Vastatkaapa,miksi kauris pitää luonnosta ja yksin olemisesta? Ehkä hän on erakkotyyppiä.:)Mieluiten olen metsässä kuin lähden kapakkaan..auts..
ONKO KAURIS ERAKKO
19
3793
Vastaukset
- kauriserakkoon ihastunut ...
Olen todella ihastunut erääseen kauriiseen. Hän viihtyy hyvin yksin enkä aina ota hänestä selvää. Yllättäen ottaa minuun yhteyttä silloin kun jo uskon ettei hän enää välitäkään...olen ymmälläni ja voin uskoa tuohon kauriin osittaiseen erakkoluonteeseen !
- myös minä
No tosiaan olen seurustellut kaurismiehen kanssa yli puoli vuotta ja tosiaan ymmälläni hänen käytöksestään olen minäkin. Alussa tunnuin olevan tärkeä ja luulin että hän tosiaan ihastui niinkuin kertoi tehneensä, mutta sittemmin hän aina vaan harvemmin käy. Hän väittää että tykkää edelleen mutta miksi sitten ei kerro että nyt pidän omaa aikaa sorry ei nyt tavata vaan häipyy pariks viikoks ja sit yhtäkkiä taas laittaa viestiä. Jos toi on sitä parisuhdepeliä niin sit saa olla mä haluan vain selkeän parisuhteen.
- maailmanparantajatar
vaan valitsen seurani tarkkaan!!!
Itse en ihan allekirjoita tuota erakkomaisuutta itsessäni, vaikka hyvin paljon yksin liikunkin. Minä vain mieluummin olen yksin kuin huonon kaverin kanssa.
En myöskään mielelläni liiku kapakoissa, mutta sekin johtuu siitä, että en kertakaikkiaan siedä niitä alkoholilla itsensä älyttömäksi saattaneita ihmisiä. Hyvässä seurassa sen sijaan voin joskus jopa viihtyä ravintolassa.
Tämä erakkomaisuus voi johtua myös siitä, että kauris joutuu esim. työssään paljon tekemisiin erilaisten ihmisten kanssa, niin silloin hän tarvitsee vastapainoksi toisinaan täydellistä yksinäisyyttä. Näin on ainakin minun kohdalla.
Lisäksi, luonto on tietysti tärkeä paikka kauriille, niin minullekin, ja jos pitää valita kapakan ja luonnossa liikkumisen välillä, niin kyllä minäkin tuon luonnossa liikkumisen valitsen:). - Kauris M
..jos katsoo esim. minua, itsekin valitsen seurani tarkasti,
ja silti tiedän etukäteen että metsään meni taas, se seura, mutta
on siinä hyviäkin puolia se että kun on oppinut, nämä asiat
ja tietää että ei odota liikoja, niin hyvin menee, mutta menköön.
Itse erakoidun tosi pitkiksi ajoiksi, enkä halua että minua
häiritään silloin, ja kapakoissa tai ravintoloissa en tosiaan viihdy.
Luonnossa liikkuminen, ainakin keväällä ja kesällä ja myös syksyllä,
ja veneilen paljon ja silloinkin pääasiassa yksin, tosin en aina,
mutta jos haluan oikein nautiskella, niin lähden viikoksi yksin veneellä merelle.
Ja todella nautin siitä mikäli ei tule häiritsijöitä, niitä on aika paljon kun on kesäloma aika,
mutta onneksi häviävät sen jälkeen.
Talvi on taas sellainen aika, että voisin tosiaan nukkua kevääseen. ;)- leaorvokki
Kauriin luonne on sellainen herkkä elämän vaiheissa haavoittuva loukkantuva.
Iäkkämpänä haluaa olla syrjässä.
Olen huomannut itsessäni sellaisen piirteen,että nukkuisi talven yli heräisi sitten kevään tullen.
olen ajatellut että olisiko lievä masennus syksyllä kun talvi lähestyy.
Onneksi on kevät tuntuu valoisemmalta.
- tammikauris
jonkinlainen erakko. Yksinäisyys on välillä ihan kivaa kun se on vapaaehtoista eli oma valinta eikä "pakollista" ja jatkuvaa. Viihdyn hyvin töissäkin yksin, pystyn paremmin keskittymään ja tekemään enemmän (kauris=työhullu)kun se työnteko on kauriin elämän nautinto:). Luonnossa tykkään myös liikkua yksin ja nautiskella kevään ja kesän tuoksuista, linnun laulusta, puhtaasta ilmasta ja hiljaisuudesta. Mutta pitempi aikainen yksinäisyys ei ainakaan tammikauriille passaa, kyllä pitää olla ihmisiä ja mukavaa ja vaikka sitä vähemmänkin mukavaa seuraa ympärillä.
Siinä mielessä kauris on myös erakko että ei ole mikään laumasielu vaan on erilainen kuin muut eikä edes halua olla samanlainen. Sitä haluaa jo periaattestakin olla eri mieltä, en tiedä miksi. Mutta laumaeläimeksi ei kauriista ole. - cauris
Jooh, tunnistan itsestäni kyllä tuon erakkopiirteen, välillä on kamala tarve olla yksin ja touhuta mitä huvittaa ilman, että kukaan on katselemassa. Tällä tavoin minä ainakin lataan akkujani. Mutta aina ei yksin halua olla ja ystävien seura piristää toisinaan kummasti.
- leaorvokki
Olen kauris.Luonnossa vietän pääasiassa aikani.
Tähän aikaan vuodesta ei luonnossa oikein viitsi liikkua.On jonkin verran hermostunut.odottelee parempia säitä. - loppiaiskauris
...kyllä hyvinkin sosiaalisen kanssakäymisen taidot, mutta perusluonteeni kaihtaa laumoja.
Ravintolat ovat vihoviimeinen paikka pienen ystäväpiirini tapaasimeen. Älytöntä lähteä seurustelemaan paikkaan, jossa ei loppuillasta edes omaa ääntään kuule.
Mitä vanhemmaksi olen tullut sitä enemmän olen viettänyt vapaaaikaani täysin omissa oloissa.
Ja mikäs on viettäessä, koska uusiosinkkuna elelen.
Töissä saan mielestäni joka päivä riittävän rautaisannoksen muitten ihmisten seurasta.
En erityisesti luonnossa samoile sienimetsää lukuun ottamatta.
Puutarhanhoito on kylläkin harrastukseni siinä määrin, että nykyisin hoitelen puskat sekä omalla, että muutaman sukulaisenkin huvilatontilla ja jos suinkin mahdollista puuhastelen mieluiten yksinäni :).
Kaitpa jonkinlaista erakkomaisuutta on myös kännykän inhoaminen. En voi käsittää, miten jotkut olettavat, että kuljen se taskussa joka paikassa myös vapaa-aikana.
Julkisista kulkuneuvoista en pidä alkuunkaan. Niissä joutuu liian lähelle vieraita ihmisiä ja reviiri häiriintyy. Liikunkin pääasiassa omalla autolla tai taksilla, jossa voi istua takapenkillä mahdollisimman kaukana kuljettajasta. :)- tammikauris
varsinkin sun kahden viimeisen kappaleen kanssa:), erityisesti se lintsikalla kulkeminen: oma reviiri täytyy kauriilla olla. Lähelle pääsee vain sellaiset, jotka kauris haluaa lähelleen, ei kuka tahansa ventovieras, hyi kamalaa, pelkkä ajatuskin puistattaa:D.
- VAAN ITSENÄINEN
tammikauris kirjoitti:
varsinkin sun kahden viimeisen kappaleen kanssa:), erityisesti se lintsikalla kulkeminen: oma reviiri täytyy kauriilla olla. Lähelle pääsee vain sellaiset, jotka kauris haluaa lähelleen, ei kuka tahansa ventovieras, hyi kamalaa, pelkkä ajatuskin puistattaa:D.
En kyllä sanoisi sitä erakkomaisuudeksi. Vaan meillä taitaa olla aika tarkka reviiritaju ja melko suuri oma alue. Mielestäni emme päästä ketään kovin lähelle ennenkuin olemme hyvin, hyvin varmoja, että tuohon ihmiseen kannattaa luottaa. Ja aika ajoin on hyvä olla itsekseen, omien ajatustensa kanssa. Ja tietysti metsässä tai merellä. Mutta onko se erakkomaisuutta? Itsensä kunnioitusta ehkä enemmänkin. Sillä useimmat meistä viihtyvät erinomaisesti töissä, saaden sieltä sitä voimaa ja hyvää palautetta, onnistumisen iloa. Sehän se lataa akkuja niin hyvin. Yksityiselämään ei usein jää kovasti voimavaroja ja silloin kaipaa juuri sitä 'omaa elämää', yksinäisyyttä, hiljaisuutta oman itsensä kanssa. Kun vuorokaudessakin on vain 24 tuntia ja joskus on pakko nukkuakin....
- 7.1
....en tunnustaudu erakoksi. Viihdyn ja tarvitsen ihmisten seuraa. Seinät "kaatuvat päälle" jos ei ole jutusteluseuraa....siksi nytkin täällä olen :) Tanssimisesta ja juhlimisesta pidän kovasti, kahviloissa istuskelen mielelläni katselemassa ihmisiä.
