Led Zeppelin Suomessa

36 years gone

Led Zeppelin on esiintynyt yhden ainoan kerran Suomessa, 23.2.1970, Helsingissä Kulttuuritalolla.

Sattuisiko täällä olemaan ketään, joka oli paikalla tuona historiallisena päivänä Kultsalla, kaikki keikkaraportit, settilistat, linkit, yms. ko. keikalta ovat tervetulleita.

Ajat nuo eivät koskaan palaa...

13

4569

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ZZ Zeppo

      jossain Soundi lehdessä oli laaja juttu tästä keikasta, oli varmaan viime vuonna en ole varma etsi käsiisi lehti, siinä oli Pekka Pohjola ja Ile Kallio kertoi keikasta ja oli muitakin en muista nimiä.

    • Boogiebasisti ...
    • Olin paikalla Zeppelin-konsertissa. Siitä ei ole mitään pyhäinjäännöksiä, pelkkiä muistikuvia. Kai se meni ihan niinkuin tuossa lehtijutussa sanotaan. Istuin ryhdikkäästi kappaleen ajan ja taputin käsiä yhteen kappaleen lopussa. silloin oli ilmestyneet ykkös- ja kakkosälpeet. Kun tuli tuttu kappale, olin innoissani. Innostuneisuuttani en tietenkään näyttänyt ulospäin. Toivoin, että rumpusoolo olisi lyhyt. Se oli pitkä. Page soitti jossain välissä kitaraa viulunrokalla. Viulunrokat taisi olla sille kertakäyttöisiä.

      M. A. Numminen istui jossain porrastasanteella. Pääsi siis sisään ilman lippua (20mk40p). sillä oli omat eväät. ellei muistini petä.

    • YrjöJurri

      Mieleeni jäi pitkään jatkunut PA:n testaus, basson ja rumpujen jyly joka kuului Kulttuuritalon ovien läpi.
      Itse konsertti oli sen ajan tekniikan huomioon ottaen jopa soundeiltaan varsin hyvä.
      Erityisesti John Bonham oli mahtava, jonka rumputyöskentelyä kaselivat sen ajan "Ginger Bakerit" haavit auki, koska äijä mätti yhdellä basarilla enemmän kun muut kahdella.
      Toki Jimmy Pagen ja Robert Plantin yhteistyö oli huimaa livenä ja se todella toimi.
      Eittämättä musiikillisesti paras wanhan ajan konsertti Suomessa.

    • Lossikuski

      Fixin´ To Die

      Date: 23ter Februar 1970, 2nd Scandinavian Tour
      Venue: Kulturhuset, Helsinki, Finnland
      Label: Gold Standard # FIX 1/2
      Sound: M -Aud, 5
      ganz gute Audience Aufnahme,Atmosphäre intakt

      Track List: We´re gonna groove, I can´t quit you, Dazed & Confused, Heartbreaker, White Summer/Black Mountain Side, Since I´ve been Loving you, Organ Solo, Thank You, Moby Dick, How many more Times, Whole Lotta Love

      • 36 years gone

        Mistä tämän kultaakin kalliimman harvinaisuuden saisi käsiinsä ?


    • jokuseon

      Jos olis aikakone johon vois ostaa lipun ni olisin jo
      kassajonossa. Olin tuolloin 8v. enkä tiennyt bändistä vielä mitään. Plant on nähty jäähallissa 2005 mutta ei se ole zeppelin vaikka, tuttuja biisejä vetikin.

    • Kaitsu1

      Mä olin kanssa siellä...mukavasti feeling high.
      Katsojia varoitettiinkonsertin alussa, että jos nousette ylös , rupeatte tanssimaan tai huutaman niin konsertti keskeytetään!
      Oli surkea fiilis kun heti tuli rajoitteita kuinka saisi fiilistellä.

      Lämmittelybändiä en muista nimeltä, mutta hieno fiilis tuli jo siitä kun ensimmäisen kerran näin rumpalin hakkaavan basistin kieliä palikoilla - soundi oli aivan mahtava ja epäilin jo ettei Ledz. pystyisi enää nostaman fiilistä, mutta....
      Zeppelin oli upea...aivan mahtava!!!!
      Paras rock konsertti missä olen ollut.
      Muita missä olen vieraillut on: Emerson lake and Palmer, Buttefeelin blues band and John Mayal, Blood , Sweet and Tears, Jetrotul, Gream etc...

      • elmulainen

        ROBERT PLANT and The Sensational Space Shifters 16.6 keikalla Tallinnassa!

        Robert Plant (Led Zeppelinin laulaja) on ollut hyvässä keikka vedossa viime vuosina , saanut lisäksi mm. Grammy palkinnot levystään Alison Kraussin kanssa sekä tämän vuoden Grammy "BEST ROCK ALBUM: Celebration Day by Led Zeppelin"!

        Keikalla tullaan kuulemaan useita LED ZEPPELIN biisejä sekä hänen muuta tuotantoaan! (Huom! Robert Plant ei ole tulossa suomeen tällä rundilla). Tässä olis ainutlaatuinen tilaisuus nähdä Robert Plant vielä livenä!

        Elmu ry Helsingissä järjestää konserttimatkan ROBERT PLANT and The Sensational Space Shifters Tallinnan 16.6 keikalle.

        Lisätiedot matkasta: http://www.elmu.fi/node/8062
        Konserttimatkan hinta sisältää laivamatkat, hotelliyöpymisen 2-hengen huoneessa *** hotellissa aamiaisella vanhan kaupungin tuntumassa Tallinnassa , bussikuljetuksen hotellilta keikkapaikalle ja takaisin sekä pääsylipun Robert Plantin 16.6 keikalle.


    • tarmo railo

      Sugarmegs on tosi hyvä mesta.Sieltä löytyy Led Zeppelinin äänitys Texas International Pop Festivaleilta v.1969.Mahtava keikka & äänitys myös.

    • Anonyymi

      Zeppelin on hyvä tai paras., ainakin läheltä ottaen.

      • Zeppelinin jäsnet olivat aikoinaan taitavia muusikoita tai ainakin Jimmy Page, John Paul Jones ja John Bonham. No Quarter on yksi Zepin suurimmista mestariteoksista ja itse olen tykännyt Earls courtin konsertin versiosta vuodelta 1974 vai oliko -75. Vetää ihan sanattomaksi.


      • Toki Plantkin aikoinaan hyvä, tosin vieläkin laulaa ja on ihan jees.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      280
      3104
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1565
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1291
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1207
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1129
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1107
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe