raskaus ja napakoru

pimu84

Me yritetään lasta ja mulla napakoru. Ajattelin et onko siitä haittaa.. Sehän saattaa revetä tai jotain sit joskus jos nyt niin kivasti sattuis et maha alkas kasvaa.. Onko kokemuksia??

9

3107

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ------

Minulla oli tai on edelleen napakoru. Pidin sitä varmaan raskauden puoleen väliin asti ja otin sen siten pois. Kun synnytyksen jälkeen laitoin sen takaisin niin se reikä oli suurentunut ja siihen mahtuisi vaikka kaksi korua :) En kylläkään ole kuullut että näin olisi käynyt muille, mutta kerroinpa nyt.. Mutta kylläkin sitä olen kuullut että kun masu on kasvanut, niin napakorun kohdasta on alkanut kasvaa ilkeän näköinen arpi ylöspäin joka saattaa olla useita senttejä pitkä..

• pimu84

kiitoksia vastauksesta! Mäkin oon kuullu et jollain oli tullu tosi paha arpi siihen, eikä se sit enää pitäny sitä ollenkaan. Mulla on se reikä muutenkin tosi iso, väljä! Eikö se reikä umpeutunu kun pidit sitä niin kauan pois vai laitoitko välillä sen hetkeks. Kun mulla oli joskus se viikonkin pois ni sattu laittaa se sit takasin. Kauan sulla ollu se lävistys? Mulla ollu 6-7vuotta ja siltikin tuntuu umpeutuvan niin helposti!

• ------
        pimu84 kirjoitti:

kiitoksia vastauksesta! Mäkin oon kuullu et jollain oli tullu tosi paha arpi siihen, eikä se sit enää pitäny sitä ollenkaan. Mulla on se reikä muutenkin tosi iso, väljä! Eikö se reikä umpeutunu kun pidit sitä niin kauan pois vai laitoitko välillä sen hetkeks. Kun mulla oli joskus se viikonkin pois ni sattu laittaa se sit takasin. Kauan sulla ollu se lävistys? Mulla ollu 6-7vuotta ja siltikin tuntuu umpeutuvan niin helposti!

Napakoru ollut mulla jotain viisi vuotta. Se kyllä oli ihme, ettei umpeutunut raskaus aikana, koska esim korviksen reijät ovat umpeutuneet tosi nopeasti aina. Eli siis en sen puolen välin jälkeen laittanut kertaakaan korua paikoilleen. Eikä ollut ummessa ollenkaan. Nyt kun tarkemmin muistelen, niin kyllä mullakin tais jo ennen raskautta olla aika iso tuo napakorun reikä, mutta venyi entisestään raskaus aikana.

• Nimetön

en saanu kirjotettua nyt nimimerkillä mut olen se pimu84.. Niin se napakorun reijän välinen nahkahan väheneekin ajan kanssa ilman raskauttakin ja lävistäjät sanoneet että jos sitä ei ole paljon,olisi hyvä laittaa uusi reikä kokonaan ettei se pääse repeytymään. Täytyy nyt katsoa miten mä teen sen korun kans jos joskus odotan.Kyllähän varmaan kannattaa just jossai puoles välis ottaa pois. En vaan haluis umpeuttaa sitä kokonaan ku jotenkin tottunu siihen niin paljon, mutta vauvan takia silti teen mitä vaan.

• jennifer rv 29+1
        Nimetön kirjoitti:

en saanu kirjotettua nyt nimimerkillä mut olen se pimu84.. Niin se napakorun reijän välinen nahkahan väheneekin ajan kanssa ilman raskauttakin ja lävistäjät sanoneet että jos sitä ei ole paljon,olisi hyvä laittaa uusi reikä kokonaan ettei se pääse repeytymään. Täytyy nyt katsoa miten mä teen sen korun kans jos joskus odotan.Kyllähän varmaan kannattaa just jossai puoles välis ottaa pois. En vaan haluis umpeuttaa sitä kokonaan ku jotenkin tottunu siihen niin paljon, mutta vauvan takia silti teen mitä vaan.

oli kans koru mut otin sen pois tuossa muutama viikko sit.. jouduin ottaa ensin sen pois yksityiseen ultraan ja sitä liukastusvoidetta tais mennä sinne reikään ja tulehtui joten otin korun pois ja hoidin kuntoon, no eipä enää mennytkän koru takaisin :( noh, palkinto mikä masua kasvattaa on varmasti miljoona kertaa tärkeämpi kuin joku lävistys :) niitä saa aina uusia :) hyvää odotusta kaikille!!

• mammaRV39

Mä otin napakorun pois syyskuussa 2004 kun tulin ekan kerran raskaaksi. (oli ollut tuo lävistys mulla n.5-6vuotta) sain keksenmenon 2005tammikuussa ja jatkettiin yrittämistä. Välillä kokeilin että meneekö läpi. Ohuemman korun sain menemään, mutta paksumpaa, joita enne käytin enemmän, en enää saanut.
      Nyt tässä synnytystä odottelen ilman napakorua. Lävistyskohta on venyny ja siihen on muodostunu vähän raskausarven näköinen pieni risti...?! ei tietoa onko vielä läpi, mutta meinaan sitten vauvan saatuani kokeilla. Ja jos ei mene niin ainahan sen voi laittaa uudestaan:)

mutta alunperin tosiaan otin ihan vauvan turvallisuuden takia sen pois. Kun pahimmassa tapauksessa se voi repeytyä ja aiheuttaa tulehduksen, jopa verenmyrkytyksen (siis on kyllä käsittääkseni aika harvinaista, mut kuitenki)
      oon kyllä kuullu että jotkut on käyttäny koko raskauden ajan semmosia silikonisia koruja...nehän sit venyvät.

mut nyt tosiaan täs loppuvaiheessa, ainakin mulla on maha niin pinkeenä ollu etten vois kuvitellakaan et tossa viel joku koru kiristäis.

mut onnea teille vauvantekopuuhiin:)

• ....

Nykyään myydää napakoruja raskaana oleville naisille.. taitaa korut olla jotain ns muovia.

• Napakoru ja raskaus
        .... kirjoitti:

Nykyään myydää napakoruja raskaana oleville naisille.. taitaa korut olla jotain ns muovia.

Nyt ei tosiaan meidän raskaana olevien tarvitse vallan luopua napakorusta. Itse olen etsinyt kotimaisia verkkokauppoja, joista saisi näitä raskaana oleville suunnattuja napakoruja.
        Viimein löysin nettikaupan www.raskauskeiju.fi, johon kuulemma saapuu koruja viikon sisällä. Näin ainakin sieltä vastattiin tiedusteluuni, kun kysyin että saisiko näitä heidän kauttaan.

• napa...

mulla nyt menossa rv 24 0 ja pidän edelleen napakorua, tosin sellaista muovista/silikonista mikä soveltuu raskaanakin!=) näyttäisi kyllä siltä että viimestään parin viikon aikana otettava pois.. tappi tuntuu inhottavasti lävistyksen kohdalla, kun iho on sen verran venynyt ja napakin tuosta muutaman viikon aikana varmaan pullahtaa esiin!;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      73
      4356
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      33
      2471
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      40
      2294
    4. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      20
      1797
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      1662
    6. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      25
      1532
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      81
      1526
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      1321
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      22
      1213
    10. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      90
      1145
    Aihe