Kiinteistönvälittäjän käytös

sylettää

Irtisanoin vuokra-asunnon ihan kaikkien sääntöjen ja hyvän käytöksen mukaan, niin kuin tapanani on. Omistaja laittoi kämpän myyntiin ja siitäpä vitutus on sitten vaan kasvanut.

Kiinteistönvälitys soitti töykeänä, tosin ALOITTAEN puhelun sanoilla "tästä ei missään tapauksessa haluta sinulle ylimääräistä vaivaa" mutta jatkoi samaan hengenvetoon "...teetä asunnon avaimet meille, tuo ne osoitteeseen se ja se, asunto kuvataan sinä ja sinä päivänä, siivoa asunto, näyttö on silloin ja silloin, jolloin ette saa olla asunnossa paikalla." Pisteeksi i:n päälle, tarkka asunnon näytön ajankohta kerrottiin minulle TEKSTIVIESTILLÄ "Asunnon näyttö sinä ja sinä päivänä klo 11-12." Ei siis puhelua, eikä edes tervehdystä viestissä!!!!!

En IKINÄ tule ostamaan/myymään tulevia asuntojani yrityksen kautta, jonka henkilökunta ei jaksa nähdä vaivaa olemalla ystävällinen tai edes ASIALLINEN myyntiprojektin kolmannelle osapuolelle, eli asunnossa olevalle vuokralaiselle. Mutta koska yritys ei hänestä rahallisesti hyödy, niin ei ilmeisesti tarvitse olla hänelle ystävällinenkään.

Että kiitos vaan KIINTEISTÖMAAILMA!

8

5805

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fog

Kannattaa selata finlexistä asunnon vuokraamiseen liittyvä lakiteksti läpi.

En usko että moinen käytös on sallittua sen pohjalta. Asunnon esittelyyn on toki suostuttava, mutta uskoisin että ajankohdasta on sovittava, ei vain ilmoitettava. Ilmoita reippaasti mikäli heidän ilmoittamansa ajankohta ei (perustellusti) sovi.

Ylimääräisten avainten tekoon ja luovutukseen älä ryhdy ilman asunnon omistajan (miel. kirjallista) lupaa. Ja silloinkin vaadi asianmukainen kuitti avaimista.

Normaalia siisteyttä ihmeellisempää siivousta sinulta tuskin voidaan edellyttää. Jos haluavat jotain hienompaa, voivat varmasti sopia kanssasi tai järjestää itse.

• lakimies1

sinun ei tarvitse suostua kuvaamiseen asunnossa, siellä on sinun yksityistavaroitasi ja niitä ei saa tulla kuvaamaan ilman lupaa. asuntoa ei tarvitse luovuttaa mihinkään myyjän/omistajan käyttöön enenkuin vuokrasopimus päättyy. omistajalla on oikeus käydä sopimuksen mukaan tarkistamassa asunnon kunto muutamia kertoja vuodessa.
        voit ilmoittaa että et tee avaimia (ei kuulu vuokralaiselle vaan omistajalle) etkä anna lupaa kuvaamiseen ja esittelyt pitää hoitaa kun olet muuttanut pois asunnosta. on vuokralaisellakin oikeuksia mutta välittäjät koittaa niitä polkea nopean kaupan toivossa.

• Nimetön
        lakimies1 kirjoitti:

sinun ei tarvitse suostua kuvaamiseen asunnossa, siellä on sinun yksityistavaroitasi ja niitä ei saa tulla kuvaamaan ilman lupaa. asuntoa ei tarvitse luovuttaa mihinkään myyjän/omistajan käyttöön enenkuin vuokrasopimus päättyy. omistajalla on oikeus käydä sopimuksen mukaan tarkistamassa asunnon kunto muutamia kertoja vuodessa.
        voit ilmoittaa että et tee avaimia (ei kuulu vuokralaiselle vaan omistajalle) etkä anna lupaa kuvaamiseen ja esittelyt pitää hoitaa kun olet muuttanut pois asunnosta. on vuokralaisellakin oikeuksia mutta välittäjät koittaa niitä polkea nopean kaupan toivossa.

Omistajalla on oikeus ja tässä tapauksessa välittäjällä on oikeus mennä asuntoon esittely ja siihen liittyvien toimenpiteiden aikana. Toki ajoista pitää ilmoittaa vuokralaiselle ja korrektia sopia hänelle sopivat ajat. Vuokralaisella ei ole juuri mitään oikeuksia tässä tapauksessa.

• vuokranantaja
        Nimetön kirjoitti:

Omistajalla on oikeus ja tässä tapauksessa välittäjällä on oikeus mennä asuntoon esittely ja siihen liittyvien toimenpiteiden aikana. Toki ajoista pitää ilmoittaa vuokralaiselle ja korrektia sopia hänelle sopivat ajat. Vuokralaisella ei ole juuri mitään oikeuksia tässä tapauksessa.

