Farmanomi/lääketyöntekijä

Mie vaan

Onko kellään omakohtaisia kokemuksia farmanomiksi/lääketyöntekijäksi opiskelusta aikuisena? Olen jo 37-vuotias ja lähinnä oppisopimuskoulutus kiinnostaisi, oppisopimuspaikkoja lienee vaikea löytää?

53

75388

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toimeen!

      Ei muuta kuin marssit lähimpään apteekkiin ja kysyt apteekkarilta tarviiko hän harjoittelijaa! Jos eka ei tärppää, jatka kierrosta. Ei haittaa jos etukäteen vähän tutustut alaan, vaikkapa netin kautta.

      • kenties tuleva farmanomi

        Itse olen ollut jo tovin töissä sairaala-apteekissa ja farmanomin alkupalkka on vajaa 1600eur ainakin meidän puolella. Tuskin 3000eur tilejä saa muut kuin farmaseutit, näin mulla on käsitys. Itse olen kyllä tykännyt mielettömästi työskennellä alalla, koska työtehtävät ovat vaihtelevat!


      • lme
        kenties tuleva farmanomi kirjoitti:

        Itse olen ollut jo tovin töissä sairaala-apteekissa ja farmanomin alkupalkka on vajaa 1600eur ainakin meidän puolella. Tuskin 3000eur tilejä saa muut kuin farmaseutit, näin mulla on käsitys. Itse olen kyllä tykännyt mielettömästi työskennellä alalla, koska työtehtävät ovat vaihtelevat!

        Heippa!

        Kertoisitko millaisia päiväsi on sairaala-apteekissa, mitä kuuluu työnkuvaasi, millaiset tyä ajat?


    • Sipu

      Itse hain lähikunnista oppisop.paikkaa apteekkeihin, mutta ei vaan tärpännyt. Käsittääkseni farmanomin palkka on kyllä surkea. Tiedustele pääsiskö pelkäksi tekniseksi apulaiseksi, siinä ei tarvitse opiskella missään koulussa mutta työ taitaa olla samanlaista...

      • kertaa

        vaihdoin alaa farmanomiksi, ei olis kannattanut. Ajattelin ensin lähihoitajaksi mutta vaihdoin farmanomiksi, tai siis lääketeknikoksi. Tylsää hommaa ja todella huono palkka.


      • Mie vaan
        kertaa kirjoitti:

        vaihdoin alaa farmanomiksi, ei olis kannattanut. Ajattelin ensin lähihoitajaksi mutta vaihdoin farmanomiksi, tai siis lääketeknikoksi. Tylsää hommaa ja todella huono palkka.

        Mutta kuvittelisin että töitä ainakin voisi riittää tulevaisuudessakin (lääkkeitä aina tarvitaan) jos vain onnistuisi saamaan sen työ/oppisopimuspaikan. Sinä lähihoitajaksi aikonut, apteekkiin päätynyt, pääsitkö oppisopimuksella vai ihan vaan pääsit töihin teknisenä apulaisena??? Ja missäpäin Suomea jos saan udella???


      • Isaf
        kertaa kirjoitti:

        vaihdoin alaa farmanomiksi, ei olis kannattanut. Ajattelin ensin lähihoitajaksi mutta vaihdoin farmanomiksi, tai siis lääketeknikoksi. Tylsää hommaa ja todella huono palkka.

        Kuinka huono palkka? Lukuja kehiin!


      • Farmanomiopiskelija
        Isaf kirjoitti:

        Kuinka huono palkka? Lukuja kehiin!

        Alkupalkka apteekissa 1600e, sairaala-apteekeissa n. 1800e lääketehtaissa n.2000e ja parin vuoden kokemuksella lääketehtaassa n. 3000e.
        Että aika surkeet on, kaupan kassallakin tienaa paremmin, mutta kaikesta huolimatta farmanomikoulutus on tosi kivaa ja ala on huikean laaja. Sitäpaitsi se on hyvä pohjakoulutus vaikka mihin terveydenhoitoalan jatko-opintoihin (sairaanhoitaja, farmaseutti ym)


      • sanoisi
        Farmanomiopiskelija kirjoitti:

        Alkupalkka apteekissa 1600e, sairaala-apteekeissa n. 1800e lääketehtaissa n.2000e ja parin vuoden kokemuksella lääketehtaassa n. 3000e.
        Että aika surkeet on, kaupan kassallakin tienaa paremmin, mutta kaikesta huolimatta farmanomikoulutus on tosi kivaa ja ala on huikean laaja. Sitäpaitsi se on hyvä pohjakoulutus vaikka mihin terveydenhoitoalan jatko-opintoihin (sairaanhoitaja, farmaseutti ym)

        surkeeksi,jos parin vuoden työkokemuksella saa 3000/kk...


      • ...
        sanoisi kirjoitti:

        surkeeksi,jos parin vuoden työkokemuksella saa 3000/kk...

        Palkkatietoja löytyy mm.PAM:in sivuilta ja molin sivuilta. Mutta itse opiskelen lääketeknikoksi aikuispuolella ja luokallamme on 20-55 vuoteen ikähaarukka. Suosittelen alasta kiinnostuneille, itse olen ainakin tykännyt. Onhan tämän koulutuksen jälkeen vielä hyvät mahdollisuudet edetä vaikka farmaseutiksi, proviisoriksi tai jopa apteekkariksi.


      • yläkanttiin
        Farmanomiopiskelija kirjoitti:

        Alkupalkka apteekissa 1600e, sairaala-apteekeissa n. 1800e lääketehtaissa n.2000e ja parin vuoden kokemuksella lääketehtaassa n. 3000e.
        Että aika surkeet on, kaupan kassallakin tienaa paremmin, mutta kaikesta huolimatta farmanomikoulutus on tosi kivaa ja ala on huikean laaja. Sitäpaitsi se on hyvä pohjakoulutus vaikka mihin terveydenhoitoalan jatko-opintoihin (sairaanhoitaja, farmaseutti ym)

        noi sun palkka luvut!3000e?! Ei todellakaan!Voit huoletta tonnin tiputtaa pois.Tai sit ihmees kerro mistä tollane paikka löytyy, lähden sinne tunkemaan jalkaa oven väliin


      • Ehkä ei
        Farmanomiopiskelija kirjoitti:

        Alkupalkka apteekissa 1600e, sairaala-apteekeissa n. 1800e lääketehtaissa n.2000e ja parin vuoden kokemuksella lääketehtaassa n. 3000e.
        Että aika surkeet on, kaupan kassallakin tienaa paremmin, mutta kaikesta huolimatta farmanomikoulutus on tosi kivaa ja ala on huikean laaja. Sitäpaitsi se on hyvä pohjakoulutus vaikka mihin terveydenhoitoalan jatko-opintoihin (sairaanhoitaja, farmaseutti ym)

        Mulle taas löytyi oppisopimuspaikka helposti; seudulla paljon apteekkeja. Alan palkkataulukosta näin, että valmiin lääketeknikon palkka n. 1.400 e tällä seudulla, mutta lääketeknikko-opiskelijan palkka n. 1.100 e. Siitä kun vähennät verot ja työmatkakulut, käteen jää n. 700 e. Opisk.ajoilta (kolmekin vkoa/kk) työnant. ei luvannut maksaa ollenkaan palkkaa.

        Oppisopimuspäiväraha on olematon. Joudun siis kieltäytymään oppisopimuksesta. Mulla on runsaasti aiempaa koulutusta ja työkokemusta, jotka liippaa näitä hommia, mutta niistä en kai sitten hyötyisi palkassa mitään. Jos tää on totta, niin on se aika p:stä! Tuijotetaan vaan jäykästi taulukoita eikä hyvitetä mistään. Vai voiskohan itse vaikuttaa asiaan? Onko jollain kokemusta?


      • ik'v' juttu
        Ehkä ei kirjoitti:

        Mulle taas löytyi oppisopimuspaikka helposti; seudulla paljon apteekkeja. Alan palkkataulukosta näin, että valmiin lääketeknikon palkka n. 1.400 e tällä seudulla, mutta lääketeknikko-opiskelijan palkka n. 1.100 e. Siitä kun vähennät verot ja työmatkakulut, käteen jää n. 700 e. Opisk.ajoilta (kolmekin vkoa/kk) työnant. ei luvannut maksaa ollenkaan palkkaa.

        Oppisopimuspäiväraha on olematon. Joudun siis kieltäytymään oppisopimuksesta. Mulla on runsaasti aiempaa koulutusta ja työkokemusta, jotka liippaa näitä hommia, mutta niistä en kai sitten hyötyisi palkassa mitään. Jos tää on totta, niin on se aika p:stä! Tuijotetaan vaan jäykästi taulukoita eikä hyvitetä mistään. Vai voiskohan itse vaikuttaa asiaan? Onko jollain kokemusta?

        oppisopimuksessa ty;nantajan kuuluu maksaa palkkaa my;s koulujaksoina...ty;nantaja saa taloudellista tukea t'h'n. Yleens' ty;kokemuksen tlisi nostaa palkkausta, mutta monet ty;naantajat ovat kitsaita antamaan kokemuslisi' ,muista p'tevyyslisist' puhumattakaan, ammattiliiton pit'isi auttaa n'iss' ,jos vain kuuluu liittoon.


      • mie ku kerron
        Ehkä ei kirjoitti:

        Mulle taas löytyi oppisopimuspaikka helposti; seudulla paljon apteekkeja. Alan palkkataulukosta näin, että valmiin lääketeknikon palkka n. 1.400 e tällä seudulla, mutta lääketeknikko-opiskelijan palkka n. 1.100 e. Siitä kun vähennät verot ja työmatkakulut, käteen jää n. 700 e. Opisk.ajoilta (kolmekin vkoa/kk) työnant. ei luvannut maksaa ollenkaan palkkaa.

        Oppisopimuspäiväraha on olematon. Joudun siis kieltäytymään oppisopimuksesta. Mulla on runsaasti aiempaa koulutusta ja työkokemusta, jotka liippaa näitä hommia, mutta niistä en kai sitten hyötyisi palkassa mitään. Jos tää on totta, niin on se aika p:stä! Tuijotetaan vaan jäykästi taulukoita eikä hyvitetä mistään. Vai voiskohan itse vaikuttaa asiaan? Onko jollain kokemusta?

        Avopuolella palkka 1300-1400eur, sairaala-apteekissa noin 1600. Lääketehtaista ja tukuista en tiedä? Tietääkö kukaan oikeata tietoa alasta?


      • aprejg
        Farmanomiopiskelija kirjoitti:

        Alkupalkka apteekissa 1600e, sairaala-apteekeissa n. 1800e lääketehtaissa n.2000e ja parin vuoden kokemuksella lääketehtaassa n. 3000e.
        Että aika surkeet on, kaupan kassallakin tienaa paremmin, mutta kaikesta huolimatta farmanomikoulutus on tosi kivaa ja ala on huikean laaja. Sitäpaitsi se on hyvä pohjakoulutus vaikka mihin terveydenhoitoalan jatko-opintoihin (sairaanhoitaja, farmaseutti ym)

        Ei farmanomi/lääketyöntekijä tommosia liksoja saa edes lääketehtaalla;olin pari vuotta leiraksella ja liksa oli surkea-tosin kaupan alan 17v kokemus ei sekään tuota paljoa palkapussiin...mutta ei farmanomit missään saa yli 2500,- voin vaikka vannoa sen-sitäpaitsi, eiks ne apteekin kassalla seisovat/istuvat enimmäkkseen,joten kaupan kassalla tosiaankin saa enemmän muttei 3000,-/kk!!!Pientä korjausta palkkatietoihin... =) .


      • lääketeknikko
        mie ku kerron kirjoitti:

        Avopuolella palkka 1300-1400eur, sairaala-apteekissa noin 1600. Lääketehtaista ja tukuista en tiedä? Tietääkö kukaan oikeata tietoa alasta?

        Oma palkkani sairaala-apteekissa 1900euroa kuussa miinus verot.ollu alalla noin vuoden.avoapteekissa palkat kaikista surkeimmat.paitsi jos saat neuvoteltua paremman liksan.


      • pilkunviilaaja
        ... kirjoitti:

        Palkkatietoja löytyy mm.PAM:in sivuilta ja molin sivuilta. Mutta itse opiskelen lääketeknikoksi aikuispuolella ja luokallamme on 20-55 vuoteen ikähaarukka. Suosittelen alasta kiinnostuneille, itse olen ainakin tykännyt. Onhan tämän koulutuksen jälkeen vielä hyvät mahdollisuudet edetä vaikka farmaseutiksi, proviisoriksi tai jopa apteekkariksi.

        anteeksi pilkun viilaus mutta proviisori ja apteekkari tarkoittavat samaa.. :)


      • tiedän tämän
        pilkunviilaaja kirjoitti:

        anteeksi pilkun viilaus mutta proviisori ja apteekkari tarkoittavat samaa.. :)

        Ei proviisori ole välttämättä apteekkari.


      • Kokopäiväinen
        kertaa kirjoitti:

        vaihdoin alaa farmanomiksi, ei olis kannattanut. Ajattelin ensin lähihoitajaksi mutta vaihdoin farmanomiksi, tai siis lääketeknikoksi. Tylsää hommaa ja todella huono palkka.

        Hyvähän toi 1600 aloituspalkka on noin kevyestä työstä.


      • Proviisori
        pilkunviilaaja kirjoitti:

        anteeksi pilkun viilaus mutta proviisori ja apteekkari tarkoittavat samaa.. :)

        Ei tarkoita. Huoh. Tule viilaamaan pilkkua kun tiedät asioista.


      • kyllästynyttyhmyyteen
        pilkunviilaaja kirjoitti:

        anteeksi pilkun viilaus mutta proviisori ja apteekkari tarkoittavat samaa.. :)

        olet todella tyhmä, koska et tiedä että proviisori ja apteekkari ei ole sama asia


      • Anonyymi
        Proviisori kirjoitti:

        Ei tarkoita. Huoh. Tule viilaamaan pilkkua kun tiedät asioista.

        Vävyni on proviisori, mutta ei apteekkari. On lääkealan tutkija. Huoh!


    • Niipu

      Olen lääketyöntekijänä sairaala-apteekissa ja palkka on 10-vuoden kokemuslisien kanssa 1817,11...ja tästähän lähteepi vielä verot. Että surkee on palkka. Olen ollut myös lääketehtaassa jossa palkka vain hieman parempi, mutta siellä saa palkan lisäksi esim. tuotantopalkkion joka kuukausi. En halua intoasi latistaa, mutta lääketyöntekijänä olet aina se avustava, apulainen, toisena tuleva (farmaseutin jälkeen), mutta jos tämä sopii, niin ok. Lääketehtaassa olet ehkä paremmassa asemassa kuin muualla, koska työkaverisi ovat myös lääketyöntekijöitä tai työpaikkakoulutettuja, farmaseutteja on vain työnjohtajissa. Lääketehtaassa otat itse vastuun työstäsi, muualla sen ottaa farmaseutti.

    • saa tietoa

      oman alueesi aikuiskoulutuskeskuksesta sekä työvoimatoimistosta. Huom! Oppisopimusajalta saat palkan työssäoloajalta, et välttämättä lähiopetusjaksoilta jotka käyt jossain sos-terv.alan koulussa, tämä on ihan apteekkarin oma asia maksaako palkan koulujaksolta. Itse olen juuri valmistunut lääketeknikoksi, työskentelen pienessä apteekissa ja ainakin minun toimenkuvaani kuuluu kaikenlaista pienestä siivoilusta asiakkaiden laskutukseen. Ala on mielenkiintoinen jos siitä on kiinostunut, aina ei palkka kaikkea ratkaise!!

    • asd44sf4t

      mites saako siel napostella kuormasta, tasottas vähä tota huonoo palkkaa...

      • ReijolanReetta

        Hei!
        Kellään järkevällä alalle hakijalla ei varmaan oo tommonen mielessä ;p
        Olen ollut nyt kaksi vuotta lääkekeskuksella vakituisena farmanomina oppisopimuskolulutuksen jälkeen. Tein töitä aikaisemmin vastaanottoavustajana. Palkka suurin piirtein sama. Eli n. 2000 € kuussa. Jos verrataan siihen että koulutus on lyhyt niin ei minun mielestä palkakaan ihan paska oo


      • apteekki
        ReijolanReetta kirjoitti:

        Hei!
        Kellään järkevällä alalle hakijalla ei varmaan oo tommonen mielessä ;p
        Olen ollut nyt kaksi vuotta lääkekeskuksella vakituisena farmanomina oppisopimuskolulutuksen jälkeen. Tein töitä aikaisemmin vastaanottoavustajana. Palkka suurin piirtein sama. Eli n. 2000 € kuussa. Jos verrataan siihen että koulutus on lyhyt niin ei minun mielestä palkakaan ihan paska oo

        lääketyöntekijä on alinta kastia sitten apteekissa ja siinä dynasatian valtakunnassa, jota pannaan koko ajan halvasti ja huono palkka.

        Farmaseutuksi jos lukee lääketyöntekijästä, jos ei ole yo sitä muut ei siinä akkalaumassa pidä samanarvoisena.


      • minä-
        apteekki kirjoitti:

        lääketyöntekijä on alinta kastia sitten apteekissa ja siinä dynasatian valtakunnassa, jota pannaan koko ajan halvasti ja huono palkka.

        Farmaseutuksi jos lukee lääketyöntekijästä, jos ei ole yo sitä muut ei siinä akkalaumassa pidä samanarvoisena.

        lääketyöntekijä on se huonoiten palkattu ja arvostettu henkilö apteekissa. Ylemmältä taholta kyykytetään aikalailla. Lääketyöntekijä on se joka keittää kahvit, siivoaa muiden sotkut ym. tekee kaikki paska hommat. Ei ikinä enää apteekkiin töihin!!!


      • esssss888
        minä- kirjoitti:

        lääketyöntekijä on se huonoiten palkattu ja arvostettu henkilö apteekissa. Ylemmältä taholta kyykytetään aikalailla. Lääketyöntekijä on se joka keittää kahvit, siivoaa muiden sotkut ym. tekee kaikki paska hommat. Ei ikinä enää apteekkiin töihin!!!

        Täällä kiinnostusta myös alalle! Kyllä mulle kelpaa kaikki yli 1000euron palkat mielellään XD Kumpaa alaa kannattaa lähteä opiskelemaan lääketeknikkoa vai farmanomia? Toinen vaihtoehto on opiskella viittomakielen tulkiksi, mutta niitten työtilanteesta eikai oo samallalailla varmuutta..


      • kassakone
        esssss888 kirjoitti:

        Täällä kiinnostusta myös alalle! Kyllä mulle kelpaa kaikki yli 1000euron palkat mielellään XD Kumpaa alaa kannattaa lähteä opiskelemaan lääketeknikkoa vai farmanomia? Toinen vaihtoehto on opiskella viittomakielen tulkiksi, mutta niitten työtilanteesta eikai oo samallalailla varmuutta..

        lääketeknikoiden työtilanne ei ole enää hyvä. Johtunee lääkevaihdoista ym. muutoksista sekä avustavan työn automatisoinnista.

        Lääketeknikko/farmanomi ei sillä suurta merkitystä kai ole. Itse olen lääketyöntekijä. Kaikki nämä tekevät samoja töitä.


      • Farmaseutiksi?
        minä- kirjoitti:

        lääketyöntekijä on se huonoiten palkattu ja arvostettu henkilö apteekissa. Ylemmältä taholta kyykytetään aikalailla. Lääketyöntekijä on se joka keittää kahvit, siivoaa muiden sotkut ym. tekee kaikki paska hommat. Ei ikinä enää apteekkiin töihin!!!

        Hei,

        kauanko farmaseutin opinnot kestävät, ehkä noin 3 vuotta? Miksi ryhtyä lääketyöntekijäksi, jos työkin on noin ankeaa? Ehkä farmaseuteilla olisi parempi palkka ja paremmin töitäkin? Mitä lääketyöntekijä tekee apteekissa - pakkaa tuotteita vai siivoaa apteekkia? Onko lääketyöntekijä ns. "apteekin kouluttamaton apulainen"?


    • stop-teknikko

      ei kannata lukea lääketeknikoksi, työllisyys todella huono, palkasta jää verojen jälkeen max 1100€, apteekissa et saa minkäänlaista arvostusta, jotkut mielestään ylipätevät proviisorit ja farmaseutit kuvittelevat voivansa kyykyttää ja simputtaa mielin määrin. jos huonosti käy työpakan valinnassa, joudut paikkaan jossa et saa olla edes sairasta lasta hoitamsassa kotona vaikka se sinulle kuuluisikin oikeutenasi, paikan pomo uhkaa erottaa sinut työpaikasta jos aamulla soitat töihin ettet voi tulla kun lapsellesi on kuume noussut yön aikana ja olet ilmoittanut liian myöhään siitä.olisi pitänyt tietää 2 vkoa etukäteen että lapsi sairastuu juuri tuona yönä. opiskellessa se tuntuu olevan ohjaavalle proviisorille vallan väline, venytti 2 vkoa ohjaustuokiota kostoksi kun olin sairasta lasta hoitamassa enkä suostunut simputettavaksi. siellä kyykyttävät niin kauan että anelet hyväksyntää. myös koulutus alalle on samansisältöinen, sinut koulutetaan alamaiseksi jolla ei ole ihmisarvoa, ei oikeuksia, ei mielipiteitä eikä älyä. jos siihen tahdot niin ole hyvä ja hakeudu alalle, mutta jos arvostat itseäsi ja olemistasi, niin pysy kaukana lääkealalta!!!

    • Lääketeknikko

      Palkat ja työtehtävät vaihtelee toki hyvinkin paljon riippuen siitä missä on töissä ja miten pätevä/kokenut työntekijänä on ja miten laajasti osaamistasi halutaan/on mahdollista kyseisessä työpaikassa käyttää.Itse olen ollut avo-apteekissa muutamia vuosia ja lähtöpalkka oli tosiaan tuo aluksi jo jossain viestissä aiemmin mainittu 1400 euroa ilta ym lisät(v.2004,tosin itselläni oli tuon lisäksi muitakin tulonlähteitä),joka todellakin oli aivan käsittämättömän surkea, verrattuna omiinkin entisten työpaikkojen palkka-tasoihin, myös ilman koulutusta tehtäviin.Työtehtävät tosin sielläkin oli vaihtelevat ja vastuulliset.Valmistuin v.2006 lääketeknikoksi.Koulutuksesta ei ole pahaa sanottavaa, oli mielestäni tasokasta ja monipuolista.
      Nyt työskentelen sairaala-apteekissa, jossa palkka bruttona tällä hetkellä 2145 euroa lisineen ja työaika 8-16 ma-pe.(ja turha sitten alkaa kenenkään tästä hermorauniona väittämään "että ei varmasti pidä paikaansa!", voit tulla palkkanauhastani vaikka asian tarkistamaan jos et muuten usko:)Että en valita, ihan asiallinen palkka, työtehtävät vaativia ja mielenkiintoisia ja työ itsenäistä.Aina on saanut haastavia ja "tavallista"perushommaa kiinnostavampia työtehtäviä ja projekteja hoitaa.Kyllä sekin jotain
      vaikuttaa miten monipuolinen, oppimiskykyinen ja innostunut työntekijä itse sattuu olemaan.Pitää osata/yrittää tarjota hyödynnettäväksi omat vahvuutensa ja aikaisemmankin työkokemuksen piiristä hyödynnettävät kyvyt oikealle työnantajalle, oikeassa paikassa, oikeaan hintaan:)
      Kivaa kesää kaikille asiasta kiinnostuneille toivottaen yksi ihan tyytyväinen työntekijä.

    • jooooooopajooooooooo

      Hei,
      saako kysyä, että missäpäin suomea lääketeknikko saa yli 2000 kuukaudessa? Kai nuo on etelä-suomen palkkoja?

      • lääketeknikko

        Etelä suomen palkkatietoja ovat nuo edellämainitut yli 2000 euroa.


    • hönneröpönnerö

      Hei onko ketään lääketeknikkoa, joka voisi kertoa millaiset työajat yleensä on yksityisissä apteekeissa? Esim. jos apteekki on avoinna arkisin klo 9-18 ja la 9-14, eikä apteekki ole kovin suuri, niin joutuukohan lääketeknikot miten olemaan lauantaisin töissä? Kaipailisin kipeästi kokemuksia noista työajoista, mutta ei oikein tahdo millään löytyä.

      • Lääketeknikko

        Riippuu ihan apteekista. Lauantaisin voi olla töissä vaikka farmaseutti tekninen tai kaksi farmaseuttia tekninen. Ja se kuinka usein lauantaitöitä tulee riippuu siitä kuinka monta teknistä apteekissa on. Jossain ihan pienessä apteekissa voi olla vain farmaseutti.
        Ja arkena jos on iltavuorossa niin varmaan pääsee lähtemään 18.15 tai 18.30 riippuen mitä kaikkea on tehtävä sulkemisen jälkeen. Ja jos aamuvuoroon tulee ensimmäisenä töihin niin taas 15 tai 30 minuuttia ennen ovien aukasemista. Joskus kun tehdään ajoja tai päivityksiä voi joutua tulemaan tuntia tai kahta ennen avaamista.


    • dynastian valtak

      Lääketyöntekijä on apteekin nokkimisjärjestelmän alasakkia. Apteekkari ja provisori simputtaa ja tulee siihen mukaan farmaseutitkin. Arvonsa ylikanttiin tuntevat ja luulevat liikaa itsestään.Keskikoulupohjaista ei pidetä minnä, jos olet ylioppilas, niin vastataankin kysymyksiisi eritavoin kuin keskikoulupohjaiselle. Puhumattakaan, että kävisit lääketyöntekijästä etuna koulutus ei ylioppilaana farmaseutiksi, on tuossa kanalaumassa aivan mahdoton juttu, kateus iskee, työpaikkakiusaaminen tulee eteeen ja kaikki työsi arvioidaan ettet osaa mitään. Monet apteekit on tehneet sopimuksen etteivät vielä paikkakunnalla ota toistensa työntekijöitä itseen. Tosi hierarkinen työyhteisö.Henkilökunta sairastaa paljon tiettävästi kiristävä ilmapiiri, loppuun palamisia.

      • fxnd

        Tuo ei pidä paikkaansa ainakaan meidän apteekissa, kaikki työntekijät ovat samanarvoisia ja meitä arvostetaan tasavertaisesti.....niin että ei kannata yleistää. Koulutukseen kannustetaan ja myös minulle on sanottu että opiskele farmaseutiksi. Olen ollut kahdeksan vuotta lääketeknikkona....tosin nykyistä edellinen pomo oli täysi 0....nykyinen on taas täysi 10.


    • selityksiää

      Kertokaahan kirjoittajat, mitä se kyykyttäminen ja simputtaminen siellä apteekissa oikein tarkoittaa.

    • entinen kyykytetty

      Tartutaan pikkuvirheisiin ja tehdään niistä suuri haloo, väheksytään tekemääsi työtä, kohdellaan kuin et olisi olemassakaan, ei anneta kunnon ohjeita ja kun teet tämän vuoksi jotain hieman pieleen, saat haukut. Tässä muutama esimerkki...

    • Nyt oikeesti lakkoon

      Vanhat lääketeknikot ja farmanomit: Jos vaihdatte työpaikkaa (samalla alalla), älkää tyytykö TES:n palkkaukseen, vaan yrittäkää saada sopimuspalkka!!
      Nimim. samaa duunia tehnyt lukion ja farmanomikoulutuksen suorittanut taulukkopalkkainen, jonka kouluttamattomat kollegat, joilla ei ollut edes lukiopohjaa tai alan ammattitutkintoa suoritettuna, saivat samasta työstä 500 euroa enemmän kuussa (brutto). Heillä oli nimenomaan sopimuspalkkaus, vaikkakin enemmän työkokemusta. 5 v. alalla olin kunnes kyllästyin kasvavan perheeni jatkuviin rahallisiin elatuspaineisiin. Vaihdoin alaa. Nyt melkein 2 x palkka silloiseen verrattuna.

      • lääketeknikko

        9-vuotta lääketeknikkona työskenneltyäni alan saada tarpeekseni! Lääketeknikko on se kynnysmatto ja meillä ei ainakaan pääse edes päivän kestäviin koulutuksiin vaikka itse sinne miten apteekkarilta pyytäisi eikä paikallisesti sopimalla heru mitään! Iltakoulutksissa kyllä pitäisi juosta ja omalla ajalla kaikenlisäksi! Palavereita tai muita kehityskeskusteluja ei ole milloinkaan.
        Itse työ olisi monipuolista ja kiinnostavaa mutta eipä jaksa enää kiinnostaa kun mitään ei työnantajalta saa takaisin! Eikö apteekkarit yhtään ajattele kuinka paljon me tekniset tuomme rahaa kassaan myymällä kallista kosmetiikkaa ym.
        Sillä lääkkeistähän sitä katetta ei enää niin tule kuin ennen ja aina painotetaan että kate tulee itsehoitotuotteista. Mutta sitten ei anneta arvostusta niiden itsehoitotuotteiden myyjille!!
        Millaisia työtehtäviä lääketeknikolla on sairaala-apteekissa?? vastatkaa joku joka oikeasti on töissä ko. paikassa, sillä työpaikan vaihto alkaa kiinnostaa yhä enemmän ja enemmän.


    • !Kiinnostunut!

      Nostan tätä, sillä minua kiinnostaisi kouluttautua lääketyöntekijäksi.

      Millaista koulutus, työ, palkkaus ym. on tänä päivänä??

      Onko täällä yhtäkään tyytyväistä lääketyöntekijää?

      • Farmanomiessi

        v-2007 valmistuin ja nimikkeeni on farmanomi.. olen ollut sairaala-apteekilla ja työni kovin monipuolinen tukkutavaran tarkastuksesta antibioottilaimennoksiin.. tykkään!
        Bruttopalkkani on hieman yli 2000 täällä itä-suomessa.


    • Tekninen5

      Siis mitä ihmettä? Kyllä täällä tuntuu olevan huonoja kokemuksia alasta! :0 itse ollut muutaman vuoden alalla ja rakastan työtäni. Käteen jää kuussa hyvin vaihtelevasti mutta keskimäärin 1800 kuussa. Riippuu millaisia vuoroja. Ihan tyytyväinen palkkaan kun saan kuitenkin tehdä semmoista työtä mistä pidän. Ei todellakaan ketään kohdella eriarvoisesti meillä töissä, ihana porukka ja tuntuu ennemmin isolta perheeltä! En ole pääkaupunkiseudulta.

      • Lääketeknikko

        Yli 10vuotta apteekissa lääketeknikkona ja käteen jää n.1650e kk. Ja kyllä taitaa olla niin että todella monessa apteekissa kaikki saldovirheet yms.laitetaan heti teknisen henkilöstön virheeksi ja hirmunen into on muilla selvittää että kuka on tehnyt ja mitä?! Kyllä tekninen henkilöstä todellakin on alinta kastia ja se näkyy siinäkin että apteekkari näyttää pahan päivänsä kyllä teknisille mutta ei farmaseuttiselle henkilöstölle.


    • kiinnostusonkova

      Kuulisin mielelläni esimerkiksi sairaala-apteekeissa tai lääketehtaissa työskentelevien toimenkuvasta ja palkasta!

      • Teknis

        Olen sairaala-apteekissa töissä, palkka päälle 2000e. Työnkuva on todella monipuolinen, ja paljon voi itse vaikuttaa siihen, että miten paljon on työnkiertoa. Vastuuta on, ja myös mahdollisuus päästä aseptiseen valmistukseen mukaan. Meillä on hyvä porukka, ja en ole kyllä minkäänlaista kyykytystä kokenut! Suosittelen 😊 Ja samaa mieltä olen erään aikaisemmin kommentoineen kanssa, että itse voi paljon vaikuttaa siihen, että miten kohdellaan.


    • Anonyymi

      Sairaala-apteekit, lääketeollisuus (yleensä 3-vuorotyö)ja mahdollisesti lääkefirmojen vaativammat avustavat toimistotyöt (lääkefirmoissa hyvä palkka edellyttää todennäköisesti aikaisempaa työkokemusta ja/tai lisäksi muuta hyödylliseksi katsottavaa koulutusta) ainoat jossa jokseenkin asiallinen palkka lyhyeen koulutukseen nähden. Tavallisessa apteekissa kannattaa työskennellä vain jos saa sovittua paremman kuin taulukkopalkan tai on sellaisessa elämäntilanteessa että eläminen ei riipu siitä palkasta koska on muuta varallisuutta. Parempi sekin tietysti ehkä kuin työttömänä olla ja kartuttaa ainakin alan työkokemusta jota hankittuaan voi sitten yrittää hakea paremmin palkatuille vesille. Sanottava toki että edellä mainituissa paikoissa joissa palkka on parempi on myös työ paljon vaativampaa kuin tavallisessa apteekissa.

    • Anonyymi

      Kuka tiedä Paljonko lääketeknikon palkka on tessiin mukaan?

      • Anonyymi

        Lääketeknikko apteekissa n.1800e/kk BRUTTO. Lisät päälle jos hyvin käy. La lisät tosin alkaa juosta vasta klo 15 jälkeen eli jos työvuoro on 8-15 niin lisiä et saa. Moni pyhäpv apteekki kiinni ja sunnuntaisinkin vakn muutaman tunnin. Näin yksityisomistuksessa olevissa apteekeissa.

        Erään ainoan ja ison ketjun apteekeissa voi lisien ansiost päästä paremmalle palkalle,koska voi tehdä lisillä vähän extraa. Turh kuitenkaan odotella yli 2500e BRUTTO.

        Käteen jää 1200-1800e/kk. Useimmiten sen alle 1500, koska pienet apteekit.

        En suosittele alaa. Huonosti palkattua ja raskasta työtä. Lähihoitajan koulutuksella lähtöpalkka jo 2300e plus lisät. Kannattaa harkita kumman amiskoulutuksen hankkii!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lääketeknikko apteekissa n.1800e/kk BRUTTO. Lisät päälle jos hyvin käy. La lisät tosin alkaa juosta vasta klo 15 jälkeen eli jos työvuoro on 8-15 niin lisiä et saa. Moni pyhäpv apteekki kiinni ja sunnuntaisinkin vakn muutaman tunnin. Näin yksityisomistuksessa olevissa apteekeissa.

        Erään ainoan ja ison ketjun apteekeissa voi lisien ansiost päästä paremmalle palkalle,koska voi tehdä lisillä vähän extraa. Turh kuitenkaan odotella yli 2500e BRUTTO.

        Käteen jää 1200-1800e/kk. Useimmiten sen alle 1500, koska pienet apteekit.

        En suosittele alaa. Huonosti palkattua ja raskasta työtä. Lähihoitajan koulutuksella lähtöpalkka jo 2300e plus lisät. Kannattaa harkita kumman amiskoulutuksen hankkii!

        Ainakin ennen vuosina 1972-2011 farmanomin työhön kuului myös lääkeneuvonta ja nimenomaan käsikaupassa olevista lääkkeistä ja siihen saimme aikoinaan todella pätevän koulutuksen ja töissä osallistuimme aivan samoihin koulutuksiin kuin esim.farmaseutit.Palkka ei ollut mitenkään häävi vaikka se olikin henkilökohtaisella lisällä parempi.Työ oli todella mielenkiintoista erityisesti asiakaspalvelu oli sen suola. Kun luin noita kannanottoja tuntuu että työt ovat nykyään huomattavasti erilaisia että tämä kertomukseni tästä 40 vuoden jo tääksejääneestä työelämästä ei taida enää nykyaikana pitää paikkaansa- vaan kerroinpa sittenkin miten ennen oli.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5066
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3327
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1472
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      908
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe