http://en.wikipedia.org/wiki/Economic_calculation_problem
Jos siihen edes voitte vastata. Luulenpa, että ette vastaa, koska kommunismi ei toimi.
Kommarit, kumotkaa tämä argumentti...
16
871
Vastaukset
- Sakari Vaara
Kumoaisin jos osisin engalntia niin hyvin, että ymmärtäisin kaiken. Mutta eiköhän tässä kohta joku tule kumoamaan tuon...
Wikipedia EI ole n.s. virallistettu tietosanakirja, mutta tuossa viitetekstissä oli suurinpiirtein asia esitetty oikein. Nyt, peruskysymyshän kuuluu, kenen näkökulmasta asiaa katsoo! Esimerkissä verrattiin yksityisyrittäjän " joustavaa" tuotantotapaa suhteessa markkinoihin, kontra ("jäykemmän") yhteiskunnalliseen omistuspohjaan perustuvan tuotannon välistä suhdetta. Tässä EI HUOMIOITU mitenkään niitä psyko-sosiaalisia eroja noiden tuotantotapojen välillä, mitä kansalaisten niin henkisen, kuin fyysisenkin hyvinvointiin tulee!!
- Kysyjä X
...mitään virallisia tietosanakirjoja ole. Vaikka muutama höyrähtänyt pitääkin sitä uskonnollisena teoksena.
Kysyjä X kirjoitti:
...mitään virallisia tietosanakirjoja ole. Vaikka muutama höyrähtänyt pitääkin sitä uskonnollisena teoksena.
"otan Sinut todesta", kumoa yksikin K.Marx´in teesi , vaikka omin sanoin!
- Kysyjä X
vom kirjoitti:
"otan Sinut todesta", kumoa yksikin K.Marx´in teesi , vaikka omin sanoin!
Vaikka näin:
Otetaan hypoteesi: "Marxin teoriat ovat oikeat"
Testi: Jotta teoria on oikea, siitä tulee löytyä ainakin yksi sovelluskohde, missä ne on onnistuttu toteuttamaan asianmukaisesti ja odotetuin tuloksin.
Tulos: Maailmassa ei ole onnistuttu luomaan yhtään kertaa marxin teorioiden mukaista sovelluskohdetta.
Johtopäätös: Marxin teoria ei ole oikea, koska sitä ei ole onnistuttu soveltamaan kertaakaan Marxin olettamalla tavalla.
Nooh... otetaan vähän konkreettisempi esimerkki.
Teesi: Marx kannustaa väkivallan käyttöön seuraavasti: "Kun proletariaatti taistelussa porvaristoa vastaan väistämättä yhtyy luokaksi, kun se vallankumouksen kautta tekee itsensä hallitsevaksi luokaksi ja hallitsevana luokkana väkivaltaisesti poistaa vanhat tuotantosuhteet, se poistaa näiden tuotantosuhteiden mukana olemassaolon edellytykset luokkavastakohtaisuudelta ja myös luokilta yleensä****** ja samalla oman valtansa luokkavaltana."
Kuitenkin kaikki kommunistiset puolueet mainostavat olevansa rauhan puolesta ja sotia ja väkivaltaa vastaan.
Siis: Kommunistit omilla väkivallan vastaisilla linjauksillaan kumoavat Marxin teesin väkivallasta.
ja nyt voit käynnistää selittelykoneesi. Kysyjä X kirjoitti:
Vaikka näin:
Otetaan hypoteesi: "Marxin teoriat ovat oikeat"
Testi: Jotta teoria on oikea, siitä tulee löytyä ainakin yksi sovelluskohde, missä ne on onnistuttu toteuttamaan asianmukaisesti ja odotetuin tuloksin.
Tulos: Maailmassa ei ole onnistuttu luomaan yhtään kertaa marxin teorioiden mukaista sovelluskohdetta.
Johtopäätös: Marxin teoria ei ole oikea, koska sitä ei ole onnistuttu soveltamaan kertaakaan Marxin olettamalla tavalla.
Nooh... otetaan vähän konkreettisempi esimerkki.
Teesi: Marx kannustaa väkivallan käyttöön seuraavasti: "Kun proletariaatti taistelussa porvaristoa vastaan väistämättä yhtyy luokaksi, kun se vallankumouksen kautta tekee itsensä hallitsevaksi luokaksi ja hallitsevana luokkana väkivaltaisesti poistaa vanhat tuotantosuhteet, se poistaa näiden tuotantosuhteiden mukana olemassaolon edellytykset luokkavastakohtaisuudelta ja myös luokilta yleensä****** ja samalla oman valtansa luokkavaltana."
Kuitenkin kaikki kommunistiset puolueet mainostavat olevansa rauhan puolesta ja sotia ja väkivaltaa vastaan.
Siis: Kommunistit omilla väkivallan vastaisilla linjauksillaan kumoavat Marxin teesin väkivallasta.
ja nyt voit käynnistää selittelykoneesi.lähinnä sellaisia teesejä, kuin "lisäarvoteoria", ja miksipä ei myöskin "pääomankasaantumisteoria" ja
"voiton suhdeluku" .- Kysyjä X
vom kirjoitti:
lähinnä sellaisia teesejä, kuin "lisäarvoteoria", ja miksipä ei myöskin "pääomankasaantumisteoria" ja
"voiton suhdeluku" .Niin. Minusta on turha debatoida yksityiskohdista, kun koko Marxin teoriaa ei ole onnistuttu kokonaisuutena todistamaan.
Kun nyt todistin Marxin teoriat epätodeksi, niin voisit edes ottaa kantaa tuohon väkivaltateemaan. - teoria
Kysyjä X kirjoitti:
Niin. Minusta on turha debatoida yksityiskohdista, kun koko Marxin teoriaa ei ole onnistuttu kokonaisuutena todistamaan.
Kun nyt todistin Marxin teoriat epätodeksi, niin voisit edes ottaa kantaa tuohon väkivaltateemaan.ei sunkaan ne missään ole onnistuneet.Vois ne heittää romukoppaan ne aapiset. Olet täysin oikeassa.
- miten olisi
vom kirjoitti:
lähinnä sellaisia teesejä, kuin "lisäarvoteoria", ja miksipä ei myöskin "pääomankasaantumisteoria" ja
"voiton suhdeluku" .Viiltävän teräväpäinen olet. Ihmettelen kovasti,ettet näe komukka oppien epäonnistuneen joka paikassa. Miksi toisten pitäisi todistella mitään. Helluntaiseurakunnassa niitä todistelijoita on epämääräisistä asioista.
miten olisi kirjoitti:
Viiltävän teräväpäinen olet. Ihmettelen kovasti,ettet näe komukka oppien epäonnistuneen joka paikassa. Miksi toisten pitäisi todistella mitään. Helluntaiseurakunnassa niitä todistelijoita on epämääräisistä asioista.
hyvä mies, mitä Sinun "komukkaoppi" tarkoittaa, ja mitä tekemistä sillä mahdollisesti on K.Marx´in talousteorioiden kanssa??
- kiitos
vom kirjoitti:
hyvä mies, mitä Sinun "komukkaoppi" tarkoittaa, ja mitä tekemistä sillä mahdollisesti on K.Marx´in talousteorioiden kanssa??
Komukkaoppi=Marxin teoriat. Minulle ne on yksi ja sama.
On se kamalaa, kun näkee "elämän työn" valuvan hukkaan. Niin minullekkin kävi. Kyllä siitä toipuu. - todelliset
vom kirjoitti:
lähinnä sellaisia teesejä, kuin "lisäarvoteoria", ja miksipä ei myöskin "pääomankasaantumisteoria" ja
"voiton suhdeluku" .Marx liitti lisäarvoteoriaan kurjistumisteorian,jonka hän alunperinkin tiesi olevan täyttä soopaa.Kun hän kirjoitteli Englannista ystävilleen Saksaan,hän kertoi tähän syyn.Saksalainen työläinen ei tee vallankumousta ilman kurjistumisteoriaa.Suomalaisella Rakennusliitolla tämä on ollut vastakkainasettelun tärkein komponentti näihin päiviin saakka."Mitä enemmän pinnaat ja aiheutat vahinkoa työnantajalle,sitä paremmin sinulla menee".Toivottavasti Virolaiset,ahkerat työntekijät,puskevat tuommoiset ainekset työttömyyskortistoon.
todelliset kirjoitti:
Marx liitti lisäarvoteoriaan kurjistumisteorian,jonka hän alunperinkin tiesi olevan täyttä soopaa.Kun hän kirjoitteli Englannista ystävilleen Saksaan,hän kertoi tähän syyn.Saksalainen työläinen ei tee vallankumousta ilman kurjistumisteoriaa.Suomalaisella Rakennusliitolla tämä on ollut vastakkainasettelun tärkein komponentti näihin päiviin saakka."Mitä enemmän pinnaat ja aiheutat vahinkoa työnantajalle,sitä paremmin sinulla menee".Toivottavasti Virolaiset,ahkerat työntekijät,puskevat tuommoiset ainekset työttömyyskortistoon.
nyt sotket täysin asioita! Lisäarvoteorialla ei ole MITÄÄN tekemistä n.s. kurjistumisteorian kanssa! Kun lisäarvoteoria esittää sen TOSIASIAN, että kapitalisti riistää työläisen tekemästä työstä tuon lisäarvon verran, niin kurjistumisteoria näkee väistämättömänä kehityksenä porvarillisen yhteiskunnan tuhon sen sisäänrakentuneena välttämättömyytenä!
- Father Xmas
vom kirjoitti:
nyt sotket täysin asioita! Lisäarvoteorialla ei ole MITÄÄN tekemistä n.s. kurjistumisteorian kanssa! Kun lisäarvoteoria esittää sen TOSIASIAN, että kapitalisti riistää työläisen tekemästä työstä tuon lisäarvon verran, niin kurjistumisteoria näkee väistämättömänä kehityksenä porvarillisen yhteiskunnan tuhon sen sisäänrakentuneena välttämättömyytenä!
kun oli systeemi sitten mikä tahansa, niin samat roistot on johdossa ...
- Matiline
Father Xmas kirjoitti:
kun oli systeemi sitten mikä tahansa, niin samat roistot on johdossa ...
tällane o kovikii mielekiintost. Nykyä ko ei oikeesti ole pal mittää yhteiskunnallist keskustelluu.
- haittaa
Vierasta murretta. Ei mene läpi varmaan monellekkaan, vaikka olis kotimaisella. Moni kyllä keikaroi vierasperäisillä sanoilla, mutta sellaista viestiä monikaan ei ymmärrä. Menee viestittelyn vaiva hukkaan. Voihan tuo vieraan kielen käyttö pönkittää olematonta omaa kunniaa.
Komukka oppi on katoavaa kansanperinnettä. Se siitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291333
- 100861
- 75670
- 50577
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa12493ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40464Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153441Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30407- 25381
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;174372