Onko kellään tietoa et mitä kannattaa tarkistaa carina e mallista kun menee ostamaan mitkä on ne yleisimmät viat ??
kiitos vastanneille !!
carina e viat ??
77
29101
Vastaukset
- Christian31
...käsitelty monta kertaa aiemmissa viestiketjuissa...
- melko
viaton auto, mutta jotakin:
Joitakin yksilöitä on, joissa on ollut ovien alareunoissa ( tosin vasta vanhana autona) ruostetta.
Minulla ollut kaksi E:tä , kummassakaan tuota vikaa ei ole ollut.
Ohjaustehostin kannattaa tarkistaa, vuotaako.
Taka-akselin yhteydessä ns. koiranluut, ne voi olla väljät. Vaihto yksinkertainen, eikä osatkaan maksa yhteensä kuin jonkun kympin.- ovessa
Repsikan puoleinen ovi alaeunastaan hieman ruosteessa. Oli jo n. 2 v. vanhana. Sama vika, kuin Focuksessa, eli kitissä.
Farkun takalasin pyyhin jumittaa herkästi.
Samoin etulasin pyyhkimien vivusto kuluu ajan myötä. Vesipumppu kannattaa vaihtaa ainain joka toisen hihnan vaihdon yhteydessä, vuotaa herkästi.
- kalina
ennemmin primera = halvempi ja paljon hiljaisempi / suuntavakaampi ajettava myös alustaltaan tukevampi, itse tein sen valintavirheen että otin noista kahdesta carinan, ja on sattununut vikainen yksilö vaikka nyt vasta 130tkm ajettu, herkkä on tosiaan ruostuun oven alareunat rekkarikilven takapotero.., alusta aina kolisee jostain, kone kyllä toimii, ja kolmoselle vaihdetta kytkettäessä narahtaa..=ei auttanut öljynvaihto, ja kytkin vonkuu ajoittain.., en suosittele, niin -97 elegance on malli.
- Carinasta
Jos pitää japsivalmistettua (92-94) E-Carinaa jo liian iäkkäänä lienee parasta vaihtaa mallia jos nuorempaa haluaa. Englannissa valmistetuista (94-)olen lukenut olleen niin paljon murheita esim. ed.viestissä mainitut.
Ehkä autotohtorilla käynti on hintansa väärti.
- RTH
Kuten tässä viestiketjussa on jo todettu, japsi-carina on parempi kuin ne uudemmat. Liekö sitten häiritse onko auto nyt sitten 93 vai 96, jos se muuten on hyvä.
Carina on auto, jonka uskaltaa ostaa kohtuu paljon ajettunakin. Mitään suurta yllätystä tokko kovin äkkiä tulee, normaaleja iskareita yms. lukuunottamatta. Osta vielä mieluiten ruostesuojattu versio.
Autosta muuten: ajettavuus on kyllä kohtuu surkeaa tasoa verrattuna mitä ko. auton pitäisi tarjota tuohon luokkaan. Kuitenkin huolettomuus antaa paljon anteeksi. Yksi korjaamokäynti maksaa kuitenkin nykypäivänä jotain 3 numeroiselta lukuasteikolta olevaa lukemaa. Vaihdelaatikko on yksi arka paikka, joten tarkista, meneekö vaihteet hyvin paikalleen pienemmälle vaihdettaessa. Alustan kolina kertoo yleensä vakaajan yhdystankojen tai vakaajatankojen kumi-tussujen väljistymisestä --> helppo ja yl. alle 100€ hintainen juttu uusia. Eipä nyt muuta tule mieleen.- egryhwh
Ovien alareunat, vesipumppu 300 tkm ei muuta
- sönkkö
egryhwh kirjoitti:
Ovien alareunat, vesipumppu 300 tkm ei muuta
kannattee kysellä että ei syö öljyä....yks kaveri osti vm. 96 carinan 1,6 xli....molilin rally formulaa meni melkein litra/1000km. en tiiä onko pienentynyt öljynkulutus erimerkkisen öljynvaihdon jälkeen...eikö muuten ollu ajettu ku karvan verran yli 200tkm
- elekanssi carina
vesipumppuja on mennyt joillakin vaihtoon,pintaruostevikoja jonkin verran saattaapi olla mutta pitkään menee että pellistä läpi menee.., koiranluita = halvat helpot vaihtaa, luotettava ja toimintavarma peli brittinäkin, ei juuri teknisiä vikoja ole ollut ~250tkm aikana
- kokemusta
Mulla on mennyt:
* jarrupalat
* vesipumppu
* yksi koiranluu takaa
* kytkin vonkuu ajoittain (ei kuulemma haittaa)
* vaihteisto öljyt oli vaihdettava kun alkoi ääntää joku laakeri kylmänä, toimii hyvin silti...
Nyt ajettu 201tkm.
Uudempi malli on hyvä ajaa
Hyvin varusteltu
Tilava
Taloudellinen
Muotoilu miellyttää yhä
Ei ole ruostunut
- melu
- enempi vikoja kuin vanhassa Carina2:ssa.
Suosittelen kuitenkin. - Vaihdoin golfiin
Carina E vm.-96 nyt ajettu 220tkm. Valuttaa Alleen ohjaustehostimen öljyt =kallis remontti, abs jarrut ei toimi, ovet ruosteessa, koiranluut kolisi, kytkin ja vaihteet raskaat,ym. Petyin Englannin laatuun.
- Nimetön
ostakaa mielummin japsi carina kuin britti.britti autossa sellaisia vikoja mitä japsiin ei tule ikinä.meillä ollut 5 japsia eikä yhtään brittiä eikä tule.tällä hetkellä-94 japsi aj.198tkm ja on tosi siisti.
- Kuutti100
Nimetön kirjoitti:
ostakaa mielummin japsi carina kuin britti.britti autossa sellaisia vikoja mitä japsiin ei tule ikinä.meillä ollut 5 japsia eikä yhtään brittiä eikä tule.tällä hetkellä-94 japsi aj.198tkm ja on tosi siisti.
Hei! Onko hajua missä vm-95 carina tehty?
Ite ostanut uutena 1.6 sedan automaatin nyt ajettu vasta 99t km ja toimii kuin unelma!!!
Hyvä kakkosauto enkä päästä ikinä pois!!! - Nimetön
Kuutti100 kirjoitti:
Hei! Onko hajua missä vm-95 carina tehty?
Ite ostanut uutena 1.6 sedan automaatin nyt ajettu vasta 99t km ja toimii kuin unelma!!!
Hyvä kakkosauto enkä päästä ikinä pois!!!aukase konepelti ja katso tulipellissä olevasta rungon numerosta.jos alkukirjaimet ovat jt on se japsi ja muut brittejä.
- vanderiini
Nimetön kirjoitti:
ostakaa mielummin japsi carina kuin britti.britti autossa sellaisia vikoja mitä japsiin ei tule ikinä.meillä ollut 5 japsia eikä yhtään brittiä eikä tule.tällä hetkellä-94 japsi aj.198tkm ja on tosi siisti.
Minulla Japsicarina
Korjaukset:
-vesipumppu
-ruostetta kuskin puoleissa ovessa alasaumassa, helppo itse korjata huomaamattomaksi, ei muissa ovissa. Ei muita mainittavia murheita.
ajettu noin 90.000 km.
- eemeli carina
ei mitään moitittavaa. Juuri tultiin autolla reissusta 1200km. Huolsin auton vaan ennen matkaan lähtöä. Olen ajanut viikossa lähes 2700km.
Mittarissa 544tkm.- viimmenen riisikuppi
-pirun laiska
-ruma
-230000km ajettu ja mätä. joutuu hitsaan ens katastukseen.. made in big-brittania...
-lamba anturia joutunut vaihtaan 50000km aikana kahdesti, kallista puuhaa
-helevetin huono ajettava ja kyyti 97vm autoksi, vertaa esim vaikka 97 vuoden vw golffiin
vois myydä romuttamolle ja on kyllä viiimmmene toyota millä ajan.. täysss susi - Osta Lada
viimmenen riisikuppi kirjoitti:
-pirun laiska
-ruma
-230000km ajettu ja mätä. joutuu hitsaan ens katastukseen.. made in big-brittania...
-lamba anturia joutunut vaihtaan 50000km aikana kahdesti, kallista puuhaa
-helevetin huono ajettava ja kyyti 97vm autoksi, vertaa esim vaikka 97 vuoden vw golffiin
vois myydä romuttamolle ja on kyllä viiimmmene toyota millä ajan.. täysss susikasatu pikku kohmelossa.... :)
- carina mies
Osta Lada kirjoitti:
kasatu pikku kohmelossa.... :)
Mulla carina E 97 1.8 GSI. Ollut aivan huippu auto eikä suurempia vikoja paitsi että vaihdelaatikko alkoi matkassa paukkumaan ja meni vaihtoon. Luultavasti joku hammaspyörän hammas halennut tai jotakin.. en ole kuulut tämmöisestä viasta ennen eikä kukaan muukaan keneltä kyselly.. voi tietenkin liittyä siihen että vanha omistaja rääkyttänyt. uusi laatikko 300€ millä ajettu 140 000 km. vanhalla ajettu 250 000 kun hajosi ja öljyt vaihdettu kun oli 200 000 ajettu..
- 1.6xli
carina mies kirjoitti:
Mulla carina E 97 1.8 GSI. Ollut aivan huippu auto eikä suurempia vikoja paitsi että vaihdelaatikko alkoi matkassa paukkumaan ja meni vaihtoon. Luultavasti joku hammaspyörän hammas halennut tai jotakin.. en ole kuulut tämmöisestä viasta ennen eikä kukaan muukaan keneltä kyselly.. voi tietenkin liittyä siihen että vanha omistaja rääkyttänyt. uusi laatikko 300€ millä ajettu 140 000 km. vanhalla ajettu 250 000 kun hajosi ja öljyt vaihdettu kun oli 200 000 ajettu..
Englannin carina oli HUONO! Vm.1995. Ostin uutena, kallistuksenvakaimen nivelet joka talvi, edestä ja takaa, oven kahva vänkärin puolelta, hiiret "vikisi" tuulilasin reunassa (yli 80km/h), ikkunat valui itsestään alas monttusella tiellä, aurinkolipat ei pysyneet ylhäällä, takaovien lukot vaihdettiin, resonanssin vaimennin pakoputkeen (eivät korjaa takuuseen, jos ei itse huomaa, kaasu pohjaan kakkos vaihteella ja hellää pois, niin putki hakkaa pohjaan), jarruvalokytkin, ovenrajoittimet..., tässä nyt oli mitä vielä muistan ko. koslasta. Kilsoja oli 33000km ja kolme vuotta kun pois hukattiin. Kaljupäinen korjaamo esimies suositteli kans Ladaa, kun ihmettelin näitä vaivoja ja alkoi haukkumaan mun vaimoa, (vaimo ajoi tätä meidän toista autoa), joten se oli sitten viimeinen tojota. Aiemmin oli kaksi corollaa, carina ja hiace, japseja-toimivia, vaikkei niin kaksisia ajaa.
Ps. Onneksi carinassa oli toi kolmen vuoden takuu!! - Honda mies
1.6xli kirjoitti:
Englannin carina oli HUONO! Vm.1995. Ostin uutena, kallistuksenvakaimen nivelet joka talvi, edestä ja takaa, oven kahva vänkärin puolelta, hiiret "vikisi" tuulilasin reunassa (yli 80km/h), ikkunat valui itsestään alas monttusella tiellä, aurinkolipat ei pysyneet ylhäällä, takaovien lukot vaihdettiin, resonanssin vaimennin pakoputkeen (eivät korjaa takuuseen, jos ei itse huomaa, kaasu pohjaan kakkos vaihteella ja hellää pois, niin putki hakkaa pohjaan), jarruvalokytkin, ovenrajoittimet..., tässä nyt oli mitä vielä muistan ko. koslasta. Kilsoja oli 33000km ja kolme vuotta kun pois hukattiin. Kaljupäinen korjaamo esimies suositteli kans Ladaa, kun ihmettelin näitä vaivoja ja alkoi haukkumaan mun vaimoa, (vaimo ajoi tätä meidän toista autoa), joten se oli sitten viimeinen tojota. Aiemmin oli kaksi corollaa, carina ja hiace, japseja-toimivia, vaikkei niin kaksisia ajaa.
Ps. Onneksi carinassa oli toi kolmen vuoden takuu!!Jos haluat korjailla ja jos haluat ajaa Honda.
- Karina E
Honda mies kirjoitti:
Jos haluat korjailla ja jos haluat ajaa Honda.
Mulla on japsi carina E vm 92 ajettu 360tkm eikä mitään vikoja ole vastaan tullut. Jos haluaa joka toimii niin voin suositella!
- Pena Bimmeri
Karina E kirjoitti:
Mulla on japsi carina E vm 92 ajettu 360tkm eikä mitään vikoja ole vastaan tullut. Jos haluaa joka toimii niin voin suositella!
Mitä vikoja noissa kotteroissa ei olisi , on helpompaa löytää
Osama Bin Laden kuin ehjä Carina E . - ty678
1.6xli kirjoitti:
Englannin carina oli HUONO! Vm.1995. Ostin uutena, kallistuksenvakaimen nivelet joka talvi, edestä ja takaa, oven kahva vänkärin puolelta, hiiret "vikisi" tuulilasin reunassa (yli 80km/h), ikkunat valui itsestään alas monttusella tiellä, aurinkolipat ei pysyneet ylhäällä, takaovien lukot vaihdettiin, resonanssin vaimennin pakoputkeen (eivät korjaa takuuseen, jos ei itse huomaa, kaasu pohjaan kakkos vaihteella ja hellää pois, niin putki hakkaa pohjaan), jarruvalokytkin, ovenrajoittimet..., tässä nyt oli mitä vielä muistan ko. koslasta. Kilsoja oli 33000km ja kolme vuotta kun pois hukattiin. Kaljupäinen korjaamo esimies suositteli kans Ladaa, kun ihmettelin näitä vaivoja ja alkoi haukkumaan mun vaimoa, (vaimo ajoi tätä meidän toista autoa), joten se oli sitten viimeinen tojota. Aiemmin oli kaksi corollaa, carina ja hiace, japseja-toimivia, vaikkei niin kaksisia ajaa.
Ps. Onneksi carinassa oli toi kolmen vuoden takuu!!Ostin britticarinan vuonna 2005. 2,0 L vuosimallia 1994 ja mitään noista viosta ei ole tullut vastaan. Kilometerejä oli jo silloin 180000 ja nyt toinen mokoma lissä. Joka päivä ajettu - kärryä vedetty ja runtua on saanut. Uskomaton peli. Normaalit huollot vaan ja niin edelleen - Kaikki nivelet ja iskarit alkuperäisiä. Tuulilasi meni jo vaihtoon. Akku uusittu parikertaa. jarrulevyt ja rummut kerran.
Mainettaan paljon parempi. - emies
ty678 kirjoitti:
Ostin britticarinan vuonna 2005. 2,0 L vuosimallia 1994 ja mitään noista viosta ei ole tullut vastaan. Kilometerejä oli jo silloin 180000 ja nyt toinen mokoma lissä. Joka päivä ajettu - kärryä vedetty ja runtua on saanut. Uskomaton peli. Normaalit huollot vaan ja niin edelleen - Kaikki nivelet ja iskarit alkuperäisiä. Tuulilasi meni jo vaihtoon. Akku uusittu parikertaa. jarrulevyt ja rummut kerran.
Mainettaan paljon parempi.ostin carinaE vm 97:n vuonna 2001 60tkm ajettuna. Mittarissa nyt 260tkm ja vikalista on lyhyt:
koiranluut, jarrulevyt, akku.
Onhan niitä parempiakin autoja, muttei huolettomampia. - erkki
ty678 kirjoitti:
Ostin britticarinan vuonna 2005. 2,0 L vuosimallia 1994 ja mitään noista viosta ei ole tullut vastaan. Kilometerejä oli jo silloin 180000 ja nyt toinen mokoma lissä. Joka päivä ajettu - kärryä vedetty ja runtua on saanut. Uskomaton peli. Normaalit huollot vaan ja niin edelleen - Kaikki nivelet ja iskarit alkuperäisiä. Tuulilasi meni jo vaihtoon. Akku uusittu parikertaa. jarrulevyt ja rummut kerran.
Mainettaan paljon parempi.juu juu eipä britti carinoita ollu vielä 2004 kaupan joten olet ostanu aidon japsimallin ja voit olla siitä erittäin tyytyväinen koska laatu japsissa aivan eri luokkaa kuin britti versiossa.... euroopassa piti ruveta suojelemaan omaa heikkolaatu valmistusta laatimalla tuonti ym. euro-osa prosentti takuut autoille joten japsit olivat pakotettuja perustamaan tehtaita euroopan alueelle turvatakseen myynnin jatkumisen samalla tasolla koska tuontikiintiöt olisivat kuristaneet markkinaosuutta huomattavasti.. tämän takia britti carinat ovat samaa scheissea muiden eurojen kanssa koska alihankintaosat tulevat euroopasta
- EEMELI
viimmenen riisikuppi kirjoitti:
-pirun laiska
-ruma
-230000km ajettu ja mätä. joutuu hitsaan ens katastukseen.. made in big-brittania...
-lamba anturia joutunut vaihtaan 50000km aikana kahdesti, kallista puuhaa
-helevetin huono ajettava ja kyyti 97vm autoksi, vertaa esim vaikka 97 vuoden vw golffiin
vois myydä romuttamolle ja on kyllä viiimmmene toyota millä ajan.. täysss susiKansan autossa niitä vikoja kyllä piisaa,ja ei paljon rumempaa autoa ole kun Golf ne jotka ei autoista ymmärä kirjoittelee tänne ,osta Leksus 400 jos haluat hiljaista ja vauhdikasta kyytiä.
- pelh1
mulla carina e 2 litrainen pahin vika on se että auto päättää joskus nykiä aivan häiritsevästi varsinkin pienillä nopeuksilla ja ovet ruostuvat alareunoistaan pahasti muuten hyvä auto
- Pe.....
Carina E ei voi olla hyvä, se voi olla ruostunut, moottorivikainen, romu, täysipaska
mutta hyvä se ei voi olla. - Löperi
Pe..... kirjoitti:
Carina E ei voi olla hyvä, se voi olla ruostunut, moottorivikainen, romu, täysipaska
mutta hyvä se ei voi olla.Japanissa valmistettu Carina E on paras auto mitä voi olla, ne vaan on jo ajattu kilometrit loppuun melkein kaikki, niitä kehuu jopa katsastusmiehetkin ja niillä itselläkin monella on kuulemma ollut Carina E, luotettavia autoja luotettavalla perustekniikalla. Englannissa tehdyt mallit ovatkin jo sitten ihan eri autoja, ajo-ominaisuudetkin on onnistuttu hukkaamaan johonkin. Japsi versiossa on isommat ja kookkaammat pakoputket ja 1,6 l tehoa on 115 heppaa, joita enkku malleissa ei enää ole, tehoja pudotettu päästöjen takia. Ruostumisongelmaa on vain kuskinpuoleisessa ovessa, kun hieroo ruosteet pois ja laittaa sinkkimaalia tiivisteen alle, ongelmia ei ole. Ajokilometria auto kestää huollettuna 500 000 km, vesipumppu niistä menee ensimmäisenä, muut ovat satunnaisosia ja kuluvia osia ja pikku häiriöitä, joita varsinaiseksi vioiksi ei voi laskea niitä kun on muissakin autoissa. Ensiasennusrenkaat olivat surkeat gli malleissa olivat kunnon renkaat, joten ajotuntuma oli huomattavasti parempi. Nyt saa sitten alkaa haukkumaan taas vuorostaan Toyotaa....
- ======k
Löperi kirjoitti:
Japanissa valmistettu Carina E on paras auto mitä voi olla, ne vaan on jo ajattu kilometrit loppuun melkein kaikki, niitä kehuu jopa katsastusmiehetkin ja niillä itselläkin monella on kuulemma ollut Carina E, luotettavia autoja luotettavalla perustekniikalla. Englannissa tehdyt mallit ovatkin jo sitten ihan eri autoja, ajo-ominaisuudetkin on onnistuttu hukkaamaan johonkin. Japsi versiossa on isommat ja kookkaammat pakoputket ja 1,6 l tehoa on 115 heppaa, joita enkku malleissa ei enää ole, tehoja pudotettu päästöjen takia. Ruostumisongelmaa on vain kuskinpuoleisessa ovessa, kun hieroo ruosteet pois ja laittaa sinkkimaalia tiivisteen alle, ongelmia ei ole. Ajokilometria auto kestää huollettuna 500 000 km, vesipumppu niistä menee ensimmäisenä, muut ovat satunnaisosia ja kuluvia osia ja pikku häiriöitä, joita varsinaiseksi vioiksi ei voi laskea niitä kun on muissakin autoissa. Ensiasennusrenkaat olivat surkeat gli malleissa olivat kunnon renkaat, joten ajotuntuma oli huomattavasti parempi. Nyt saa sitten alkaa haukkumaan taas vuorostaan Toyotaa....
"Paras automalli" No huh huh uskotko tuota itsekään.
- Erakkoisäntä
Itsellä ollut tuo -92 2.0i narina nyt 40tkm ajossa.. Lamdan olen vaihtanut huvikseen kun ei muutakaan keksinyt ja tulpat ja öljyt kerran. Justiinsa leimaltakin hujahti jo neljännen kerran peräkkäin ilman sanomisia läpi joista itse katsastuttanut 2 kertaa. Ruostekaan ei ole iskenyt kun joka vuosi on tullut kotelot ja pohja ruiskuteltua läpi. Nyt on mittarissa vasta sisäänajot 416tkm. Huoleton auto on ollut.
Ainut "ongelma" on että käypi päivät pitkäks kun ei ole enää niitä volvon ja mersun raatojakaan pihassa joita sai herätä 3 aikaan yöllä sahailemaan tulille mikäli meinas aamuvuoroon keretä ja illatkin meni niihen romujen konepellin alla tönkiessä että oli edes toiveita päästä töihin. Jännä sinänsä että reilun 10 vuotta vanhempi auto toimii noin paljon paremmin. Näitä japaninversioita pitäisikin haalia muutama hyväkuntoinen yksilö tallinperille tulevaisuutta ajatellen jos nyt tuotakaan saa tämän elämän aikana loppuunajettua..- niggaboys
Eipä niitten toijotien peltien alla kulu aika kun ei ole peltiä minkä alla ruuvata ja ei tuulipukuset omistajat itte mitään osais tehdäkään, merkkihuoltoon vievät "huollettavaksi" sitten kun kori ja öljysyöppö kone pitää vaihtaa kolmen vuoden määrävälein. Myikää tuulipukukansa ne toijotanne n*'ekereille ja ostakaa oikiat autot
- merkkiuskoton.
niggaboys kirjoitti:
Eipä niitten toijotien peltien alla kulu aika kun ei ole peltiä minkä alla ruuvata ja ei tuulipukuset omistajat itte mitään osais tehdäkään, merkkihuoltoon vievät "huollettavaksi" sitten kun kori ja öljysyöppö kone pitää vaihtaa kolmen vuoden määrävälein. Myikää tuulipukukansa ne toijotanne n*'ekereille ja ostakaa oikiat autot
niggaboys: annas kun arvaan, sulla tuskin on koskaan edes ollu kyseistä automallia? Ja arvataanpas toisenki kerran, ite varmaan ajelet jollaki E36-koppasella ihQ-316i bemarilla joka on maailman äkäsin ja hienoin ja paras ewer? laitoit, korjaan laitatit siihen "virilastun" jonka tilasit huutonetistä kympillä, ja "putkiston" eli motonetin halvimman pärinäpöntön ja nyt on niin vitusti tehoja, ainaskii tuplasti!! ja ammattikoulun pihala jannut temmi pystyssä seuraa ku talvella tulet luisussa koulun pihaan sillä alitehosella resulla? yo yo nigga!! ja PS. nosta niitä vitun housuja ennenku ne pitää p*rkele naulapyssyllä ampua häntäluuhun kiinni!
- veehite-poi
niggaboys kirjoitti:
Eipä niitten toijotien peltien alla kulu aika kun ei ole peltiä minkä alla ruuvata ja ei tuulipukuset omistajat itte mitään osais tehdäkään, merkkihuoltoon vievät "huollettavaksi" sitten kun kori ja öljysyöppö kone pitää vaihtaa kolmen vuoden määrävälein. Myikää tuulipukukansa ne toijotanne n*'ekereille ja ostakaa oikiat autot
Eli myynkö sulle, nigga...?
- Anonyymi
No mitä mieltä siitä sitten kun hallitus ajattelee sähkö autoja joka iikalle ite olen 56v ja olen haaveillut uudesta autosta 38v ei auta 20-30v vanhoilla mennään kun ei ole luottotietoja kiitos laman 1991-1993 eikä oo töitä löytynyt soitellut on luvanneet nyt 59v
- toyo
carina e 97 1.8 ajettu 308tkm.vesipumppu vaihdettu.siinäpä viat.
- kyrväkäs keijo
585tkm normi huollot.
- määäää.
mikä on hinta 1994 350t ajettu vasta katsastettu jakopään vaihto väli kyselen vastaa kiitos.
- 421tkm 2.0 GLi
Tonnin seutuunhan noiden hinnat tuppaa olemaan... Hihnan vaihtovälinä oon ite pitäny 90-100 tkm, riippuu siitä miten on tullut ruoskittua.
- Anonyymi
421tkm 2.0 GLi kirjoitti:
Tonnin seutuunhan noiden hinnat tuppaa olemaan... Hihnan vaihtovälinä oon ite pitäny 90-100 tkm, riippuu siitä miten on tullut ruoskittua.
Jos on kunnossa ja ruosteeton aloita 2000€ silloin on auton oltava siisti ja virheetön ja huollot tehty nää vehkeet kestää samoin kuin vanhat Volvot pidä kiinni! Älä vaihda jos ei pakko toi ilmaston muutos paska ei hyödynnä kuubankaan auto kantaa köyhät ajaa aina romuilla!! Ei ne asiat siitä muutu pitäkää autoista ne hyvää huolta tai olkaa ikuisessa velka helvetissä onkoo järkee vai ei???
- TOYTA
Kyllä Carina on kestävä JAPANILAISET ,EUROOPSSA tehdyt ovat huonoja ,saksalain hammastanko ,bossin virtavehkeet ,aivan susia ,JAPANIN carinoissa NIPPON DENSO ei vikoja .OLEN ETSINYT ITSELLE ,JAPANIN CARINAA .kun löytäs 250tuhatta ajetun,Nykyin auto AUDI A4 TDI 01 ajettu 250th ei ole ollut kun vikaa etupään kaikki nivelet,pumppusuuttimet,ilmakompura ym.rahaa mennyt osiin 5000e,eikä uskalla lähteä pitemmälle matkalle,kun ei tiedä milloin jättää taas tielle,kun sai jonkun UUNON ostammaan pääsin mieliharmista eroon,saksan autojen hevosvimat on ponin hevosia..
- Metsämie
Olen sinun kanssa aivan samaamieltä ,itsekin etsin JAPANILAISTA Carinaa ,minulla oli 400tuhatta ajettu carinaE meni kolarissa,kun löytäs vielä vaikka 300tuhatta ajetun pääsis muutamanvuoden autohuoilista ,nyt olen ajanut PÖSÖLLÄ aina on vikaa ei uskalla kovin kauaksi lähteä joutuu muuten hinamaan,Yhtä epävarmoja ovat vw ja opelit.
- toyotatero
Mulla on carina e 93 hb hyvillä renkailla ja takasploirerilla ja ajo-ominaisuudet suht koht hyvät et siinäkään ei ole valittamista, 115 heppaa ja suht koht kevyt niin kiihtyy ihan hyvin hintasekseen.
- Anonyymi
mulla olis carina 2.0gli japanilainen pohja laitettu 3v sitten ruosteeton japsi klm 362500 3 omistaja 2 alumiini vanteet renkaineen katsastan ennen kauppaa tehkää tarjous mistä ei voi kieltäytyä olen omistanut auton 8v eikä koskaan ongelmia paperit löytyy uudesta asti ja huoltokirjat 045-2028169 t jouni kysy lisää havittelen mazda 6llia 2-2.3gt ehdota jotain myös ladat ja elitet huomioon ottaen mut ei vakavasti mz 250 tai vanhat japsi 2 tahtiset kiinnostaa oltava kunnossa sillä ei ole paikkaa laittaa motoguzzi california 2 kiinnostaa myös jos jollain tietoa
- Kake rateliini
Meillä Carina 2.0 Diesel -93 ajettu 599tm
ja
Ford Mondeo 1.8TDi -97 ajettu 350tkm.
Ei juma...a etteikö päivää ole ette tota foortin paskaa tarvi korjailla jostain päin.
No,onpa hyvä että on carina pihassa,jolla saa rouda osia foortiin.- Kake rateliini
Mondeo vaihtui -92 2.0GLi carinaan. Nyt loppui murheet............
- toyota män
Jos japsi e carina niin ruoste ainoa mikä hidastaa muu ei.
- Juonio
Mulla -95 carina 2.0 diesel farkku. EX taksi, ei ruostetta, kaikki toimii ja ajettu 600tkm. On toki ollut uudenpiakin autoja jotka ovat kyllä parempia ajaa ja hiljaisenpia sisälle, mutta hyvin tämäkin on hommansa palvellut. Viime talvena -30 pakkasta eikä roikassa ja sieltä se vaan hyrskähti tulille... Eipä lähtenyt wv konsernin 60tkm ajettu tuote...
- Eemelimies
Carina E:n vikoja ei tarvii paljon etukäteen miettiä, jos tulee jotain vikaa, niin halpaa on korjata ja purkuosiakin saa vielä.
- bmw!
OSTA BEMARI TOIJOTA ON PA SKA!!
- Toi-ota
Onko muille Carina E -95 mallin omistajille tullut vastaan ,että käyntiin lähtö tökkii kastelee tulpat heti .Virranjakajankansi on vaihdettu jatulpanjohdotpuolaa myöten kipinä heikko tulpille mikä neuvoksi
- Kaarinakuski
Itseltäni Carina E:stä vain hyviä kokemuksia. Kysessä siis Britti malli. Ei ihan helpolla löydä yhtä luotettavaa, ja edullista käyttöautoa! Ja kun britti mallissa on vielä sinkitty kori, niin ei ihan helpolla pääse ruostumaankaan. Itselläni vikalista Carinan suhteen on aika lyhyt: jarrukengät sekä takajarrusylinterit. Normaaleja kuluvia osia varsinkin jarrukengät. Kun vain muistaa moottoriöljyä ja -suodatinta vaihdella sekä pohjaa massailla, niin auto kyllä kestää. 8)
- CARINA EEMELI
Mitenköhän kestää tuo Diiseli Carina 98 ajettu 440th itse olen ajanut vuoden ja 40th on vielä kulkenut moitteettomasti,mutta ei kai se loputtomasti kulje ??
- talousihme,,,
CARINA EEMELI kirjoitti:
Mitenköhän kestää tuo Diiseli Carina 98 ajettu 440th itse olen ajanut vuoden ja 40th on vielä kulkenut moitteettomasti,mutta ei kai se loputtomasti kulje ??
Itellä on britti carina e -97 . Kolmevuotta olen sillä ajanut
190000 km on takana ja mittarissa pian 400000. Koiranluu
taakse,jarrukenkiä, raidetangonppää, jakopäänhihna,
Siinä on remontit . Hyvin on kelvannut katsastajillekkin.
Kokonaistaloudellisuus on aivan ,aivan huippuluokkaa.
Renkaat vanteineen olen aina ostanut käytettynä.
Nytkin löytyi uudenkarheat talvirenkaat vanteineen parikymppiä
kappale. Minulle on aivan sama millä autolla kukuin ajaa
,minulle tärkeintä on luotettavuus ja taloudellisuus siinä
toyotat ovat lyömättömiä. - Anonyymi
CARINA EEMELI kirjoitti:
Mitenköhän kestää tuo Diiseli Carina 98 ajettu 440th itse olen ajanut vuoden ja 40th on vielä kulkenut moitteettomasti,mutta ei kai se loputtomasti kulje ??
Itellä 1997 diesel carina db ja ajettu vasta 872000 km...öljyt vaihettu 10 000 välein ja merkki suodatin...matka jatkuu kohti miljoona.a
- Halpaa lystiä
Vaikea Carinoista on vikoja löytää, kulutusosia menee vähäsen, mutta tuollaiset 500 000 km menee ihan mukavasti, jos jaksaa pitää pelleistä vähän huolta.
- Mukava Tojota
On ihme miten Carinan kehujia aina vaan löytyy! 95 englatilainen 4AFE, kokemusta alusta asti, kakkosauto tällä hetkellä. Ajettu 340 000 km , tuskallisia kilometrejä. Milloin mitäkin sähkövikoja, kolmas laturi, puola uusittu. Ruiskusuuttimet menneet yksi toisensa jälkeen, kai uusimiskierros on taas edessä, suutin maksaa 200 €, voi kuitenkin vaihtaa omana työnä. Ohjausvaihdehan näistä menee tyypillisesti, 1000 €! Jarruputket taakse, alkuperäiset kestää 10-15 v. Tuulilasin pyyhkijöiden vivusto on uusittava alle 10 v. Katalysaattori ja maf menee helposti. Koteloiden takaosat hitsauskunnossa. ja tietenkin ovien alaosat ruosteessa, kohta puhki kun on yritetty maalata jo moneen kertaan. Että tämmöisiä kokemuksia Suloisesta Tojotasta. Tämä tarina on tosi kuten Rautavaara sanoo, ei ole tarkoitettu trolliksi.
- Jebujee
Tähän mennessä ainoa alle 2000 euroa maksava kulkine, johon voi luottaa ja johon mahtuu pitkätkin jalat kyytiin. Ratti saisi olla lähempänä, mutta muuten sopiva 198 senttiselle kaverille.
Passattia kävin testaamassa (vuoden 2002) ja siinä vastaavat tilat, mutta itselle väärät mittasuhteet. Ratti hyvällä kohtaa, mutta vaihdekeppiin saa kurkotella. Jalat väsyi jo koeajolenkin aikana, kun penkin etureuna laskee liian alas ja pitkät jalat jää ilmaan. Passatilla hintaa 3 x enemmän ja vähintään saman verran, mutta kalliimpia vikapaikkoja kuin Tojotassa. MAF (Carinassa on muuten MAP) ja tuplamassavauhtipyörä, etupään tukivarret ym ym.Toki parempi ja hiljaisempi ajaa, mutta ei niin merkittävästi että viitsisin maksaa kolminkertaista hintaa. - Anonyymi
lucas oli hyvä saarna mies mut sähkö asiat jätettiin boschille ja hitachille myös magneti marelli keskittyy vaan paaviin joten tässä ongelma amalin kaasarit ei toimi laaka kierteessä boschin ruiskut pelaa paremmin
- Keiju Kekkuli
Sanoisin, että Carina E.ssä ei ollut ainuttakaan ns. tehdavikaa myyntiin tullessa, se oli loppuun asti valmiiksi hiottu auto. Englantilaisten tekemässä Carina E oli sitten koottu jo huonommista osista ja auton laatu ja tehot tippuivat oleellisesti. Sanoisin, että ajokilometreihin, osto ja huolto hintaan verrattuna auto on loistava esimerkki siitä, minkälaisia autoja pitäisi vielä nykypäivänäkin valmistaa. Normaalia kulutusosia menee, mutta ne pystyyy lähes itse vaihtamaan ja niitä saa hajottamoilta edullisesti.
- Volsumiäs
Joo! Kukapa osaa lopulta sanoa MIKÄ VUOSIMALLI JA KUUKAUSI JA KONE on viimeinen Japanissa tehty erä??? Kaikenlaista vuosimalliväännöstä löytyy netistä, mutta missähän se valmistajan tuottama faktadata löytyisi.. Ko. auto juuri hankinnan alla :)
- Satakuntaajoratana
Carina E 1996 alku vuoden japsi malli, 2,0 litranen 3S-FE mistä löytyy 133Heppaa
farmari ja n.300 000km takana
Semmonen on pihassa ja en ihan heti ole luopumassa
Mulla on britti E farmaridieseli 300 tuhatta ajettu. Pelaa hyvin eikä ruostetta löydy hakemallakaan. Ei merkkaa paikkaansa eikä kolise. Ainut vika on keskuslukkojen ongelmat kun jatkuvasti sataa vettä tai räntää ja välillä pakastaa. Mutta ovet toimii kun ei paa lukkoon. Öljyä kuluu litra vaihtovälissä. Ihan ok kärry kun ajaa Lapin ja Savon väliä isolla kuormalla
- kaarlokuuskuu
Sanoisin, että Carina E.ssä ei ollut ainuttakaan ns. tehdavikaa myyntiin tullessa, se oli loppuun asti valmiiksi hiottu auto. Englantilaisten tekemässä Carina E oli sitten koottu jo huonommista osista ja auton laatu ja tehot tippuivat oleellisesti. Sanoisin, että ajokilometreihin, osto ja huolto hintaan verrattuna auto on loistava esimerkki siitä, minkälaisia autoja pitäisi vielä nykypäivänäkin valmistaa. Normaalia kulutusosia menee, mutta ne pystyyy lähes itse vaihtamaan ja niitä saa hajottamoilta edullisesti.
Näin on. - setolkka
Näistä Japsi malleista...pitäs vm,93olla viiminen bensa ja vm.94 viiminen disel..,
- Martsuuuuu
Ostin juuri 301k ajetun britti Carina e 2.0 gli 4d. 96. Vähän nykii 1-3 vaiheella jos ei paina kunnolla kaasua ja kuskin puoleinen ja kuskin takapenkin sähöikkunat ei toimi ja sumuvalot syttyvät vähän väliä itsestään päälle. En oikeen luota kyseiseen autoon. Aikaisemmin oli toyota carina 2 xl 1.6 1990 ja tuntui luotettavammalta mutta se jättitielle kun tod näk sähköosien takia vaikka niitäkään paljoa ollut. Pitää korjauttaa vanha ja ottaa uudestaan käyttöön niin paljon luotettavamman oloinen kun tää nykyinen sähköhelvetti. Ja ainiin ei kannata tehdä jyrkkiä käännöksiä sen kuulee äänestä kääntäessä rattia.
- Nuukaerkki
Noissa vanhoissa käytetyissäkään Carinoissa ei juurikaan mitään vikoja ole, myytäväksihän ne on tehty myös käytettynä. Kulutusosia menee, mutta se on ihan normaalia.
- kakkosauto
mulla on britti carina e vm95.käykö japsilasinpyyhkijän vivut jos vaihtaa koko systeeminmoottoreineen.pelkät japsivivut on erilaiset.
- Kariiina
Ovien helmat..
- Oiniitäaikoja
oi niitä aikoja joskus 90-luvulla kun toyotq oli vielä luotettava. No, ruostuihan ne silloinkin mutta eurooppalaisetkin ruoatuivat siihen aikaan.
- Anonyymi
ihmettelin monesti toyotalla kiihdyttäessä kuuluvaa kitinää johon ei korjaamollakaan saatu selvyyttä , mutta sitten jätin vaimoni pois kyydistä niin kitinäkin lakkasi kokonaan.
- Anonyymi
juu jää rahaa muuhunkin kuin autonkorjauksiin miksi siinä on niksi suomen kunniallinen ilmasto tavoite haluamme teidän uskolliset ja luotettavat palvelijat pois maksatte itsenne kipeiksi jos aiotte liikkua kuuba honduras ja venezuelakin tukee meidän kunnian himoista ilmasto politiikkaa köyhiltä romut pois ette saa enää katsastettua luottotiedot ei kunnossa ei töitä ei edes mahista kävelkää tai ostakaa polkupyörä tahi hevoinen meidän päästömme niin kovat koskahan tullaan taas järkiimme
- Anonyymi
Mistään ei löydy abl vanttiliä jarru kuorma venttiiliä voiko sen vaan ottaa pois tai muuten muuttaa että käy katsarille
- Anonyymi
Notta ristus ihme valitusta, jos normaalit kulutus osien vaihdot ovat vikoja tiettyjä osia joudutaan vaihtamaan kaikkiin autoihin, johtuu käytöstä yleensä ja ajetusta kilometrimäärästä.
- Anonyymi
ei vian vikaa, vm 1993 malli 2,0 bensa, lasissa 476 tkm, orkkis kone ja muu tekniikka, itellä ollu 8 vuotta ja yli 100 tkm ja oon vain jarrurempan tehny ja ajanu. luja on.
- Anonyymi
Ainakin 1.6L pakoputken etummainen kannatin alkaa päästämään jyrinään autoon. Sitä piti olla rasvaamassa (huolto hoiti takuuna) tämän tästä. Näin oli -92 mallisessa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.35088781 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12581Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692358- 1791955
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161542Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91401- 1121347
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181841328RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601310Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421227