Kontulan ostoskeskus

mikä vaivaa?

Mikä tätä paikkaa vaivaa, kun nykyään vartijakouluttajatkin otttaa tämän ostoskeskuksen esille opetuksessaan? Kertokaa.

13

8544

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Yksinkertaisesti keskittynyt vain ostoskeskukseen ja sen nurkille sen kaltaista ainesta elämäntyyliin kuuluvine "tykötarpeineen" ja melkolailla ryhmissä ym. että vaatii vartijoilta jo paljon, eikä siellä todellakaan jokainen pärjäisi. Aikalailla konkareita ja kauan olleita taitaa kyseisessä kohteessa olla enää tätänykyä.

      Kertoo jotain jos olen oikein ymmärtänyt, että jokaiselle kuuluvat automaattisesti suojaliivit työvarustukseen ym. tarvikkeet. Ja tuolla eivät muuten todellakaan ole mitään "vartijoiden brassailua", kuten suuri yleisö usein asian näkee. Tiukat tilanteet ja rankalla kädellä asioihin puuttumisen kuuluvat jokapäiväiseen työhön.

      Eihän nyt mitään hengenvaarallisia vauhtia ja vaarallisia tilanteita -konflikteja tietenkään ole kuten Amerikkalaisissa sarjoissa, mutta jos kokeilet peruskauppakeskusta ja sen jälkeen Kontulaa, niin on kokolailla oma maailmansa.

      Nythän tosin paikalla on kai aikamoinen yleisilmeen paikkailu meneillään ja kai jossakin määrin on onnistuttukin. Katsopas kyseinen paikan nettisivuja ym. niin kyllähän siellä aika kultaista ulkokuorta esitellään.

      http://www.kontula.com/palveluhakemisto/kontulan_ostoskeskus.html

      • Ramai

        Okei olen asunu Kontulas yli 15 vuotta ja sen voin sanoo et ihan sama vaikka Ostarin kadut kullalla silattais ni ei se meininki sillä muutu.
        Kontula nyt vaan on semmonen mesta et sinne on ajautunu suhteellisen paljon sitä köyhempää sakkia ja tähän ku plussaat metron, alkon ja suht ison ostarin jossa kela&sossu ja kapakoit pilvin pimein ni ei tarvi ihmetellä.
        Kontula on vartijalle suht rankka mesta myös siksi ,että jengi sillä suunnalla ei oikein pidä vartijoista tai poliiseista (ei tietenkään koske kaikkia mutta paljon niitä on).
        Ei se Kannelmäki tai Malmikaan nyt niin ihania paikkoja ole.


      • kkk

        Kontulan ostari on todellakin vaarallinen paikka vartijan työskennellä siellähän sai vartija puukosta kaulaansa pari vuotta sitten ja vielä tänäkin päivänä yksintyöskenteleminen rulaa kyseisessä paikassa!!!!


      • on joo
        kkk kirjoitti:

        Kontulan ostari on todellakin vaarallinen paikka vartijan työskennellä siellähän sai vartija puukosta kaulaansa pari vuotta sitten ja vielä tänäkin päivänä yksintyöskenteleminen rulaa kyseisessä paikassa!!!!

        Hyvin on FPS hommat hoitanut kontulan ostarilla ja mun mielestä se on rauhottunut jonkin verran.. Tosin johtuu varmaan osittain siitä että koko kontula on rauhottunut viimesimmän 10 vuoden aikana melkoisen paljon.
        Olen asunut 25 vuotta kontulassa ja viihdyn siellä loistavasti.


      • vaxi1
        on joo kirjoitti:

        Hyvin on FPS hommat hoitanut kontulan ostarilla ja mun mielestä se on rauhottunut jonkin verran.. Tosin johtuu varmaan osittain siitä että koko kontula on rauhottunut viimesimmän 10 vuoden aikana melkoisen paljon.
        Olen asunut 25 vuotta kontulassa ja viihdyn siellä loistavasti.

        Ihme touhua ettei tuollaisessa paikassa ole edes toista vartijaa apuna. Törkeää työturvallisuuden vaarantamista ja kaikki vaan siitä, että halutaan säästää muutama euro. Vartijalla ei niin väliä. Nostan kyllä hattua Kontulan vartijoille.Ite kieltäytyisin menemästä. Ei näillä palkoilla itteänsä viitti tapattaa.


      • odekaa...
        vaxi1 kirjoitti:

        Ihme touhua ettei tuollaisessa paikassa ole edes toista vartijaa apuna. Törkeää työturvallisuuden vaarantamista ja kaikki vaan siitä, että halutaan säästää muutama euro. Vartijalla ei niin väliä. Nostan kyllä hattua Kontulan vartijoille.Ite kieltäytyisin menemästä. Ei näillä palkoilla itteänsä viitti tapattaa.

        tarkasteleppa hiukkasen ostaria, löytyy enemmän kuin yksi tai kaksi vartijaa... Ja öiseen aikaan siellä ei ole kukaan vartija yksin...Voit vaikkapa kysästä fbs:n vartijoilta kuinka monta heitä siella on. Suurin osa vartijoista mukavia tyyppejä :)


      • vahti
        odekaa... kirjoitti:

        tarkasteleppa hiukkasen ostaria, löytyy enemmän kuin yksi tai kaksi vartijaa... Ja öiseen aikaan siellä ei ole kukaan vartija yksin...Voit vaikkapa kysästä fbs:n vartijoilta kuinka monta heitä siella on. Suurin osa vartijoista mukavia tyyppejä :)

        En tunne henk. koht. paikkaa, mutta nykymaailmassa tahtoo olla sellasen meiningin maku että parina vartijoitten pitäisi liikkua, ei pelkästään riitä että muitakin paikalla on mutta ovat kauempana ja eivät heti välittömästi pääse apuun.
        Itse olen työskennellyt vartijana vajaan 10vuotta ja kaikkea nähnyt ja kuullut.
        Toisaalta olisi ihan mielenkiintoista ns extreme vaihtona työskennellä kyseisessä paikassa, mutta kyllä nykyiseen paikkaan olen liiankin tyytyväinen että tätä vaihtaisin pysyvästi Kontulan kaltaiseen paikkaan.


      • ILE62
        vahti kirjoitti:

        En tunne henk. koht. paikkaa, mutta nykymaailmassa tahtoo olla sellasen meiningin maku että parina vartijoitten pitäisi liikkua, ei pelkästään riitä että muitakin paikalla on mutta ovat kauempana ja eivät heti välittömästi pääse apuun.
        Itse olen työskennellyt vartijana vajaan 10vuotta ja kaikkea nähnyt ja kuullut.
        Toisaalta olisi ihan mielenkiintoista ns extreme vaihtona työskennellä kyseisessä paikassa, mutta kyllä nykyiseen paikkaan olen liiankin tyytyväinen että tätä vaihtaisin pysyvästi Kontulan kaltaiseen paikkaan.

        Stadilaisten mesta - ei jyväjemmareiden.

        Jyväjemmarillahan menee muutenki 50-100 vuotta, ennen ku sopeutuu Stadiin.

        Se on hyvä et tollaset pahvit luikkii vaa siellä omilla kulmillaan puitten välissä. Ja jättää stadilaisten mestat rauhaan.


      • Veronmaksaja X
        ILE62 kirjoitti:

        Stadilaisten mesta - ei jyväjemmareiden.

        Jyväjemmarillahan menee muutenki 50-100 vuotta, ennen ku sopeutuu Stadiin.

        Se on hyvä et tollaset pahvit luikkii vaa siellä omilla kulmillaan puitten välissä. Ja jättää stadilaisten mestat rauhaan.

        Perus-kontulalaisena kävin katsomassa lauantaina Kansallisteatterin pienellä näyttämöllä kuvaelman "Kontulan aika".
        Siinä oli positiivista amatöörien into ja lavastuksen kekseliäisyys.

        Mutta: käsikirjoitus oli alamittainen sekoilu ja täysin pöhkö. Kontulan hienoa taustaa uraa uurtavana asuinlähiönä ja sen rakentajia ei muistettu lainkaan mainita. Sen sijaan sankareiksi kohosivat sellaiset hupihenkilöt kuin Batman ja Arhinmäki. Muuten miehiä ei näkynytkään kuin surkeina otuksina, sen sijaan naisia korostettiin ikään kuin Kontulan merkkihenkilöinä, itselleni tuntemattomasta syystä.
        Koko tarinan juoni oli surkea ja realismista mahdollisimman kaukana. Huutoa ja kiroilua riitti senkin edestä. Kökköteatterin tuominen maan ykkösteatteriin on toki saavutus sekin, vaikka halvensikin kontulalaisten enemmistöä, työtä tekevää kansanosaa.
        Miten julkisia varoja on voitu tuhlata tällaiseen poliittiseen, naurettavaan hölmöilyyn? Kaikkinainen henkevyys, jota voisi odottaa teatterissa, puuttui tyystin.


    • kontula on puuhamaa

      no joo ei se kontula kovin mukava paikka oo. kerranki ku mult tuli sellanen 15-16 vuotias poika kyselemään että voinko hakee tupakkaa nii vastasin en voi, ja sitte tuli nyrkkii naamaan... no en mä muuta ku pistin pojan maahan ja selvitin asian et näin kontulassa.

    • Lähiö kun lähiö

      Harvoinpa tuolla sattuu mitään ihmeellistä. Ostaria on vaikea vartioida, kun "uloskäyntejä" on kymmeniä. Tuntuu kuitenkin ruodissa pyvyän tuo asemakeskus.

      • Jhiltu3

        Nii hakkaamalla,. Kyl täs ollaa ku 6 pääsee duunista yx kusipää kalju vartia.. Ni se saa kunnolla turpaa ja nii ettei se ees uskalla tulla enää duunii ku se jatkuu nii kauan ku nää pirii tai mitä valkoista yx nuuskas nokkaa.. Näin sen ja katton vihasee..ni onx ok et tommlsii päästetään tommlsii töihin mitä kukaan EI VALVO MITÄ NE TEKEE!!! Tulis Aarnio 2 juttu noista nisti vartioista.. Kusipurkki etee ja laaja näyte ni 50% on positiivisiin.. Voin lyödä 1000e vetoo.. Mut ei löydy ees numeroo mihin voi kertoo et taas yx vartia hakkasi yhen naisen. Tää on tosi. Kontulan vartijat on joko koulukiusattuja ku ei normi ihminen käy päälle tost noi vaa..et päässään on jotai vikaa ja patoutumii.. Ja sit käydään 5pv kestävä koulutus ja kaasut kaikki käyttöö. Vittu huh huh.. Se on varmaa six 5pv ku eihän nää vartijat jaksa lukee pidempää.. Muuteha ne ois jo koulusta ku päässy ni jatkanut opiskeluun.. Mut ei kapasiteetti riitä.. Oikeesti.


    • Lantiokohti

      Onko tämä se paikka, jossa joku vartija käytti aikoinaan erään tv:ssäkin haastatellun ja sittemmin alalta poistuneen "asiantuntijan" mielestä "horjutustekniikkaa" lyödessään jotakuta?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1488
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      664
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe