Niin mikä on vinossa vaaoilla, kun käyvät niin kiihkeinä näitä keskusteluja? Joku aspektiko meneillään?
Mikä vaakoja vaivaa?
63
5783
Vastaukset
- räpeltämään.
on nyt kalenterin mukaan kevätflirtit meneillään :). Ei silloin jouda tietokoneen kanssa...
- Vaa´at
ovat olleet jo maaliskuusta asti marjametsässä;)!
(Kts. alempaa aihe Astro.fi/vaakatytsy.)
- kourissa
Vaaka on perusnarsisti, joka osallistuu jokaiseen häntä koskevaan keskusteluun korjatakseen jokaisen 'vääryyden', joka hänestä sanotaan. Se, onko vaa'an kirjoituksisssa jokin kiihkeä sanoma, on aivan toinen juttu. Vaa'at eivät ainakaan minusta ole kovinkaan analysointikysyisiä; he keskittyvät usein vain siihen, että saavat antaa 'samalla mitalla' takaisin.
- nea
Tuo sama pätee oinaaseen ja moneen muuhunkin.Vaa´ at haluavat oikaista vääryydet ja epäoikeudenmukaisuudet,koska ovat syvästi oikeudentuntoisia.
- romantika
nea kirjoitti:
Tuo sama pätee oinaaseen ja moneen muuhunkin.Vaa´ at haluavat oikaista vääryydet ja epäoikeudenmukaisuudet,koska ovat syvästi oikeudentuntoisia.
jos joku yrittää kieroilemalla tai muuten väärin perustein tuoda jotain esille, niin vaaka totta tosiaan käy sen juuria myöten läpi, että asiat tulevat oikein päin. Ite kun en siedä epärehellisyyttä enkä itsekyyttä missään muodossa. Jo sekin jos jonku sanomisia aletaan kääntään ja vääntään saa karvat nousemaan pystyyn ja taatusti ne selvitetään niin että se joka on väärät huhut pistänyt liikkeelle, myös joutuu sen jossain vaiheessa tunnustaan.
- vainko vaa´at?
romantika kirjoitti:
jos joku yrittää kieroilemalla tai muuten väärin perustein tuoda jotain esille, niin vaaka totta tosiaan käy sen juuria myöten läpi, että asiat tulevat oikein päin. Ite kun en siedä epärehellisyyttä enkä itsekyyttä missään muodossa. Jo sekin jos jonku sanomisia aletaan kääntään ja vääntään saa karvat nousemaan pystyyn ja taatusti ne selvitetään niin että se joka on väärät huhut pistänyt liikkeelle, myös joutuu sen jossain vaiheessa tunnustaan.
..omaavat tuon piirteen? Kyllä se on kaikilla sisäänrakennettuna, vaikka ei tule ilmi aina suoranaisesti.
- mutta...
vainko vaa´at? kirjoitti:
..omaavat tuon piirteen? Kyllä se on kaikilla sisäänrakennettuna, vaikka ei tule ilmi aina suoranaisesti.
Miten narsismi tulee ihmisessä ilmi - sepä vasta onkin mielenkiintoista. Tietyt merkit ovat lapsellisella tavalla narsisteja, toiset merkit peittävät narsisminsa taitavasti. Tästä varmaan saisi mielenkiintoisen uuden keskustelun...pitäisiköhän siirtää tämä yleiseen horoskooppikeskusteluun...
- minä vaan
TOTTA! Olen kyllä tuollainen vaakamerkkisenä. Mutta vaaka haluaa vain korjata kokemansa vääryden ja sitä paitsi kuka tahansa haluaa antaa samalla mitalla takaisin, esim. leijonat ja skorpionit. Lisäksi Vaaka ei kestä sitä että hänestä on liikkeellä juoruja. Itse asiassa häntä pitää rakastaa niin hän rakastaa ja se rakkaus joka suhteessa on aitoa...
Ja kyllä vaa'at osallistuvat mihin tahansa keskusteluun sosiaalisuutensa takia. Lisäksi vaa'at tahtovat olla kaveripiirin keskipiste, mutta eivät huonolla tavalla. Lisäksi vaaka puhuu niin ettei tiedä loppujen lopuksi itsekään mitä tuli puhutuksi kuten minä juuri nyt. - kommentista...
minä vaan kirjoitti:
TOTTA! Olen kyllä tuollainen vaakamerkkisenä. Mutta vaaka haluaa vain korjata kokemansa vääryden ja sitä paitsi kuka tahansa haluaa antaa samalla mitalla takaisin, esim. leijonat ja skorpionit. Lisäksi Vaaka ei kestä sitä että hänestä on liikkeellä juoruja. Itse asiassa häntä pitää rakastaa niin hän rakastaa ja se rakkaus joka suhteessa on aitoa...
Ja kyllä vaa'at osallistuvat mihin tahansa keskusteluun sosiaalisuutensa takia. Lisäksi vaa'at tahtovat olla kaveripiirin keskipiste, mutta eivät huonolla tavalla. Lisäksi vaaka puhuu niin ettei tiedä loppujen lopuksi itsekään mitä tuli puhutuksi kuten minä juuri nyt.... tuo on rehellistä itseanalyysiä.
Se missä minusta vaa'alla olisi petraamisen varaa, olisi muiden kuunteleminen, ts. vaaka voisi joskus yrittää ymmärtää puhujan sanomaa ja myös niitä 'rivien välejä', sensijaan että yrittää muokata puhujan sanoman mielessään itselle sopivasti sulatettavaan muotoon. Ts. vaa'alta puuttuu objektiivisuutta. Oletko tässä asiassa yhtään samaa mieltä? - minä vaan
kommentista... kirjoitti:
... tuo on rehellistä itseanalyysiä.
Se missä minusta vaa'alla olisi petraamisen varaa, olisi muiden kuunteleminen, ts. vaaka voisi joskus yrittää ymmärtää puhujan sanomaa ja myös niitä 'rivien välejä', sensijaan että yrittää muokata puhujan sanoman mielessään itselle sopivasti sulatettavaan muotoon. Ts. vaa'alta puuttuu objektiivisuutta. Oletko tässä asiassa yhtään samaa mieltä?Itse asiassa minä kuuntelen ihmisiä aina, kuuntelen jopa niin paljon etten muista kertoa ystävilleni myöskin omia ongelmia. Vaa'at kuuntelevat paljon. Heidän paras ammatinsa olisi lähihoitaja tai terapeutti kuuntelun kannalta, oikeudenmukaisuuden kannalta asianajaja.
MInä ainakin ajattelen jotenkin eri tavalla kuin muut ihmiset, sen takia joskus muokkaan asioita pääni sisällä. Mutta se on vain tapani käsitellä asioita ja tehdä oikeudenmukaisia johtopäätöksiä. Sen takia saatan keskeyttää herkästi puhujan, mutta vain luodakseni toisen tyyppisen näkökulman tai muun sellaisen.
Muista en tiedä, mutta minä kuuntelen ihmisiä liikaakin enkä enää itsekään aina tiedä mitä mieltä minun olisi oltava että harmonia säilyisi minun ja henkilön kanssa jonka kanssa keskustelin.
Rivien välien ymmärtäminen on minulle aika vaikeaa. Suoraan pitää puhua, mutta ei loukkaavasti. Jos minulle ouhuu loukkaavasti olen hapan kuin sitruuna.
Objektiivisuuden puutos? Luulenpa että se johtuu vahvasta oikeudenmukaisuudesta jonka eteen on tehtävä vaa'an mielestä suuria päätöksiä. Selitä tarkemmin mitä tarkoitat. - Kaksosp.
minä vaan kirjoitti:
Itse asiassa minä kuuntelen ihmisiä aina, kuuntelen jopa niin paljon etten muista kertoa ystävilleni myöskin omia ongelmia. Vaa'at kuuntelevat paljon. Heidän paras ammatinsa olisi lähihoitaja tai terapeutti kuuntelun kannalta, oikeudenmukaisuuden kannalta asianajaja.
MInä ainakin ajattelen jotenkin eri tavalla kuin muut ihmiset, sen takia joskus muokkaan asioita pääni sisällä. Mutta se on vain tapani käsitellä asioita ja tehdä oikeudenmukaisia johtopäätöksiä. Sen takia saatan keskeyttää herkästi puhujan, mutta vain luodakseni toisen tyyppisen näkökulman tai muun sellaisen.
Muista en tiedä, mutta minä kuuntelen ihmisiä liikaakin enkä enää itsekään aina tiedä mitä mieltä minun olisi oltava että harmonia säilyisi minun ja henkilön kanssa jonka kanssa keskustelin.
Rivien välien ymmärtäminen on minulle aika vaikeaa. Suoraan pitää puhua, mutta ei loukkaavasti. Jos minulle ouhuu loukkaavasti olen hapan kuin sitruuna.
Objektiivisuuden puutos? Luulenpa että se johtuu vahvasta oikeudenmukaisuudesta jonka eteen on tehtävä vaa'an mielestä suuria päätöksiä. Selitä tarkemmin mitä tarkoitat.vaakojen joutuvan asianajajana ristiriitaan kiltiksi mainostamansa luonteen kanssa.
Siinä ammatissa joutuu näet puolustamaan hyvin, hyvin tuhmiakin ihmisiä tai esim. kovan pelin liike-elämässä toimivana juristina venyttelemään oikeuskäsityksiä. Vaikka... eiväthän toisaalta kiltti ja moraalinen ole sama asia. - ole barrikadeille
Kaksosp. kirjoitti:
vaakojen joutuvan asianajajana ristiriitaan kiltiksi mainostamansa luonteen kanssa.
Siinä ammatissa joutuu näet puolustamaan hyvin, hyvin tuhmiakin ihmisiä tai esim. kovan pelin liike-elämässä toimivana juristina venyttelemään oikeuskäsityksiä. Vaikka... eiväthän toisaalta kiltti ja moraalinen ole sama asia.Ei vaa'asta ikinä asianajajaa tule. Asianajajan on pystytävä tekemään rationaalisia päätöksiä 'kylmän' rauhallisesti. Vaa'an määrittelemä, epämääräinen 'oikeudentunto' ei riitä tähän ammattiin.