Vuokralainen puolestaan voi piereskellä sohvalla esittelyn aikana ja asunnosta ei voi välittäjä julkaista kuvia ;)

Vuokralaisen kannattaa myös kertoa esittelyssä homeesta, joka aiheuttaa pahaa yskää ja muita vaivoja.

• jäämistä asuntoon,
        vuokranantaja kirjoitti:

Vuokralainen puolestaan voi piereskellä sohvalla esittelyn aikana ja asunnosta ei voi välittäjä julkaista kuvia ;)

Vuokralaisen kannattaa myös kertoa esittelyssä homeesta, joka aiheuttaa pahaa yskää ja muita vaivoja.

sillä hän voi myöhemmin joutua oikeuteen todistajaksi kaupoista, mikäli ostajan ja myyjän välille syntyy jostakin esim. piiloviasta asuntokauppariita. Parempi kun ei tiedä mitään eikä sano halaistua sanaa ostajalle tai välittäjälle. Vielä parempi, jos pysyy visusti poissa näkyvistä. Muutoin on itse siinä liemessä vuosia, sillä ei noita käräjiä ihan yhdellä istumalla ratkota. Mitä nopeammin vuokralainen saa "avustettua" kämpälle ostajan (esim. siivoamalla nätiksi), niin sitä nopeammin loppuu asunnon katsojat, kun kerta kämppä sitten jo myyty.

Ei ole vuokralaisen etu jarrutella kaupantekoa. Mutta jos näyttöaika ei sovi, ilmoitat vaan välittäjälle, katsovat sitten uuden ajan ja se on sillä hoidettu.

Kuvia ei varmasti oteta, jos asukas sen kieltää. Tosin jos asunto on rupukunnossa, niin saatte vähemmän katsojia sinne ravaamaan nurkkiinne, jos netissä jo näkee ostajat, ettei tuota ainakaan kande mennä katsomaan. Samoja ikean huonekaluja on joka kämpässä, joten niissä ei ole mitään katsottavaa. En minä ainakaan useissa asuntonäytöissä käytyäni edes muista, että millainen sohva kullakin oli. Mutta sen ukon muistan, joka rötkötti sohvalla kalsareissaan ja katseli formulaa, kun kiinteistövälittäjän kanssa pörrättiin niiden kämppää läpi. Ei järki sillä äijällä päätä pakottanut.

• tilanne,

mutta vuokranantaja etsi uutta vuokralaista. Onneksi on jo löytynyt...Ravasi näyttämässä kämppää jopa tunnin varoitusajalla. Kerran tuli ovelle yllättäen asuntoa näyttämään. Oli sopinut pari näyttöä, mutta minulla oli jäänyt puhelin äänettömälle. Yritti kyllä ilmoitella, taas tunnin varoitusajalla...Ei me sieltä ikinä mihinkään lähdetty, enkä todellakaan olisi lähtenyt vaikka olisi pakotettu. Kenenkään ei tarvitse siihen sentään suostua.

• pois, pois postin tieltä...

Asuntokauppalaki on tosiaan nykyään tosi pirullinen myyjälle, joten eiköhän sitä jokin hinnanalennusriita pukkaa kuitenkin päälle ostajan ja myyjän välillä. Se on enemmänkin sääntö kuin poikkeus nykyään. Ja en kyllä haluaisi olla välikätenä todistamassa, että kuka sanoi mitäkin. Nimittäin nyt olen mukana yhdessä sotkusessa jutussa. Satuin naapurina samaan aikaan kulkemaan pihan poikki, kun naapurilla oli asunnon esittely. Pysähdyin ystävällisesti vaihtamaan muutaman sanan poislähtevän naapurin kanssa ja ostaja oli siinä kuulolla. Nyt meikäläistä riuhdotaan todistamaan käräjille. :( Pysy ihmeessä kaukana poissa vaan, kun kauppoja hierovat.

• LKV PRO

Sitä saa mitä tilaa...

Jos välittäjä on todella ollut teille töykeä ymmärrän hyvin reaktiosi tosin kuulostaa myös siltä että kohtelet itse henkilöitä helposti samoin....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      243
      2201
    2. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1440
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1406
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      371
      1255
    5. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      21
      968
    6. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      174
      872
    7. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      19
      806
    8. Taidat nainen haluta vain sitä yhtä asiaa?

Minusta tuntuu nyt siltä.
      Ikävä
      75
      752
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      57
      746
    10. Oon varma siitä

Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä
      Ikävä
      101
      675
    Aihe