Kutinaa epiduraalista?

Minkälaisia sivuoireita teille on mahtanut toi epiduraalipuudutus aiheuttaa? Onko alkanut ihoa kutisemaan sen jälkeen? Yks kätilö väitti et se ois ihan normaalia toisilla äideillä et alkaa iho kutisemaan niinku kirppuja hyppis vatsalla. Mulle on kerran aikaisemmin laitettu toi epiduraali vatsaleikkauksen yhdeytessä ja sillon kyllä kutitti ihan hirveesti. Koko ajan teki mieli raapia itteään millon mistäkin. Ja lopuks ei tiedetty oliko se normaalia vai oisko ollu allergiaa?? Onko joku ollut allerginen sille aineelle? Hirvittää kun on kohta ensimmäiseen synnytykseen menos ja ei tiedä uskaltaako koko aineeseen enää koskea...
104221
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 10

Vanhimmat

Kutina johtuu puuduteseoksessa mukana olevasta kipulääkkeestä. Ei ole allergiaa. Sen voi myös jättää pois, jolloin tuloksena on hiukan heikompi kivunlievitys jollei poisjättöä kompensoida vahvemmalla puuduteseoksella, jolloin taas lihasvoimat jäävät heikommiksi alavartalolla.

Äänestä
  • mulle tuli ihan järkyttävät vilunväristykset ja olo kuin kuumeessa.tärisin ihan hirveesti siinä synnytyssängyllä...

    Äänestä

  • epiduraalista kirjoitti:

    mulle tuli ihan järkyttävät vilunväristykset ja olo kuin kuumeessa.tärisin ihan hirveesti siinä synnytyssängyllä...

    Aika tavallista erilaisten laajojen puudutusten ja nukutusten yhteydessä. Synnytyksessä usein ilman puudutuksiakin. Antaa täristä vaan...

    Äänestä

  • Monesti nähnyt kirjoitti:

    Aika tavallista erilaisten laajojen puudutusten ja nukutusten yhteydessä. Synnytyksessä usein ilman puudutuksiakin. Antaa täristä vaan...

    Mulle laitettiin epiduraali ja kutitti kans joka paikasta. Mut mulla ei tullu vilunväreitä vaan päinvastoin tuli ihana lämmöntunne joka tuntu varpaissa asti!

    1Äänestä

et ole enää moksiskaan kutinoista,kun olet saanut epiduraalin,leijut taivaallisessa kivuttomuudessa ja jos kutisee,anna kutista.
Epiduraali tuo niin suuren helpotuksen,että synnytys sujuu sen jälkeen jouhevasti.

Äänestä
  • epiduraali tuo helpotuksen niin että taivaissa leijuu, mut eipä tuonu mulla..!

    Äänestä

...minulle mitään kutinaa vaan taivaallinen olotila :)
Nyt kun 2 vkoa sitten olin sektiossa ja laitettiin spinaalipuudutus, rupesin kutiamaan ihan kauheasti. Seuraavana yönä sitten pyysin lääkettä kutinaan.
Anestesialääkäri sanoi kutinan johtuvan morfiinista jota laitettiin spinaalipuudutuksen yhteydessä. Hävisi kun sain lääkettä.

Äänestä
  • Siis miksi toisille laitetaan epiduraali ja toisille spinaali ? Saako itse ehdottaa kumpaa jompaa vai miten se valitaan ?

    Äänestä

  • Meri kirjoitti:

    Siis miksi toisille laitetaan epiduraali ja toisille spinaali ? Saako itse ehdottaa kumpaa jompaa vai miten se valitaan ?

    Sanottiin, että spinaalissa tehdään, ja se kutina oli kyllä kamala. Sen sijaan, jos on yritetty alakautta, voidaan epiduraalia käyttää kiireellisissä sektioissa, jos jo synnytyksessä on epiduraalia käytetty. Itselleni tarjottiin vaihtoehtona nukutukselle sitä myös hätäsektioon, mutta en suostunut. En saanut epiduraalista apua edes synnytyksessä, niin luottamus sen tehoon sektiossa oli kyllä nollissa.

    Äänestä

tuli epiduraalista hirveä kutina ja kokoajan olisi pitänyt raapia itteään...kyl se kivut vei pois mut ei se kutinakaan mitään mukavaa ollut. Mulle hoitaja ei oikein osannut sanoa johtuko kutina allergiasta vai jostain muusta. Kysy asiasta uudelleen lääkäriltä tai hoitajalta kun olet menossa synnytämään.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


kerran kokenut kirjoitti:

Minkälaisia sivuoireita teille on mahtanut toi epiduraalipuudutus aiheuttaa? Onko alkanut ihoa kutisemaan sen jälkeen? Yks kätilö väitti et se ois ihan normaalia toisilla äideillä et alkaa iho kutisemaan niinku kirppuja hyppis vatsalla. Mulle on kerran aikaisemmin laitettu toi epiduraali vatsaleikkauksen yhdeytessä ja sillon kyllä kutitti ihan hirveesti. Koko ajan teki mieli raapia itteään millon mistäkin. Ja lopuks ei tiedetty oliko se normaalia vai oisko ollu allergiaa?? Onko joku ollut allerginen sille aineelle? Hirvittää kun on kohta ensimmäiseen synnytykseen menos ja ei tiedä uskaltaako koko aineeseen enää koskea...

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu