Näyttelyissä näkee ihanasti pörrötettyjä kissoja, joiden turkki hyvin "ilmava". Voisikohan joku neuvoa, että miten kissan turkki saadaan sellaiseksi?
Ensin varmaan pesu, mutta mitä sitten??? Miten se talkki laitetaan? Onko tavallista vauvatalkkia? Eikö se ole haitallista, jos kissa nuolee turkkiaan?
Voisi kokeilla omaan kotirotukissaan...
Miten kissan turkki
4
960
Vastaukset
- pumpulipallo
kissat pestään ensin niille tarkoitetulla shampoolla ja huuhdellaan huolellisesti se pois. tämän jälkeen hoitoainetta, huuhdotaan ja sit kuivaamaan. jotkut kissan omistajat saattaavat vielä kerran pestä shampoolla hoitoainekäsittelyn jälkeen(olen kuullut), mutta minun mielestä se on ihan turhaa. kuivataan kissan turkki föönillä aluskarvoja myöten täysin kuivaksi, hyvä olisi jos kissa antaa harjata myös vastakarvaan. talkkia JOS tarvitsee niin laittaa sitä harjaan(luonnonharjasharja erittäin hyvä) ja harjaa sen kissan turkkiin. olen käyttänyt ihan vauvan talkkia, tulee hyvä tuoksu:). mutta vasta pestylle ja puhtaalle kissalle sitä ei tarvitse laittaa. joillakin kissoilla on hyvin sähköinen turkki johon voi käyttää sähköisyydenpoistoainetta, jota saa eläinkaupasta.nämäkin pesu- ja huolittelu ohjeet ovat hyvin yksilöllisiä ja riippuu hyvin paljolti kissa rodustakin ja tietysti turkin laadusta.
- catti
Kissa täytyy ensin pestä jollain rasvaisuutta poistavalla pesuaineella,muuten siitä pesusta ei ole mitään hyötyä.Tavalliset kissanshampoot eivät sitä rasvaisuutta poista.
Itse olen parhaimmaksi todennut seuraavanlaisen rutiinin:
-pesu rasvanpoisto"geelillä"
- '' fairyliuoksella
- '' shampoo nr.1
- '' hoitoaineella
(- '' "värishampoolla")
- '' shampoo nr.2
Fööniä en kuivaamiseen käytä,vaan kampaa turkin vastakarvaan kuivaksi.Talkkia en ole koskaan joutunut käyttämään,vaikka kissanäyttelyissä on muutamia vuosia tullut kissojen kanssa pyörittyä.
Jokainen varmaan ajan kanssa löytää sen oman pesurutiinin,joka tuntuu parhaimmalta. - turkissa
catti kirjoitti:
Kissa täytyy ensin pestä jollain rasvaisuutta poistavalla pesuaineella,muuten siitä pesusta ei ole mitään hyötyä.Tavalliset kissanshampoot eivät sitä rasvaisuutta poista.
Itse olen parhaimmaksi todennut seuraavanlaisen rutiinin:
-pesu rasvanpoisto"geelillä"
- '' fairyliuoksella
- '' shampoo nr.1
- '' hoitoaineella
(- '' "värishampoolla")
- '' shampoo nr.2
Fööniä en kuivaamiseen käytä,vaan kampaa turkin vastakarvaan kuivaksi.Talkkia en ole koskaan joutunut käyttämään,vaikka kissanäyttelyissä on muutamia vuosia tullut kissojen kanssa pyörittyä.
Jokainen varmaan ajan kanssa löytää sen oman pesurutiinin,joka tuntuu parhaimmalta.kaikilla kissoilla ei ole rasvaisuutta turkissa, varsinkin jos ne pestään säännöllisesti, kuten näyttelykissat...
- catti
turkissa kirjoitti:
kaikilla kissoilla ei ole rasvaisuutta turkissa, varsinkin jos ne pestään säännöllisesti, kuten näyttelykissat...
..kaikilla,mutta kuitenkin suurella osalla.Omat puolipitkäkarvaiset näyttelykissat kyllä rasvoittuvat säännöllisestä pesusta huolimatta.Kyllä se naaraskin sitä rasvahäntää kehittää,ei ainoastaan kollien ongelma.Jo parin kuukauden pesutauon jälkeen on turha olettaakaan että sitä rasvaisuutta saa turkista millään tavallisella shampoolla pois.Olis näyttelyssä mm.korvantaustat,kainalot ja mahanalusta aika karmeaa katsottavaa ilman tuon rasvanpoistopesuaineen käyttämistä.Pointti oli siis se,jos kissalla on hiukkaakaan rasvainen turkki esim.mahan alta,ei siinä tavallisella shampoolla pesemiset auta jos siitä turkista haluaa puhtaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2004383
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!422026- 631713
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi1331373Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.3581347Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss93969SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?
SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä26933Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!
Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse10899Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte170818Voiko vauva uskoa ?
Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9186706