apua ärtyneisyyteen

apua kaipaava

Olen nuori, alle kolmekymppinen nainen ja minua vaivaa jatkuva ärtyneisyys. Tunnen olevani ärtynyt koko ajan ja joka paikassa ja ärsyynnyn ihan mitättömistä pikkujutuista. Ärsyynnyn mielettömästi jos kumppanini sanoo yhdenkin hölmön sanan tai tekee pienenkin väärän liikkeen. Ärsyynnyn jopa asioista, jotka eivät oikeastaan edes kosketa minua. Tästä on tullut minulle ihan todellinen ongelma ja parisuhteeni kärsii tästä. Tiedostan sen, että ärsyynnyn, "vedän pultit, poltan päreeni, kiehun.." ihan älyttömistä jutuista ts.ilman syytä, mutta en pysty tekemään asialle itse mitään. En tiedä miten pääsen tästä eroon.
Jos joku tietää jonkun reseptivapaan lääkkeen/luontaistuotteen, joka minua voisi auttaa niin olisin enemmän kuin kiitollinen. TÄmä ongelma on alkanut vaikuttaa elämääni todella paljon ja tämän vuoksi pelkään mm. että avioiduttuani minulle tulee avioero käyttäytymiseni vuoksi tai että minusta tulee vihainen ja huutava äiti lapsilleni.
Toivottavasti joku osaisi neuvoa.

12

4364

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Debbie

      Masennus voi joskus ilmetä riitaisuutena ja ärtymisenä. Toisaalta myös, jos ränkkääminen on jatkuvaa, kyseessä voi olla myös jonkinlainen persoonallisuushäiriö. Jos lähimmäisesi kokevat että sinun kanssani on vaikeaa olla, kannattaisi ehkä ottaa yhteyttä jopa mielenterveystoimistoon.

      Mutta mikäli noin yleensä ottaen olet mielestäsi terve ja muidenkin mielestä olet, lievä masis saattaisi tulla autetuksi nauttimalla niitä iänikuisia kalanmaksaöljytuotteita joista niin monet keuhkoavat onnellisena. Omega 3:sta tai jotain sensellaista, ja vitamiinit päälle.

    • happamuus

      Debbien ohje on hyvä. Omega3 ja lisäravinteet. Nimen omaan mineraalit tasoittavat kehon pH-arvoa, eli happamuutta. Eiks sitä sanotakin että jos on hapan se näkyy naamastakin, elikkä mikään ei tunnu hyvältä.

      FitLine:n tuotesarjassa löytyy hyvänmakuinen Omega3, joka on vesiliukoinen, ei aiheuta röyhtäilyjä sekä laadukkaita lisäravinteita, kuten Restorate-mineraalivalmiste. Myös B-vitamiinit ovat ns. hermovitamiineja, Activize Oxyplus. HerbaSlim-yrttitee on erittäin tahokas happoylijäämän poistaja.

    • Eve 38

      Syötkö E-pillereitä? Ja jos syöt, niin vaihda pillerimerkkiä.

      • Raivopää

        Mulla on ihan sama vika. Koko ajan ihan raivona. Olen kokeillut melkein kaikkea mahdollista omegoista lähtien vitamiinit sun muut. Ei auta mikään. Sanokaa nyt perkele joku että mikä tähän AUTTAA!!!


      • Lissu

        Donsbach-sarjalta suosittelen B-Calmia ja Stress gardia!Hermoja tukemaan ja aivoja hellimään vielä ihanat rasvat eli MorEpa smart fatsit!!!

        Nämä ovat kuuluneet omaan elämääni jo parin vuoden ajan,stress gardia otan kuureina.B-Calmilla sain myös ikävät rytmihäiriöt kuriin.Ja epalla ihokin voi hyvin.

        Uskon että näistä olisi sinulle huomattavaa apua!


      • apua kaipaava

        Joo syön e-pillereitä ja merkkiä on vaihdettu tämän takia jo. Nyt menossa 3. pillerimerkki. Ja vaihdon syynä on aina ollut tää ärtymys ja mielialanvaihtelut.
        Edellä joku viittasi masennukseen. Loppuvuodesta minulle tk-lääkäri iski pilleripaketin kouraan ja sanoi, että mulla on stressiä ja masennusta. En syönyt pillereitä, koska en halua sellaiseen ryhtyä ja musta sen avun on ensin tultava mahdollisuuksien mukaan jostain muusta kuin mistään antidepressanteista lääkkeistä. Stressiä on todella ollutkin ja ehkä jonkinlaista lievää masennusta on. Olen kuitenkin mielestäni suht hyvinvoiva, käyn työssä, huolehdin asioistani, liikun, olen yhteydessä kavereihin jne. Näistä syistä en niitä lääkärin tarjoamia lääkkeitäkään halunnut popsia.


      • "TIETÄJÄ"
        apua kaipaava kirjoitti:

        Joo syön e-pillereitä ja merkkiä on vaihdettu tämän takia jo. Nyt menossa 3. pillerimerkki. Ja vaihdon syynä on aina ollut tää ärtymys ja mielialanvaihtelut.
        Edellä joku viittasi masennukseen. Loppuvuodesta minulle tk-lääkäri iski pilleripaketin kouraan ja sanoi, että mulla on stressiä ja masennusta. En syönyt pillereitä, koska en halua sellaiseen ryhtyä ja musta sen avun on ensin tultava mahdollisuuksien mukaan jostain muusta kuin mistään antidepressanteista lääkkeistä. Stressiä on todella ollutkin ja ehkä jonkinlaista lievää masennusta on. Olen kuitenkin mielestäni suht hyvinvoiva, käyn työssä, huolehdin asioistani, liikun, olen yhteydessä kavereihin jne. Näistä syistä en niitä lääkärin tarjoamia lääkkeitäkään halunnut popsia.

        noita B-vitamiineja. Sellainen B-vitamiini kaikkein paras jossa mahdollisimman montaa eri lajia B:tä. Ei ole kallistakaan ja pysyy coolina koko päivän.
        Ja yksi jota kannattaa välttää kun on kireenä olo. Älä ihmeessä juo mitään missä on kofeiinia. Itsellä ainakin olen huomannut että kahvi saa tosi kireäksi välillä olon, vaikka en sitä paljoa käytäkään.
        Tänäänkin menin kahvia juomaan a heti huomasin että nyt muuttui taas mieliala. Ruokailun yhteydessä otin tavalliset vitamiinit ja lisäsin B-vitamiinin kahteen ja nyt on jo ihan normaali olo. Muuten olisi mennyt koko päivä taas kiukkuisena. Se on muuten todellinen kierre se kiukkuaminen ja kärttyisyys. Ja kaikkein eniten kiukuttaa se oma käytös kun sille ei aina mahda mitään vaikka kuinka varoisi.

        Kyllä se päänsärkykin sitten helpottaa, joka siitä kahvin juomattomuudesta tulee, kun aikansa odottaa ja onhan siihenkin lääkkeitä jos tuntuu ettei muuten kestä. Parempi kuitenkin se että pysyy rauha mielessä ja talossa.


    • viisastuu

      Höyrähdin puhelinmyyjään ja tilasin purkin ruusupillereitä. Pitkän aikaa jo taivas on ollut harmaa ja linnut kuolleet ja mikään ei maistu millekkään. Ajattelin että kokeilen jos vaikka ruusupillerit toisivat värit takaisin. En tiedä oliko ne sitten värien takana mutta pastellinvärejä jo häämöttää.

    • Joskus vihainen

      Itselläni jotkin ruoka-aineet tekevät ärtyneeksi ja joskus saavat raivoamaan. Saattaa olla vaikea selvittää, mutta omalla kohdallani mm. maitotuotteet on yksi sopimaton. Kannattaa kokeilla poisjättämistä.

      • janälkäisyyys

        Samoin nälkä saa kiukkuiseksi. Kudosnälkä. Jopa ylipainoinen voi olla aliravittu, mikäli "ravinto" on todella köyhää, eikä tue jaksamista. Aivot, hermosto, lihaksisto, suolisto, koko ihminen tarvitsee kunnon ruokaa ja tarpeeksi. Siitä syntyy elinvoima! Toki elossa ja melko terveenä pysyy liian vähällä ja huonolla ruoalla, mutta jos juuri haluaa voida kokonaisvaltaisesti hyvin, tulee omaa terveyttä ja mielialaa tukea monipuolisella, oikeasti ravitsevalla ruoalla. Vaikka sitten sen "hötön" kanssa.


    • nimetönnnn

      Harrastaa enemmän seksiä.

    • Neuvoja1

      Noilta sivuilta löydät syyn pinnanpalamiseen, yms mitä tk lääkärit eivät näe verikokeilla, prickillä, jne. Vika ei ole korviesi välissä, vaan ......
      Oiretestillä saat selville kvht-altistus tasosi ja keskilämpö testillä saat selville sen kuinka paljon sinulla on oma vastustuskykysi heikentynyt:
      http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/laaketiede-vs-terveystiede/

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2072
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1946
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1895
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1598
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe