Corollaan lohkolämmittimen asennus?

vaari

Miten asennan uuteen Corollaani (vm 2006) lohkolämmittimen, löytyykö jostain tietoa? Lämmitin on mallia DEFA 868 (400W).

11

16371

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ikämies

      Nyt tuli paha kysymys, ihan oikeasti. Jos sinulla on VVT-1 kone, niin siihenkuuluu sellainen hehkulämmitin, joka oikeastaan liimataan koneen kylkeen. Siinä ei kai saa käyttää perinteistä lohkolämmitinta aluseoksen sulamisen (?) tms syyn tai ohjausanturien sekoamisen takia.

      Menisin kyllä oikeasti Toyota-liikkeeseen teettämään homman! Pikkuhomma riskien rinnalla.

      Ikävää kun koneet kehittyy väärään suuntaan, VVT kone kylmä pienen polttoaineen kulumisen vuoksi. Itellä Avensis 1,8 VVT-1 koneella ja ei ollenkaan niin lämmin kuin edellinen konemalli.

      • sitroen.

        on ikämiestä automyyjä huijannut pahasti. Ei mikään auto ole kylmä pienen polttoaineen kulutuksen vuoksi vaan kehnon, alimitoitetun lämmityslaitteen vuoksi. Lämpimiin maihin ne kyllä riittää, vaan ei aina tänne Pohjolan pakkasiin.


      • ikämies
        sitroen. kirjoitti:

        on ikämiestä automyyjä huijannut pahasti. Ei mikään auto ole kylmä pienen polttoaineen kulutuksen vuoksi vaan kehnon, alimitoitetun lämmityslaitteen vuoksi. Lämpimiin maihin ne kyllä riittää, vaan ei aina tänne Pohjolan pakkasiin.

        Joutaisi sitruunan jatkaa vielä ammattikouluopiskeluja ja auton tekniikan, erityisesti moottoritekniikan tutkimista.

        Lyhyt katsaus nykyautoihin. Myös joka sitikkaan ja relluun ja pököttiin, varsinkin dieseleihin, jotka nykyisin hihnalta työnnetään ihmisten kiusaksi, pitäisi laittaa eberi tai muu lisälämmitin, koska lämmitysteho l. koneen tuottama hukkalämpö ei riitä lämppärille. Vaimolla kun on uudehko ranskis pikkudiesel, joka ei kovilla pakkasilla ilman lisälämppäriä lämminnyt 12 km työmatkalla. Siis koneen lämpö ei noussut juuri mitään. Vaihdettiin termostaattikin. Epäilivät vielä lämmitysvastuksen pettäneen, mutta ei auttanut. Mikäli koneen lämpö ei nouse normaaliin 92 C, vaan pysyy tuolla 30 - 40 C välillä, niin ei se voi lämmittää lämmityslaitteen kautta kulkevaa ilmaa paljonkaan. Se on fysiologinen mahdottomuus, oli kenno miten suuri tahansa.

        Edellinen tojoni vei n. 10-11 l satasella peräkärryn kanssa ja nykyinen n 8 l saman kärryn kanssa. Jotain muutosta on polttoaineenkulumisessa siis tapahtunut, vaikka lasti on sama, mutta kone eri, vaikka tilavuus ja tehot on sama.

        Vanhat valurautablokikoneet, mm. tojo, sitruuna yms, olivat vielä lämpötaloudeltaan sellaisia että lisälämppäreitä ei tarvittu, mutta kun tuli nuo kevyet alumiiniseosvalusta tehdyt moottoriblokit, niin johan alkoi kansa palella.

        Autonsuunnittelussa on sillä tasolla menty siihen kuplavolkkariluokkaan, varsinkin ranskalaisten pikkudieselien kohdalla. Koomista sinänsä, sillä ensin polttoaineenkulutus rutistetaan minimiin ja sitten hankitaan polttoainelisälämmpäri tuottamaan lämpöä sillä säästyneellä polttoaineella! Tosin se lämpö käytetään vain kun sitä tarvitaan, eli kylmällä ilmalla.

        Nykyautoihin ei saa laittaa enää moneenkaan kunnollista lohkolämmitintä, vaan sellainen liimalätkä, 400 W, joka muutaman tunnin käytön jälkeen pitää koneen vähän ulkoilmaa lämpimämpänä. Lohkolämmitinhän voi sekoittaa auton elektroniikan anturin viestit tai pahimmassa tapauksessa aiheuttaa vaurion seosvalulle.


      • metsään

        Corollan lämppäri on parasta mitä ilman lisälämmittimiä on saatavana. TM:n talvitestissäkin taisi sada parhaan arvosanan.


      • Anonyymi
        sitroen. kirjoitti:

        on ikämiestä automyyjä huijannut pahasti. Ei mikään auto ole kylmä pienen polttoaineen kulutuksen vuoksi vaan kehnon, alimitoitetun lämmityslaitteen vuoksi. Lämpimiin maihin ne kyllä riittää, vaan ei aina tänne Pohjolan pakkasiin.

        Takaisin kouluun.


    • lohkolämmitin

      Ensiksi sun pitää saada auto nosturille tms. avulla ylös, koska lohkari asennetaan moottorin "takapuolelle" eli ohjaamonpuoleiselle sivulle, alakautta.
      Poista moottorin alasuoja.
      Irroita pakosarjan tuesta apukuskinpuolimmainen 14mm kannalla oleva pultti.
      Levitä sitä lämpötahnaa lohkarin pinnalle ja asenna paikalle mukana tulevalla pultilla, kinnikkeellä ja väliholkilla (järjestys: pultti, prikka, kinnike ja välikolkki).
      Kiristä 17mm kiintoavaimella.

      Mielestäni ohjeet löytyy myös sieltä lämmittimen pakkauksesta.

    • vaari

      Kiitos vastaajille neuvoista, eiköhän se asennus nyt onnistu (toivon mukaan)! Neuvoja pyysin nimenomaan siksi, koska lämppäri on vanha, käytetty, eikä asennusohjeita ole enää tallessa. Mutta kiitos siis teille!

      • C05

        Siinä moottorin kyljessä on valun jäljiltä sellainen "ruudutus" mihin lämmitin istuu. Poista siitä kaikki valujämät että kosketus on kunnollinen ja muista laittaa lämpöäjohtava tahna väliin. Jos tulee vaikeuksia niin minulla on valokuvia ko. asennuksesta.


      • mas49
        C05 kirjoitti:

        Siinä moottorin kyljessä on valun jäljiltä sellainen "ruudutus" mihin lämmitin istuu. Poista siitä kaikki valujämät että kosketus on kunnollinen ja muista laittaa lämpöäjohtava tahna väliin. Jos tulee vaikeuksia niin minulla on valokuvia ko. asennuksesta.

        Onko kuvia vielä tallella defan 868 asennuksesta


    • Kallo
      • lohkari

        Kyllä tuo 411868 on ihan oikea lohkolämmitin tuohon Corollaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 134
      3843
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      107
      3497
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      18
      2493
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1565
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1471
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      86
      1446
    Aihe