Nyt häpäisen itseni kysymällä seuraavaa:
kun olen käyttänyt kaupan persilja-, tilli-, ruohosipuli-, meirami-, basilika- ym. purkeista varret ja lehdet, jos istutan jäljellejäävän "juuritupon" maahan,
lähteekö se tekemään uusia varsia ?
Kaupan yrttipurkit
6
1345
Vastaukset
- lähtee
Kyllä lähtee kasvamaan,siitä minä laitan aina yrtit,en viitsi odotella kasvua siemenistä.
- Mattiv
Lähtee kasvamaan vain jos juuret ovat vielä kunnossa. Monet kaupan yrttiruukuista on kasvatettu lähes vesiviljelyksessä, ja tällaisten kasvien juuret eivät välttämättä ole toimivia siinä vaiheessa kun ruukku on kotona.
Yleensä yrteistä kannattaa ottaa satoa latvomalla eikä leikata kerralla kaikkia maata myöten.- todellakaan enää
olleet toimivia, kokeilin kerran erään niksin perusteella laittaa juuripaakun kukkapurkkiin (multa oli biolan) eikä siitä sitten mitään kasvanut.
- emmy
Ruokakaupasta ostamani rosmariini on viihtynyt hyvin ruukussa nyt kolmisen vuotta. Talvet se on valoisassa tilassa, jossa lämpötila on vähintään muutaman asteen plussan puolella.
Se on muuten kukkii parhaillaan.
Muut kokeiluni eivät ole olleet yhtä onnistuneita. - kiitollinen
Sitruunamelissa ainakin lähtee helposti uuteen kasvuun. Kannattaa tietysti jo kaupassa katsoa. että yrtti on hyvännäköinen ja melko pieni vielä, juuria siinä on hankalampi alkaa tutkia. Kannattaa kokeilla muitakin ilman muuta.
- yleensä
juu kyllä on hyvin lähtenyt basilika ja salaatti. muilla kokeiluilla (tilli, rosmariini, timjami ja persilja) en ole onnistunut yhtä hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1176096Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334217- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582120Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441892- 1441819
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579