Ixia vai Faliraki

Kumpi parempi?

Eli nyt lähdemme ensimmäistä kertaa tutustumaan Rodokseen. Enää pitäisi päättää kumpaan kohteeseen. Ixiaan vai Falirakiin. Matkaseurueessa on ala-asteikäisiä, murrosikäisistä eläkeläisiin ja jotain siltä väliltä. Falirakissa houkuttaisi rannat. Emme kyllä aikaisemmilla reissuilla paljoa ole ehtineen rannoilla makoilemaan. Ixiassa taas Rodoksen kaupungin läheisyys ja "vilvoittava" tuuli. Lomalla yleensä yksi päivä menee vesipuistossa (olisi Falirakissa), yksi päivä veneretkellä, yksi pyhitetään allasosastolle ja loppuina kierrellään, ehkä pientä ostosreissua. Jos päätämme mennä Ixiaan, onko tosiaan niin ettei meillä sitten ole asiaa Falirakin rannoille? Jostain luin,että pitää asua Falirakissa, jos haluaa rannalla oleskella..? Onko Ixiassa/Rodoksen kaupungissa tarpeeksi menoa nuorisolle?

11

10613

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rlp

Vesipuistoon pääsee kyllä käymään, Rodoksen keskustasta menee (ainakin viimevuonna meni) ilmainen bussi. Kyllä minä ainakin olen ollut Falirakissa rannalla (en ihan viimevuosina), ehkä rantahotellien kohdalla ei voi mennä, mutta onhan siellä sitä rantaa.
      Nuorisoa ajatellen Ixiassa on tietääkseni ainakin yksi iso klubi/disko, ja kaupungista sitä menoa ainakin löytyy baarikadulta, ja muualtakin. Toisaalta niitä ala-asteikäisiä ajatelleen Falirakissa on myös huvipuisto. Noin kun ajattelee tiedän seurueen ikärakennetta, eli "vauvasta vaariin" niin kyllä minä kuitenkin kallistuisin Ixian kannalle.

• Molemmissa lomaillut

Tuolla porukalla valitsisin Ixian.
      Painottaisin juuri Rodoksen kaupungin läheisyyttä (n.3,5 km)ja tunnelma siellä on jotenkin tyylikkäämpi, aikuismaisempi. Tuulikin on helteellä vain tervetullutta. Ixiassa riittää kyllä myös rantaa. Kaupungissa on kuitenkin kiva käydä ostoksilla, vanhassa kaupungissa ym. Nuorisolle on enemmän menoa sekä Ixiassa että varsinkin kaupungissa.

Faliraki on aika lähellä kuitenkin ja sinne pääsee bussilla tai taksilla nopeastikin. Paikkana kuitenkin tavallisempi, ´turistimaisempi´.

• huhaa

IXIA on hyvä paikka! olemme menossa sinne toista kertaa

• Matti
        huhaa kirjoitti:

No Ixiaan tietenkin! Olen ollut lomalla molemmissa ja kyllähän molemmissa piisaa rantaa, hotellia, palveluja. Faliraki on OK kun on mukana pieniä lapsia ja asutaan Epsilonissa ja riittää ranta-vesipuisto-hyvä hotelli akseli.
        Ixiassa on kuitenkin parempi tunnelma, vanhaa paikallisasutusta ja se on lähellä kaupunkia!

• ei sammaloidu ...
        Matti kirjoitti:

No Ixiaan tietenkin! Olen ollut lomalla molemmissa ja kyllähän molemmissa piisaa rantaa, hotellia, palveluja. Faliraki on OK kun on mukana pieniä lapsia ja asutaan Epsilonissa ja riittää ranta-vesipuisto-hyvä hotelli akseli.
        Ixiassa on kuitenkin parempi tunnelma, vanhaa paikallisasutusta ja se on lähellä kaupunkia!

Falirakin hiekkaranta on jotain sellaista, mitä ei Ixiasta löydä. Mulla oli skootteri viime kesänä Rodoksella koko viikon (toukokuussa) ja melkein päivittäin päräytin poikittaistietä länsirannalta Ixiasta itärannalle polttamaan varpaita Falirakin kuumassa hiekassa. Menisikö matkassa tuollaiset parikymmentä minuuttia, tie on loistava.
        Muita hyviä puolia en Falirakissa juuri näekään, eikä Ixiakaan kaksinen paikka ole. Rodoksellakin liikkuminen paikasta toiseen ja pahimpien turistipaikkojen ulkopuolelle on loman kohokohtia. Eikä vain päivän verran vaan joka päivä!

• adistar
        huhaa kirjoitti:

koska te meeette ja millä oonkans menos sinne ois kiva tavata

• hmm

Siis Falirakissa englantilaiset nuoret juhlii ja mellastaa yöt ja nukkuu päivät, näin kertoi paikallinen opas, kun ajoimme siitä ohi Lindokseen.
      Veipuisto on hyvä ja bussit kulkee säännöllisesti. Käykää ihmeessä viettämässä päivä siellä.

• rlp

Pari vuotta sitten ne englantilaisnuoret todellakin mellasti siellä, Falirakin keskustassa meinaan. Tilanne on rauhoittanut siitä pahimmasta kesästä, mutta tuskin mikään rauhallinen on vieläkään. Tämä koskee siis Falirakin keskustaa ja yötä. Siellä missä suomalaisten käyttämät hotellit on toki rauhallista.
        Kuten jo tuolla aikaisemmin kirjoitin, niin suosittelen Ixiaa. Vesipuistossa pääse käymään, ja sinne kannattaakin mennä.:)

• adistar
        rlp kirjoitti:

Pari vuotta sitten ne englantilaisnuoret todellakin mellasti siellä, Falirakin keskustassa meinaan. Tilanne on rauhoittanut siitä pahimmasta kesästä, mutta tuskin mikään rauhallinen on vieläkään. Tämä koskee siis Falirakin keskustaa ja yötä. Siellä missä suomalaisten käyttämät hotellit on toki rauhallista.
        Kuten jo tuolla aikaisemmin kirjoitin, niin suosittelen Ixiaa. Vesipuistossa pääse käymään, ja sinne kannattaakin mennä.:)

onks siel oikeesti vesipuisto olla lähös sinne kahen viikon pääst nii mis se on ja onks liuku mäkii ynnä muuta vesi puistoon kuluuvaa ja viel onks siel kallist ja onks joihinki luikumäkiin tai muihin ikärajaaa voisitko vasta tähän ennen ku lähen kaipaan kippesti apua ja sitä paitsi olla siel ekaa kertaa joten ei tiedetä oikee mitää ollaaan oltu monesti kerikas mut ei rodoksella eikä ixiassa terkuin ida t ....ps olen kiitollinen jos suastuosit auttaaa mua pps.kiitos kumminki toivon parasta että sä vastaat tähän ja ottaisit sen tosissas

• Kumpi parempi?

Eli kiitos vastauksista. Matka on varattu Ixiaan.

• adistar

koska lähetta ja millä mä ku kato oon kans menos ois kiva tavata

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      115
      5289
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5064
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      91
      4134
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3620
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3228
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2811
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2307
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      54
      1939
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      40
      1810
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1663
    Aihe