Mitä ihmeellistä Jaguarissa

SSSSSS

Hankin Jaguar S-Typen (3.0 Executive) ja hinnaksi tuli hieman yli 74 tEUR. Itse pidän autoa varusteisiinsa nähden jopa edullisena, mutta muut tuntuvat olevan eri mieltä. Jostain syystä juuri Jaguar herättää ihmettelyä, vaikka vastaava BMW tai MB (samat varusteet) on merkittävästi kalliimpi. Mistä mahtaa johtua, että samanhintainen Jaguar saa kilpailijoihinsa nähden huomattavasti enemmän huomiota (sekä positiivista että negatiivista).

25

5718

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katselija.

      Jaguar NÄYTTÄÄ niin hyvältä. Sen kyllä huomaa ja se näkyy, toisin kuin MB, BMW tai muut kilpailijat.

    • kadehtivat sitä!

      Moni ostaisi Jaguarin S/XJ:n jos uskaltaisi. Sinä uskalsit ja nyt sinua haukutaan. Sellaista elo täällä Suomessa on. Toiset harrastavat laskettelua tai moottoripyöräilyä ja toiset ajavat Jaguaarilla, mutta vain Jaguaarikuskeja arvostellaan. Totu siihen...
      Terveisin. XJ vm.-96

      • hngh

        Niin se vain on, että erilaisia kiihkotiloja aikaansaavat ilmiöt muiden kuin itsen toteuttamana saavat aikaiseksi joskus käsittämätöntä verbaalista ulosantia kanssaihmisten suusta. Edellisen kommentoijan lausahdukseen "vain Jaguaarikuskeja arvostellaan" voin kyllä vakuuttaa, että Harleylla ajavana saan kyllä siitäkin lystistä kuulla:)
        Tämähän on ilmiö, johon täytyy vain sopeutua. Oma asennoituminen on kuitenkin elämässä a ja o, ei voi - tai ainakaan kannata - elää muiden edustamien asenteiden ja mielipiteiden mukaan.

        Jos ei muilta löydy selkärankaa, niin täytyy tuoda omansa esiin ja toteuttaa itseään itselleen parhaalla ja miellyttävimmällä tavalla.


        -hngh-

        PS. Kyllä muuten Bemaria ja Mersua omistaneenakin on joutunut kaikenmaailman lässytykset kuittaamaan hymyillä:) Provosoida saa, vaan ei provosoitua;)


    • Jani123

      Ei kai tuossa muusta ole kyse kuin siitä, että 74 tuhatta on melkoinen summa rahaa. Jos se lisäksi pistetään autoon, jonka merkki on (sanoisin) useimmille melko vieras niin sen isommalta summa tuntuu. Johonkin saksalaiseen premium merkkiin ko. rahan pistäminen tuntuu monesta turvallisemmalta. Ei kai siinä sen kummempaa selitystä ole.

      Myös Jaguarin (S-Typen) muotoilu jakaa mielipiteitä hyvin rajusti - toiset tykkää ja toiset inhoaa. Mersuja sun muita on liikenteessä niin miljoona, että ihmiset on niihin jo tottuneet. Ja onhan ne toisaalta Jaguariin verrattuna aika tylsästi muotoiltuja.

      Samankaltainen tilanne on vaikkapa Chrysler C300:n suhteen. Muotoilu on erikoinen ja merkki monelle hieman vieras. Vaikka "mersun osista tehty" auto maksaa vastaavaa mersua roimasti vähemmän niin kadun mies pitää hintaa silti kovana ja jotenkin perusteettomana.

    • Merkitön

      Suomessa ei ole sopivaa ajella massasta poikkeavilla autoilla. Ja sun autos on vielä kalliskin. On aivan sama ajatko jenkillä, uudella tai vanhalla, HD:lla, Jaguarilla, Roverilla tms. olet häirikkö, jonka pitäisi kiiresti vaihtaa joku 5-ovinen luiskaperä tai farkku tunnetuista valtamerkeistä.

    • Emoyhtiöstä

      Kai se on aika ihmeellistä, että joku rohkenee ja toteuttaa vielä noin tyylikkäästi retrohenkeä, mitä Jaguarilla on onnistuttu tekemään.
      Kun menet tuonne -60 luvun alkuun, niin "löydät" jo sieltä piirteitä nykyiseen Jaguar S-Typeen. Makuasioista on turha kiistellä, mutta onnea sinulle tyylikkäästä valinnastasi.
      Taisitpa saada vähemmällä rahalla tuntuvasti enemmän? Jopa kadehtijoita.

