Tulipa mieleen, että onko kenelläkään mitään havaintoa jonkinlaisesta jälkiasennettavasta ajotietokoneesta? Autoissahan on nykyisin se tietokoneen liitin (ODB:kö se oli?) joten mm. sitä kautta tietoa luulisi saavan aika paljon. Uusimmassa Tekniikan Maailmassa oli joku teho-/vääntömittari tuohon. Tuo kuten monin muukin on jälkeenpäin tietokoneella luettavia.
Mutta miten olisi yksi autoon asennettava laite, joka mittaisi ja näyttäisi reaaliajassa tärkeimpiä ja ajotietokoneelle tyypillisia tietoja. Tärkeimpinä kulutukseen liittyvät lukemat. Itselleni eniten hyötyä on ollut ajotietokoneen kertomasta siitä miten pitkään takissa jäljellä olevalla bensamäärällä vielä pääsee. Kulutus/keskikulutus yms. luulisi olevan helppo juttu kuten myös erilaiset lämpötilatiedot.
Jälkiasennettava ajotietokone?
3
1633
Vastaukset
- Jani123
Aika hakemista on mutta tällainen löytyi:
http://www.paetronics.fi/econen_omin_main.html
Ja vieläpä testattu EM:n numerossa 13/2005. Pitääpä kaivella esille jos sielä olisi vaikka hintakin kerrottu.- Esa
Muistaakseni jossain autoradiossa on jonkinmoinen ajotietokone mukana. Olisikohan ollut VDO?
- Jani123
Esa kirjoitti:
Muistaakseni jossain autoradiossa on jonkinmoinen ajotietokone mukana. Olisikohan ollut VDO?
Kiitos vinkistä. Pitääpä tsekata noikin vaihtoehdot. Hakukoneella kun hakee On-board Computer (OBD, siitähän se tulee :) niin löytyy mm. auto PC:itä yms. Myös kaupallisia missä on pelit ja pensselit, mutta hinnat menee aika huikeiksi.
Tuo Econen II maksaa TM:n mukaan jotain 750 euroa. Harmillisen suolainen hinta jos vaikka muuten vaikuttaa ko. peli aika pätevältä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1452505Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298911- 98888
- 66868
- 53851
- 46839
- 60822