Vaaka mainostaa itseään 'kiltin' lisäksi 'oikeudenmukaisena' - en ole vielä koskaan nähnyt vaa'an nousevan barrikadeille jonkin itselleen tärkeän asian puolesta; vaaka on tällaiseen yksinkertaisesti liian heikko. Vaaka ei todellakaan ole mikään sankari. Hän pysyttelee tiiviisti perheensä tarjoamassa 'turvallisessa' harmoniassa ja sulkee televisionkin, kun siellä näytetään liian kauheita. - minä
ole barrikadeille kirjoitti:
Ei vaa'asta ikinä asianajajaa tule. Asianajajan on pystytävä tekemään rationaalisia päätöksiä 'kylmän' rauhallisesti. Vaa'an määrittelemä, epämääräinen 'oikeudentunto' ei riitä tähän ammattiin.
Vaaka mainostaa itseään 'kiltin' lisäksi 'oikeudenmukaisena' - en ole vielä koskaan nähnyt vaa'an nousevan barrikadeille jonkin itselleen tärkeän asian puolesta; vaaka on tällaiseen yksinkertaisesti liian heikko. Vaaka ei todellakaan ole mikään sankari. Hän pysyttelee tiiviisti perheensä tarjoamassa 'turvallisessa' harmoniassa ja sulkee televisionkin, kun siellä näytetään liian kauheita.En minä vaan koskaan televisiota sulje....
Ammatillinen moraali ja kotihenkinen kiltteys ovat eri asia. Vaaka on liiankin kiltti rakkaalleen, tai ainakin minä olen. Heikkokaan en ole jos saaan itselleni tärkeiltä ihmisiltä tukea. Mutta niin on jokainen ihminen.
Enkä ole koskaan väittänyt että vaaka olisi sankari. Hän on oikeudenmukainen,kiltti, osaksi aggressiivinen sekä mustasukkainen. Vaa'asta ei helposti tehdä kotiäitiä vaan hän on uraihminen. Suurin osa vaaoista horoskooppien mukaan menestyvätkin.
Mutta nämä ovat vain horoskooppeja, ei niiden perusteella katsota millainen ihminen todellisuudessa on. Realistinen täytyy olla joka suhteessa. Kuka tahansa voi menestyä horoskooppimerkistä huolimatta. Riippuu ihan ihmisestä itsestä. - minä taas
Kaksosp. kirjoitti:
vaakojen joutuvan asianajajana ristiriitaan kiltiksi mainostamansa luonteen kanssa.
Siinä ammatissa joutuu näet puolustamaan hyvin, hyvin tuhmiakin ihmisiä tai esim. kovan pelin liike-elämässä toimivana juristina venyttelemään oikeuskäsityksiä. Vaikka... eiväthän toisaalta kiltti ja moraalinen ole sama asia.Aivan. Työmoraali on asia erikseen. Kiltteys johdattaa usein huonoihin ihmissuhteisiin. Mutta itse olen suuntautumassa päihdetyöhön terapeutiksi... eli kyllä minun on oltava hyvä kuuntelemaan.
Vaa'at ovat uraihmisiä, niin horoskoopit väittävät,tosin kuka tahansa voi olla horoskooppimerkistä huolimatta.
Vaaka osaa käyttää oikeudenmukaisuuttaan myös oikein, ei hän päästäisi esim. murhaajaa vapaaksi vain koska itse on kiltti. Oikeinhan olisi laittaa murhaaja telkien taakse, vaikka häntä itse puolustaisikin....
Olen myös huomannut että ailahtelevaisuuteni vuoksi saatan antaa sen kuvan että olisin hyvin ristiriitainen ihminen ja välillä minusta tuntuukin että olen sellainen. Minun on vain vaikea tehdä pysyviä päätöksiä mitä en pysty käänteleemään mihinkään suuntaan.
Lisäksi on olemassa naisen hormonikierto mikä lisää ailahtelevaisuutta ja vaa'an merkin sairauksia ovat hormonihäiriöt sekä virtsatulehdukset. Kuukautiskierto selvästi sekoittaa ainakin tämän vaa'an mielipiteitä ja huomenna voinkin olla aivan eri mieltä asioista...
Kuitenkin kaikesta huolimatta olen onnellinen ihminen ja matkalla menestykseen, toivottavasti. - minä taas
Kaksosp. kirjoitti:
Siinä ammatissa joutuu näet puolustamaan hyvin, hyvin tuhmiakin ihmisiä tai esim. kovan pelin liike-elämässä toimivana juristina venyttelemään oikeuskäsityksiä. Vaikka... eiväthän toisaalta kiltti ja moraalinen ole sama asia.Otin sulle tämän astro.fi sivuilta. Vaaka nainen parisuhteessa, jos haluat lukea.
Vaaka 23.9.-22.10.
Aiotko kokeilla tasapainoilua viehkeän, hymyilevän, iloisen ja terävä-älyisen Vaakanaisen kanssa. Kunhan et yritä istuttaa häntä perinteiseen naisen rooliin, niin naisellinen kuin hän osaakin olla, saattaa kaikki sujua paljon paremmin. Meissä kaikissa on feminiininen ja maskuliininen puolemme, mutta tuskin keneltäkään muulta sujuu roolin vaihtaminen yhtä luonnikkaasti kuin Vaakanaiselta. Kun hän tänään istahtaa syliisi hempeän silkkiseen yöpaitaan pukeutuneena, et ehkä osaa kuvitella häntä rasvainen haalari päällä autokorjaamolla, mutta hänelle se on aivan luonnollista. Enemmän kuin rasvamontussa Vaakanainen toteuttaa maskuliinisuuttaan ammatillisesti yritysmaailmassa tai muuten vaan älyllisen keskustelun merkeissä. Ethän kyllästy hänen oikeudenmukaisuuteensa, vaikka se saakin hänet ääneen puntaroimaan jonkun mitättömän asian eri puolia kyllästymiseen asti. Se nyt sattuu vain olemaan hänelle turvallinen ja hyväksi todettu tapa selvittää asioita johtuen hänen lapsuudestaan. Hän on nimittäin syntynyt perheeseen, jossa isällä ja äidillä oli jatkuvaa riitaa ja kinaa keskenään. Koska Vaakatytön nimi aina mainittiin näiden riitojen yhteydessä hän automaattisesti koki olevansa syyllinen vanhempiensa huonoon oloon. Ensimmäisten omatoimisuuden merkkien ilmaantuessa voitiin vain ihmetellä kuinka kiltti lapsi hän onkaan.
Kukaan ei tullut ajatelleeksi kuinka kovan hinnan Vaakatyttö lopulta joutuu maksamaan kiltteydestään. Alitajuinen katkeruus vanhempia kohtaan juurtuu yleensä syvälle aiheuttaen usein lähes elinikäisen vaikeuden seurata ja toteuttaa omia halujaan, tunteitaan ja mielitekojaan. Yleisimmin Vaakanainen johtavana maskuliisena merkkinä suuntaa energiansa työ- ja bisnesmaailmaan saadakseen menestymissensä kautta luvan korjata ja tasapainottaa ympäristöään paremmin itselleen sopivaksi. Sinulle ja ystävilleen hän kirkkain silmin väittää olevansa täysin tyytyväinen elämäänsä ja perustelee väitteensä vähintään tunnin mittaisella jaarittelulla puolesta ja vastaan niin ettei lopulta itsekään tiedä, mitä tuli todistaneeksi. Mutta tähän hän pyrkikin; jos hänellä ei ole lisättävää asian eri näkökulmiin, ei sinullakaan voi olla. Aviolliseen suhteeseen Vaakanainen lähtee aina sekavin tuntein, koska ei halua tulla tunnetuksi vain kotiäitinä. Hän haluaa älyllisiä suhteita ja kontakteja. Äidin ja isän alituisesta välienselvittelystä johtuen hän ei ole kovin vakuuttunut avioliiton onnellisuudesta ja pyrkii usein pysymään siitä erillään niin pitkään kuin mahdollista, joskus koko ikänsä.
Parisuhteensa hän kuitenkin sen siviilisäädystä riippumatta rinnastaa omiin vanhempiinsa ja on valmis tekemään kaikkensa hyväksesi, ettei siitä tulisi samanalainen kuin heillä. Näin hän edelleen asettaa sinun odotuksesi omiensa edelle ja arvaapa mitä tapahtuu hänen sisällään elävälle katkeruudelle. Arvasit oikein, se vain lisääntyy. Älä siis luota hänen vakuutteluihinsa sohvalla maatessasi hänen kiikuttaessaan kaljapulloa käteesi. Hänessä on hitunen masokistia ja sinun kannattaisi kieltäytyä kärsimyksen aiheuttajan kunniasta. Olemalla niin itsenäinen ja hänen tekemisistään riippumaton kuin mahdollista, pakotat hänet omaehtoisiin ratkaisuihin. Palkkoiksi näin löytämästään vapaudesta hän tulee hukuttamaan sinut todellisen rakkauden ja kauneuden valtamereen siihen astisen teeskentelyn sijasta. Kannattaa ainakin yrittää.
Mun kohdalla toi pitää paikkansa. En sitten tiedä muista. - Kaksosp.
minä taas kirjoitti:
Otin sulle tämän astro.fi sivuilta. Vaaka nainen parisuhteessa, jos haluat lukea.
Vaaka 23.9.-22.10.
Aiotko kokeilla tasapainoilua viehkeän, hymyilevän, iloisen ja terävä-älyisen Vaakanaisen kanssa. Kunhan et yritä istuttaa häntä perinteiseen naisen rooliin, niin naisellinen kuin hän osaakin olla, saattaa kaikki sujua paljon paremmin. Meissä kaikissa on feminiininen ja maskuliininen puolemme, mutta tuskin keneltäkään muulta sujuu roolin vaihtaminen yhtä luonnikkaasti kuin Vaakanaiselta. Kun hän tänään istahtaa syliisi hempeän silkkiseen yöpaitaan pukeutuneena, et ehkä osaa kuvitella häntä rasvainen haalari päällä autokorjaamolla, mutta hänelle se on aivan luonnollista. Enemmän kuin rasvamontussa Vaakanainen toteuttaa maskuliinisuuttaan ammatillisesti yritysmaailmassa tai muuten vaan älyllisen keskustelun merkeissä. Ethän kyllästy hänen oikeudenmukaisuuteensa, vaikka se saakin hänet ääneen puntaroimaan jonkun mitättömän asian eri puolia kyllästymiseen asti. Se nyt sattuu vain olemaan hänelle turvallinen ja hyväksi todettu tapa selvittää asioita johtuen hänen lapsuudestaan. Hän on nimittäin syntynyt perheeseen, jossa isällä ja äidillä oli jatkuvaa riitaa ja kinaa keskenään. Koska Vaakatytön nimi aina mainittiin näiden riitojen yhteydessä hän automaattisesti koki olevansa syyllinen vanhempiensa huonoon oloon. Ensimmäisten omatoimisuuden merkkien ilmaantuessa voitiin vain ihmetellä kuinka kiltti lapsi hän onkaan.
Kukaan ei tullut ajatelleeksi kuinka kovan hinnan Vaakatyttö lopulta joutuu maksamaan kiltteydestään. Alitajuinen katkeruus vanhempia kohtaan juurtuu yleensä syvälle aiheuttaen usein lähes elinikäisen vaikeuden seurata ja toteuttaa omia halujaan, tunteitaan ja mielitekojaan. Yleisimmin Vaakanainen johtavana maskuliisena merkkinä suuntaa energiansa työ- ja bisnesmaailmaan saadakseen menestymissensä kautta luvan korjata ja tasapainottaa ympäristöään paremmin itselleen sopivaksi. Sinulle ja ystävilleen hän kirkkain silmin väittää olevansa täysin tyytyväinen elämäänsä ja perustelee väitteensä vähintään tunnin mittaisella jaarittelulla puolesta ja vastaan niin ettei lopulta itsekään tiedä, mitä tuli todistaneeksi. Mutta tähän hän pyrkikin; jos hänellä ei ole lisättävää asian eri näkökulmiin, ei sinullakaan voi olla. Aviolliseen suhteeseen Vaakanainen lähtee aina sekavin tuntein, koska ei halua tulla tunnetuksi vain kotiäitinä. Hän haluaa älyllisiä suhteita ja kontakteja. Äidin ja isän alituisesta välienselvittelystä johtuen hän ei ole kovin vakuuttunut avioliiton onnellisuudesta ja pyrkii usein pysymään siitä erillään niin pitkään kuin mahdollista, joskus koko ikänsä.
Parisuhteensa hän kuitenkin sen siviilisäädystä riippumatta rinnastaa omiin vanhempiinsa ja on valmis tekemään kaikkensa hyväksesi, ettei siitä tulisi samanalainen kuin heillä. Näin hän edelleen asettaa sinun odotuksesi omiensa edelle ja arvaapa mitä tapahtuu hänen sisällään elävälle katkeruudelle. Arvasit oikein, se vain lisääntyy. Älä siis luota hänen vakuutteluihinsa sohvalla maatessasi hänen kiikuttaessaan kaljapulloa käteesi. Hänessä on hitunen masokistia ja sinun kannattaisi kieltäytyä kärsimyksen aiheuttajan kunniasta. Olemalla niin itsenäinen ja hänen tekemisistään riippumaton kuin mahdollista, pakotat hänet omaehtoisiin ratkaisuihin. Palkkoiksi näin löytämästään vapaudesta hän tulee hukuttamaan sinut todellisen rakkauden ja kauneuden valtamereen siihen astisen teeskentelyn sijasta. Kannattaa ainakin yrittää.
Mun kohdalla toi pitää paikkansa. En sitten tiedä muista.jos lähtökohtaolettamus olisikin, että vaakalapsen vanhempien parisuhde on ollut hyvä, tasapainoinen ja harmoninen?
- sektionXZC0
ole barrikadeille kirjoitti:
Ei vaa'asta ikinä asianajajaa tule. Asianajajan on pystytävä tekemään rationaalisia päätöksiä 'kylmän' rauhallisesti. Vaa'an määrittelemä, epämääräinen 'oikeudentunto' ei riitä tähän ammattiin.
Vaaka mainostaa itseään 'kiltin' lisäksi 'oikeudenmukaisena' - en ole vielä koskaan nähnyt vaa'an nousevan barrikadeille jonkin itselleen tärkeän asian puolesta; vaaka on tällaiseen yksinkertaisesti liian heikko. Vaaka ei todellakaan ole mikään sankari. Hän pysyttelee tiiviisti perheensä tarjoamassa 'turvallisessa' harmoniassa ja sulkee televisionkin, kun siellä näytetään liian kauheita.voi että, vaaka-ystäväni kun on harjoittanut asianajajan ammattia jo kymmenisenvuotta ja on todella hyvä siinä...
- kysymykseesi
minä vaan kirjoitti:
Itse asiassa minä kuuntelen ihmisiä aina, kuuntelen jopa niin paljon etten muista kertoa ystävilleni myöskin omia ongelmia. Vaa'at kuuntelevat paljon. Heidän paras ammatinsa olisi lähihoitaja tai terapeutti kuuntelun kannalta, oikeudenmukaisuuden kannalta asianajaja.
Objektiivisuuden puutos? Luulenpa että se johtuu vahvasta oikeudenmukaisuudesta jonka eteen on tehtävä vaa'an mielestä suuria päätöksiä. Selitä tarkemmin mitä tarkoitat.Objektiivisuudella tarkoitan ehkä lähinnä juuri tuota mainitsemaasi kyvyttömyttä lukea rivien välejä. Omasta näkökulmastani se on tiettyä tarkkaavaisuuden puutetta, jota kuvaat hyvin sanomalla "enkä enää itsekään tiedä mitä mieltä minun olisi oltava että harmonia säilyisi minun ja henkilön kanssa jonka kanssa keskustelin". Energiaa menee siis enemmän tilanteen 'hallinnan' säilyttämiseen, ei keskustelukumppanin sanomisen ymmärtämiseen. Sinulla on hyviä kommentteja.
- sitä
sektionXZC0 kirjoitti:
voi että, vaaka-ystäväni kun on harjoittanut asianajajan ammattia jo kymmenisenvuotta ja on todella hyvä siinä...
joku vaaoistakin uskaltaa todelliset karvansa myöntää ;)
Tuskinpa ystäväsi kuitenkaan luonnehtii itseään sanoilla "liian kiltti". - minä taas
Kaksosp. kirjoitti:
jos lähtökohtaolettamus olisikin, että vaakalapsen vanhempien parisuhde on ollut hyvä, tasapainoinen ja harmoninen?
...en osaa vastata sillä oma lapsuuteni oli melko rikkinäinen skitsofreenikkosiskon sekä vanhempien eron takia. En muista missä mutta jossain luki että vaaoilla on tapana syntyä rikkinäisiin perheisiin, mistä he tuntevat syyllisyyttä alitajunnassaan vielä aikuisena.
- minä taas
kysymykseesi kirjoitti:
Objektiivisuudella tarkoitan ehkä lähinnä juuri tuota mainitsemaasi kyvyttömyttä lukea rivien välejä. Omasta näkökulmastani se on tiettyä tarkkaavaisuuden puutetta, jota kuvaat hyvin sanomalla "enkä enää itsekään tiedä mitä mieltä minun olisi oltava että harmonia säilyisi minun ja henkilön kanssa jonka kanssa keskustelin". Energiaa menee siis enemmän tilanteen 'hallinnan' säilyttämiseen, ei keskustelukumppanin sanomisen ymmärtämiseen. Sinulla on hyviä kommentteja.
...että tarkkaavaisuuden puutos on kärsimättömyyttä, mitä löytyy ainakin itsestäni. Juuri siksi kannattaa puhua hellästi suoraan. Vaa'alla ei ole kärsivällisyyttä ruveta miettimään rivien väliä, koska sitten hän alkaisi ehkäpä miettimään että tarkoititko sittenkin sitä tai jotain muuta ja loppujen lopuksi hän ei lukuisten pohdintojen jälkeen itsekään enää ymmärrä mitä pohti ja miksi.
Vaaka on johtava merkki. Siksi hänen pitää hallita asioita. Tilanteiden hallinta on yksi mikä pitää vaa'an pikku pään kasassa. On myös erittäin tärkeää vaa'alle, saada selvä vastaus, koska muuten hän kuluttaa päätään eri pohdintoihin ja sanojen kääntelyyn. Vaaka toki tahtoo ymmärtää ja hän on ymmärtäväinen,ainakin minä olen, mutta en vain ymmärrä (taikka minulla ei ole kärsivällisyyttä pohtia) esim. rivien välejä. - horoskooppeja
minä kirjoitti:
En minä vaan koskaan televisiota sulje....
Ammatillinen moraali ja kotihenkinen kiltteys ovat eri asia. Vaaka on liiankin kiltti rakkaalleen, tai ainakin minä olen. Heikkokaan en ole jos saaan itselleni tärkeiltä ihmisiltä tukea. Mutta niin on jokainen ihminen.
Enkä ole koskaan väittänyt että vaaka olisi sankari. Hän on oikeudenmukainen,kiltti, osaksi aggressiivinen sekä mustasukkainen. Vaa'asta ei helposti tehdä kotiäitiä vaan hän on uraihminen. Suurin osa vaaoista horoskooppien mukaan menestyvätkin.
Mutta nämä ovat vain horoskooppeja, ei niiden perusteella katsota millainen ihminen todellisuudessa on. Realistinen täytyy olla joka suhteessa. Kuka tahansa voi menestyä horoskooppimerkistä huolimatta. Riippuu ihan ihmisestä itsestä.Niin, kyse on "vain" horoskoopeista, mutta reaktiot täällä ovat usein sellaisia, että saa vaikutelman, että kyse on jostain paljon vakavammasta.
Jos joku kuvaa jonkin merkin negatiivisia puolia, niin se tuskin tarkoittaa, että jokainen tämän merkin edustaja täällä maan päällä omaa nämä ominaisuudet. Negatiivisten puolien esiin tuominen kärjistäen on provokaatiota, jonka tarkoitus on herättää keskustelua. Koska tosiasia on, että vaikka tämä on "vain" horoskooppisaitti, niin täällä käydyt keskustelut eivät liity horoskooppeihin yleisesti, vaan lähs jokainen tänne kirjoittava kirjoittaa omista henkilökohtaisista ihmissuhteistaan. Ja se taas on vakavaa jos mikä; horoskooppi on silloin vain väline, jonka avulla keskustelua on helpompi saada aikaiseksi. Tänne kirjoittaminen on parhaimmillaan kuin terapiaa. Siksi minusta on turhaa aina mainita erikseen, että "ei saa yleistää". Ei kukaan yleistäkään. - minä vaan
horoskooppeja kirjoitti:
Niin, kyse on "vain" horoskoopeista, mutta reaktiot täällä ovat usein sellaisia, että saa vaikutelman, että kyse on jostain paljon vakavammasta.
