Päivänsini

otava

Onko kenelläkään tietoa mihin ovat päivänsinin siemenet hävinneet kaupoista? Ei löydy mistään. Päivänsini on niin kiitollinen kukkija että haluaisin sitä parvekkeelle ja pihalle!

46

39764

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ruusunätkelmä

      huumeena!
      Tuttu puutarhakauppias sanoi laittaneensa ne piiloon, kun niitä alkoi käydä ostamassa kaikenlaiset hörhöt. Hän sanoo myyvänsä kyllä niitä sellaisille, jotka osaavat niitä pyytää ja näyttävät sellaisilta, jotka oikeasti aikovat kasvattaa niitä. Käy kokeilemassa omassa puutarhaliikkeessäsi, luokitellaanko sinut sellaiseksi, joille niitä myydään... :D
      Ihana köynnös!

    • anneli

      ...............

      • itse!

        Tämä huumekäyttöhän on jo monta vuotta ollut tiedossa.

        Ota selvää!


      • tosi on
        itse! kirjoitti:

        Tämä huumekäyttöhän on jo monta vuotta ollut tiedossa.

        Ota selvää!

        Todellakin,Anneli puhuu vastoin parempaa tietoa.Päivänsinen siemeniä käytetään TODELLA huumeena.Ottakaa asiantuntijoilta(netistäkin)selvää


      • minäkin olen saanut
        tosi on kirjoitti:

        Todellakin,Anneli puhuu vastoin parempaa tietoa.Päivänsinen siemeniä käytetään TODELLA huumeena.Ottakaa asiantuntijoilta(netistäkin)selvää

        eikä kolmeen vuoteen ole niitä enää myynnissä näkynyt, harmittaa, sillä sitä ennen se oli aina mun vakioköynnös partsilla, oli niin kaunis..., mistähän niitä vois saada ?


      • päivänsini2
        minäkin olen saanut kirjoitti:

        eikä kolmeen vuoteen ole niitä enää myynnissä näkynyt, harmittaa, sillä sitä ennen se oli aina mun vakioköynnös partsilla, oli niin kaunis..., mistähän niitä vois saada ?

        kyllä minä olen joka vuosi löytänyt päivänsinin siemeniä, tänäkin vuonna kylvän. Ostin Anttilasta. Uutta oli tämä huume-juttu! Taitaisi narkkareita kiinnostaa pihani enemmänkin,
        sillä isotunikot rehottaa siellä joka vuosi...


      • päivänsinen
        minäkin olen saanut kirjoitti:

        eikä kolmeen vuoteen ole niitä enää myynnissä näkynyt, harmittaa, sillä sitä ennen se oli aina mun vakioköynnös partsilla, oli niin kaunis..., mistähän niitä vois saada ?

        siemeniä Helsingistä kaupasta nimeltä Saiturin Pörssi. Kyllä niitä siis saa, vaikkei joka paikassa olekaan.


      • koristekurpitsa
        päivänsinen kirjoitti:

        siemeniä Helsingistä kaupasta nimeltä Saiturin Pörssi. Kyllä niitä siis saa, vaikkei joka paikassa olekaan.

        Päivänsineä saa myös suoraan puutarhoilta. Olen muutamana vuonna käynyt ostamassa komeat taimet suoraan puutarhalta. Plussana vielä sitten se että valmiit taimet kun ostaa niin saa valkattua myös itselleen juuri sopivan värisiä yksilöitä.


      • osaako auttaa
        koristekurpitsa kirjoitti:

        Päivänsineä saa myös suoraan puutarhoilta. Olen muutamana vuonna käynyt ostamassa komeat taimet suoraan puutarhalta. Plussana vielä sitten se että valmiit taimet kun ostaa niin saa valkattua myös itselleen juuri sopivan värisiä yksilöitä.

        Mistäpäin Helsinkiä saisi noita päivänsinen siemeniä tai valmiita taimia? onko keskustan alueella mitään puutarha-kauppaa jossa niitä myydään? ei löydy mistään!


      • asiasta oikeasti tietävä
        päivänsini2 kirjoitti:

        kyllä minä olen joka vuosi löytänyt päivänsinin siemeniä, tänäkin vuonna kylvän. Ostin Anttilasta. Uutta oli tämä huume-juttu! Taitaisi narkkareita kiinnostaa pihani enemmänkin,
        sillä isotunikot rehottaa siellä joka vuosi...

        pyhpah!
        ei liity päivänsinisiemenet mitenkään narkkareihin. Narkkarit kiskoo tuolla jossain luukuissa herskaa/piriä mutta päivänsinet ovat psykedeelejä ja ketä niitä popsii on suurimmalta osin valaistuneempaa sakkia kun ne ketä ei popsi...anteeksi suorasukainen luokitteluni mutta ei niitä tajuntaa laajentaviksi sanota sen takia "että ollaan vitun sekaisin" tai että niistä edes haettaisiin minkään näköistä sekavuus tilaa...FAKTAT KOHDILLEEN!


      • neonvalo
        päivänsinen kirjoitti:

        siemeniä Helsingistä kaupasta nimeltä Saiturin Pörssi. Kyllä niitä siis saa, vaikkei joka paikassa olekaan.

        saako niitä ympäri vuoden vai vaan silloin keväällä?

        entä onko tietoa kuinka hyvin päivänsini kasvaa sisätiloissa? pitäisikö olla UV-lamppu?


      • Nimetön
        minäkin olen saanut kirjoitti:

        eikä kolmeen vuoteen ole niitä enää myynnissä näkynyt, harmittaa, sillä sitä ennen se oli aina mun vakioköynnös partsilla, oli niin kaunis..., mistähän niitä vois saada ?

        Hei! Vastaus tulee hieman myöhään, mutta tuleehan kevät uudestaan. Minä löysin Kontulan Muhevaiselta syksyllä 2007 siemeniä ja ostin tietysti varastoon kolme pussia! Yritäppäs sieltä!


      • pipipii
        asiasta oikeasti tietävä kirjoitti:

        pyhpah!
        ei liity päivänsinisiemenet mitenkään narkkareihin. Narkkarit kiskoo tuolla jossain luukuissa herskaa/piriä mutta päivänsinet ovat psykedeelejä ja ketä niitä popsii on suurimmalta osin valaistuneempaa sakkia kun ne ketä ei popsi...anteeksi suorasukainen luokitteluni mutta ei niitä tajuntaa laajentaviksi sanota sen takia "että ollaan vitun sekaisin" tai että niistä edes haettaisiin minkään näköistä sekavuus tilaa...FAKTAT KOHDILLEEN!

        suurin osa/kaikki ketä tutuistani käyttää psykedeelejä ei mistään hörhöistä ole kuulleetkaan vaan omistaa päät joissa liikkuu paljon enemmän asiaa kuin perus kaljan kiskojilla.
        ja kaikkihan maassa kasvava on tarkoitettu käytettäväksi.

        kyllä ihan arki ihmiset käyttää paljon sairaammilla tavoilla valmistettuja tuotteita päivittäin.. että mitään huumehörhöyteen liittyvää ei voi oikein sanoa siementen popsimisesta


      • sipulikukka
        asiasta oikeasti tietävä kirjoitti:

        pyhpah!
        ei liity päivänsinisiemenet mitenkään narkkareihin. Narkkarit kiskoo tuolla jossain luukuissa herskaa/piriä mutta päivänsinet ovat psykedeelejä ja ketä niitä popsii on suurimmalta osin valaistuneempaa sakkia kun ne ketä ei popsi...anteeksi suorasukainen luokitteluni mutta ei niitä tajuntaa laajentaviksi sanota sen takia "että ollaan vitun sekaisin" tai että niistä edes haettaisiin minkään näköistä sekavuus tilaa...FAKTAT KOHDILLEEN!

        Tämä ei kyllä mitenkään asiaan liity, eikä tällä tiedolla ole mitään oleellista merkitystä, mutta silti jäi kaivelemaan tuo eräs kirjotus. Pirillä(amfetamiini) tai heroiinilla ei pää varsinaisesti sekaisin mene, mutta ihmisen mieltä ja oloa ne kohentavat huomattavasti. Molempien vaikutuksen alaisena olen arki rutiineja hoidellut eikä kukaan ole mitään huomannut, kaiken tein tietysti paremmin kuin koskaan ennen kun olo on niin mainio. Huonoon jamaan itsensä saa molemmilla jos käyttö alkaa lipsua käsistä. Mutta ei toki aleta narkkareiksi kutsua ketään, joka päivän sineä psykedeelisen kokemuksen toivossa popsii. Enkä muuten asu tai majaile luukussa.


      • ihmettelen suuresti
        itse! kirjoitti:

        Tämä huumekäyttöhän on jo monta vuotta ollut tiedossa.

        Ota selvää!

        mitä pahaa siinä on että käyttää niitä siemeniä huumeena? tekin varmaan juotte kahvia,tupakoitte ja vedätte viinaa.


    • kukkiss

      onks käryä saisko näitä jostain netistä ostettua, osoite?

      • rantek22

        Minulla on 2 kpl päivänsini heavenly blue lajikkeen pussia, joissa kummassakin kuusituhatta siementä. En itse niitä halua.

        email: [email protected]


      • enidu

        exotic gardenista saa tilattua ainakin. mut ihme jos niitä pärstäkertoimen mukaan myydään. käyttäjä ostaisi vähintään 10 siemenpussia eli siitä luulis voivan päätellä paremmin.


      • Turusta?
        enidu kirjoitti:

        exotic gardenista saa tilattua ainakin. mut ihme jos niitä pärstäkertoimen mukaan myydään. käyttäjä ostaisi vähintään 10 siemenpussia eli siitä luulis voivan päätellä paremmin.

        Tietääkö kukaan mistä Turussa siemeniä tai taimia saisi ostettua? Kun ei tunnu mistään löytyvä. Pitäisi pikaisesti saada parvekkeelle jo.


      • juhanson11
        rantek22 kirjoitti:

        Minulla on 2 kpl päivänsini heavenly blue lajikkeen pussia, joissa kummassakin kuusituhatta siementä. En itse niitä halua.

        email: [email protected]

        myisitkö ne vastaa pian s.posti [email protected] p.s mitä ljiketta ne on


    • psykedeeli

      Päivänsinen siemenet ovat psykedeeli tarkoitukseen soveltuvia. Kivan pilven saa 120 kpl siemeniä, että siitä voi arvata mihin siemenet ovat hävinneet??

      • keijotiinipallostajuo

        Jaah kai oon nähnyt sit unta paikallisessa kaupassa.
        Hintaryhmä 3, 0,49e/pussi, siemeniä muistaakseni 30/pussi.

        Ite nappasin 10pussia. Ihan jees.


      • YleistysOnVitsaus
        keijotiinipallostajuo kirjoitti:

        Jaah kai oon nähnyt sit unta paikallisessa kaupassa.
        Hintaryhmä 3, 0,49e/pussi, siemeniä muistaakseni 30/pussi.

        Ite nappasin 10pussia. Ihan jees.

        http://www.azarius.net/smartshop/growing/other_seeds/morning_glory/

        Tuolta saa siemeniä, psykedeelisiin vaikutuksiin hakevat näkee siel myös ton taulukon dosesta.


    • ..Jyväskylän Viherlandiasta on saanut. Toivottavasti tänäkin vuonna.

      • euphoria hunter

        oisko jollain myydä p-sineä tai muutkin psykedeelit kelpaa. ku ei löydy mistään, ja nettikaupoist saa vaan pari pussia. olisin myös halukas ostamaan jotain rc:tä, koska kotikaupungissani niitä ei ole saatavilla.


      • et sillee
        euphoria hunter kirjoitti:

        oisko jollain myydä p-sineä tai muutkin psykedeelit kelpaa. ku ei löydy mistään, ja nettikaupoist saa vaan pari pussia. olisin myös halukas ostamaan jotain rc:tä, koska kotikaupungissani niitä ei ole saatavilla.