    • keskipisteenä

      Aika yllättävää, että olet tuollaista negatiivista ihmettelyä saanut osaksesi autovalintasi takia. Syy täytyy todellakin olla Suomi ja sen autoverotuksella latistettu autoilukulttuuri, josta täällä jo kirjoitettiinkin. Olen asunut kymmenkunta vuotta Keski-Euroopassa, ja ajellut Jaguarilla 5 vuotta. Täällä kanssa-autoilijat ja kadunmiehet ovat vilpittömän kiinnostuneita autostani, ja sangen usein tullaan oikein läheltä katsomaan ja kysellään kaikenlaista. Negatiivista kommenttia en toistaiseksi ole kuullut. Vastaavan hintaiset ja kalliimmatkin saksalaismerkit jäävät ihmisiltä huomiotta, sillä ne eivät joukosta erotu. On tietenkin olemassa sellaisiakin, joita häiritsee olla huomion keskipisteenä. Heitä varten on olemassa paljon hyviä ja laadukkaita autoja, joihin sulkeutumalla he katoavat tästä maailmasta ja saavat anonyymeinä ajella niin paljon kuin huvittaa.

    • MobiiliMatti

      Eräs tuttavani kävi kuumana X-Type dieselin perään (myyntimies). Mutta pelko asiakkaiden suhtautumisesta sai valitsemaan Audi A4:n (myös diesel), joka tuli lopulta useita tuhansia euroja kalliimmaksi (!). Nyt eivät asiakkaat sitten katso kieroon, kun on arvokkaampi Audi alla...

      • rahikaisella

        Tuttavallani sai "vapaat kädet" valita uusi työauto, kunhan hinta pysyy tietyissä rajoissa. Hän oli kovasti innostunut X-typestä, joka mahtui annettuun hintahaarukkaan. Firman johdon taholta hanke kuitenkin tyrmättiin, ja syy oli: asiakkaiden silmissä Jaguar on liian provosoiva auto. Samoin perustein kuulemma hyllytettiin Alfa! No, nyt kaveri sitten ajaa uudella Audilla. Höh.


    • ford valepuvussa

      formulamaailmankin epämenestysauto, jaguaarina myytävä ford ... vähän niinkuin toyota joka myydään lexus -nimisenä

      oikeesti ne ei kiinnosta ketään ja huomiota se ei saa muuta kuin sinun mielestäsi .. ethän muuten asiaa olisi edes korostanutkaan

      • Osui ja upposi

        Tuntuipa kirjoittaja saaneen sinunkin huomion Jaguarillaan, ja vielä kiihkeän sellaisen... Aika hyvin Fordilta :-)


    • Reetu

      Auto on loordeille tehty,todella kaunis luomus kuten Jaguar voi vain olla.
      Omassani jo vanhassa XJ6:ssa viehättä aina tuo hieno nahan tuoksu jota näissä muissa mannelaveteissa ja volgissä ei koe,onnitelut hienon ostoksen johdosta.

    • vaan

      Mäkin ostin emännälle käytetyn skoda fabian. Kun olen ajellut sillä niin olen kuvitellut, että ihmiset katselee ja kadehtii mua paljon enemmän kuin esimerkiksi bemarikuskeja.

      Tuskinpa kukaan sitä sun sun ylihintaista Mondeokopiotasi kadehtii. Eikä se vuoden päästä ole enää kuin 30kE arvoinen. Mieti sitten kannattiko hassata 44kE vuodessa ihan huuhaapirssiin. Moni on hakenut vastaavan Saksasta alle kymppitonnilla, joten niitä on jo muutenkin nurkat väärällään.

      • 270 CDI

        Eikös se Mondeo ole etuvetoinen, ja S-type takavetoinen? Kyseessä täytyy olla aika tavalla eri auto, vai ihan tosissaan noin paljonko autoista tiedät? Vai olisikohan kuitenkin kyseessä kateus?? Sitävastoin esim. Skoda ja Audihan ovat täysin identtisiä autoja. Saksalaisista tusina-autoista saat vuoden omistamisen jälkeen vieläkin vähemmän, ja niitä bemareita ja audeja ym. volkswageneita saa vuoden parin ikäisenä Saksasta alle viidellä tonnilla. Näihin verrattunahan Jaguar pitää arvonsa erittäin hyvin!
        Itsekin vakavissani harkitsen Jaguarin hankintaa, mutta hieman enemmän käytettyä etsiskelen.


      • ole aika
        270 CDI kirjoitti:

        Eikös se Mondeo ole etuvetoinen, ja S-type takavetoinen? Kyseessä täytyy olla aika tavalla eri auto, vai ihan tosissaan noin paljonko autoista tiedät? Vai olisikohan kuitenkin kyseessä kateus?? Sitävastoin esim. Skoda ja Audihan ovat täysin identtisiä autoja. Saksalaisista tusina-autoista saat vuoden omistamisen jälkeen vieläkin vähemmän, ja niitä bemareita ja audeja ym. volkswageneita saa vuoden parin ikäisenä Saksasta alle viidellä tonnilla. Näihin verrattunahan Jaguar pitää arvonsa erittäin hyvin!
        Itsekin vakavissani harkitsen Jaguarin hankintaa, mutta hieman enemmän käytettyä etsiskelen.

        hurjaa, että jos skoda ja audi ovat identtisiä, niin skodakin on kaikin verroin parempi, kuin mersu. Maailma muuttuu


      • 270 CDI
        ole aika kirjoitti:

        hurjaa, että jos skoda ja audi ovat identtisiä, niin skodakin on kaikin verroin parempi, kuin mersu. Maailma muuttuu

        Skoda on hyvä auto, sitä en epäilekään. Näinollen myös Audi on aika hyvä, koska kyse on pelkästään kosmeettisista eroista. Onko ne parempia kuin Mersu, sen itse kukin päätelkööt. Mutta jos meidän isä ja teidän isä tappelis, niin meidän isä voittais!


      • 12345
        270 CDI kirjoitti:

        Skoda on hyvä auto, sitä en epäilekään. Näinollen myös Audi on aika hyvä, koska kyse on pelkästään kosmeettisista eroista. Onko ne parempia kuin Mersu, sen itse kukin päätelkööt. Mutta jos meidän isä ja teidän isä tappelis, niin meidän isä voittais!

        Aika hauskaa tekstiä. Kerro lisää.


    • vaari

      johan muinoin jerry cottonkin ajoi jakuvaarilla max salosen baariin,täytyyhän sen olla ihmeellinen.

    • yx-mies

      Hankin kanssa paljon täälä parjatun x-type diiselin.
      Mielestäni rahalle saa vastinetta täysin, on ollut ennen foordia ,mersua ,fiatia, nissania ja toyotaa. Ajan vuodessa 60-70 t kilometriä ja tähän asti paras auto ajaa minun käteeni. Autolla ajettu tällähetkellä 123000 km muuta ei ole tehty kuin normaalit huollot. On muuten luokassaan ainoa jossa nokka on ketjulla, ei remmien vaihtoa.
      Yksi piirre vaan autossa on , tilaa ei saa jos yrittää vaihtaa kaistaa , ja kaikki pyrkii ohi vaikka ajaisit 20-30 km/h yli rajoituksen

    • mix

      saatana miksköhän onkohan jagge vähän parempi merkki

    • Ex-jaguarin omistaja

      74k€ Jaguarista? Sillä rahalla saa jo hyvän, laadukkaan ja modernin auton hyvillä ominaisuuksilla. Sen sijaan jos tykkäät retrohenkisestä huonosti viimeistellystä autosta, niin fine. S-Typen ajo-ominaisuudet ei yllä luokan kärkeen, ei sinne päinkään. Positiivisin seikka on 2,7D -moottori.

      • qwerty1

        Voi ei. Naapurisi taisi ostaa Jaguarin... Ota muutama paukku lisää, niin se lieventää kateutta :)


      • Ex-jaguarin omistaja
        qwerty1 kirjoitti:

        Voi ei. Naapurisi taisi ostaa Jaguarin... Ota muutama paukku lisää, niin se lieventää kateutta :)

        Olen naapureille tosiaan kateellinen, koska eivät ole menneet Jaguaria ostamaan. Ovat selkeästi fiksua porukkaa. Minä ostin, elämäni suurin ja kallein virhe.


      • 270CDI
        Ex-jaguarin omistaja kirjoitti:

        Olen naapureille tosiaan kateellinen, koska eivät ole menneet Jaguaria ostamaan. Ovat selkeästi fiksua porukkaa. Minä ostin, elämäni suurin ja kallein virhe.

        Vieläkö tuo yksi jaksaa täällä jäkättää. Kasvaisi jo isoksi.


      • JagV12
        Ex-jaguarin omistaja kirjoitti:

        Olen naapureille tosiaan kateellinen, koska eivät ole menneet Jaguaria ostamaan. Ovat selkeästi fiksua porukkaa. Minä ostin, elämäni suurin ja kallein virhe.

        Onneksi minulla on nyt jo kaksi Jaguaaria tallissa,niin voi valita,kummalla ajelee...
        Kateellisuudesta en tiedä-itse en ole kateellinen toisille,vaikka ajelisivat Bentleyllä tai vaikkapa Maseratilla.
        Myöskin ne ovat erittäin hienoja pelejä.
        Konsepti,että ollaan kateellisia jonkun toisen ajoneuvosta/omaisuudesta on kovin vieras minulle.
        Huomattavasti parempi nauttia siitä,mitä on itsellä kun tärvätä sekin energia moiseen...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      146
      10646
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3023
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2839
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2137
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1888
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1699
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1646
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1597
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 82
      1458
    Aihe