Tuholaisoperaatio

Hermot meni

Miten pääsen eroon jauhiaisista? Pieniä valkoisia lentäviä otuksia. Ovat vallanneet sisältä kaikki yrtit ja kukat. Varsinkin mintussa viihtyvät ja kiinanruusun uusissa lehdissä.

6

2048

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näitä aineita

Suihkuta kasvia usein. Ansarijauhiaiseen tepsii torjunta-aineet. Jos käytät sumutteita (esim. RAID House & Garden), uusi käsittely 3 päivän — viikon välein, kunnes tuholaiset ovat hävinneet.

Toinen:
      http://www.candi.fi/bio.htm

Kolmas:
      http://kasvinsuojelu.berner.fi/tuotteet/applaud40sc.html

Torjunta: Jos ötököitä on muutama, on helppo torjua ne heti alkuvaiheessa. Myrkyttömistä konsteista vesipesu on hyvä konsti kokeilla, punkkia torjutaan suihkuttelulla. Mäntysuopa käy 2-3 %:sena liuoksina lehtikirvaan. Tolulla torjuntaan samanvahvuisena liuoksena sekä lehtikirvaa että vihannespunkkiin. Lisäksi Tolulla on puhdistava vaikutus. Pari kertaa viikossa ruiskutus Tolulla pitää kasvin vapaana tuhoeläimistä.
      Jos pelkkä myrkytön torjunta ei auta, on siirryttävä seuraavaan asteeseen. Aldecid-valmisteella tuhotaan lehtikirvat, ansarijauhiaiset, ripsiäiset, vihannespunkit ja toukat, mutta munat ja punkit seitin suojassa eivät tällä tuhoudu. Lisäksi tuote ei ole kestovaikutteinen, sumutus tehdään tarvittaessa uudelleen. Pyretriinisumutteita on mahdollista käyttää, suihkutus on tehtävä riittävän välimatkan etäisyydeltä. Sumutteella päästään eroon lehti- ja kilpikirvoista, ansarijauhiaisista, ripsiäisistä ja vihannespunkeista. Sumutus on tehtävä pariin kertaan uudelleen viiden päivän kuluttua vihannespunkkia torjuttaessa.

• Hermot meni

Kiitos vastauksesta.
        Olen sumutellut paljon ja vienyt usein kaikki kasvit suihkuun mutta ei millään tunnu pääsevän niistä eroon. Miten noitten tolujen ja raidien kanssa voiko niitä yrttejä sitten enää syödä? Hmmm, ei-syötävät kasvit ainakin voi hoitaa niillä ja ehkä se helpottaa myös pääsemään eroon yrteissä majailevista jauhiaisista.

• Hermot meni

Harvensin niiden määrää aika jännällä keksinnöllä. Otin pari imuria ja niihin sellaiset päät että ne imee ilmaa laajalta alueelta. Tökkäsin sitten kasvia tikulla ja imin ne ötökät imureilla. Pikkuhiljaa tuli aika hyvä saalis ja nyt niitä on enää pari hassua jossain piilossa. Kävin sitten ne pesuhuoneessa suihkuttelemassa pois ja toin kasvit toisen huoneen kautta takaisin paikoilleen ensin siivottuani kasvien huoneen.
      Saas nähdä tarvitaanko tässä enää mitään tuholaisaineita. No, ei ainakaan niin paljoa kuin ilman tätä temppua olisi tarvinnut.

• käytön

Varoajat:
        Kurkku ja tomaatti 3 vrk
        Paprika 7 vrk

• bag_gie

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      94
      5422
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      56
      4171
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      32
      2365
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      2198
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1835
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1484
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      33
      1332
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      20
      1148
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      1041
    10. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      22
      1038
    Aihe