leikattu korva

santora

tahtoo oudosti räsähdellä, lisäksi leikkauksessa suuhun levisi outo maku joka tuntuu suussa viel puolenvuoden jälkeenkin, ei vois sanoa et makuaisti ois mennyt mut suussa jotenkin metallinmakua, onkohan jollain vastaavaa ja jos niin kauanko kesti ennen kuin "outo"maku suusta hävisi?

6

3364

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ears

      Hei!

      Minkälainen korvaleikkaus sinulla oli kyseessä? Itse olen menossa pian tärykalvon paikkausleikkaukseen. Tiedätkö minkälainen operaatio se on? Kauanko leikkauksesta toipuminen kesti itselläsi? Olen lukenut, että korvakäytävän sisäreu­nasta kuu­lolui­den väliin kulkeva, kie­len ma­ku­hermo on joskus vaikeasti varjelta­vissa, var­sinkin kuulo­luukorjauksissa. Hermon kohdalta joudutaan ot­tamaan luuta pois näkyvyy­den saami­seksi. Usein makuhäi­riö on ti­lapäinen metal­lin maku, ja hermon katkeami­senkin jälkeen suu/aivot tottu­vat uu­teen tilan­teeseen kuukausien mit­taan. Kannattaa käydä vielä omalla lääkärillä ja kysyä mitä mieltä hän on asiasta.

      • santora

        olla otoskleroosi mut avattaessa löytyikin sellainen juttu et kuulolujohdin olikin lähes poikki joten sinne lykättiin sementtiä. eipä lääkäri tuohon suun makuaistimukseen sanonut muuta kuin et ajan mittaan normalisoituu, kestää vaan niin hitsin kauan et alkaa jo epäilyttään et palautukoohan sittenkään!! en tuosta sinun jutustasi tiedä mitään kun niin erilainen leikkaus kuin minulla. mutta kaunis kiitos sinulle vastauksestasi!!


      • kreeta

        hei

        itseltäni on paikattu tärykalvo kolme
        kertaa vähän on ollut huono tuuri mutta
        kolmannen leikkauksen jälkeen ei ole enään
        tarvinnut leikata. ei se itse paikkaus leikkaus
        ole kovin vaikea avaavat tuolta korvan takaa
        että pääsevät käsiksi siihen tärykalvoon
        paikka aineen ne tekee muistaakseni omasta
        verestä jotenkin. en nyt tarkalleen muista
        miten se leikkaus voidaan tehdä joko
        nukutuksessa tai paikallispuudutuksessa
        itselläni se leikkaus tehtiin
        paikallispuudutuksessa. siitä toipumisesta
        itselläni se kesti noin kaksi viikkoa kipuja
        oikeestaan ei ollut koko aikana mutta sekin on
        tapaus kohtainen.


      • ears
        kreeta kirjoitti:

        hei

        itseltäni on paikattu tärykalvo kolme
        kertaa vähän on ollut huono tuuri mutta
        kolmannen leikkauksen jälkeen ei ole enään
        tarvinnut leikata. ei se itse paikkaus leikkaus
        ole kovin vaikea avaavat tuolta korvan takaa
        että pääsevät käsiksi siihen tärykalvoon
        paikka aineen ne tekee muistaakseni omasta
        verestä jotenkin. en nyt tarkalleen muista
        miten se leikkaus voidaan tehdä joko
        nukutuksessa tai paikallispuudutuksessa
        itselläni se leikkaus tehtiin
        paikallispuudutuksessa. siitä toipumisesta
        itselläni se kesti noin kaksi viikkoa kipuja
        oikeestaan ei ollut koko aikana mutta sekin on
        tapaus kohtainen.

        Hei taas Kreeta!

        Nyt on sitten tärykalvon paikkausleikkaus takana ja hyvinhän tuo meni, ei juuri minkäänlaisia kipuja ole ollut. Ainoastaan sydämenlyönnit tuntuu korvassa voimakkaasti. Välillä korvasta vuotaa verta, tiedätkö kuinka kauan? Pitääkö korvaa jotenkin varoa, esim. syödä jotain pehmeää ruokaa? Potilasohjeessa ei mainittu muuta kuin välttää voimakasta niistämistä ja urheilemista. Vedeltähän korva täytyy myös suojata. Kuinka kauan itselläsi kesti että aloit kuulla korvalla normaalisti? Kiitos tiedoista :)


    • Anonyymi

      Minun tyttärellä (12v) on edessä tämä paikkausleikkaus. Ja tytöllä reikä ollut 7kk alareunassa eikä kuulemma rasvapaikkaus käy, vaan lihaspaikkaus. Onko muiden lapsille tehty tätä? Tai sattuisiko joku tietämään paljon tulee saikkua ja onko kivulias jälkeen päin?

    • Anonyymi

      Minulle tehtiin välikorvan avaava korjausleikkaus,2vko. Sitten,vieläkin tulee jotain märkää korvasta ja se on välillä tukossa. Onko jollain samoja kokemuksia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      7955
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      180
      1767
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1036
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      194
      956
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      833
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe