Sisään kasvanut kynsi

Mitä tehdä???

Mitä teen kun mulla on isovarpaan kynsi kasvanut sisään. Koska olen pitänyt liian pieniä kenkiä.
Eli se kynsi kasvaa ihon "sisään" eli kynsi on ihan karrella sieltä sivuilta ja se kynnen kulma painaa ikävästi, ja siitä tulee verta ja se mätii välillä. Tosi kipeä ja vaikea kävelläkkin.
Olisiko jotain hyviä niksejä mitkä voisi auttaa? Kokemuksia?
Kiitos =)

6

1712

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tee näin

Menet heti lääkäriin, lääkäri leikkaa jotenki oudosti kynttä ja vähän ehkä varvastakin en ole varma, mutta parempi olisi hoidattaa heti paikalla ettei pahene. Kannattaa välttää liian pieniä kenkiä ja myös varpaankynsien pyöreäksi leikkaaminen aiheuttaa "sisäänpäin kasvavuutta."

• Mitä tehdä???

Jalkahoitaja sanoi että siihen voisi laittaa sellaisen "jousen" mikä vetää kynttä suoraksi. Auttaisikohan se? Tuleeko pysyviä tuloksia?

• neuvoisin

juuri samanlailla. Lääkärille mars.

• only-me

numrempana samanlainen ongelma. Kän kävi jalkahoitajalla, jalkahoitaja laittoi palan kangasta kynnen alle ja kas: kynsi kasvoi taas tavallisesti. Itse olen jostain lukenut, että kynsi pitää leikata suoraksi ja viilata hitusen keskeltä. Siis nii'in, ihan siitä keskeltä kynttä. Sen pitäisi auttaa.
      Jos kynsi märkii, suosittelisin lämpimästi siellä jalkojenhoitoon erikoistuneen lääkärin pakeilla käymistä.

• kahdesti kokenut

Mene vaan lääkäriin, siellä varvas puudutetaan ja leikataan kuntoon.Itsellä leikattu molemman isovarpaat, ei ole kovin paha operaatio.
      Tosin ekan kerran jälkeen se ei täysin parantunut mutta kun itse viimeistelin sen keittiöveitsellä siitä tuli hyvä;) Tosi tarina mutta en suosittele kaikille...

• ...

tuleeko siitä ruman näköinen kun lääkäri leikkaa sen kynnen?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      156
      3420
    2. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      60
      2695
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      33
      2100
    4. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      130
      1687
    5. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      78
      1544
    6. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      83
      1544
    7. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      368
      1462
    8. Kerro mulle mitä pitäs tehdä

Sun mielestä? Anna neuvo?
      Ikävä
      97
      1205
    9. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1125
    10. On tullut aika lukita kaupunginjohtajan ovi, ja hlö pihalle

Ei kahta eikä yhtäkään selitystä, ylimielisyys on kääntyi varomattomuudeksi, ja kaupungin jo ennestään kuihtuva talou
      Pyhäjärvi
      195
      1096
    Aihe