Yksinäisyys vai huono suhde?

Eronnutnainen

Olette varmaan joutuneet päättämään tahollanne? Valitsitteko yksinäisyyden vai huonon suhteen? Onko yleensä mitään mahiksia löytää "tasavertaista" kumppania, jos ei satu olemaan miss maailma vaan tavallinen, suomalainen nainen, jolla on sydän paikallaan, mutta kaksi alaikäistä lasta. Miten eronneet ja yksinäiset ihmiset täytätte hellyyden (en tarkoita vain seksiä) kaipuun? Jos yhden yön jutskat ei kiinnosta, niin eikö mitenkään?

Tää voi vaikuttaa epätoivoselle, mutta ehkä olenkin sitä just nyt.

Onko meillä vielä epärealistisia odotuksia? Että löytyis joku, jota vois sekä rakastaa että joku jonka kanssa olis kivaa ja ennenkaikkea tehtäs yhdessä jotain?

31

2864

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Varattumies 

Moro

Mieluummin yksin kuin huonossa suhteessa.

Löytää löytää tasavertaisia kumppaneita, niitä on vaan hemmetin vaikea löytää. Itse pidän naisystävääni tasavertaisena.

Paras asia suhteessani on että teemme juuri kaikennäköistä yhdessä.

Mie vaa

• Per Saukko

,,,

• nainen..

Huonossa suhteessa ne hellyydetkin oli kortilla,
      joten hyvin olen pärjännyt ilmankin kun olotilaan
      oli jo sopeutunut.

Viihdyn omissa ajatuksissa, ja teen ja toimin itsenäisesti. Joskus olisi kiva harrastaa ja
      illastaa tasavertaisen kumppanin kanssa.
      Mutta huonossa suhteessa sekään ei ole mahdollista, joten

Mieluummin itsenäinen, kuin parisuhteessa yksinäinen : )

• niisku-myy46

Luulen, että yksi syy, miksi pysytään huonossakin suhteessa on se, että sulla on niin huono käsitys itsestäsi, että ajattelet: "Kukaan muukaan ei "huoli", joten ollaan tässä" tai "Ei ole kiva olla yksin/ en pärjää yksin" tms.

Voi jukranpujut, jos tulis joku joka yhdistelis meidät hiukka toisenlaiset toisiimme. Kohtalo vaikka ;) Tai Napakymppi :) No, ei vaiskaan...

• Loistava.polku

vaan vapaa, itsenäinen, onnellinen elämä. Jesh!

• MysNa

Mielestäni on elämän tuhlausta, elää ja kitua huonossa suhteessa. Tarkoitan nimenomaan pitempää suhdetta, jota ei syystä tai toisesta saada toimivaksi ja molempia tyydyttäväksi, vaikka päällä seistäis.
      Silloin on parempi jatkaa matkaa yksin, kohti uusia seikkailuja :)

Kuten joka asiassa, on yksin elämisessäkin hyvät puolensa, vaikka se välillä vetääkin
      mielen maahan. Erityisesti ehkä suuri näin keväällä tuntuu joskus kurjalta, kun ei ole
      ”häntä” jonka kanssa aikaa ja kokemuksia jakaa.

Asia, jota kysyt onkin aika kinkkinen.

Vaikka nainen olisi kuinka houkutteleva, ei hänen elämäntilanne sitä välttämättä ole.
      Varsinkin, kun on kyse toisien miehen lapsista ei yhdistelmä ole houkuttelevuudeltaan
      paras mahdollinen…. Tässä ikäluokassa lapsista vapaat sinkut rules.

Silti uskon vakaasti, että joku päivä kohtaan miehen, jolle myös elämäntilanteeni
      sopii. Kaikella on aikansa :)

• "ihailja"

nainen sitten ihan hukkaan, ku sinkut vie miehet. Voi voi!

• MysNa
        "ihailja" kirjoitti:

nainen sitten ihan hukkaan, ku sinkut vie miehet. Voi voi!

ei se nyt ihan noinkaan mene. Kukin tekee omat valintansa ja elää niiden kanssa. Niih ;)

• Sydämenilo

...meillä menee ajatukset yksiin :-))

• MysNa
        Sydämenilo kirjoitti:

...meillä menee ajatukset yksiin :-))

oon huomannut minäkin jo monta kertaa!!
        Ollankohan me sit niinku sielunsiskoja?