Jos joku kuvaa jonkin merkin negatiivisia puolia, niin se tuskin tarkoittaa, että jokainen tämän merkin edustaja täällä maan päällä omaa nämä ominaisuudet. Negatiivisten puolien esiin tuominen kärjistäen on provokaatiota, jonka tarkoitus on herättää keskustelua. Koska tosiasia on, että vaikka tämä on "vain" horoskooppisaitti, niin täällä käydyt keskustelut eivät liity horoskooppeihin yleisesti, vaan lähs jokainen tänne kirjoittava kirjoittaa omista henkilökohtaisista ihmissuhteistaan. Ja se taas on vakavaa jos mikä; horoskooppi on silloin vain väline, jonka avulla keskustelua on helpompi saada aikaiseksi. Tänne kirjoittaminen on parhaimmillaan kuin terapiaa. Siksi minusta on turhaa aina mainita erikseen, että "ei saa yleistää". Ei kukaan yleistäkään.HOroskooppi ja suhdekeskustelu ovat erikseen. Horoskooppien avulla ei missään tapauksessa voi avittaa parisuhdetta. On täysin eri asia miten kaksi merkkia pärjäisivät kuin se että miten todellisessa imissuhteessa pärjää. Tällöin ei voida kysyä esim. millaisia ovat vaakamiehet ja mitä vaakamies haluaa, koska jos haluaa puhua ihmissuhteista niin todellisuudessa henkilö johon keskustelu liittyy ei välttämättä todellisuudessa ole lainkaan sellainen mitä horoskoopit väittävät.
Eli helposti sanoen: Horoskooppi ja parisuhde ovat täysin eri asoita, eikä niiden kautta voi puida todellisia asioita.
Ja olen itse sitä mieltä, että jos täältä hakee terapiaa niin kyllä sitten pitää olla varsin yksinäinen ja pieni elämä. Parasta olisi siinä kohtaan puhua ystäville jotka tuntevat puolison kenen takia terapiaa tarvitaan. - puolestasi
minä vaan kirjoitti:
HOroskooppi ja suhdekeskustelu ovat erikseen. Horoskooppien avulla ei missään tapauksessa voi avittaa parisuhdetta. On täysin eri asia miten kaksi merkkia pärjäisivät kuin se että miten todellisessa imissuhteessa pärjää. Tällöin ei voida kysyä esim. millaisia ovat vaakamiehet ja mitä vaakamies haluaa, koska jos haluaa puhua ihmissuhteista niin todellisuudessa henkilö johon keskustelu liittyy ei välttämättä todellisuudessa ole lainkaan sellainen mitä horoskoopit väittävät.
Eli helposti sanoen: Horoskooppi ja parisuhde ovat täysin eri asoita, eikä niiden kautta voi puida todellisia asioita.
Ja olen itse sitä mieltä, että jos täältä hakee terapiaa niin kyllä sitten pitää olla varsin yksinäinen ja pieni elämä. Parasta olisi siinä kohtaan puhua ystäville jotka tuntevat puolison kenen takia terapiaa tarvitaan.Miten voit kenenkään toisen puolesta sanoa, että näillä saiteilla käyty keskustelu ei voisi olla terapeuttista? Moni tänne kirjoittanut on sanonut tänne kirjoittelun olevan jonkinlaista 'terapiaa', eli käyttänyt tuota nimenomaista sanaa. Ei se sulje pois sitä, että samanaikasesti voisi hakea tukea ystävistä, tai vaikkapa psykiatrista. Tänne kirjoittavissa ihmisissä on monia, selvästi älykkäistä ihmisiä, joille tänne kirjoittelu on yksi tapa käydä asioita läpi, myös niitä mainitsemiasi 'todellisia asioita' (- mitä sitten lienevätkin). Näiden ihmisten elämä ei välttämättä ole 'pieni' ja 'yksinäinen' - kuinka voit tämän jälkeen olla varma, että kukaan ei ajatele sinun elämästäsi samalla tavalla - kirjoitathan itsekin tänne ja vieläpä melko henkilökohtaisella tasolla (jokin 'tarve' sinullakin siis on saada ymmärrystä osaksesi)?!?
Mitä tulee horoskooppeihin, niin ainakin minä käytän luonnehoroskooppeja välineenä ihmistuntemksessa ihan yleisesti. Ymmärrän paremmin myös kumppaniani, kun tiedän hänen horoskooppinsa tietyt puolet. Ei se sen kummempaa tarvise olla. Maan tasalla pysytään silti. - minä vaan
puolestasi kirjoitti:
Miten voit kenenkään toisen puolesta sanoa, että näillä saiteilla käyty keskustelu ei voisi olla terapeuttista? Moni tänne kirjoittanut on sanonut tänne kirjoittelun olevan jonkinlaista 'terapiaa', eli käyttänyt tuota nimenomaista sanaa. Ei se sulje pois sitä, että samanaikasesti voisi hakea tukea ystävistä, tai vaikkapa psykiatrista. Tänne kirjoittavissa ihmisissä on monia, selvästi älykkäistä ihmisiä, joille tänne kirjoittelu on yksi tapa käydä asioita läpi, myös niitä mainitsemiasi 'todellisia asioita' (- mitä sitten lienevätkin). Näiden ihmisten elämä ei välttämättä ole 'pieni' ja 'yksinäinen' - kuinka voit tämän jälkeen olla varma, että kukaan ei ajatele sinun elämästäsi samalla tavalla - kirjoitathan itsekin tänne ja vieläpä melko henkilökohtaisella tasolla (jokin 'tarve' sinullakin siis on saada ymmärrystä osaksesi)?!?
Mitä tulee horoskooppeihin, niin ainakin minä käytän luonnehoroskooppeja välineenä ihmistuntemksessa ihan yleisesti. Ymmärrän paremmin myös kumppaniani, kun tiedän hänen horoskooppinsa tietyt puolet. Ei se sen kummempaa tarvise olla. Maan tasalla pysytään silti.Ei tarvitse ottaa nokkinsa aina kun joku sanoo jotain elämästäsi. Minä kirjoitan tänne silloin kun töissä ei ole kiirettä ja on tylsää.
"Mitä tulee horoskooppeihin, niin ainakin minä käytän luonnehoroskooppeja välineenä ihmistuntemksessa ihan yleisesti. Ymmärrän paremmin myös kumppaniani, kun tiedän hänen horoskooppinsa tietyt puolet." Haloo? Puolisosi on persoona. JOs tunnet hänet vain horoskoopien kautta niin ehkä kannattaa tutustua uudelleen.
Enkä ole sanonut etteikö tämä voisi olla terapeuttista vaan olen sanonut että tämän, joka tänne parisuhteestaan valittaa horoskooppien avulla, täytyy olla hyvin yksinäinen ihminen, kuten esim. sinä, koska jaksat näköjään aina sotkeentua minun sanomaani ja otat nokkiisi. Mahtaa olla hyvää terapiaa kun saa sinutkin noin hermostuneeksi!
Enkä minä nyt ole sanonut mitään henkilökohtaista. Minä analysoin itseäni muille jotka haluavat tarkastella vaakapersoonaa ja tehdä niistä omia johtopäätöksiä. Tosi asia on että minulle aivan sama mitä joku minusta ajattelee. Eli ihan sama minulle vaikka kuolisit pois. - kirjoituksesi
minä vaan kirjoitti:
Ei tarvitse ottaa nokkinsa aina kun joku sanoo jotain elämästäsi. Minä kirjoitan tänne silloin kun töissä ei ole kiirettä ja on tylsää.
"Mitä tulee horoskooppeihin, niin ainakin minä käytän luonnehoroskooppeja välineenä ihmistuntemksessa ihan yleisesti. Ymmärrän paremmin myös kumppaniani, kun tiedän hänen horoskooppinsa tietyt puolet." Haloo? Puolisosi on persoona. JOs tunnet hänet vain horoskoopien kautta niin ehkä kannattaa tutustua uudelleen.
Enkä ole sanonut etteikö tämä voisi olla terapeuttista vaan olen sanonut että tämän, joka tänne parisuhteestaan valittaa horoskooppien avulla, täytyy olla hyvin yksinäinen ihminen, kuten esim. sinä, koska jaksat näköjään aina sotkeentua minun sanomaani ja otat nokkiisi. Mahtaa olla hyvää terapiaa kun saa sinutkin noin hermostuneeksi!
Enkä minä nyt ole sanonut mitään henkilökohtaista. Minä analysoin itseäni muille jotka haluavat tarkastella vaakapersoonaa ja tehdä niistä omia johtopäätöksiä. Tosi asia on että minulle aivan sama mitä joku minusta ajattelee. Eli ihan sama minulle vaikka kuolisit pois.Ei kukaan voi ottaa nokkiinsa sekavasta kirjoituksestasi.
Olenko sanonut, että tunnen kumppanini "vain horoskooppien kautta". En ole. Sen voi kuka hyvänsä sisälukutaitoinen todistaa.
Ehkä sinulla on nyt se vaa'alle ominainen 'huonompi päivä', josta myös täällä puhut...
Kuolen pois. - vesimies
kirjoituksesi kirjoitti:
Ei kukaan voi ottaa nokkiinsa sekavasta kirjoituksestasi.
Olenko sanonut, että tunnen kumppanini "vain horoskooppien kautta". En ole. Sen voi kuka hyvänsä sisälukutaitoinen todistaa.
Ehkä sinulla on nyt se vaa'alle ominainen 'huonompi päivä', josta myös täällä puhut...
Kuolen pois.lopetus kommentissasi :). Onnittelut!
Sivusta seurannut... - minä
kirjoituksesi kirjoitti:
Ei kukaan voi ottaa nokkiinsa sekavasta kirjoituksestasi.
Kuolen pois.Ajatukset sulla on sekavat.
Ei mikään hullumpi ajatus sun kohdalla varmaan tuo kuoleminen.
Ja mulla on loistava päivä. Mutta sulla on aina huono, koska vastaat aina negatiivisesti kirjoituksiin. Olivat ne mitä tahansa. - kommentistasi
vesimies kirjoitti:
lopetus kommentissasi :). Onnittelut!
