Taekwondoa harrastamaan...

nfgaawegp

Aattelin tuossa ens talven alussa käymään taekwondossa ,kun loppui karate tältä paikkakunnalta. Onko lajeissa paljonki eroja ? Mitä nyt näin mutu tietona LUULEN ,niin onko taekwondossa enemmän potkuja ? ja muutenkin mitä eroja ? Onko mitään hyötyä tuosta karaten alkeiskurssita ? Käykö karaten puku ? lajini oli tarkemmin Karate jujutsu.

20

3982

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kalle K

      Alkeiskurssilla opitaan lajin alkeita.
      Karate jutsu ei ole sama laji kuin taekwondo.
      Tuskinpa taustastasi haittaa on, mutta mene kurssille taekwondon aloittajana, älä karatekana.
      Rasittavimpia ovat tyypit jotka tulevat lajin alkeiskurssille entisinä toisen lajin harrastajina viisastellen, että olen oppinut tämän aikaisemmin eri tavalla ja tekisin taas tämän toisella tavalla.
      Jos haluat oppia taekwondoa, niin tyhjennä kuppisi ja opiskele taekwondoa.

    • Wondoin

      Nöyrä mieli ja oppimisen ilo niin hyvä alku taattu. Alussa aika paljon samaa jyystämistä. TKDeestä 70% on potkuja.

      • Se Guevara

        Niin on alussa jyystetään aika paljon valmentajien kans saunailloissa ja makuuhuoneissa, mutta pitemmän päälle lihallisesti antoisa laji. Alapäätä voi kehittää muutenkin kuin potkuilla;)


      • ite keksit
        Se Guevara kirjoitti:

        Niin on alussa jyystetään aika paljon valmentajien kans saunailloissa ja makuuhuoneissa, mutta pitemmän päälle lihallisesti antoisa laji. Alapäätä voi kehittää muutenkin kuin potkuilla;)

        logo tissit


    • ei oikeastaan

      olekaan muuta kuin potkuja. Toki käsitekniikkaakin on, mutta ei sitä usein harjoitella, koska esim. ottelussa sitä ei tarvita ollenkaan. Toki liikesarjoissa on käsitekniikkaa ja silloin sen pitää olla yhtä täydellistä kun potkutekniikaknkin. Varmaan aluksi käy karaten puku, mutta kannattaa harkita verkkareita ja jotain kevyempää, koska taekwondo puvut ovat keveyempiä kun karate puvut.

      Toki jos aloitat ITF takewondon, niin minä puhuin vain WTF taekwondo kokemuksien perusteella ja en tiedä ITF:stä mitään.

      Onko karaten alkeiskurssista hyötyä? Ei lajia kannata ajatella vyöarvoina ja meriitteinä, vaan ne treenit ovat se itse harrastus. Edes kilpailut eivät korvaa sitä iloa jota saat treeneistä, koska treenaminenkin voi olla kivaa. Se että opit itse jotain, josta pidät on suurempi asia kuin joku vyöarvo.

      • soikku86

        Kädet on kuule aika tärkeet kans, otteluissa saa torjuttua ja hämättyä tosi hyvin.. ainaki kokemäellä harjoteltiin paljon myös käsitekniikkaa..


      • ehkä vähän puolueellinen mi...
        soikku86 kirjoitti:

        Kädet on kuule aika tärkeet kans, otteluissa saa torjuttua ja hämättyä tosi hyvin.. ainaki kokemäellä harjoteltiin paljon myös käsitekniikkaa..

        Aika paljon käsitekniikoiden painotukseen vaikuttaa tyylisuunta. ITF -puolella kyllä harjoitellaan myös käsitekniikka, koska niitä tarvitaan otteluissa.(Niin ja itsepuolustuksessakin kiva osata ihan oikeassa elämässä) WTF näyttääkin enemmän kukkotappalulta koska käsiä ei käytetä


      • ovatkin
        ehkä vähän puolueellinen mi... kirjoitti:

        Aika paljon käsitekniikoiden painotukseen vaikuttaa tyylisuunta. ITF -puolella kyllä harjoitellaan myös käsitekniikka, koska niitä tarvitaan otteluissa.(Niin ja itsepuolustuksessakin kiva osata ihan oikeassa elämässä) WTF näyttääkin enemmän kukkotappalulta koska käsiä ei käytetä

        sitte kaikki pelit pelissä!


      • oli luokaton lohkaisu
        ovatkin kirjoitti:

        sitte kaikki pelit pelissä!

        Samalla logiikalla pitänee laittaa kaikki Suomen ortodoksimunkit vastuuseen? Mm. Helsingin Sanomat uutisoi: http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Seksuaalirikoksista pitkä tuomio ortodoksimunkille/1135219760843

        Kummankaan tapauksen tarkkoja taustoja tuntematta - yleistäminen on vaarallinen tapa tulkita asioita.


      • hhäh
        oli luokaton lohkaisu kirjoitti:

        Samalla logiikalla pitänee laittaa kaikki Suomen ortodoksimunkit vastuuseen? Mm. Helsingin Sanomat uutisoi: http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Seksuaalirikoksista pitkä tuomio ortodoksimunkille/1135219760843

        Kummankaan tapauksen tarkkoja taustoja tuntematta - yleistäminen on vaarallinen tapa tulkita asioita.

        onko joku ollut laittamassa kaikki taekwondon harrastajia vastuuseen?


      • miltäs näyttää?
        hhäh kirjoitti:

        onko joku ollut laittamassa kaikki taekwondon harrastajia vastuuseen?

        aika vahvasti siltä vaikuttaa.


    • mii-nä

      Olen käynyt katsomassa karate-esityksen ja mitä nyt eroista voisi sanoa, niin onhan niitä. Taekwondossa liikkuminen on täysin erilasta, mitä karatessa. Liikkeet tehdään ehkä hieman "sulavammin" ja eri asioihin panotetaan. Kyllä taekwondossa potkuja on, tekniikkapotkuja ja sitten vaan ihan potkitaan potkumaaleihin. Pelkkiä potkuja ei kuitenkaan ole, vaan laji sisältää monipuolisesti kaikenlaista mukavaa :). Karatesta voi olla hyötyä, mutta taekwondossa on silti paljolti opeteltavaa, vaikka olisi karatea harrastanut. Jotkut asennot saattavat muistuttaa paljonkin toisiaan, mutta niissä on kyllä suuria eroja. Eikä taekwondossa huudeta niin paljon :D. Mutta tervetuloa, jos kiinnostaa, se on viihdyttävä laji, jos on vain uutteruutta ja kärsivällisyyttä- alku on aina hankalin, mutta sen myötä helpottuu harjoittelun kautta. Jos joku pätevämpi harrastaja haluaa lisätä jotakin, mitä en maininnut, ole kiltti ja kirjoita, niin en jätä tyhjää kuvaa :). Mutta tervetuloa siis! :D

    • Ruben, 12 v.

      Itse olen taekwondossa vihreällä vyöllä ja harrastajana tiedän, että taekwondossa 90% on potkuja ja loput 10% ovat lyöntitekniikoita ja torjuntoja. Taekwondo olisi mustalle vyölle haluavalle paras vaihtoehto, itselläni meni 6 kk vihreälle vyölle, tästä päätellen n. 4-6 mustalle vyölle. Karatessa on enemmän natsoja, ja keltaisen vyön saaminen kestää n. vuoden. Tästä päätellen 10-20 vuotta mustalle vyölle. Itse päädyin taekwondoon, koska kaksi veljeäni harrastaa ja on mustalla vyöllä, isä on mustalla vyöllä ja hänellä on 2 dania :-D

      • ninja4

        Taekwondossa vaaditaan kylläkin vähintään 4-5 vuotta aktiivista n.4krt viikossa treeniä mustaan vyöhön


      • Fjkfkt

        Täällä päin on vähimmäisaika ja vähimmäistreenit esim. Sininen-->punainen muistaekseni 11kk ja 100 harjoitusta


    • 100prosenttinenfakta

      Täällä stadin suunnilla pyörii yks alkoholistinisti joka väittää harrastaneensa 20 vuotta taekwandoa. Täytyy sanoa että vittu mikä pelle se jätkä on siis niin pelle että oikeen hävettää sen idiootin puolesta...!!!!

      • Kyllä noita mainitsemiasi on useampia, etten sanos, että toista kymmentä jopa, saattaa olla kolmattakin.


    • kdockdownkk

      TAe Kwon don mustia vöitä sparranneena voi sanoa että pönttö kolisee ja kovaa kun lyö muutaman kerran eli kädet kuin nakit alhalla helppo lyödä ja kun vetää pari kovaa alapotkua sääreen niin kwondoka maassa eli pellkä kilpalaji ei toimi tosi tilanteessa tai sparrissa,
      Korkeat potkut toimii jos ei osaa ottaa niistä koppia tai väistää itse vetelen heti tukijalkaan ja pyyhkäisen ja se on siinä en arvosta korkealle.

    • 7_gup_kwondoka

      Taekwondossa jos missä pyörii mentaalipuolen jengiä. Seurailkaa vaikka netin kirjoituksia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      74
      2170
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1442
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      133
      1420
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1102
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      977
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe