Uskaltaako lähteä Shanghaihin.

hjartta

Kannattaako kahden nuoren 18 vuotiaan tytön lähteä keskenänsä Shanghaihin? olen ollut Shanghaissa kerran aikaisemmin perheeni kanssa, ja tuntui silloin hyvin turvalliselta paikalta. Onko jotain erityistä paikkaa mitä kannattaisi vältellä? ja uskaltaako lähteä viettämään yöelämää? Shanghaihin tekisi kovasti taas mieli kyllä.

4

1184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • @Kiina

      Olen itse ollut nyt jonkin aikaa tässä Shanghain lähettyvillä työharjoittelussa, ja Shanghaissa aikaa viettäneenä voin sanoa, että se on yksi maailman turvallisimmista metropoleista. Taskuvarkaista varoitellaan, varsinkin metrolla liikkuessa, mutta kun pitää lompakot ym. arvoesineet poissa näkyvistä niin ei ongelmia pitäisi tulla. Mitään erityistä aluetta, jota kannattaisi vältellä ei mielestäni ole, tietysti kaikkein pienimmille kujille ei yöaikaan kannata lähteä seikkaileen.

      Joten tervetuloa vaan Shanghaihin, täällä on tällä hetkellä 20-25 astetta lämmintä, joten ihan hyvin tarkeneekin. Jos jotain kysyttävää tulee niin koitan vastailla kykyjeni mukaan.

    • Chinatraveller

      Shanghai on yksi maailman turvallisimmista suurkaupungeista. Tietty ei kannata tyrkyttää/ pitää rahojaan liian näkyvillä. Mutta mitään väkivaltaa on turha pelätä.

    • verrattuna....

      moneen muuhun maahan, on turvallinen maa matkustaa. Suurin riski isoissa kaupungeissa taitaa muodostua liikenteestä, jota kyllä kannattaa kunnioittaa.
      Iltaisin voi jokainen käyttää tervettä harkintaa, ja liikkua alueilla, joissa ei ole epämääräistä, muuten taskuvarkaat ja huijarit kaupoilla ovat pahimpia.
      Kiinassa turisti ja yleisesti "valkoinen pitkänenä" saa kulkea rauhassa.
      Maan politiikka takaa sen.

    • siellä ollu t 16.4.2006

      hanghai on tosi upea , hyvinhoidettu,siisti paikka. Ei ole rosvoja, palvelut pelaa. ystävällisiä ihmisiä, Kaupoissakin joka tuotteelle oma myyjä. Feikkitorilta saa halpoja tuotteita jos vaan osaa tinkiä. Viina on niin pahaa että menee kyllä silmät vinoon jos sitä juo. Liikenne on kyllä yhtä kaaosta ja taksikuskit kaikki formulakuskeja sieltä huonoimmasdta päästä, vaikkakin se on halpaa kyytiä. Ruoka aikas hyvää vaikka aina ei tiedä mitä syö, kun on niitä jutskia aina jossain soosissa tai friteerattuna. Mitään tautia ei kuitenkaan tullut vaikka syötiin kaikenlaista herkkua. Apteekista saa hyvää laihdutusteetä. Mäkissä on ihan samat hampurilaiset kun Suomessakin. Suosittelen Shanghaita ja varsinkin ne valot ovat upeat.Vaikkakin kohta kiinassa tarvitaan kaikki energia mitä maapallolla on käytössä. Siellä ei säästellä !!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 129
      3521
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3219
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2388
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1841
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1476
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1390
    Aihe