Tuo oma reviiri on kyllä tuttu juttu. Liian lähelle tulevat ihmiset eivät miellytä esim. jutellessa, bussipysäkillä jne. Luonnossa kyllä viihdyn ja omaa tilaa ja rauhaa pitää (!) saada. Miksikö....saa puhdistaa ajatuksia päivän hälinöistä, nauttia hiljaisuudesta kaiken kiireen jälkeen.
ps. olen ollut aina palveluammatissa, enemmän tai vähemmän ihmisten kanssa tekemisissä- yx vaan
vaikka onkin kiva katsella muita ihmisiä ja olla muiden mukana ja joo seinät kaatuvat päälle ja tulee yksin kotona mökkihöperöksi ja palveluammatissa ollaan.
Mutta luonto ja hiljaisuus välillä rauhoittaa ja bussissa ja pysäkillä ei rykiviä ja räkiviä ihmisiä halua liian lähelle ym. Tuttua kaurista:) - KIITOS KUKAAN
yx vaan kirjoitti:
vaikka onkin kiva katsella muita ihmisiä ja olla muiden mukana ja joo seinät kaatuvat päälle ja tulee yksin kotona mökkihöperöksi ja palveluammatissa ollaan.
Mutta luonto ja hiljaisuus välillä rauhoittaa ja bussissa ja pysäkillä ei rykiviä ja räkiviä ihmisiä halua liian lähelle ym. Tuttua kaurista:)No juu. En minäkään haluaisi olla ihan niin lähellä vieraita ihmisiä kuin juuri metrossa, bussissa ja ratikoissa, pysäkeillä joutuu olemaan. Yleensä en ota mitään katsekontaktia keneenkään. Ylpeäksi luulevat varmaan, mutta kun minulla ei ole mitään tarvetta olla yhteydessä näihin täysin ventovieraisiin ihmisiin. Omat, tutut ihmiseni sitten kyllä saavatkin huomiotani usein ja paljon, joskus liiankin kanssa. Enkä kyllä kovin helposti päästä uusia ihmisiä lähelleni, en, ennenkuin voi olla täysin varma vilpittömästä lähestymisyrityksestä ja rehellisestä mielenkiinnosta. Kovasti paljon testailen aina uusia ihmisiä. Enkä 'jaa' itseäni ennenkuin luotan täydellisesti, vilpittömästi toiseen. Mutta kaikenlaisia 'parisuhdeleikkejä' pelaan kovin mielelläni. Samaa testaamista kai sekin on.
- yx vaan
KIITOS KUKAAN kirjoitti:
No juu. En minäkään haluaisi olla ihan niin lähellä vieraita ihmisiä kuin juuri metrossa, bussissa ja ratikoissa, pysäkeillä joutuu olemaan. Yleensä en ota mitään katsekontaktia keneenkään. Ylpeäksi luulevat varmaan, mutta kun minulla ei ole mitään tarvetta olla yhteydessä näihin täysin ventovieraisiin ihmisiin. Omat, tutut ihmiseni sitten kyllä saavatkin huomiotani usein ja paljon, joskus liiankin kanssa. Enkä kyllä kovin helposti päästä uusia ihmisiä lähelleni, en, ennenkuin voi olla täysin varma vilpittömästä lähestymisyrityksestä ja rehellisestä mielenkiinnosta. Kovasti paljon testailen aina uusia ihmisiä. Enkä 'jaa' itseäni ennenkuin luotan täydellisesti, vilpittömästi toiseen. Mutta kaikenlaisia 'parisuhdeleikkejä' pelaan kovin mielelläni. Samaa testaamista kai sekin on.
flirttaileva osa-aikaerakko? Jatkona nimittäin tuohon sun "parisuhdeleikkijuttuun"..
- naiserakko
...Paljon tuli samoja asioita...mitä olen itsekseni pohtinut...Ja, kai sitä jonkun sortin "erakko" on..heh..Kun ikää tulee lisää,kaipaa luontoon yhä enemmän..hmmmmmmmm...Niinpä niin.
- menosta
Nykyään 'erakko' tarkoittaa henkilöä, joka ei lähetä sadalle parhaalle ystävälleen sähköpostia ja tekstiviestejä päivittäin. Eli henkilö, joka makaa sängyssään koko päivän puolimasentuneena hakien myötätuntoa kaikilta tahoilta, on 'sosiaalinen' ja vastaavasti seuransa tarkkaan valikoiva henkilö, joka osaa olla tarvittaessa yksinkin, on 'erakko'.
- loppiaiskauris
tekstistäsi mieleen, miten kummaa tosiaan on, että monet erittäin seuralliset vanhemmatkin henkilöt nuorista puhumattakaan hallitsevat hyvin huonosti sosiaalisen kanssakäymisen kuvioita.
- toinen erakko
Pitää paikkansa,luonto on lähellä sydäntä ja yksikseen lenkkeily metsässä ja vaikkapa istuskella metsämökin portailla ja kuunnella tuulen huminaa....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195963
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263734- 822587
- 392111
- 331892
- 451868
- 1071765
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331448