Kommarit, kumotkaa tämä argumentti...

Kysyn

16

871

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sakari Vaara

      Kumoaisin jos osisin engalntia niin hyvin, että ymmärtäisin kaiken. Mutta eiköhän tässä kohta joku tule kumoamaan tuon...

    • Wikipedia EI ole n.s. virallistettu tietosanakirja, mutta tuossa viitetekstissä oli suurinpiirtein asia esitetty oikein. Nyt, peruskysymyshän kuuluu, kenen näkökulmasta asiaa katsoo! Esimerkissä verrattiin yksityisyrittäjän " joustavaa" tuotantotapaa suhteessa markkinoihin, kontra ("jäykemmän") yhteiskunnalliseen omistuspohjaan perustuvan tuotannon välistä suhdetta. Tässä EI HUOMIOITU mitenkään niitä psyko-sosiaalisia eroja noiden tuotantotapojen välillä, mitä kansalaisten niin henkisen, kuin fyysisenkin hyvinvointiin tulee!!

      • Kysyjä X

        ...mitään virallisia tietosanakirjoja ole. Vaikka muutama höyrähtänyt pitääkin sitä uskonnollisena teoksena.


      • Kysyjä X kirjoitti:

        ...mitään virallisia tietosanakirjoja ole. Vaikka muutama höyrähtänyt pitääkin sitä uskonnollisena teoksena.

        "otan Sinut todesta", kumoa yksikin K.Marx´in teesi , vaikka omin sanoin!


      • Kysyjä X
        vom kirjoitti:

        "otan Sinut todesta", kumoa yksikin K.Marx´in teesi , vaikka omin sanoin!

        Vaikka näin:

        Otetaan hypoteesi: "Marxin teoriat ovat oikeat"

        Testi: Jotta teoria on oikea, siitä tulee löytyä ainakin yksi sovelluskohde, missä ne on onnistuttu toteuttamaan asianmukaisesti ja odotetuin tuloksin.

        Tulos: Maailmassa ei ole onnistuttu luomaan yhtään kertaa marxin teorioiden mukaista sovelluskohdetta.

        Johtopäätös: Marxin teoria ei ole oikea, koska sitä ei ole onnistuttu soveltamaan kertaakaan Marxin olettamalla tavalla.

        Nooh... otetaan vähän konkreettisempi esimerkki.

        Teesi: Marx kannustaa väkivallan käyttöön seuraavasti: "Kun proletariaatti taistelussa porvaristoa vastaan väistämättä yhtyy luokaksi, kun se vallankumouksen kautta tekee itsensä hallitsevaksi luokaksi ja hallitsevana luokkana väkivaltaisesti poistaa vanhat tuotantosuhteet, se poistaa näiden tuotantosuhteiden mukana olemassaolon edellytykset luokkavastakohtaisuudelta ja myös luokilta yleensä****** ja samalla oman valtansa luokkavaltana."

        Kuitenkin kaikki kommunistiset puolueet mainostavat olevansa rauhan puolesta ja sotia ja väkivaltaa vastaan.

        Siis: Kommunistit omilla väkivallan vastaisilla linjauksillaan kumoavat Marxin teesin väkivallasta.

        ja nyt voit käynnistää selittelykoneesi.


      • Kysyjä X kirjoitti:

        Vaikka näin:

        Otetaan hypoteesi: "Marxin teoriat ovat oikeat"

        Testi: Jotta teoria on oikea, siitä tulee löytyä ainakin yksi sovelluskohde, missä ne on onnistuttu toteuttamaan asianmukaisesti ja odotetuin tuloksin.

        Tulos: Maailmassa ei ole onnistuttu luomaan yhtään kertaa marxin teorioiden mukaista sovelluskohdetta.

        Johtopäätös: Marxin teoria ei ole oikea, koska sitä ei ole onnistuttu soveltamaan kertaakaan Marxin olettamalla tavalla.

        Nooh... otetaan vähän konkreettisempi esimerkki.

        Teesi: Marx kannustaa väkivallan käyttöön seuraavasti: "Kun proletariaatti taistelussa porvaristoa vastaan väistämättä yhtyy luokaksi, kun se vallankumouksen kautta tekee itsensä hallitsevaksi luokaksi ja hallitsevana luokkana väkivaltaisesti poistaa vanhat tuotantosuhteet, se poistaa näiden tuotantosuhteiden mukana olemassaolon edellytykset luokkavastakohtaisuudelta ja myös luokilta yleensä****** ja samalla oman valtansa luokkavaltana."

        Kuitenkin kaikki kommunistiset puolueet mainostavat olevansa rauhan puolesta ja sotia ja väkivaltaa vastaan.

        Siis: Kommunistit omilla väkivallan vastaisilla linjauksillaan kumoavat Marxin teesin väkivallasta.

        ja nyt voit käynnistää selittelykoneesi.

        lähinnä sellaisia teesejä, kuin "lisäarvoteoria", ja miksipä ei myöskin "pääomankasaantumisteoria" ja
        "voiton suhdeluku" .


      • Kysyjä X
        vom kirjoitti:

        lähinnä sellaisia teesejä, kuin "lisäarvoteoria", ja miksipä ei myöskin "pääomankasaantumisteoria" ja
        "voiton suhdeluku" .

        Niin. Minusta on turha debatoida yksityiskohdista, kun koko Marxin teoriaa ei ole onnistuttu kokonaisuutena todistamaan.

        Kun nyt todistin Marxin teoriat epätodeksi, niin voisit edes ottaa kantaa tuohon väkivaltateemaan.


      • teoria
        Kysyjä X kirjoitti:

        Niin. Minusta on turha debatoida yksityiskohdista, kun koko Marxin teoriaa ei ole onnistuttu kokonaisuutena todistamaan.

        Kun nyt todistin Marxin teoriat epätodeksi, niin voisit edes ottaa kantaa tuohon väkivaltateemaan.

        ei sunkaan ne missään ole onnistuneet.Vois ne heittää romukoppaan ne aapiset. Olet täysin oikeassa.


      • miten olisi
        vom kirjoitti:

        lähinnä sellaisia teesejä, kuin "lisäarvoteoria", ja miksipä ei myöskin "pääomankasaantumisteoria" ja
        "voiton suhdeluku" .

        Viiltävän teräväpäinen olet. Ihmettelen kovasti,ettet näe komukka oppien epäonnistuneen joka paikassa. Miksi toisten pitäisi todistella mitään. Helluntaiseurakunnassa niitä todistelijoita on epämääräisistä asioista.


      • miten olisi kirjoitti:

        Viiltävän teräväpäinen olet. Ihmettelen kovasti,ettet näe komukka oppien epäonnistuneen joka paikassa. Miksi toisten pitäisi todistella mitään. Helluntaiseurakunnassa niitä todistelijoita on epämääräisistä asioista.

        hyvä mies, mitä Sinun "komukkaoppi" tarkoittaa, ja mitä tekemistä sillä mahdollisesti on K.Marx´in talousteorioiden kanssa??


      • kiitos
        vom kirjoitti:

        hyvä mies, mitä Sinun "komukkaoppi" tarkoittaa, ja mitä tekemistä sillä mahdollisesti on K.Marx´in talousteorioiden kanssa??

        Komukkaoppi=Marxin teoriat. Minulle ne on yksi ja sama.
        On se kamalaa, kun näkee "elämän työn" valuvan hukkaan. Niin minullekkin kävi. Kyllä siitä toipuu.


      • todelliset
        vom kirjoitti:

        lähinnä sellaisia teesejä, kuin "lisäarvoteoria", ja miksipä ei myöskin "pääomankasaantumisteoria" ja
        "voiton suhdeluku" .

        Marx liitti lisäarvoteoriaan kurjistumisteorian,jonka hän alunperinkin tiesi olevan täyttä soopaa.Kun hän kirjoitteli Englannista ystävilleen Saksaan,hän kertoi tähän syyn.Saksalainen työläinen ei tee vallankumousta ilman kurjistumisteoriaa.Suomalaisella Rakennusliitolla tämä on ollut vastakkainasettelun tärkein komponentti näihin päiviin saakka."Mitä enemmän pinnaat ja aiheutat vahinkoa työnantajalle,sitä paremmin sinulla menee".Toivottavasti Virolaiset,ahkerat työntekijät,puskevat tuommoiset ainekset työttömyyskortistoon.


      • todelliset kirjoitti:

        Marx liitti lisäarvoteoriaan kurjistumisteorian,jonka hän alunperinkin tiesi olevan täyttä soopaa.Kun hän kirjoitteli Englannista ystävilleen Saksaan,hän kertoi tähän syyn.Saksalainen työläinen ei tee vallankumousta ilman kurjistumisteoriaa.Suomalaisella Rakennusliitolla tämä on ollut vastakkainasettelun tärkein komponentti näihin päiviin saakka."Mitä enemmän pinnaat ja aiheutat vahinkoa työnantajalle,sitä paremmin sinulla menee".Toivottavasti Virolaiset,ahkerat työntekijät,puskevat tuommoiset ainekset työttömyyskortistoon.

        nyt sotket täysin asioita! Lisäarvoteorialla ei ole MITÄÄN tekemistä n.s. kurjistumisteorian kanssa! Kun lisäarvoteoria esittää sen TOSIASIAN, että kapitalisti riistää työläisen tekemästä työstä tuon lisäarvon verran, niin kurjistumisteoria näkee väistämättömänä kehityksenä porvarillisen yhteiskunnan tuhon sen sisäänrakentuneena välttämättömyytenä!


      • Father Xmas
        vom kirjoitti:

        nyt sotket täysin asioita! Lisäarvoteorialla ei ole MITÄÄN tekemistä n.s. kurjistumisteorian kanssa! Kun lisäarvoteoria esittää sen TOSIASIAN, että kapitalisti riistää työläisen tekemästä työstä tuon lisäarvon verran, niin kurjistumisteoria näkee väistämättömänä kehityksenä porvarillisen yhteiskunnan tuhon sen sisäänrakentuneena välttämättömyytenä!

        kun oli systeemi sitten mikä tahansa, niin samat roistot on johdossa ...


      • Matiline
        Father Xmas kirjoitti:

        kun oli systeemi sitten mikä tahansa, niin samat roistot on johdossa ...

        tällane o kovikii mielekiintost. Nykyä ko ei oikeesti ole pal mittää yhteiskunnallist keskustelluu.


    • haittaa

      Vierasta murretta. Ei mene läpi varmaan monellekkaan, vaikka olis kotimaisella. Moni kyllä keikaroi vierasperäisillä sanoilla, mutta sellaista viestiä monikaan ei ymmärrä. Menee viestittelyn vaiva hukkaan. Voihan tuo vieraan kielen käyttö pönkittää olematonta omaa kunniaa.
      Komukka oppi on katoavaa kansanperinnettä. Se siitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      670
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe