Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Taekwondoa harrastamaan...

nfgaawegp

Aattelin tuossa ens talven alussa käymään taekwondossa ,kun loppui karate tältä paikkakunnalta. Onko lajeissa paljonki eroja ? Mitä nyt näin mutu tietona LUULEN ,niin onko taekwondossa enemmän potkuja ? ja muutenkin mitä eroja ? Onko mitään hyötyä tuosta karaten alkeiskurssita ? Käykö karaten puku ? lajini oli tarkemmin Karate jujutsu.

20

3622

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kalle K

      Alkeiskurssilla opitaan lajin alkeita.
      Karate jutsu ei ole sama laji kuin taekwondo.
      Tuskinpa taustastasi haittaa on, mutta mene kurssille taekwondon aloittajana, älä karatekana.
      Rasittavimpia ovat tyypit jotka tulevat lajin alkeiskurssille entisinä toisen lajin harrastajina viisastellen, että olen oppinut tämän aikaisemmin eri tavalla ja tekisin taas tämän toisella tavalla.
      Jos haluat oppia taekwondoa, niin tyhjennä kuppisi ja opiskele taekwondoa.

    • Wondoin

      Nöyrä mieli ja oppimisen ilo niin hyvä alku taattu. Alussa aika paljon samaa jyystämistä. TKDeestä 70% on potkuja.

      • Se Guevara

        Niin on alussa jyystetään aika paljon valmentajien kans saunailloissa ja makuuhuoneissa, mutta pitemmän päälle lihallisesti antoisa laji. Alapäätä voi kehittää muutenkin kuin potkuilla;)


      • ite keksit
        Se Guevara kirjoitti:

        Niin on alussa jyystetään aika paljon valmentajien kans saunailloissa ja makuuhuoneissa, mutta pitemmän päälle lihallisesti antoisa laji. Alapäätä voi kehittää muutenkin kuin potkuilla;)

        logo tissit


    • ei oikeastaan

      olekaan muuta kuin potkuja. Toki käsitekniikkaakin on, mutta ei sitä usein harjoitella, koska esim. ottelussa sitä ei tarvita ollenkaan. Toki liikesarjoissa on käsitekniikkaa ja silloin sen pitää olla yhtä täydellistä kun potkutekniikaknkin. Varmaan aluksi käy karaten puku, mutta kannattaa harkita verkkareita ja jotain kevyempää, koska taekwondo puvut ovat keveyempiä kun karate puvut.

      Toki jos aloitat ITF takewondon, niin minä puhuin vain WTF taekwondo kokemuksien perusteella ja en tiedä ITF:stä mitään.

      Onko karaten alkeiskurssista hyötyä? Ei lajia kannata ajatella vyöarvoina ja meriitteinä, vaan ne treenit ovat se itse harrastus. Edes kilpailut eivät korvaa sitä iloa jota saat treeneistä, koska treenaminenkin voi olla kivaa. Se että opit itse jotain, josta pidät on suurempi asia kuin joku vyöarvo.

      • soikku86

        Kädet on kuule aika tärkeet kans, otteluissa saa torjuttua ja hämättyä tosi hyvin.. ainaki kokemäellä harjoteltiin paljon myös käsitekniikkaa..


      • ehkä vähän puolueellinen mi...
        soikku86 kirjoitti:

        Kädet on kuule aika tärkeet kans, otteluissa saa torjuttua ja hämättyä tosi hyvin.. ainaki kokemäellä harjoteltiin paljon myös käsitekniikkaa..

        Aika paljon käsitekniikoiden painotukseen vaikuttaa tyylisuunta. ITF -puolella kyllä harjoitellaan myös käsitekniikka, koska niitä tarvitaan otteluissa.(Niin ja itsepuolustuksessakin kiva osata ihan oikeassa elämässä) WTF näyttääkin enemmän kukkotappalulta koska käsiä ei käytetä


      • ovatkin
        ehkä vähän puolueellinen mi... kirjoitti:

        Aika paljon käsitekniikoiden painotukseen vaikuttaa tyylisuunta. ITF -puolella kyllä harjoitellaan myös käsitekniikka, koska niitä tarvitaan otteluissa.(Niin ja itsepuolustuksessakin kiva osata ihan oikeassa elämässä) WTF näyttääkin enemmän kukkotappalulta koska käsiä ei käytetä

        sitte kaikki pelit pelissä!


      • oli luokaton lohkaisu
        ovatkin kirjoitti:

        sitte kaikki pelit pelissä!

        Samalla logiikalla pitänee laittaa kaikki Suomen ortodoksimunkit vastuuseen? Mm. Helsingin Sanomat uutisoi: http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Seksuaalirikoksista pitkä tuomio ortodoksimunkille/1135219760843

        Kummankaan tapauksen tarkkoja taustoja tuntematta - yleistäminen on vaarallinen tapa tulkita asioita.


      • hhäh
        oli luokaton lohkaisu kirjoitti:

        Samalla logiikalla pitänee laittaa kaikki Suomen ortodoksimunkit vastuuseen? Mm. Helsingin Sanomat uutisoi: http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Seksuaalirikoksista pitkä tuomio ortodoksimunkille/1135219760843

        Kummankaan tapauksen tarkkoja taustoja tuntematta - yleistäminen on vaarallinen tapa tulkita asioita.

        onko joku ollut laittamassa kaikki taekwondon harrastajia vastuuseen?


      • miltäs näyttää?
        hhäh kirjoitti:

        onko joku ollut laittamassa kaikki taekwondon harrastajia vastuuseen?

        aika vahvasti siltä vaikuttaa.


    • mii-nä

      Olen käynyt katsomassa karate-esityksen ja mitä nyt eroista voisi sanoa, niin onhan niitä. Taekwondossa liikkuminen on täysin erilasta, mitä karatessa. Liikkeet tehdään ehkä hieman "sulavammin" ja eri asioihin panotetaan. Kyllä taekwondossa potkuja on, tekniikkapotkuja ja sitten vaan ihan potkitaan potkumaaleihin. Pelkkiä potkuja ei kuitenkaan ole, vaan laji sisältää monipuolisesti kaikenlaista mukavaa :). Karatesta voi olla hyötyä, mutta taekwondossa on silti paljolti opeteltavaa, vaikka olisi karatea harrastanut. Jotkut asennot saattavat muistuttaa paljonkin toisiaan, mutta niissä on kyllä suuria eroja. Eikä taekwondossa huudeta niin paljon :D. Mutta tervetuloa, jos kiinnostaa, se on viihdyttävä laji, jos on vain uutteruutta ja kärsivällisyyttä- alku on aina hankalin, mutta sen myötä helpottuu harjoittelun kautta. Jos joku pätevämpi harrastaja haluaa lisätä jotakin, mitä en maininnut, ole kiltti ja kirjoita, niin en jätä tyhjää kuvaa :). Mutta tervetuloa siis! :D

    • Ruben, 12 v.

      Itse olen taekwondossa vihreällä vyöllä ja harrastajana tiedän, että taekwondossa 90% on potkuja ja loput 10% ovat lyöntitekniikoita ja torjuntoja. Taekwondo olisi mustalle vyölle haluavalle paras vaihtoehto, itselläni meni 6 kk vihreälle vyölle, tästä päätellen n. 4-6 mustalle vyölle. Karatessa on enemmän natsoja, ja keltaisen vyön saaminen kestää n. vuoden. Tästä päätellen 10-20 vuotta mustalle vyölle. Itse päädyin taekwondoon, koska kaksi veljeäni harrastaa ja on mustalla vyöllä, isä on mustalla vyöllä ja hänellä on 2 dania :-D

      • ninja4

        Taekwondossa vaaditaan kylläkin vähintään 4-5 vuotta aktiivista n.4krt viikossa treeniä mustaan vyöhön


      • Fjkfkt

        Täällä päin on vähimmäisaika ja vähimmäistreenit esim. Sininen-->punainen muistaekseni 11kk ja 100 harjoitusta


    • 100prosenttinenfakta

      Täällä stadin suunnilla pyörii yks alkoholistinisti joka väittää harrastaneensa 20 vuotta taekwandoa. Täytyy sanoa että vittu mikä pelle se jätkä on siis niin pelle että oikeen hävettää sen idiootin puolesta...!!!!

      • Kyllä noita mainitsemiasi on useampia, etten sanos, että toista kymmentä jopa, saattaa olla kolmattakin.


    • kdockdownkk

      TAe Kwon don mustia vöitä sparranneena voi sanoa että pönttö kolisee ja kovaa kun lyö muutaman kerran eli kädet kuin nakit alhalla helppo lyödä ja kun vetää pari kovaa alapotkua sääreen niin kwondoka maassa eli pellkä kilpalaji ei toimi tosi tilanteessa tai sparrissa,
      Korkeat potkut toimii jos ei osaa ottaa niistä koppia tai väistää itse vetelen heti tukijalkaan ja pyyhkäisen ja se on siinä en arvosta korkealle.

    • 7_gup_kwondoka

      Taekwondossa jos missä pyörii mentaalipuolen jengiä. Seurailkaa vaikka netin kirjoituksia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2317
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2103
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1718
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1530
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1447
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1419
    8. 52
      1288
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      66
      1234
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe