin tuo ameba loinen. Sain siihen lääke kuurin, mutta kuurin jälkeen vatsa on vieläkin samanlainen kuin se oli ennen ( kipeä ja löysä ). Toivottavasti antaa toisen kuurin. Vaikea käydä kouluissa tämän kanssa.

        Hesarissa oli viime/toissa viikolla juttu noista ulkomailta saatavista taudeista. Siinä yksi oli saanut ameban ja hän kyllä kertoi, että sitä ei voi kokonaan häätää ihmisestä, koska se koteloituu jotenkin verisuoniin tms. ja tulee uudestaan. En tiedä sen paremmin, kannattaa hakea itse lisää tietoa.


    • Loishäätö tehty

      Suomalaiset lääkärit eivät valitettavasti löydä loisia edes kakkatesteistä. Ei edes maan paras labra. Niihin pitää hakea apu joko ulkomaisista osaajista tai luontaispuolelta. Minulla on kokemusta siis en huutele huvikseni. Loisasioissa ei voi luottaa lääkärin osaamiseen pätkääkään. Hae itse tietoa asioista.

    • .

      Hulda clarkin Zapper, ja loishäätö apusi.

    • parasiitin uhri

      Matkustelin 1997 ja 1999 ja 2000 Kanadassa,Bulgariassa ja Libanonissa.Vatsaani sain loisia giardia ja blastocystis homidis. Hoidin ne pois(luulin).vATSANI EI OLE OLLUT ENÄÄ ENTISENSÄ tuon jlkeen.Kuulin lääkärin sanovan joskus,että tuo blstcsts hmds se vaan on joillakin ihmisillä eikä sitä kannata jäädä miettimään.Ulostenäytteet siis olivat puhtaat kuurien jälkeen,mutta kun elämääni ilmestyi mitä kummallisempia oireita mm.huimausta,sydämen muljahduksia,vatsan turvottelua,ilmavaivoja,väsymystä,päänsärkyä,outoa tunnetta päässä,selkäsärkyä...Minä,joka ennen lenkkeilin,kuntoilin salilla ja nautin muutenkin liikunnasta,havaitsin olevani kykenemätön harrastamaan kuntoliikuntaa sykkeen noustua.Sydämeen tuli muljahduksia ja liikunnan jälkeen olin seuraavana päivänä väsynyt,uupunutkin.Aamuiset ulostuskerrat olivat kurjia,kun pulssi nousi ja heikotti jaloissa. Ei ollut muuten löysää vaan sellaisia pieniä pötköjä. Verenpaineeni on alentunut ja on luokkaa 104/76 samoin norm. ruumiinlämpötilani joka on 35,9."opin" kärsimään paniikkihäiriöstäkin ja ahdistuksestakin.Aina olin syönyt paljon erilaisia hedelmiä ja kasviksia ja vihanneksia.Nykyään en pysty nauttimaan niitä samoin. Olen saanut herkistymiä. Keväisin eritoten.Siitepöly on ruvennut vaivaamaan.Tervkeskuslääkäriin en mene,sillä en saa sieltä oikeaa hoitoa. Luulen,että loinen pirulainen on jäänyt sisääni aiheuttaen monenmoiset oireiluni. UMEBOSHI-luumuja nautin kuukausi sitten ja huomasin oloni paremmaksi,mutta valitettavasti nyt joulun jälkeen vatsani oikkuilee jälleen.Syytkö siihen,joulukiireet ja joulunajan syömingit?!Taidan mennä ostamaan taas luumuja,kun ruokavalioni on palautunut taas "normaaliksi" puhtaaksi kotiruuaksi.Välillä siis on ollut hyviä kausia,mutta ihan varmasti noi loistartunnat ovat muuttaneet suolistoani.Ennen tartuntoja en koskaan kärsinyt päänsärystä paitsi kuukautisten aikaan ja liikuin aktiivisesti.Nykyään täytyy kuulostella vatsaa ennen kuin uskallan lähteä kuntoilemaan. Kanadassa ollessani monet maahanmuuttajat nauttivat luontaistuotteita mm.parasiitteja ehkäiseviä nappeja popsivat suuhunsa.Silloin ihmettelin loisia, joiden vuoksi hiuksetkin voivat vähitellen vähetä. Olen kuitenkin optimistinen ja uskon,että vielä joskus pääsen nauttimaan liikunnasta. Maitohappobakteerilisästä on tullut paras ystäväni,johon turvau´dun,kun suoli tarvitsee pelastajaa. Ulosteviljelystä nähdään parasiitit madot ja munat. Mutta k uten aiemmin on todettu aina vaan ne parasiitit eivät näy testissä...

      • Annukka83

        Oireesi kuulostavat myös kovasti kilpirauhasen vajaatoiminnalta, oletko mitannut kilpirauhasarvojasi koskaan?


    • masunparhaaksi
    • Anonyymi

      Aikuinen työtön juoppo poikani loisii nurkissa aamusta iltaan, miten pääsen hänestä eroon?

      t. vanha äiti

      • Anonyymi

        Umeboshi päivittäin tarjoiltuna aterian sijaan toiminee tähänkin loiseen. Kotityöt myös hyväksi havaittu keino.


    • Anonyymi

      Viimeiselle kommentoijalle voisi sanoa, että keskustelu auttaa aina, jos poika ei sitten ymmärrä, ja koet ettet pärjää hänen kanssaan, voit turvautua sos.virastoon. Moittimalla häntä, vain yllytät ja se ei ole hyväksi hänenkään elämälle, joten keskustelua ja apua sitten, jos ei luonnistu.

    • Anonyymi

      Olipas tosiaan tarina tuo Kukka-Maarian kokemus, tosin uskoni markkina-lääketieteeseen oli jo kadonnut, aikoja sitten, ennen tuon linkin lukemista. Ihmisiä huiputetaan pysymään sairaina ja sillä rahastetaan rajusti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1495
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1102
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    7. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe