Tarttuuko ihmisestä ihmiseen?

hyelou

Mitä luulette? Voiko tästä lintuinfluenssasta joskus muodostua ihmisestä ihmiseen tarttuva virus?

8

536

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • knows

Ei kukaan tiedä. Tai siis tietää, että sellainenkin versio siitä on madollista kehittyä, kuten muistakin viruksista. Mutta kehittyykö, sitähän ei kukaan tiedä.

• Kandi.

Sitähän tässä juuri pelätään...Eihän sillä ole koko maailman kannalta mitään väliä, jos joku kiinalainen kotikanalan pitäjä saa taudin asuessaan kanalassaan (toki se on yksilön kannalta ikävä juttu). Viruksilla on kuitenkin tapana muuntua, ja kun se tauti nyt tarttuu jo linnuista ihmisiin, niin seuraava askel on luonnollisesti tartunta ihmisestä toiseen. Sitä juuri yritetään ehkäistä pitämällä ihmiset ja virus erossa toisistaan rajoittamalla kanojen liikuskelua ihmisten seassa, kotieläinten ulkoilua ja lasten seisomista ostoskärryissä.

• figuru

että se on luonnolista on sadoitain tauteja joita jtka tarttuvat eläimestä ihmiseen eiväkä ne muunnu

• Kandi.
        figuru kirjoitti:

että se on luonnolista on sadoitain tauteja joita jtka tarttuvat eläimestä ihmiseen eiväkä ne muunnu

Mutta suurin osa nykyisistä ihmisten taudeista on alunperin lähtöisin muista eläimistä. Eivät tietenkään kaikki eläinten taudit siirry ihmiseen, mutta jotkut siirtyvät ja aiheuttavat ainakin alkuvaiheessa vaikean taudin. Olen ymmärtänyt, että lintuinfluenssan kohdalla erityisesti pelätään ihmiseen siirtymistä, koska kehitysmaissa linnut, siat ja ihmiset elävät sekaisin (noin kärjistetysti sanoen) ja tartunnat sikojen ja lintujen välillä ovat hyvin todennäköisiä. Sian elimistö taas muistuttaa hyvin paljon ihmistä, joten sika voi toimia tavallaan sulatusuunina, joka muokkaa viruksen ihmiselle vaaralliseen muotoon. Tällaistahan esitettiin ainakin silloin ensimmäisissä lintuinfluenssaspekuloinneissa.

• minä

Ainakaab vielä viruksen ei olla todettu kovin helposti tarttuvan ihmiseen. Yksittäisiä tapauksia on ollut. Vielä ei ole todettu viruksen leviävän ihmisestä toiseeb.

Viruksen muuntuminen on kuitenkin täysin mahdollista, eli missään nimessä pandemian riskiä ei voi sulkea pois.

Tähän asti olen ottanut asian huumorilla, koska se on terveellisempää kuin toistaseksi turha pelkääminen. Mutta jos toisessa ketjussa mainittu juttu azerbaidzanin 43 tapauksesta on totta, ja jos ne osottautuu lintuinfluenssaksi, niin sitten ei enää juuri naurata. Sillon voi jo alkaa epäillä, että virus on alkanut muuntua, koska 43 tapausta yhtäkkiä on paljon sitä voidaan jo pitää epidemiana vaikka se jäisikin paikalliseksi.

• kuultu muualtakin

Minä kyllä veikkaan, ettei tuo 43 pidä paikkaansa. Jos se olisi totta eli lintuinfluenssaa, niin kyllä siitä olisi kuultu muuallakin kuin sensaatiosivuilla. Mitään yleistä salailu salaliittoahan ei lintuinfluenssan tiimoilta ole, vaikka jotkut niinkin uskottelevat. Kyllä tiedotusvälineet olvat kärkkäästi kirjoittamassa tähän liittyvissä asioissa, joskus liikaakin, mutta eiväthän nekään mitään uskomuksia enää kovin paljon levittele. Onneksi.

• Mutta kai itsekin myönnät, ...
        kuultu muualtakin kirjoitti:

Minä kyllä veikkaan, ettei tuo 43 pidä paikkaansa. Jos se olisi totta eli lintuinfluenssaa, niin kyllä siitä olisi kuultu muuallakin kuin sensaatiosivuilla. Mitään yleistä salailu salaliittoahan ei lintuinfluenssan tiimoilta ole, vaikka jotkut niinkin uskottelevat. Kyllä tiedotusvälineet olvat kärkkäästi kirjoittamassa tähän liittyvissä asioissa, joskus liikaakin, mutta eiväthän nekään mitään uskomuksia enää kovin paljon levittele. Onneksi.

Eihän tässä ole salaliittoa epäiltykään. Mutta kai itsekin myönnät, että valtiollisella tiedottamisella on varsinkin Suomessa pitkä ja voimakas holhoavan ja vähättelevän propagandan historia?

• muodostua

tai sitten ei,kuka sen tietää.Joskus voi olla vaikka sadan vuoden päästä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      67
      1232
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      42
      901
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      335
      685
    4. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      51
      661
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      638
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      116
      636
    7. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      101
      625
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      605
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      592
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56