Sivusta seurannut...Kiitos kommentistasi Vesimies. Olen aina tykännyt teistä vesimiehistä; ymmärryksenne ulottuu jonnekin oman navan tuolle puolen, mikä on harvinainen ominaisuus nykymaailmassa.
- vaaka, n
Se missä minusta vaa'alla olisi petraamisen varaa, olisi muiden kuunteleminen, ts. vaaka voisi joskus yrittää ymmärtää puhujan sanomaa ja myös niitä 'rivien välejä', sensijaan että yrittää muokata puhujan sanoman mielessään itselle sopivasti sulatettavaan muotoon. Ts. vaa'alta puuttuu objektiivisuutta. Oletko tässä asiassa yhtään samaa mieltä?ensimmäisessä kommentissasi (kuunteleminen > rivien välit) on totuuden siemen.
objektiivisuutta ei mielestäni kuitenkaan puutu vaa'alta, joka kyllä kierrättää päässään asiat moneen kertaan ja monelta kannalta katsottuna.
vaaka kuitenkin arvostaa suoraa puhetta, koska vaaka on enemmän rationaalinen kuin monimutkaisten, verhottujen tunteiden tulkitsija.. poikkeuksena ehkä huumorintaju.
näilläkin palstoilla kirjoittelee hyvin erilaisia ihmisiä, vaikka olisivatkin saman aurinkomerkin edustajia, siksi olisi suotavaa käyttää jonkinmoista suodatinta lukiessa ja kirjoittaessa. harmi vain, ettei rakentava keskustelu täällä ole useinkaan mahdollista.
kärkkäät yleistykset saavat vaa'at takajaloilleen, vaikka fiksuinta olisi vain antaa olla, jotta arvostelijat eivät saisi lisää vettä myllyynsä.. veskaripalstalaisille hatunnosto - he ovat siinä suhteessa onnistuneet.
fiksuihin kirjoituksiin niin kuin tämä vastaan minä ainakin mielelläni fiksusti.. jäitä toivoisi hattuun muillekin ja lisäksi tosiaan vähän sitä sisälukutaitoa.. molemminpuolin. - sektionxzxcC
sitä kirjoitti:
joku vaaoistakin uskaltaa todelliset karvansa myöntää ;)
Tuskinpa ystäväsi kuitenkaan luonnehtii itseään sanoilla "liian kiltti".ei varmasti .. enää nykyään :)
- tarkkaillut
vaaka, n kirjoitti:
ensimmäisessä kommentissasi (kuunteleminen > rivien välit) on totuuden siemen.
objektiivisuutta ei mielestäni kuitenkaan puutu vaa'alta, joka kyllä kierrättää päässään asiat moneen kertaan ja monelta kannalta katsottuna.
vaaka kuitenkin arvostaa suoraa puhetta, koska vaaka on enemmän rationaalinen kuin monimutkaisten, verhottujen tunteiden tulkitsija.. poikkeuksena ehkä huumorintaju.
näilläkin palstoilla kirjoittelee hyvin erilaisia ihmisiä, vaikka olisivatkin saman aurinkomerkin edustajia, siksi olisi suotavaa käyttää jonkinmoista suodatinta lukiessa ja kirjoittaessa. harmi vain, ettei rakentava keskustelu täällä ole useinkaan mahdollista.
kärkkäät yleistykset saavat vaa'at takajaloilleen, vaikka fiksuinta olisi vain antaa olla, jotta arvostelijat eivät saisi lisää vettä myllyynsä.. veskaripalstalaisille hatunnosto - he ovat siinä suhteessa onnistuneet.
fiksuihin kirjoituksiin niin kuin tämä vastaan minä ainakin mielelläni fiksusti.. jäitä toivoisi hattuun muillekin ja lisäksi tosiaan vähän sitä sisälukutaitoa.. molemminpuolin.Minulle tulee sivusta tarkkailijana mieleen, että te vaa'at voisitte itsekin tehdä jotain sen eteen, että keskustelu olisi 'rakentavaa'. Olen huomannut, että ette osaa aina suhtautua kritiikkiin; vaaditte muilta 'rakentavaa' keskustelua, mutta itseltänne 'palaa päreet'; esim. nimimerkin 'minä taas' kanssa keskustelua käynyt osasi minusta esittää asiat fiksusti, ja silti siihen suhtauduttiin 'ylikuumenemalla'. Nämähän ovat tosiaan vain horoskooppeja (mitä ei useinkaan meinaa todeksi uskoa...). Esim. neitsyiden, kauriiden ja skorpionien palstoilla harjoitetaan ankaraa kritiikkiä, ja sieltä en ole lukenut tällaista suhtautumista kritiikkiin. Me muiden merkkien edustajat emme voi ottaa jatkuvasti huomioon sitä, mitä vaaka haluaa, vaan vaa'an itsensä on mietittävä, mitä joku haluaa hänelle sanoa. That's life :)
t. Kaksosn. - skope-ope
vaaka, n kirjoitti:
ensimmäisessä kommentissasi (kuunteleminen > rivien välit) on totuuden siemen.
fiksuihin kirjoituksiin niin kuin tämä vastaan minä ainakin mielelläni fiksusti.. jäitä toivoisi hattuun muillekin ja lisäksi tosiaan vähän sitä sisälukutaitoa.. molemminpuolin.Kattoppas tän ketjun tota osaa joka päättyy 'tyylipuhdas vesimies' kommenttiin. Jos toi 'minä vaan' kirjotus on susta 'rakentavaa keskustelua' niin mä oon... tollee te vaa'at ite estätte rakentavan keskustelun
Ja sulle 'sivusta tarkkaillut': puhut asiaa!! - siisolen_
Se missä minusta vaa'alla olisi petraamisen varaa, olisi muiden kuunteleminen, ts. vaaka voisi joskus yrittää ymmärtää puhujan sanomaa ja myös niitä 'rivien välejä', sensijaan että yrittää muokata puhujan sanoman mielessään itselle sopivasti sulatettavaan muotoon. Ts. vaa'alta puuttuu objektiivisuutta. Oletko tässä asiassa yhtään samaa mieltä?No mutta kyllä vaaka kuuntelee - tai antaa kuvan, että hän kuuntelee. Vaakaa on myös helppo lähestyä ja siten saattaa tulla kertoneeksi liikaakin. Tämän vuoksi toimittajissa on paljon vaakoja. Ja hyvin sopivatkin 'inhimillinen tekijä'-tyyppisiin ohjelmiin, mutta tiukkaan väittelyyn eivät.
- vaaka, n
tarkkaillut kirjoitti:
Minulle tulee sivusta tarkkailijana mieleen, että te vaa'at voisitte itsekin tehdä jotain sen eteen, että keskustelu olisi 'rakentavaa'. Olen huomannut, että ette osaa aina suhtautua kritiikkiin; vaaditte muilta 'rakentavaa' keskustelua, mutta itseltänne 'palaa päreet'; esim. nimimerkin 'minä taas' kanssa keskustelua käynyt osasi minusta esittää asiat fiksusti, ja silti siihen suhtauduttiin 'ylikuumenemalla'. Nämähän ovat tosiaan vain horoskooppeja (mitä ei useinkaan meinaa todeksi uskoa...). Esim. neitsyiden, kauriiden ja skorpionien palstoilla harjoitetaan ankaraa kritiikkiä, ja sieltä en ole lukenut tällaista suhtautumista kritiikkiin. Me muiden merkkien edustajat emme voi ottaa jatkuvasti huomioon sitä, mitä vaaka haluaa, vaan vaa'an itsensä on mietittävä, mitä joku haluaa hänelle sanoa. That's life :)
t. Kaksosn.vain omasta puolestani. En maininnut, että vaa'at osaisivat keskustella rakentavasti täällä ja muut eivät. Kyl se provokaatio ja ylikuumeneminen (ja täysin väärät tulkinnatkin) on yleistä näillä keskustelupalstoilla merkkiin katsomatta. (Tämä taas johtuu myös osaltaan siitä millainen kommunikointipaikka tällainen keskustelupalsta on.. toisen ymmärtää helposti väärin, kun ei ole mitään taustatietoja siitä millainen ihminen on kyseessä.. mm. ikä, sukupuoli ym.. ja siitä, ettei nonverbaalista viestintää pysty ottamaan huomioon).
Olen samaa mieltä, että nimimerkin "minä taas" kanssa keskustelua käynyt kommentoi fiksusti, harmi vaan, ettei vastapuoli osannut suhtautua ja vastata yhtä fiksusti takaisin. Rakentava kritiikki on erinomainen asia, sillä se voi avata silmät jollekin asialle, jota ei ole itse huomannut ja siitä voi oppia. Itse ainakin suhtaudun sellaiseen positiivisesti. Mielestäni myös kritisoivan osapuolen täytyisi osata ottaa vastaan ns. puolustelut, koska niissäkin on usein järkeä. Ihmiset eivät aina ymmärrä toistensa tapaa toimia, mutta jos toinen selittää syyt toimintaansa voi asia aueta erilailla myös arvostelijalle. Silti voi olla eri mieltä.. voi ymmärtää toisen tavan toimia, vaikka itse tekisikin toisin.
Kritiikkiäkin voi olla myös muunlaista kuin rakentavaa. Varsinkin täällä.. tämähän on horoskooppipalsta, jossa ihmiset myös purkavat turhautumiaan vaikkapa seurustelusuhteen päätyttyä ikävästi. Täällä herjaillaan myös huvikseen niin kuin tämän tyyppisillä keskustelupalstoilla useinkin. Joidenkin mielestä sekin on huvia.. no, huumori on sit erikseen, tietenkin sitäkin on erilaista ja varsinkin täällä ovat väärinkäsitykset yleisiä.
Astrologian taitajia/ siitä kiinnostuneitakin on moneen lähtöön.. kaikki tällainen pitäisi ottaa huomioon.. ja sekin, että jokainen tosiaan puhuu aina vaan omasta puolestaan, vaikka edustaakin aurinkomerkkiään näillä palstoilla. Olen itse pyrkinyt vastaamaan fiksusti mielenkiintoiseen ja ajatuksia herättävään kritiikkiin (riippumatta siitä tunnistanko itseni vai en), herjaamiseen en vaivaudu kommentoimaan. - pohdin...
vaaka, n kirjoitti:
vain omasta puolestani. En maininnut, että vaa'at osaisivat keskustella rakentavasti täällä ja muut eivät. Kyl se provokaatio ja ylikuumeneminen (ja täysin väärät tulkinnatkin) on yleistä näillä keskustelupalstoilla merkkiin katsomatta. (Tämä taas johtuu myös osaltaan siitä millainen kommunikointipaikka tällainen keskustelupalsta on.. toisen ymmärtää helposti väärin, kun ei ole mitään taustatietoja siitä millainen ihminen on kyseessä.. mm. ikä, sukupuoli ym.. ja siitä, ettei nonverbaalista viestintää pysty ottamaan huomioon).
Olen samaa mieltä, että nimimerkin "minä taas" kanssa keskustelua käynyt kommentoi fiksusti, harmi vaan, ettei vastapuoli osannut suhtautua ja vastata yhtä fiksusti takaisin. Rakentava kritiikki on erinomainen asia, sillä se voi avata silmät jollekin asialle, jota ei ole itse huomannut ja siitä voi oppia. Itse ainakin suhtaudun sellaiseen positiivisesti. Mielestäni myös kritisoivan osapuolen täytyisi osata ottaa vastaan ns. puolustelut, koska niissäkin on usein järkeä. Ihmiset eivät aina ymmärrä toistensa tapaa toimia, mutta jos toinen selittää syyt toimintaansa voi asia aueta erilailla myös arvostelijalle. Silti voi olla eri mieltä.. voi ymmärtää toisen tavan toimia, vaikka itse tekisikin toisin.
Kritiikkiäkin voi olla myös muunlaista kuin rakentavaa. Varsinkin täällä.. tämähän on horoskooppipalsta, jossa ihmiset myös purkavat turhautumiaan vaikkapa seurustelusuhteen päätyttyä ikävästi. Täällä herjaillaan myös huvikseen niin kuin tämän tyyppisillä keskustelupalstoilla useinkin. Joidenkin mielestä sekin on huvia.. no, huumori on sit erikseen, tietenkin sitäkin on erilaista ja varsinkin täällä ovat väärinkäsitykset yleisiä.
Astrologian taitajia/ siitä kiinnostuneitakin on moneen lähtöön.. kaikki tällainen pitäisi ottaa huomioon.. ja sekin, että jokainen tosiaan puhuu aina vaan omasta puolestaan, vaikka edustaakin aurinkomerkkiään näillä palstoilla. Olen itse pyrkinyt vastaamaan fiksusti mielenkiintoiseen ja ajatuksia herättävään kritiikkiin (riippumatta siitä tunnistanko itseni vai en), herjaamiseen en vaivaudu kommentoimaan.Olen samaa mieltä kanssasi, että reaktiot ovat täällä usein hyvin 'tunteikkaita', kun toinen osapuoli on vain steriili nettikeskustelija. Itsekin olen huomanut, että netissä ja kännykässä käydyt 'riidat' hermostuttavat paljon enemmän kuin kasvotusten käyty riita.
Nettikeskustelussa onkin valttikorttina hyvä kirjallinen ilmaisukysy ja se nk. sisälukutaito; että vaivautuu todella lukemaan toisen tekstin, vaikka sitten kahteen ketaan. Täällä usein aletaan vastata toiselle jo ensimmäisen rivin lukemisen jälkeen, kun 'aistitaan', että toinen on 'vihollinen'.
Provosoiva kirjoittaja ei välttämättä aina provosoi ilkeyttään, vaan haluaa vain aloittaa uuden keskustelun. Miten siinä sitten käy, riippuu tosiaankin monista seikoista. Ihmiset tosiaankin mieltävät vastapuolen usein omassa elämässään olevaksi henkilöksi, johon projisoivat tunteitaan. Mielenkiintoista onkin se, että jonkun tuntemattoman, esim. vaikka vaa'an, kirjoitus voi laukaista tunnevyöryn; huomaa tuntemattomassa samoja ominaisuuksia kuin siinä tuttavassaan...
Ihan hauskaa hupia ovat nämä keskustelut kuitenkin minusta, ja täällä tosiaan oppii eri merkeistä asioita. Ja ihmisistä yleensä. Koska ihmisiähän me vain olemme.
Toivotan sinulle hyvää pääsiäistä! - vaaka, n
pohdin... kirjoitti:
Olen samaa mieltä kanssasi, että reaktiot ovat täällä usein hyvin 'tunteikkaita', kun toinen osapuoli on vain steriili nettikeskustelija. Itsekin olen huomanut, että netissä ja kännykässä käydyt 'riidat' hermostuttavat paljon enemmän kuin kasvotusten käyty riita.
Nettikeskustelussa onkin valttikorttina hyvä kirjallinen ilmaisukysy ja se nk. sisälukutaito; että vaivautuu todella lukemaan toisen tekstin, vaikka sitten kahteen ketaan. Täällä usein aletaan vastata toiselle jo ensimmäisen rivin lukemisen jälkeen, kun 'aistitaan', että toinen on 'vihollinen'.
Provosoiva kirjoittaja ei välttämättä aina provosoi ilkeyttään, vaan haluaa vain aloittaa uuden keskustelun. Miten siinä sitten käy, riippuu tosiaankin monista seikoista. Ihmiset tosiaankin mieltävät vastapuolen usein omassa elämässään olevaksi henkilöksi, johon projisoivat tunteitaan. Mielenkiintoista onkin se, että jonkun tuntemattoman, esim. vaikka vaa'an, kirjoitus voi laukaista tunnevyöryn; huomaa tuntemattomassa samoja ominaisuuksia kuin siinä tuttavassaan...
Ihan hauskaa hupia ovat nämä keskustelut kuitenkin minusta, ja täällä tosiaan oppii eri merkeistä asioita. Ja ihmisistä yleensä. Koska ihmisiähän me vain olemme.
Toivotan sinulle hyvää pääsiäistä!Olen samaa mieltä kanssasi asioista, joita pohdit.. mielenkiintoisen psykologisen lisän tuo tänne horoskooppipalstoille nimenomaan se, että kirjoittajasta tietää useimmiten juuri aurinkomerkin. Jos tämä sattuu olemaan sama kuin omalla puolisolla (tai ihmisellä kenen käytökseen on turhautunut/ vihastunut) on helppo projisoida omia tunteitaan vastaajaan.
Sekin on jännä, kun eri merkeistä on ihmisillä täysin erilaisia käsityksiä riippuen mm. siitä millaisia/ minkä merkkien edustajia tuntee ja miten läheisiä nämä ovat kirjoittajalle.. millaisia kokemuksia on heistä ja mitä merkkiä itse on. Astrologiahan on oikeasti aika monimutkainen juttu, ristiriitainen ja kiistanalainen systeemi (tai oikeammin systeemejä). Eli se ei ole tiedettä sen enempää kuin muutkaan uskomukset.
Kuvitellaan skenaario: Jos henkilö, jolla on huonoja kokemuksia vaaka-merkkisistä (tai muuten vain jostain syystä on päättänyt olla pitämättä heistä) ja on syystä tai toisesta ihastunut vaikka kalat-merkkisiin henkilöihin, lukee vaikkapa tämän tekstin..
jos nimimerkkini olisi "kalat, n", hän luultavasti pitäisi tekstiäni fiksuna, koska jo ennakko-odotus olisi ollut positiivinen. Nyt, kun nimimerkkini onkin "vaaka, n", hän saattaa dissata tekstini heti edes kunnolla sisälukematta sitä ja ajattelematta sen enempää. Myös tämäntyyppiset ennakko-odotukset molemmin puolin voivat vaikuttaa eripuran syntyyn.
Parhaassa tapauksessa kyseinen henkilö voisi ajatella, että no.. olipa harvinaisen fiksu teksti vaaka-merkkiseltä, yleensähän ne ovat pelkkiä puupäitä.. hmm, tuo lopetus oli kyllä aika töykeä - tyypillistä vaakaa!
Näinkinhän se voi mennä.. ja niinhän horoskooppien, tai persoonallisuustestien "taika" toimii.. ihminen lukee jotain "itsestä", alkaa ajatella omaavansa piirteitä, joista luki ja kohta voi huomata myös toimivansa näin. Kumpi oli ensin muna vai kana? ;) Ihmisen psyyke on mielenkiintoinen ja monimutkainen kokonaisuus!
Joillakin ihmisillä on taas tapana heti dissata teksti, jos huomaa, että siinä kirjoitetaan negatiivisesti, tai arvostellaan ryhmää, johon kyseinen ihminen kuuluu (kuten vaikka tietyn aurinkomerkin edustajia). Soisi ihmisille niitä jäitä hattuun, koska suvereeni vastahyökkäys on harvoin paras puolustus.. joskus on, mut harvoin näillä keskustelupalstoilla ainakaan.
Astrologia ja planeettojen energioiden vaikutus ihmisiin on kiinnostava juttu.. mut niin on tarina pääsiäispupustakin. Järjen käyttö on sallittua :)
Minä olen vaaka ja tunnen neljä muuta. Meissä on ehkä muutamia yhteneviä piirteitä (esteettisyyden arvostus, taiteellisuus, tietynlainen perfektionismi, tietynlainen boheemi asenne, "syvällisyys" ja huumori.. sekä se sellainen "vaakamainen" ristiriitaisuus ja oikean ja väärän pohdiskelu.. ja ystävien/ ystävyyden arvostaminen). Siihen ne yhtäläisyydet loppuvatkin ja noita mainitsemianikin on eri yksilöissä erilaisissa suhteissa ja täysin erilaisissa paketeissa. Sellasia kokemuksia mulla.
Uskon, että useimmat kuitenkin lukee horoskooppeja, tai tekevät syntymäkarttoja ihan vaan huvin vuoksi ja urheilun kannalta.. näin ainakin minä.
Hyvää pääsiäistä ja kevään odotusta myös sulle! :) - vaaka, n
vaaka, n kirjoitti:
Olen samaa mieltä kanssasi asioista, joita pohdit.. mielenkiintoisen psykologisen lisän tuo tänne horoskooppipalstoille nimenomaan se, että kirjoittajasta tietää useimmiten juuri aurinkomerkin. Jos tämä sattuu olemaan sama kuin omalla puolisolla (tai ihmisellä kenen käytökseen on turhautunut/ vihastunut) on helppo projisoida omia tunteitaan vastaajaan.
Sekin on jännä, kun eri merkeistä on ihmisillä täysin erilaisia käsityksiä riippuen mm. siitä millaisia/ minkä merkkien edustajia tuntee ja miten läheisiä nämä ovat kirjoittajalle.. millaisia kokemuksia on heistä ja mitä merkkiä itse on. Astrologiahan on oikeasti aika monimutkainen juttu, ristiriitainen ja kiistanalainen systeemi (tai oikeammin systeemejä). Eli se ei ole tiedettä sen enempää kuin muutkaan uskomukset.
Kuvitellaan skenaario: Jos henkilö, jolla on huonoja kokemuksia vaaka-merkkisistä (tai muuten vain jostain syystä on päättänyt olla pitämättä heistä) ja on syystä tai toisesta ihastunut vaikka kalat-merkkisiin henkilöihin, lukee vaikkapa tämän tekstin..
jos nimimerkkini olisi "kalat, n", hän luultavasti pitäisi tekstiäni fiksuna, koska jo ennakko-odotus olisi ollut positiivinen. Nyt, kun nimimerkkini onkin "vaaka, n", hän saattaa dissata tekstini heti edes kunnolla sisälukematta sitä ja ajattelematta sen enempää. Myös tämäntyyppiset ennakko-odotukset molemmin puolin voivat vaikuttaa eripuran syntyyn.
Parhaassa tapauksessa kyseinen henkilö voisi ajatella, että no.. olipa harvinaisen fiksu teksti vaaka-merkkiseltä, yleensähän ne ovat pelkkiä puupäitä.. hmm, tuo lopetus oli kyllä aika töykeä - tyypillistä vaakaa!
Näinkinhän se voi mennä.. ja niinhän horoskooppien, tai persoonallisuustestien "taika" toimii.. ihminen lukee jotain "itsestä", alkaa ajatella omaavansa piirteitä, joista luki ja kohta voi huomata myös toimivansa näin. Kumpi oli ensin muna vai kana? ;) Ihmisen psyyke on mielenkiintoinen ja monimutkainen kokonaisuus!
Joillakin ihmisillä on taas tapana heti dissata teksti, jos huomaa, että siinä kirjoitetaan negatiivisesti, tai arvostellaan ryhmää, johon kyseinen ihminen kuuluu (kuten vaikka tietyn aurinkomerkin edustajia). Soisi ihmisille niitä jäitä hattuun, koska suvereeni vastahyökkäys on harvoin paras puolustus.. joskus on, mut harvoin näillä keskustelupalstoilla ainakaan.
Astrologia ja planeettojen energioiden vaikutus ihmisiin on kiinnostava juttu.. mut niin on tarina pääsiäispupustakin. Järjen käyttö on sallittua :)
Minä olen vaaka ja tunnen neljä muuta. Meissä on ehkä muutamia yhteneviä piirteitä (esteettisyyden arvostus, taiteellisuus, tietynlainen perfektionismi, tietynlainen boheemi asenne, "syvällisyys" ja huumori.. sekä se sellainen "vaakamainen" ristiriitaisuus ja oikean ja väärän pohdiskelu.. ja ystävien/ ystävyyden arvostaminen). Siihen ne yhtäläisyydet loppuvatkin ja noita mainitsemianikin on eri yksilöissä erilaisissa suhteissa ja täysin erilaisissa paketeissa. Sellasia kokemuksia mulla.
Uskon, että useimmat kuitenkin lukee horoskooppeja, tai tekevät syntymäkarttoja ihan vaan huvin vuoksi ja urheilun kannalta.. näin ainakin minä.
Hyvää pääsiäistä ja kevään odotusta myös sulle! :)Jos jäi mietityttämään miksen maininnut mitään pääasiallisesti negatiivisia piirteitä, kun tuossa edellä luettelin tuntemieni vaakojen yhtäläisyyksiä.. no, olen ehkä hieman jäävi sanomaan, koska kyseiset ihmiset ovat kavereitani.. enkä oikeastaan tunne heitä kaikkia niin hyvin, että voisin sen enempää kertoa heidän huonoista, tai hyvistäkään puolistaan.
Oikeastaan mainitsemani "piirteet" ovat jokseenkin neutraaleja. Niistä voi löytää positiivisia ja negatiivisia puolia. Omat negatiiviset puolet tiedän kyllä varsin hyvin. Ne eivät kuitenkaan läheskään aina vastaa toisten vaakojen negatiivisia puolia, joista vaikkapa täällä joskus kirjoitellaan.. silloin tällöin vastaavat, joskus muistuttavat, joskus kuulostavat ihan päinvastaiselta kuin millainen mä olen.
Sellainen palopuhe.. miettiköön Arvoisa lukija mielessään, kuulostiko "tyypilliseltä vaa'alta", vai ei. ;) - KooKoo
tarkkaillut kirjoitti:
Minulle tulee sivusta tarkkailijana mieleen, että te vaa'at voisitte itsekin tehdä jotain sen eteen, että keskustelu olisi 'rakentavaa'. Olen huomannut, että ette osaa aina suhtautua kritiikkiin; vaaditte muilta 'rakentavaa' keskustelua, mutta itseltänne 'palaa päreet'; esim. nimimerkin 'minä taas' kanssa keskustelua käynyt osasi minusta esittää asiat fiksusti, ja silti siihen suhtauduttiin 'ylikuumenemalla'. Nämähän ovat tosiaan vain horoskooppeja (mitä ei useinkaan meinaa todeksi uskoa...). Esim. neitsyiden, kauriiden ja skorpionien palstoilla harjoitetaan ankaraa kritiikkiä, ja sieltä en ole lukenut tällaista suhtautumista kritiikkiin. Me muiden merkkien edustajat emme voi ottaa jatkuvasti huomioon sitä, mitä vaaka haluaa, vaan vaa'an itsensä on mietittävä, mitä joku haluaa hänelle sanoa. That's life :)
t. Kaksosn.Silläkin on vaikutusta millä lailla kritiikin ilmaisee immeiset
- Vaaka
KooKoo kirjoitti:
Silläkin on vaikutusta millä lailla kritiikin ilmaisee immeiset
Joo. Mutta on turha ottaa nokkiinsa tämmösellä keskustelupalstalla. Haloo ihmiset! Laskekaa kymmeneen ennen kuin suututte ja mustaksmuututte =D
- jotain...
vaaka, n kirjoitti:
Jos jäi mietityttämään miksen maininnut mitään pääasiallisesti negatiivisia piirteitä, kun tuossa edellä luettelin tuntemieni vaakojen yhtäläisyyksiä.. no, olen ehkä hieman jäävi sanomaan, koska kyseiset ihmiset ovat kavereitani.. enkä oikeastaan tunne heitä kaikkia niin hyvin, että voisin sen enempää kertoa heidän huonoista, tai hyvistäkään puolistaan.
Oikeastaan mainitsemani "piirteet" ovat jokseenkin neutraaleja. Niistä voi löytää positiivisia ja negatiivisia puolia. Omat negatiiviset puolet tiedän kyllä varsin hyvin. Ne eivät kuitenkaan läheskään aina vastaa toisten vaakojen negatiivisia puolia, joista vaikkapa täällä joskus kirjoitellaan.. silloin tällöin vastaavat, joskus muistuttavat, joskus kuulostavat ihan päinvastaiselta kuin millainen mä olen.
Sellainen palopuhe.. miettiköön Arvoisa lukija mielessään, kuulostiko "tyypilliseltä vaa'alta", vai ei. ;)Myönnän omat ennakkoluuloni vaakoja kohtaan; johtuu siitä, että minulla on hankala suhde vaaka-merkkisen ihmisen kanssa. Hän on varmaankin melko tyypillinen vaaka (ainakin mikäli on luonnehoroskoopikirjoja uskominen), mutta se miten nämä vaa'an ominaisuudet hänessä ilmenevät onkin sitten persoonakohtainen juttu. Tämä onkin se asia, mitä moni näillä palstoilla kävijä ei välttämättä ymmärrä. Saatetaan esim. sanoa, että työpaikan hankalat ihmiset ovat vaikkapa neitsyt ja vesimies, mutta ei oteta huomioon, että kyseiset ihmiset ovat hankalia yksilöitä, eli heissä ilmenee mahdollisesti kyseisten merkkien hankalimmat ominaisuudet juuri työpaikalla. Toinen saman työpaikan neitsyt tai vesimies voi olla yhteistyökykyinen yksilö, joka saa pidettyä huonot puolensa kurissa.
Kiitos hyvästä palautteestasi! Mukavaa kevään jatkoa sinulle! - Ap.
pohdin... kirjoitti:
Olen samaa mieltä kanssasi, että reaktiot ovat täällä usein hyvin 'tunteikkaita', kun toinen osapuoli on vain steriili nettikeskustelija. Itsekin olen huomanut, että netissä ja kännykässä käydyt 'riidat' hermostuttavat paljon enemmän kuin kasvotusten käyty riita.
Toivotan sinulle hyvää pääsiäistä!Keskustellaan ja väitellään. Kun tuon 'provosoivan' kysymyksen heitin, niin ei mulla ollut minkäänlaista käsitystä että erityisesti vaakoja jokin vaivaa. Entä jos kysyisin että mikä oinaita vaivaa. Että silleen. Mutta vaaka oli kuitenkin tähän mielenkiintoisin. :)
- vaaka
Ap. kirjoitti:
Keskustellaan ja väitellään. Kun tuon 'provosoivan' kysymyksen heitin, niin ei mulla ollut minkäänlaista käsitystä että erityisesti vaakoja jokin vaivaa. Entä jos kysyisin että mikä oinaita vaivaa. Että silleen. Mutta vaaka oli kuitenkin tähän mielenkiintoisin. :)
se oli hauskakin heitto.. kunhan oli.. ja onhan tää palsta aika aktiivinen, tai sit täällä on kolme tyyppiä ketkä kirjottaa eri nikeillä :D
- valitsit
Ap. kirjoitti:
Keskustellaan ja väitellään. Kun tuon 'provosoivan' kysymyksen heitin, niin ei mulla ollut minkäänlaista käsitystä että erityisesti vaakoja jokin vaivaa. Entä jos kysyisin että mikä oinaita vaivaa. Että silleen. Mutta vaaka oli kuitenkin tähän mielenkiintoisin. :)
Hyvin valitsit minusta kohteen, kun valitsit juurin vaa'an. Vaaka on sopivan 'provosoituva' tällaiselle viestille, koska aistii usein 'rivien välisiä' vihjailuja. Ja muiden merkkien 'provosoijat' ovat tietty tikkana paikalla, kun aistivat, että nyt tuli tilaisuus taas vähän rökittää vaakaa :) Jonkin muun merkin, esim. juuri oinaan tai vaikkapa neitsyen kohdalla olisi pitänyt provosoida enemmän, ärsyttää oikein kunnolla, ärhäköitä merkkejä kun ovat molemmat :) Kaksonen taas ei olisi edes huomannut omalla palstallaan, että tällainen keskustelu on alkanut...:) Vaaka osallistuu lisäksi mielellään itseään koskeviin keskusteluihin, joten ketjut vaaka-saitilla eivät koskaan jää kananlennoksi.
- Ap.
valitsit kirjoitti:
Hyvin valitsit minusta kohteen, kun valitsit juurin vaa'an. Vaaka on sopivan 'provosoituva' tällaiselle viestille, koska aistii usein 'rivien välisiä' vihjailuja. Ja muiden merkkien 'provosoijat' ovat tietty tikkana paikalla, kun aistivat, että nyt tuli tilaisuus taas vähän rökittää vaakaa :) Jonkin muun merkin, esim. juuri oinaan tai vaikkapa neitsyen kohdalla olisi pitänyt provosoida enemmän, ärsyttää oikein kunnolla, ärhäköitä merkkejä kun ovat molemmat :) Kaksonen taas ei olisi edes huomannut omalla palstallaan, että tällainen keskustelu on alkanut...:) Vaaka osallistuu lisäksi mielellään itseään koskeviin keskusteluihin, joten ketjut vaaka-saitilla eivät koskaan jää kananlennoksi.
Ja niin puhun minäkin. Vettä tuli myllyyn myös kun sanoin vaakoja ' diplomatian taitureiksi'. Ja kyllä toki halusin myös selkeitä kannanottoja vaaoilta itseltään.
- mutta keskustelu jatkukoon! P.S. Itse olen neitsyt ja mies. - vaaka
valitsit kirjoitti:
ihmiset ovat kiinnostavia ja itse on helpoiten saatavilla oleva tutkimuskohde ;)
kun tuntee itsensä, se auttaa myös ymmärtämään muita.. siitäs saitte te jotka vaakoja narsisteiksi haukutte! ;) - Anonyymi
Hui!
- transistori
Voisko olla syynä Neptunuksen trini Aurinkoon- transiitti. Se sekoittaa nyt vaakojen ja mutta myös härkien päivärytmiä irrationaalisuudellaan. Se jyllää ainakin keskivaiheen vaaoilla.
- niitä
ei ole taarattu, vaikka.
- nettomaksaja
Jos vaikka ne on vasiten taarattu siten että aina toinen on vaa´alle "nettomaksaja". Ostaahan ei saa, mutta myydä kyllä ja sen vaaka osaa parhaiten.
- minä vaan
nettomaksaja kirjoitti:
Jos vaikka ne on vasiten taarattu siten että aina toinen on vaa´alle "nettomaksaja". Ostaahan ei saa, mutta myydä kyllä ja sen vaaka osaa parhaiten.
MInä ainakin olen himoshoppaaja enkä myisi mitään pois.... lahjoittaisin kaiken jos suurin unelmani toteutuisi...saisin oman vauvan.
- nettomaksaja
minä vaan kirjoitti:
MInä ainakin olen himoshoppaaja enkä myisi mitään pois.... lahjoittaisin kaiken jos suurin unelmani toteutuisi...saisin oman vauvan.
Toivon todella sulle kaipaamaasi lasta. Mulla on yksi ja jo kohta aikuinen.
Mutta tuo teksti, se oli pähkähullu ajatus. Tein sen arpomalla tekstigeneraattorilla ja sijoitin sen tänne, kun se vaikutti niin 'järkevältä'. Eikös vaan?
Mutta muuten- Vaakaan on helppo rakastua. - minä taas
nettomaksaja kirjoitti:
Toivon todella sulle kaipaamaasi lasta. Mulla on yksi ja jo kohta aikuinen.
Mutta tuo teksti, se oli pähkähullu ajatus. Tein sen arpomalla tekstigeneraattorilla ja sijoitin sen tänne, kun se vaikutti niin 'järkevältä'. Eikös vaan?
Mutta muuten- Vaakaan on helppo rakastua.tämän kerran ;)
- just a girl
...ihan oikeassa tuossa kiihkeydessä kun katsoo tätä palstaa. Kai vaa'at ovat vaan sitten niin sosiaalisia ja puheliaita....ja yrittävät korjata kaikki väärät puheet mitä hänestä liikkuu.... tai jotaan vastaavaa
- Ap.
On vaan hyvä, että vaakoja 'vaivaa' jokin. Tässä olikin se tarkoitus, että nuo tasapainoilevat diplomatian taiturit tulevat esille mielipiteineen ja selkeillä kannanotoilla.
- siellä kiehuu
Ap. kirjoitti:
On vaan hyvä, että vaakoja 'vaivaa' jokin. Tässä olikin se tarkoitus, että nuo tasapainoilevat diplomatian taiturit tulevat esille mielipiteineen ja selkeillä kannanotoilla.
"tulevat esille mielipiteineen" - aina ja kaikkialla
"selkeillä kannanotoilla"... hmmmm (ja tirskahdus) - just a girl
Ap. kirjoitti:
Älä välitä tuosta toisesta, se on aina negatiivinen ottaen huomioon nuo ylemmät jutustelut. Ja sitä toista jutustelijaa se härnää AINA! Niin kuin tuo "minä taas" sanoi, sillä on ajatukset sekaisin.
- kiehuu
siellä kiehuu kirjoitti:
"tulevat esille mielipiteineen" - aina ja kaikkialla
"selkeillä kannanotoilla"... hmmmm (ja tirskahdus)Niin juuri! Missä vaaka siellä kiehuu. Kuka siellä kiehuu? Taitaa olla niin, että kun vaaka ei osaa päättää niin ei vastapuolikaan. Ja sekös harmittaa, kun olisin kysynyt sen mielipidettä, mutta ei siitä saa mitään selvää. Silloin päätän itse.
- ymmärrä vaakoja
Mä en aina ymmärrä teitä vaakoja. Te sanotte, että asiat pitää sanoo suoraan mut sitte kun sanoo suoraan niin sekään ei oo hyvä, vaan pitäis taas sanoa eri tavalla, jotta teillä säilyis hyvä fiilis. Tekee keskustelun vähä hankalaks. Mäkin tykkää suoraan sanomisesta, mutta jos pitää koko ajan varoo sanojaan ettei sano 'liian suoraan', niin eihän siitä mitään tuu... Joku sano täällä et vaaoista ei oo väittelijöiksi, no, toi ehkä sit on se selitys, who knows...
- vaaka
hirmunen noulaiffi tällä hetkellä, et siks täälläkin roikuskelen, heh.
- oikkuli65
Tunnen muutamia vaakoja ja yleisesti ottaen ihan mukavia, mutta se, ettei he kestä totuuksia ja faktoja itsestään. kaiken pitäisi niin olla heille mielinkielin ja vitsejä vain jutella tai muuta small talkia. oinaana taas toisinaan vaa-an saamattomuus kismittää. ja jos vaaka lupaa esim palauttaa lainaamansa tavaran eihän se sitä muista tai ei halua palauttaa sitä ja jos pitkän vonkaamisen vuoksi alkaaa vaatimaan palauttamista se tulee sitten yleensä rikkinäisenä. minulle on käynyt niin muutaman vaaka ystävän taholta. vaaka vaikuttaa reilulta ihmiseltä, mutta hän on hyvä näyttelijä ja petollinen. vaikka sanotaan, että vaaka ja oinas tulee hyvin toimeen. kyllä jonkun aikaa,kunnes oinas huomaa vaa-an ulkokullatun luonteen ja oinas ei hyväksy mitään teeskentelyä ja haluaa lainaamansa tavaran samassa kunnossa kuin oli ennen lainaamista. luotin ennen vaaka ihmiseen, mutta on luottamus kaikonnut vaakaa kohtaan ne pettävät usein. ja heille ei ole oikein kukaan opettanut jämäkkyyttä ja rehellisyyttä, jota oinas pitää yllä. sanotaan,että oinas ei kestä arvostelua, mutta eipä vaakakaan sitä kestä. vetävät herneet nenään. vaaka voisi oppia jos jotain lupaa se pitäisi myös pitää.
- 2222222222222
Ei mikään ole vinossa vaakaihmisillä. Olemme vain taiteellisia, sympaattisia ja kiinnostuneita toistenkin tuntemuksista terveellä tavalla.
- oikku4
Toki saa olla taiteellinen ja sympaattinen, olenhan itsekin sympaattinen, mutta tarkoitin sitä, että jos antaa, vaikkapa esim cd levyn tai muuta vastaavaa, se pitäisi sittten palautua samanlaisena takaisin omistajalleen,eikä rikkinäisenä. ja joskus olen pientä rahasummaa erehtynyt lainaamaan ja ei ole tullut takaisin. muut hänen kaverinsa ovat vipanneet enemmän kuin abaut 5eur. onneksi en ole raaskinut enempää lainata,muuten olisin vararikossa. sitä lainasummaa on sitten turha kinuta takaisin. onneksi en ole ikinä antanut vaaka kaverilleni autoa lainaksi, muuten olisi lommoja täynnä ja saisi korjuuttaa kalliisti ja arvaa maksaako vaaka sen, ei ikinä itse saisi maksaa kulut. onneksi oinaana pidän silmällä pystyykö kaveriin luottaa ja vaaka kaveri tietää sen, kuinka tarkka on oinaskaveri. ja välimme on sen vuoksi mennyt jäihin, kun on tullut epäluottamus. oinas on tarkka, vaaka kaveri on vähän huikentelija.on toki sanottava, että ystävällinen on tarvittaessa ja mukava muuten, mutta luottamusta pitäisi olla,muuten on ent ystävä. nim kokemusta on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2926476Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652029- 1801780
- 1191251
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä141235Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181681153Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71126RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j521015Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411011Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288962