Olen hyvin vaalea, palan helposti, erityisesti olkapäät. Minulle kasvoi 2-3 vuotta sitten pienestä ihonvärisestä näpystä luomi olkapäähän. Luomi on halkaisijaltaan nykyään jotain 6 milliä, se on pyöreä ja tasaisen vaaleanruskea. Luomen pinta on aina ollut karhea ja kuiva ja joskus olen epähuomiossa näpertänyt siitä ohuen pintaihon irti, mutta luomi ei ole koskaan reagoinut tähän.
Kävin viime kesänä näyttämässa luomea suht maineekkaalle ihotautilääkärille. Halusin poistattaa luomen koska se aina pelottanut minua ja siksi, että se on suoraan rintaliivin olkaimen alla. Lääkäri sanoi kuitenkin, että se ei näytä vaaralliselta, ehkä rasvaluomi. Sitten hän sanoi että ei halua poistaa sitä tai ottaa koepalaa, koska siihen voi tulla vaikea keloidi. Hän näytti hirveitä kuvia keloidiarvista. Hän vakuutti minulle, etta luomesta ei tarvitse olla huolissaan.
Nyt noin 3 viikkoa sitten huomaamatta tyhmyyksissäni taas näpersin luomea ja siitä tuli kirkasta/kellertävää solunestettä. Sen jälkeen siihen on tullut kierre, jossa luomen pinta kuoriutuu, pinta iho lähtee irti (esim veden paineesta suihkussa) ja taas tulee tippa solunestettä. Ajattelin ensin että luomi vain tulehtui näpertämisestä, mutta nyt kun se ei ala parantua (vaikka olen ollut huolellinen, etta olkain tai laukun hihna ei koske siihen) alan olla paniikissa. Luomi ei näytä melanoomalta, mutta tuo solunesteen pukkaaminen on epäilyttävää? Nytkin vaikka luomi on ehjä ja siisti, niin pinnan alla näkyy kellertäviä pisteitä, ilmeisesti kerääntynyttä solunestettä...
Varasin ihotautautilääkärin, mutta se on vasta ensi viikolla. Olen hirvittävän peloissani. :( Kaduttaa, että en varannut lääkäriä jo heti kun nestettä tuli ensimmäisen kerran, mutta luomenhan ei pitänyt olla vaarallinen...
luomessa tulehdus vai syöpä?
2
7698
Vastaukset
- mimmuliinilei
Joko kävit lääkärillä -mitä selvisi? minulla oli aivan pienen pieni luomi tavallaan ranteen alapuolella, joka jostai kumman syystä ärsyyntyi -siihen tuli rupi. sitten se kävi kutiamaan ja vähän sitä puristin -sieltä tuli kiinteätä valkoista ainetta (ei niinkuin finnistä). nyt siinä on noin 3*3cm tosi kipeä punoittava, koholla oleva todennäköisesti tulehtunut alue.... vähän hirvittää. pitänee mennä arkipäivänä lekurille. onko muilla ollut tulehtunutta luomea?
- Tiinainen
mulla on ihan samanlainen luomi reidessa, siihen muodostui jostain syysta rupi joskus viime kevaana ja nyt se on viimeisen kuukauden aikana turvonnut ja kutissut. eilen illalla sitten vahan tarkastelin ja painelin sita ja se rupi irtosia ja sielta tuli keltaista nestetta. olen myos menossa laakarille ensi viikolla ja olen ollut aika peloissani. mutta se eilinen ehka vahan rauhoitti koska vaikuttaa silta etta se luomi on vaan ollut tulehtunut.
mita teille sanottiin laakarissa? toivottavasti oli kyseessa vaan tulehdus?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2574590Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1312993Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412762Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?751749Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061594Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281493- 551334
- 931245
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2081116- 471109