Minkä näistä kaupungeista valitsen: Varsova/Budpest/Berliini/Ateena? Vain nämä vaihtoehdot käy. Hintataso, nähtävyydet...
Perusteluja kiitos!
MINKÄ KAUPUNGIN VALITSEN?
3
393
Vastaukset
- Sini-Lintu
Berliini oli pitkään paitsiossa Euroopan matkailussa, mutta ihan parin vuoden sisällä kaikki ovat alkaneet kohista Berliinistä - etenkin sen yöelämästä. Näistä kaupungeista Berliinin kulttuurianti lienee ylivoimainen, ainakin mitä taiteisiin tulee.
Historiassa myös Ateenalla on paljon tarjota ja Varsovankin historiaan liittyy tavattoman mielenkiintoisia asioita.
Jos matkustat keskikesällä, jättäisin Ateenan pois laskuista: helvetti! Tosin Budapestissäkin voi olla yhtä kuumaa.
Näistä kaupungeistä yleensä eniten tykätyin lienee Budapest ja nykyään myös Berliini. Varsovaan harvoin kukaan tavattomasti ihastuu ja Ateenaakin moni kauhistelee. Makuasioita. Kannattaa miettiä, millaisia ajatuksia ylipäätänsä syntyy saksalaisesta tai kreikkalaisesta kulttuurista ja valita vaikka sen mukaan. Mikään kohde ei ole koskaan huono! valitsisin sillä siellä ainakin on kaikkea kaikille. Varsova on ankea, Budapest siinä ja siinä, Ateena hieman yksipuolinen.
- oltiin
ite ja se on ihan jees paikka. Paljon nähtävää ja turistiystävällinen elikkä hotellit suht.halpoja, ja turistilipulla saa matkustella tosi halvalla. eikä hintatasokaan ole kallis ( ainakaan viime kesänä) Saksankielen taitaminen on tosin suotavaa, vain harva puhuu englantia ( testattu on, varma tieto vaikka joku muuta väittäs )
Paljon kauppoja ja historiallisia nähtävyyksiä. Viikko hurahtaa nopeeta siellä. Ainoa miinus on ruoka, hapankaali ja rasvassa uitetut Fleischit ei oikein uponnut. Tosin olut on hyvää, varsinkin Berliner weisse(makusiirapilla maustettu olut). Onneksi saksa on täynnä turkkilaisia jotka myyvät hyvää kebabbia ja makkarakioskeja suosittelen koska saksalainen makkara on jotain aivan muuta kuin suomen jauhopöperöt.
Niin joo ja Berliinin kaupungin turistisivuilla on hyvä hotellihakukone jolla löydät varmasti edulliset ja hyvät hotellit.Lisäksi metrolla pääset paikasta toiseen todella kätevästi. Itse suosittelen hotellin ottamista länsipuolelta, itäpuolen punkkarit ovat ainakin minusta suht.pelottavia. Ja suosittelen Berliini-opaskirjan ostamista etukäteen, niistä yleensä löytyy paljon hyödylilstä tietoa ja metrokartat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617820- 1334504
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323757- 213118
- 232662
- 282586
- 502296
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322059