ole laitonta??
Äsken soitti National Geografic-lehden myyjä tuntemattomasta numerosta :/ Työni takia en voi olla vastaamatta puhelimeen, ärsyttää sitten tällaiset "asiattomat" puhelut.
Eikö tuntemattomasta numerosta soittaminen
16
2658
Vastaukset
- hopsis
Tuntemattomasta numerosta soittaminen ei ole laitonta! Meinaatko, että jos haluist vaikka itelles salasen puhelinnumeron, niin sun pitäs anoa sitä jostain hovioikeudesta tyyliin "kumotkaa tää laki-haluun salasen puh.nron!" Puhelinmyynti firmat kilpailluttaa eri puhelinyhtiöitä sen mukaan, miten niiden on halvinta soittaa, eli niillä vaihtuu puhelinnumerot niin usein, että on järkevintä pitää numerot salasina.
Selitä vielä mitä tarkotat "asiattomilla puheluilla"?- tkaöö
vai, että laitonta? huh huh, hyvinpä tunnet suomen lait... heh
- Alkuper.
Joku on vaan mulle joskus sanonut että kaupittelijat eivät saa soittaa tuntemattomasta numerosta!!! Että se olisi laitonta.. Jos tietäisin ettei tämä pidä paikkaansa, en kysyisi sitä! Tuhannet anteksipyynnöt typeryydestäni!
"Asiattomalla" tarkoitan sitä, että hoidan asioita työssäni puhelimitse ja joudun vastaamaan puhelimeen, vaikka numero on tuntematon. Joskus odotan tärkeätä puhelua ja puhelinmyyjä soittaa eikä meinaa uskoa ettei ole aika höpöttää myyntituotteista. Pitää vissiin sitten ruveta lyömään luurin korvaan, kun eivät muuten usko, etten halua kuunnella mitä ihania tarjouksia niillä on.. - Alkup.
tkaöö kirjoitti:
vai, että laitonta? huh huh, hyvinpä tunnet suomen lait... heh
Täytyy myöntää että olet aika fiksu!
Toivottavasti sua ei hirveästi häiritse, että keskuudessasi elää muös vähemmän fiksuja ihmisia, jotka eivät tunne kaikki Suomen lait! - ....
Alkuper. kirjoitti:
Joku on vaan mulle joskus sanonut että kaupittelijat eivät saa soittaa tuntemattomasta numerosta!!! Että se olisi laitonta.. Jos tietäisin ettei tämä pidä paikkaansa, en kysyisi sitä! Tuhannet anteksipyynnöt typeryydestäni!
"Asiattomalla" tarkoitan sitä, että hoidan asioita työssäni puhelimitse ja joudun vastaamaan puhelimeen, vaikka numero on tuntematon. Joskus odotan tärkeätä puhelua ja puhelinmyyjä soittaa eikä meinaa uskoa ettei ole aika höpöttää myyntituotteista. Pitää vissiin sitten ruveta lyömään luurin korvaan, kun eivät muuten usko, etten halua kuunnella mitä ihania tarjouksia niillä on..Itse teen myös puhelintyötä ja lyön luurin korvaan jos odotan tärkeää puhelua ja joku palattaa täysin turhaan.
- olen monelle
salaisesta numerosta soittavalle lehdenmyyjälle sanonut, että mikä se semmonen firma on, joka ei edes puhelinnumeroaan uskalla näyttää. Enkä muuten osta lehtiä semmoiselta myyjältä, jonka numero ei näy!
Toki se ei ole pakollista se numeron näyttäminen, mutta antaa kyllä huonon kuvan minun mielestäni ko. firmasta. - vaan.......
Ihan vaan teille kaikille tiedoksi että monet niistä ihmisistä soittelevat omista henk.koht. numeroistaan, jos itse puhelinmyyntityötä tekisin, niin en minäkään haluaisi että kaikki tuntemattomat sais mun numeron tietää..
- ...
Semmoisen kun hommaat itsellesi, niin muuttuu lehtimyyjien soittelu sinulle laittomaksi. Tuntemattomasta tai näkyvästäkin numerosta.
- TUNTEMATON
Tiedoksi, että soittaminen salatusta numerosta ei ole laitonta. Se, että sinulla on suoramarkkinointikielto ei myöskään tee sinulle soittamisesta laitonta. Mutta suoramarkkinointikieltoasi kunnioitetaan, vapaaehtoisesti ja herrasmiesmäisesti. Lähes kaikki puhelinmyyntiä markkinoinnissaan käyttävät yritykset suodattavat nykytekniikalla asiakasrekistereistään soittokiellon asettaneet pois - oman maineensa ja kuluttajan tuotemielikuvan vuoksi. Suoramarkkinointikiellon asettaminen poistaa sinut "potentiaalisten asiakkaiden listalta" ja sinun osoitetietojasi ei myydä eteenpäin eikä käytetä markkinointiin.
Mutta - tietyn määräajan jälkeen "kielto" umpeutuu ja olet taas vapaata riistaa! Hurraa!!
Vielä tuntemattomasta numerosta:
Joissakin tapauksissa puhelinnumero ei voi näkyä teknisistä syistä. Useimmiten puhelinnumero on kuitenkin salainen puhelun saaneen tyytyväisyyden vuoksi - jos inhoat puhelinmyyntiä, miten reagoit soittaessasi takaisin vastaamattomaan puheluun ja huomaatkin joutuvasi myyntitilanteeseen, jossa maksat itse puhelinkulut? Tämähän on absurdi tilanne, joka maksaa kuitenkin jonkin verran puhelinlaskua "asiakkaalle" vaikka myyjä soittaisi takaisin.
Voin muuten kommentoida tätä kirjoitustani jo valmiiksi suomi24 juntti/menkka/teini-tyyliin:
esim. "eikö se olis paras vaihtoehto että ne inhottavat myyjät eivät soittelisi ollenkaan"
"puhelinmyynti pitäisi kieltää lailla"
"jos mulle soittaa puhelinmyyjä niin mä laitan luurin pöydälle ja ei oo enää soittanu"
"mulle soitti puhelinmyyjä ja mulla oli just vauva bosalla ja sotkuhan siitä tuli"
jne... jne...- Alkup.
Minulle on soitettu usein näkyvästä numerosta enkä ole kerennyt vastata. Kun soitin takaisin, siellä oli vain tiedote, että mikä firma/numero tämä on ja että soittavat uudelleen. Todella järkevä ja asiallinen ratkaisu. :)
- numeroko
Alkup. kirjoitti:
Minulle on soitettu usein näkyvästä numerosta enkä ole kerennyt vastata. Kun soitin takaisin, siellä oli vain tiedote, että mikä firma/numero tämä on ja että soittavat uudelleen. Todella järkevä ja asiallinen ratkaisu. :)
Ei siitäkään ole paljoa iloa, kun myyjän numero näkyy, mutta sitä ei löydy numeropalvelun tiedoista ja siihen soitettaessa tulee ilmoitus 'valintanne on väärä' tms.
- KERROTTAKOON
On totta, että lähes aina "kauppiaiden"soittaessa numero ei tule näkyviin.
Tiesittekö että voit myös lankapuhelinta käyttäessäsi tehdä numeron näyttö eston, vaikka käytössäsi ei olisikaan salainen numero?
Että mitenkö? NÄIN Näppäile ensin tähti 3 1 tähti jonka jälkeen numero johon olit soittamassa, niin numerosi ei näy vastaajan puhelimessa. Tää systeemi toimii tosiaan vaan lankapuhelimilla.- ....
Joillakin puhelinmyyntifirmoilla numero näkyy - ovat oppineet, että kaikki eivät vastaa tuntemattomista numeroista tuleviin puheluihin. Mutta mitäs se numeron näkyminen auttaa? Puhelimeen, johon tulee työpuheluita, on aina vastattava, tunnisti numeron sitten tai ei.
- ---
.... kirjoitti:
Joillakin puhelinmyyntifirmoilla numero näkyy - ovat oppineet, että kaikki eivät vastaa tuntemattomista numeroista tuleviin puheluihin. Mutta mitäs se numeron näkyminen auttaa? Puhelimeen, johon tulee työpuheluita, on aina vastattava, tunnisti numeron sitten tai ei.
jos on tällainen myyntifirma. Harvemmin olen nähnyt tavallisella suuntanomerolla alkavia numeroita näillä myyntifirmoilla.
Toiseksi mulla on asiakkaiden numerot ylhäällää! Numerosta näen onko joku tärkeä puhelu tulossa. Joskus siis pelottaa olla vastaamatta tuntemattomaan, koska se saattaa olla asiakas joka laittoi numeron tuntemattomaksi. - äskeinen
--- kirjoitti:
jos on tällainen myyntifirma. Harvemmin olen nähnyt tavallisella suuntanomerolla alkavia numeroita näillä myyntifirmoilla.
Toiseksi mulla on asiakkaiden numerot ylhäällää! Numerosta näen onko joku tärkeä puhelu tulossa. Joskus siis pelottaa olla vastaamatta tuntemattomaan, koska se saattaa olla asiakas joka laittoi numeron tuntemattomaksi.... koskaan analysoinut, että olisin katsellut minkälaisista numeroista puhelut tulee. Itse en kyllä "virka-aikana" uskalla olla vastaamatta puheluihin, tuli ne minkälaisesta numerosta vaan. Kai niitä teillekin uusia asiakkaita voi tulla?
Ainoa kestävä ratkaisu puhelinmyyntivitsaukseen on se, että niille myyjille tulisi jokin järkevä minimipalkka. Silloin ei olisi varaa pitää turhia soittelijoita duunissa. Nythan siellä moni ansaitsee jotain 10 euroa PÄIVÄSSÄ. - -----
äskeinen kirjoitti:
... koskaan analysoinut, että olisin katsellut minkälaisista numeroista puhelut tulee. Itse en kyllä "virka-aikana" uskalla olla vastaamatta puheluihin, tuli ne minkälaisesta numerosta vaan. Kai niitä teillekin uusia asiakkaita voi tulla?
Ainoa kestävä ratkaisu puhelinmyyntivitsaukseen on se, että niille myyjille tulisi jokin järkevä minimipalkka. Silloin ei olisi varaa pitää turhia soittelijoita duunissa. Nythan siellä moni ansaitsee jotain 10 euroa PÄIVÄSSÄ.tiettyjen asiakkaiden asioita. Minulle ei uudet asiakkaat soittele.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406653
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495739- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434490Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522966Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242402- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197