• Ringin

no huonoo suhdetta en ainakaan valitse, mitä järkee siinä nyt olisi. Tosin onhan niissä suhteissa aina ylä- ja alamäkiä ja pidempiäkin suvantokausia, joten ei pitä sekoittaa siihen.

Yksin olen lasteni kanssa elellyt jo useamman vuoden. Suurimmaksi osaksi oikein mukavaa on ollut, mutta jos mahdollista olisi, niin sopivan miehen tähän vielä lisäksi haluaisin. Muutava sopivalta tuntuva on näinä vuosina vastaakin tullut, mutta he ovat vielä halunneet lapsia (kun ei heillä omia vielä ollut) ja minä en enää siihen halua ryhtyä ja on tuota ikääkin, joten ei varmaan onnistuisikaan.

Yksin tai ilman suhdetta eläviä on tosi paljon, sun odotukset ei kuullosta epärealistisilta.

Hellyyden/läheisyyden kaipuu on välillä sitten suurempi. Lasten kautta tietysti saa jonkin verran läheisyyttä ja käymällä tanssimassa paritansseja.

• neNä40

on hyvä viettää aikaa itsensä kanssa...
      Kevät kyllä on jo tehnyt tepposensa. Alkaa kainalon kaipuu olla pahimmoillaan. Tasavertaisuus on kuitenkin tärkeää parisuhteessa... Toivonkin sellaisen miehen eteeni tupsahtavan, joka kykenee ja haluaa hyvää parisuhdetta...
      Siihen asti tyynyä halaillen....

• Yksinäisyyden kestäminen oli tosiaan aluksi vaikeaa. Sittemmin - ajattelun, kirjoittamisen ja keskustelujen kautta - selkeni mahdollisuus jatkaa yksinoloa pidempäänkin.

Eläpä heittäydy epätoivoon... Jos oikein järkeilyttää, voi miettiä sitäkin, että sumentaako rakastuminen "ensi silmäyksellä" vain ajattelun, viemällä jalat alta ja kaatamalla sänkyyn...? Jos kuvitellaan että kyseessä on elämänkumppanin etsintä/valinta, ja mielellään mahdollisimman pitkällä sopimuksella, on ehkä hyvä tiedostaa riski ja miettiä valintaperusteita? Sen sijaan, että vaatisi Romantiikkaa ja Suuria Tunteita hetimullekaikkitännenyt, voisi yrittää luottaa sen suurimman ihanuuden kehittymiseen ystävyyden kautta, harmonian muodossa. Luulen että parisuhteet lähtevät kehittymään meidän iässämme ja ajassamme eri tavalla kuin silloin nuorena, tavallaan paljon luonnollisemmin.

Ehdottaisin: Sosiaalisessa yksinäisyydessä kasvamisen kautta hyvään parisuhteeseen. Oot vielä ihan sujuvasanainenkin - kirjottele jonkun kanssa?

• neNä40

on sellainen eläin, joka tarvitsee sitä romantiikkaa. Varsinkin näin keväisin.
        Ainakin minä tunnustaudun sellaiseksi.

Muistan vielä ajan silloin eroni jälkeen kuinka sitä janosi ihmistä lähelleen. Yksinäisyys teki kipeää... Nyttemmin siihen on tottunut, ja käy aina vaikeammaksi itselle heittäytyä mukaan mihinkään(tai enpä tiedä onko toi totta, mutta)kriittisyys sen kun kasvaa.

Olisi tosi hienoa jos oikeasti löytäisi hyvän keskustelijan näiltäkin nurkilta, mutta eipä ole eteeni sattunut...
        Mutta mulle on rikkaus se että mulla yksi hyvä miespuolinen ystävä, jonka kanssa on käyty tosi syvällisiä juttu tuokioita....toinen toisiamme tukien... Vaikka ne ovatkin kutistuneet harvoiksi meileiksi, se on minulle tärkeä asia...

• neNä40 kirjoitti:

Muistan vielä ajan silloin eroni jälkeen kuinka sitä janosi ihmistä lähelleen. Yksinäisyys teki kipeää... Nyttemmin siihen on tottunut, ja käy aina vaikeammaksi itselle heittäytyä mukaan mihinkään(tai enpä tiedä onko toi totta, mutta)kriittisyys sen kun kasvaa.

Olisi tosi hienoa jos oikeasti löytäisi hyvän keskustelijan näiltäkin nurkilta, mutta eipä ole eteeni sattunut...
        Mutta mulle on rikkaus se että mulla yksi hyvä miespuolinen ystävä, jonka kanssa on käyty tosi syvällisiä juttu tuokioita....toinen toisiamme tukien... Vaikka ne ovatkin kutistuneet harvoiksi meileiksi, se on minulle tärkeä asia...

Muistan kun eron jälkeen haki kaveria melkein epätoivoisesti, halusi tulla hyväksytyksi, kai.
        Nyt omanarvon tunne kasvanut, isommaksi kuin koskaan ja osaan nauttia itsenäisyydestäni.
        Kumppanin löytäminen ei ole enää elämän tarkoitus.
        Mutta... olisihan se kiva löytää se sielun kumppani, juttelua, yhteistä tekemistä ja sitä romantiikkaa;)

• Eirek O.
        neNä40 kirjoitti:

on se upea asia, jonka minäkin olen saanut oppia tässä sinkkuiluajanjakson kuluessa... Aikuiset ihmiset voivat antaa toisilleen pahassa paikassa (esim. ihmissuhdepettymysten jälkeen) sellaista henkistä tukea, jota muistelee loppuelämänsä lämpimästi :)

Sellaista voisi toivoa aloituksen tekijällekin!

• Animus

...mutta kun en huoli niin en. Ei kai se toinen vaihtoehto ole yksinäisyys, en nimittäin tunne itteeni yksinäiseks...;) Huono on pääsääntöisesti puolialkkis sohvaperuna mtn.

Mä luulen että kannattaa muokata omasta itsenäisestä elämästä niin mukava että yksinkin viihtyy ja voi kaikinpuolin mainiosti. Sitten kun/jos tapaa jonkun mukavan ihmisen, on se vaan pelkkää plussaa....?

• karuman

aikanaan asiat kärjistyi siihen pisteeseen ettei valinnan varaa ei enää ollut joten minun oli pakko tehdä päätös ja ottaa se riski että tuleva elämä olisi mahdollisesti yksinäistä.
      yksinäistähän se nyt sitten ajoittain on ollut mutta silti näin on parempi.

lapsihommaan sen verran että on varmasti olemassa joukko miehiä jotka vierastavat ajatusta toisen miehen lapsista mutta toisaalta on myös niitä joille "vieraat" lapset ei ole kynnyskysymys. ja lienee tosiasia että monella tässä ikäryhmässä olevalla eronneella niitä lapsia on joten itse ainakin ajattelen että jos äiti kiinnostaa niin lapset tulee sitten siihen samaan "pakettiin".

ei mitenkään, kas siinäpä pulma. mukava olisi saada ajoittain "vierihoitoa"... ;)

• Yanet

olla yksin ja terve kuin sairaana parisuhteessa.

• äijäkäs

Kaikki on kiinni omasta asenteesta. Me on hävitty tää peli, jos lähtee maristen ja alahuuli väpättäen liikkeelle.

Itsevarmuutta vaan peliin. Maailma on pullollaan sopivia miehiä sinullekin. Se oikea tulee vastaan ihan missä tahansa. Aloitat jo huomenna pää pystyssä kulkemisen, siis olet oma itsesi, niin lupaan asioiden järjestyvän. Niillä on aina tapana järjestyä.

• kesy

hymyssäsuin ja pilkesilmäkulmassa olen kulkenut. Eipä silti ole tullut vastaan vielä vaikka ulkonäössäkään ole suuremmin valitettavaa. Tosin en ole kauaa ehtinyt vielä katsella. Lapsenkin voisin vielä tehdä, jos vain sopivan hyvän miehen tapaisin. Ainakin hyvä parisuhde on haaveena. Uskon että, parisuhteen onnistumis mahdollisuudeet ovat paremmat kun on elämänkokemusta enemmän ja osaa ottaa ja antaa tilaa.

Aina on parempi yksin kuin huonossa suhteessa kituuttaa. Toisaalta en usko olevani elämääni täysin tyytyväinen pidemmänpäälle ilman rakasta miestä. Niin, tänpäiväsen lehtijutun mukaan parisuhde pitää freesinä.

• äijäkäs
        kesy kirjoitti:

hymyssäsuin ja pilkesilmäkulmassa olen kulkenut. Eipä silti ole tullut vastaan vielä vaikka ulkonäössäkään ole suuremmin valitettavaa. Tosin en ole kauaa ehtinyt vielä katsella. Lapsenkin voisin vielä tehdä, jos vain sopivan hyvän miehen tapaisin. Ainakin hyvä parisuhde on haaveena. Uskon että, parisuhteen onnistumis mahdollisuudeet ovat paremmat kun on elämänkokemusta enemmän ja osaa ottaa ja antaa tilaa.

Aina on parempi yksin kuin huonossa suhteessa kituuttaa. Toisaalta en usko olevani elämääni täysin tyytyväinen pidemmänpäälle ilman rakasta miestä. Niin, tänpäiväsen lehtijutun mukaan parisuhde pitää freesinä.

...sulla. En kehuskella halua, mutta mulla on aina tarjokkaita riittänyt. Se on vaan sitten se iso juttu, kuka kiinnostaa. Kemioiden pitää toimia, se on a ja o parisuhteessa. Saman kaltainen huumori pelastaa paljon. Toista pitää arvostaa ja ymmärtää, kliseitä, mutta totta.

• kesy
        äijäkäs kirjoitti:

...sulla. En kehuskella halua, mutta mulla on aina tarjokkaita riittänyt. Se on vaan sitten se iso juttu, kuka kiinnostaa. Kemioiden pitää toimia, se on a ja o parisuhteessa. Saman kaltainen huumori pelastaa paljon. Toista pitää arvostaa ja ymmärtää, kliseitä, mutta totta.

ei ole paljon iloa, jos kemiat eivät kohtaa.

• äijäkäs
        kesy kirjoitti:

ei ole paljon iloa, jos kemiat eivät kohtaa.

Se on niin totta. Onneksi on kolahtanut kohdalleen ja kemiat toimineet. Voihan siihen etsimiseen mennä tolkuttoman pitkäkin aika. Vähän sattumastakin kiinni.

• parisuhteessa

jossa asiat eivät ole kunnossa, niin miksette tekisi niille jotain? Uuden suhteen aloittaminen ei ole mikään ratkaisu. Keskustelkaa siitä mitä haluatte tai ette halua ja etsikää yhteinen hyvä tie. Aina se ei tietenkään onnistu, joten silloin on parempi erota, kuin jatkaa suhdetta, jossa ei ole tyytyväinen. Mieluumin yksin kuin huonossa suhteessa.

• pirunkomeakin

ajattele eroa, ainakaan helpottajaksi tahi viemään sinua eteenpäin elämässä.
      Eronneet ja karanneet ovat suurimpia katkeruuden ja pahansuovaisuuden aiheuttajia lähipiirilleen.
      Uskottelevat voivansa hyvin vaan hermolomathan ne yleensä ottavat paikkakunnan ravintolassa....etsien parempaa kuin exänsä oli.
      Tajuamatta, että vapaana olevat ovat jonkun ex kumppaneita.

• Samedi

Kerroit, että sinulla on vielä alaikäisiä lapsia. Omasta kokemuksestani tiedän, että parempi lastenkin kannalta on olla yksin ja elää vain lasten kanssa, kuin huonossa suhteessa jossa kärsivät niin sinä ja varsinkin nuo lapset, koska lapset vaistoavat niin mielettömän hyvin ne "pinnan alla kuohuvat tunteet", vaikka eivät ääneen sen huomaamista julki toisikaan.

Lapset kasvavat ja sinä heidän mukana! Sellaisia ihan kunnollisiakin miehiä on olemassa (löytäis vaan ;D

• siliri

Olin itse samassa tilanteessa pari vuotta sitten,valitsin yksinäisyyden.Itsekkin olen kahden alaikäisen lapsen äiti.En ole katunut eroani vaikka kieltämättä joskus tuntuukin yksinäiseltä.Sitä kaipaa toisen ihmisen läheisyyttä, yhdessä olemista,tekemistä...
      Kieltämättä itsekkin toivon löytäväni jonkun, mutta ei ole kohdalle vielä osunut.Niinhän sitä sanotaan, ettei etsimällä löydy mutta...

• ties kuinkamones väsynyt

Pääse selville siitä tosiasiasta, että onko niitä naisten toivomia "kunnon miehiä" olemassa.

Luulen että ei ole, naiset haluavat vain täydellisyttä.
      Ylipäätään tälläkään palstalla en ole monesti lukenut siitä että, naiset olisivat tyytyvisiä kumppaniinsa.
      Aina vain valitusta, ehkä juuri siitä tyytymättömyydestä johtuu se, että ko. naiset täällä purkavat sydäntään.

Jotenkin tuntuu että, naiset eivät itse kykenekään sen paremmin hoitamaan ihmis-suhteita kuin miehetkään. Vaikka miehiä aina arvostelaan siitä että, he eivät kykene sitoutumaan eikä rakentamaan ihms-suhteita.

Oletteko koskaan kuuleet nasien tunnustavan, mokasi hyvän suhteen, petin reilunkaveri, tjms.

• taidat valitettavasti olla :(

Ne "hyvät miehet", varsinkin vapaat sellaiset, eivät ihan pikkukummassa lähde enää stressaamaan itseänsä - siis juoksemaan naisten vaatimusten mukaan. Siinä oravanpyörässä on muuten keksittynä ikiliikkuja, kysykää vaikka joltain mahahaavaiselta aviomieheltä ;(

Eipä meikäläiselläkään suuria vaatimuksia olisi sydänystävälle. Vois jopa kiteyttää ettei muuta tarttis kuin osata olla vähään tyytyväinen.
        Kuulostaa helpolta? Se voi monelle naiselle olla vaikeampaa kuin äkkiseltään uskoisikaan ;)

Tällä iällä ja kokemuksella (vapaa) mies ei ole enää muokattavissa olevaa muovailuvahaa. Tai siis poikkeuksiakin tietysti löytyy, mutta materiaalin ehdoilla kannattais ehkä mennä tässäkin lajissa. Oikean asenteen avulla taito kasvaa kaikkein nopeimmin. Vaativankin materiaalin kanssa voi päästä upeisiin lopputuloksiin oikealla asenteella :)

• bluepoem

on sen kaltainen että, on pakko huomauttaa se seikka että, vaihtoehtoja on enemmän.

Kukaan ei halua elää huonossa suhteessa, se on selvää, mutta yksinäisyys ei ole sen vastakohta.

Tosin meitä joiden on vaikea löytää uuttaystävää on paljon ja silloin yksinäisyys kyllä pelottaa.

Pitäisi ensin määritellä huonosuhde, ennen kuin oikeasti voisi tähän vastata.

Minulle huonosuhde on sellainen, jossa jompikumpi on epärehellinen. Rehellisyys on hirveän tärkeää.

Onko mahdollista löytää tasavertaista kumppania?? se riippuu miten sen määrität.

Minulle tasavertaisuus tarkoitaa lähinnä, suht saman suuruista kiinnostusta toisen elämään, sekä toisen arvostusta.
      Mainitakoon varmuudenvuoksi että; varallisuus,,ammattinimike yms. ei määritä tasavertaisuutta.

Minä olen löytänyt rakkaan josta pidän, arvosta ja olen valmis kasvamaan suhteen vaatimissa asioissa.
      Toivottavasti ystäväni tuntee samoin sillä en ole "super-mies" en voi vastata kaikesta yksin.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      5842
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4404
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3247
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      52
      2981
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      339
      1569
    6. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1338
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      68
      1313
    8. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      232
      1216
    9. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1169
    10. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      401
      1161
    Aihe