        Osta pari pulloa koskenkorvaa ,ajaa saman asian


      • et sillee kirjoitti:

        Osta pari pulloa koskenkorvaa ,ajaa saman asian

        Löytyy joka kaupasta mikä vain siemeniä myy. Samoin postiluetteloissa on kaikissa. Taitaa olla Helsingin ongelma. Turussa Kauppila myy vielä kasvia myös punakukkasena. Molempia on jo kylvetty, kai se tästä huumeilu alkaa!


    • jepalaa

      huutonetistä olen itse ostanut, ei tosiaan kaupan hyllyillä usein tule vastaan...

    • siemenetön

      Olen minäkin kummastellut kun ei siemeniä löydy mutta yksi tuttava sanoi löytäneensä ja niissä oli toukkia sisällä eivätkä itäneet.

    • murveli

      Löysin päivänsinen siemeniä (punainen päivänsini) kaupasta. Kyllä niitä on kaupoissa.

    • Kukkainennn

      Juu,kyllä minäkin olen löytänyt.Uskaltaskohan jättää jo yöksi lasitetulle terassille?.Koskapa muut olette jättäneet?

    • ElDuderino

      Ei se auta mitään vaikka eivät siemeniä lapsille myy, niitä saa netistäkin. Jos ne otetaan pois myynnistä ja joku oikeasti haluaa kokeilla hän lähtee vain lähimpään siirtolapuutarhaan etsimään niitä. Aika lapsellista touhua nykyään että kaikki pitää kieltää kun tiedetään että Päivänsini oli päihdyttävä jo tuhansia vuosia sitten.

    • 50v naikkonen

      Joo-o kyllä oli semmoset surinat joskus. v. 78, että toiste en tullu kokeilleeks. Ruukkuun istuttamani kaunitt kukat kastelin kaverini kossu pullollisella, koska oletin siinä olevan vettä, niin että sekin kauneus päättyi lyhyeen : )

    • Jokkede

      Prismasta löytyy päivänsinei, , n. 38siementä/1,70e

    • Jokkede

      Dodii löysin, päivänsinei sekotust( sinist/pinkkii?? pussissa oli n. 100kpl ja makso 40senttiä ^^ halpahalli on halpa ;)

    • netistä tilaamalla

      Ja viherpeukaloilta saa netistä tilattua suoraan taimia, itse en oo koskaan siemenistä kasvattanut vaan aina olen tuolta tilannut suoraan valmiit taimet. Ja mulla on ollut aina tuota sinistä, mut mielestäni tuolta saa myös muun värisiä taimia. ;)

    • sfgedg
    • onnellinen sini

      Siemenistä kasvattamani päivänsini aukaisi ensimmäisen kukkansa tänään. Nuppuja on paljon toivottavasti jaksaa kukkia ja lämmintä ja aurinkoa riittää. Jospa saisin siemeniä kuivattavaksi ensi kesäksi.

      • francaise83

    • francaise83

      Eli Päivänsinen siemenet :D

    • medicine man

      exotic gardenista löytyy, aika tyyriitä tosin

    • et näin

      Hörhöt herää talviuniltaan.

    • Savolainennainen

      Just, kyl ainaki kuoipost löytyy :::::::::::::::::::::::::D

    • ihastunut kukkaan!

      viestisi vanha. Olet ehkä saannut jo vastauksen em.kysymykseen? Päivänsini on kuulema huumekasvi,sanottiin puutarhamyymälässä,kun siemeniä kyselin.

    • kaunis kukka

      onhan se kai jollain tavoin huumekasvi mutta kovasti saa töitä tehdä että siitä olot vetää. ei taida ihan yksi siemenpussi riittää. sitäpaitsi voi unohtua huumeet kun katselee kaunista kukintoa :)

      todella kaunis kukka, ihana kun joka aamu on uusi kukinto esillä tuolla villiviinin ja humalan keskellä. tänä keväänä en tosiaan löytänyt valmiita taimia ja siementen etsiminenkin unohtui. luotin niin siihen, että kyllä taimia saa. jos sama meno jatkuu ensi vuonna, niin on varmaan sitten tilattava siemenet ulkomailta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      99
      2850
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2410
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2180
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      1992
    5. 167
      1828
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1826
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1787
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1726
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1529
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe