kipeä hamsteri

eepee

Hei. Nyt on ongelmia...soitin äsken eläinlääkärille kun en tiennyt mitä muuta tehdä, kun hamsu sairastui yllättäen...kasvattajakaan ei tiennyt antaa neuvoa. Hamsteri tärisee, ei syö eikä juo,on kylmissään. Olisiko joku kuume mahdollinen tm??? Eläinlääkäri käski antamaan 1 mg panadolia 100g painoa kohden eikä muuta. Pitänee sitten vissiin yrittää... Onko kellään tietävällä nopeasti mitään vinkkejä tuon lääkkeen lisäksi??? Ja hamsu on vasta puolivuotias, normaalipainoinen ja normaalisti reipas ja sopivan tasalämpöises ympäistössä koppikin.

13

6320

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Minun hamsuni oli vanhempi, jo yli 2 vuotta.. Sekin alkoi yllättäen tärisemään, eikä pysynyt pystyssä.. Sekin oli kylmä, mutta se söi.. Ei kovin paljoa, mutta söi kuitenkin. En ehtinyt soittaa eläinlääkärille, se kuoli. :´(

      En tiedä mitään lääkkeitä siihen. Kävitkö eläinlääkärillä, vai soititko? Toivottavasti se paranee..

    • hamsuuut<3<3<3

      mun hamsulla oli joskus sama juttu, ei suostunut syömään muuta kuin puuroa jota sitten pienelle keitin :) (kaurapuuroa) lisäksi kun se oli lämmintä niin auttoi. Pidin hamsua ihoa vasten että lämpenisi, ja tämä ihme flunssa meni ohi päivässä(en tiedä vieläkään mistä voinut sairastua kun lämmin huone kuitenkin). Tärinä ja muu loppuivat kun hamsu lämpeni. Toivottavasti hamsusi selviää

    • Taitaneen

      Olisiko kyseessä vanhuutta? Mun 2 ja puol vuotias hamsteri alkoi tärisemään ja horjaulemaan. Nukkui paljon ja laihtui. Sen alettua 2kk päästä hamsteri lähtinkin jo luontamme.
      Ai juu. Hamsteri olikin vasta puolivuotias :S
      Totteleppa eläinlääkäriä ja katsele eteenpäin -->

    • Jozu

      Sanoiko eläinlääkäri mitään mahdollisesta sydänviasta? Se aiheuttaa tärinää, vilua ja suokahaluttomuutta... :(

      • eepee

        No ei se e.lääkäri osannu sanoa niihin oirekuvauksiin oikeen mitää. Ollaan kyllä mietitty et olisko hamsun sydämes jotain vikaa tosiaan...Ja se sydän hakkaa niinku ylikierroksilla koko ajan :/. Ku toi mun hamsteri on ollu kauhee friikki juoksypyörään, sielä se on hyrränny ennen kipeeksitulemistansa monta tuntiaki putkeen yöllä ja oon ottanu hyrrää joskus poiski, et olisko sen sydän voinu ylirasittua tai sellasta. Mutta kasvattajan mukaan sen hamstereilla ei oo ollu mitää tollasta et voiko se olla periytyvää siis? Mutta kauheeta jos se nyt jää tollaseksi reppana ku se ei jaksa liikkua kunnolla ku eka kävelee matkan ja sitte uupuu ja lösähtää maahan ja sydän hakkaa eikä ruoka maistu ja oon pitäny sitä kädes sellases pienens pyyhepussis nukkumas et olis lämmin ja ruokkinu ruiskulla :( :´( Että tällästä...


      • Jozu
        eepee kirjoitti:

        No ei se e.lääkäri osannu sanoa niihin oirekuvauksiin oikeen mitää. Ollaan kyllä mietitty et olisko hamsun sydämes jotain vikaa tosiaan...Ja se sydän hakkaa niinku ylikierroksilla koko ajan :/. Ku toi mun hamsteri on ollu kauhee friikki juoksypyörään, sielä se on hyrränny ennen kipeeksitulemistansa monta tuntiaki putkeen yöllä ja oon ottanu hyrrää joskus poiski, et olisko sen sydän voinu ylirasittua tai sellasta. Mutta kasvattajan mukaan sen hamstereilla ei oo ollu mitää tollasta et voiko se olla periytyvää siis? Mutta kauheeta jos se nyt jää tollaseksi reppana ku se ei jaksa liikkua kunnolla ku eka kävelee matkan ja sitte uupuu ja lösähtää maahan ja sydän hakkaa eikä ruoka maistu ja oon pitäny sitä kädes sellases pienens pyyhepussis nukkumas et olis lämmin ja ruokkinu ruiskulla :( :´( Että tällästä...

        Voi surkea sitä hamsu raukkaa... Oliko eläinlääkäri erikoitunut lemmikeihin? Kun tääl meillä päin ei ole erityisesti lemmikeihin erikoistunutta lekuria, niin se ei edes suostu katsomaan koiraa pienenpää! Mun edes menneellä tipsulla oli sydänvika ja senki sydän kävi ylikierroksilla koko elämänsä. Loppu peleissä se sit vaan pysähtyi rasituksesta...
        Kasvattajilla on paljon hamstereita ja musta tuntuu ett aina kaikkia vikoja ja sairauksia ei välillä kerkeä huomaamaankaan, jos tuo sydänvika on sittenkin perinnöllistä. Tai sitten se on vaan jotenki tullu sille, ehkä jo ennen syntymääkin.
        Tää on paha sanoa ja onkin vain mun mielipide mutta eikö olisi parempi päästää hamsu paremmille maille? Se kärsii kun ei pääse toimittamaan luonnollisia tarpeitaan. Kun ei voi syödä ja liikkiua. Sun täytyy tehdä nyt piakkoin päätös, vaikka sen on hyvin raskasta!


      • eepee
        Jozu kirjoitti:

        Voi surkea sitä hamsu raukkaa... Oliko eläinlääkäri erikoitunut lemmikeihin? Kun tääl meillä päin ei ole erityisesti lemmikeihin erikoistunutta lekuria, niin se ei edes suostu katsomaan koiraa pienenpää! Mun edes menneellä tipsulla oli sydänvika ja senki sydän kävi ylikierroksilla koko elämänsä. Loppu peleissä se sit vaan pysähtyi rasituksesta...
        Kasvattajilla on paljon hamstereita ja musta tuntuu ett aina kaikkia vikoja ja sairauksia ei välillä kerkeä huomaamaankaan, jos tuo sydänvika on sittenkin perinnöllistä. Tai sitten se on vaan jotenki tullu sille, ehkä jo ennen syntymääkin.
        Tää on paha sanoa ja onkin vain mun mielipide mutta eikö olisi parempi päästää hamsu paremmille maille? Se kärsii kun ei pääse toimittamaan luonnollisia tarpeitaan. Kun ei voi syödä ja liikkiua. Sun täytyy tehdä nyt piakkoin päätös, vaikka sen on hyvin raskasta!

        Joo oon ajatellu sitä heti ku se tuli kipeeksi että koska hamsu pitää lopettaa...oon niin pessimisti et vaikka toivon että se paranis niin tiedän, että ei se enää kuntoon kuitenkaan tuu. Ja se on tutkittu ihmisilläki et jos on vaikka sellanen tauti jossa sydän rupee yhtäkkiä käymään ylikierroksia niin sellanen vie aina päiviä elämästä... Ja ku tuo hamsteri on valmiiksi paljo heikompi kuin ihminen niin... Mutta varmaan lopetus sitte edessä, jos tuo nyt sitten vielä jatkuu... Tuli kipeeksi sunnuntaina ja oli sillon TOSI heikko mutta nyt on vähä vironnut ja pikkasen liikkuuki ja yrittää karatakki ku pitäis syöttää...johtuuko sitten siitä ettei halua/pysty syömää...:( mutta nukkuu edelleen paljo ja sydän hakkaa.


    • Harjis

      Luulisin että hamsusi on saanut nuhan tai kuumeen tapaisen.
      Syynä voi olla joko:

      1: Hamsusi häkki on liian lähellä ulko-ovea tai ikkunaa tai häkki on lattialla, missä vetää ja hamsusi on saattanutvilustua.

      2:Sinulla tai perheenjäsenelläsi on ollut nuha, ja on koskenut tuona aikana Hamsuusi, ja näin tarttunut siihen.

      Toivon mukaan hamsusi paranee

      • eepee

        Se kuumeilu tm. ei myöskää tietty oo poissuljettu juttu nimittäin ollaan koko sakki oltu kauheessa nuhas ja kuumees enkä kyllä ihmettelis yhtään et jos se on tarttunut hamsteriin...Mutta pikkuhiljaa alkaa keinot loppumaan...jos se ei parane niin sitten se kuolee vähintään nälkään ku raukka ei syö eikä ruiskullakaan sinne mahaan paljo mitään mee...
        Ja häkki on ollu samalla paikkaa missä se hamsterin kotiintulosta asti on ollut eli lämpötila ei oo juurikaan muuttunu tm. :P:/


    • eepee

      Tänään muutama tunti sitten pikkuisen voimat ehtyivät ja sydän hiipui ja rakas hamsterini kuoli käsiini. Siinä sitten toivoin ja silittelin että se vielä heräsi mutta parempi sen, että pääsi kivuistansa vaikka se muhun nyt niin sattuukin...:´( :( :( :(

      • candy94

        Voi että!
        Olit tosi kauniisti kirjoittanut ton äsköisen viestin... :´(
        Koita jaksaa!!!


    • PanadoliTappaa

      Hei, jos luet tätä keskustelua vielä, ja mietit antavasi panadolia hamsullesi, älä. Panadoli sopii koirille, mutta kissat ja hamsterit se tappaa. Parempi kääntyä Aspiriinin puoleen. Soitin eläinlääkäriin ja kysyin voinko antaa vähän panadolia kuumeiselle hamsulleni, vastaus oli ehdoton ei. Sen sijaan, hän suositteli Aspiriinia. Sen ohjeet määrään yms löytyy netistä tai soita vain eläinlääkärille.

    • Anonyymi

      Mun kääpiöhamsterini aivastelee ja en tiedä mitä tehdä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1769
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      42
      1568
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      46
      1527
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1477
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1457
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1122
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      2
      1102
    Aihe