Voiko raskauden pitää loppuun saakka salassa? Miten vatsan voi peittää? Voiko kotona synnyttää?
Toivon ettei nyt kukaan ala valistamaan. Kaipaan vain kipeästi vastauksia, että onko joku onnistunut ja miten.
milloin raskaus alkaa todella näkyä (niin ettei löysä paitakaan auta)
voiko raskauden salata?
35
11426
Vastaukset
- .....
Iltalehdestä voit lukea, miten kotisynnytyksessä voi käydä.
suositelen että et lähde tuolle linjalle ollenkaan, koska ennemmin tai myöhemmin paljastut! - Puliniia
Minä olen normaalipainonen, painoindeksi on 21.5 muistaakseni. Olen siis melko laiha. Minulla pyöristyminen alkoi näkyä siinä rv 12. Kunnolla vatsa alkoi näkyä löysienkin paitojen alta rv 25.
Kotona voi synnyttää, mutta neuvolaan pitää mennä.- tiitu
voi salata.
itselläni laskettu aika vkon päästä eikä vieläkään kanssaihmiseni tiedä.
eikä kyse ole että tietävät, mutteivat kehtaa kysyä. koska ne joille olen kertonut, on tullut ihan yllätyksenä ja kommentein "miten mä en oo tajunnu?!"
syynä tähän etten ole ikinä ollut mikään langanlaiha (en nyt mikään tonnikeijukaan)
ja vaatteeni ovat ilmavia ja mustia takein ja huivein niin ei mahaan kiinnitä huomiota.
tässä vastaus kysyjälle ja vastaanväittäjille.
ja tiedoksi: en ole asiaa salaillut, en vaan koe tärkeäksi kertoa tuntemattomille ihmisille. - Puliniia
tiitu kirjoitti:
voi salata.
itselläni laskettu aika vkon päästä eikä vieläkään kanssaihmiseni tiedä.
eikä kyse ole että tietävät, mutteivat kehtaa kysyä. koska ne joille olen kertonut, on tullut ihan yllätyksenä ja kommentein "miten mä en oo tajunnu?!"
syynä tähän etten ole ikinä ollut mikään langanlaiha (en nyt mikään tonnikeijukaan)
ja vaatteeni ovat ilmavia ja mustia takein ja huivein niin ei mahaan kiinnitä huomiota.
tässä vastaus kysyjälle ja vastaanväittäjille.
ja tiedoksi: en ole asiaa salaillut, en vaan koe tärkeäksi kertoa tuntemattomille ihmisille.Niin, voi tuollon salata! Sori, en muistanut kun ollaan täällä kipeinä.
- äiti
kyllä voi pitää raskauden salassa loppuun saakka,pikkusiskoni teki niin. kun vauva syntyi,siskoni oli 17-vuotias, eikä raskaudesta siis tiennyt kukaan. siskollani oli tosi pieni masu,samat farkut mahtu jalkaan koko raskauden ajan. hän synnytti meidän kotona ja äitimme joutui toimimaan kätilönä,kunhan ensin sai kasattua ajatuksensa saatuaan tietää että hänestä tulee mummo. neuvolassakaan siskoni ei käynyt ollenkaan.
- kuten..
moni on jo sanonut, niin joillakin maha ei kasva paljoa, ja onnistuvat salaamaan raskauden. Muttas uurimmalla osalla maha kuitenkin alkaa pikkuhiljaa kasvaa siinä 5 kuukauden paikkeilla, silloin sitä ei välttämättä vielä muut huomaa. Riippuu niin paljon kohdun asennosta miten paljon tulee näkymään ulos päin. Mutta kyllähän kaikki sitten näkevät vauvasi, kun se on syntynyt. Kyllähän kotona voi synnyttää, mutta se voi olla vaarallista. Täytyisi tilata sellainen kotikätilö ja varautua siihen, että joutuu kuitenkin lähtemään sairaalaan, jos jokin menee pieleen. Paljon asioita voi mennä pieleen, äiti voi menettää liikaa verta, napanuora voi olla vauvan kaulanympärillä, voi olla eteisistukka, voi olla ettei mahdu tai äiti jaksa ilman apua ponnistaa lasta ulos asti.
Myöskään jos ei mene neuvolaan ennen neljättä raskauskuukautta ei saa mitään äitiysavustuksia. Kaikkien kannalta on myös turvallisempaa käydä neuvolassa, että tiedetään miten vauva voi ja miten äiti voi ja onko tiedossa jotain ongelmia raskauden tai synnytyksen aikana. Tsemppiä sinulle.- ymmärrä..
miksi ei kävisi neuvolassa? Kuka hullu on käymättä neuvolassa? (tämä siis aapeelle)
- Puliniia
ymmärrä.. kirjoitti:
miksi ei kävisi neuvolassa? Kuka hullu on käymättä neuvolassa? (tämä siis aapeelle)
Sitä minäkin mietin, mutta ap ei halunnut tuomitsemista.
- äiti
Puliniia kirjoitti:
Sitä minäkin mietin, mutta ap ei halunnut tuomitsemista.
niin itsekkään en missään tapauksessa jättäisi neuvolan käyntejä väliin, mutta mm. siskoni teki niin. nuoren iän takia hän ei halunnut/uskaltanut kertoa kenellekään ja ajatteli että neuvolan kautta vanhemmat saisivat tietää raskaudesta. itse en myöskään olisi voinut toisaalta olla kertomatta,koska kyllähän ne meiän porukat sai raskaudesta tietää joka tapauksessa,tosin vasta synnytyspäivänä. mutta hän oli näin päättänyt tehdä eikä halunnut kenellekkään kertoa,onneksi kaikki meni hyvin ja nyt hänen tyttö on koko perheen silmäterä!
- äiti
äiti kirjoitti:
niin itsekkään en missään tapauksessa jättäisi neuvolan käyntejä väliin, mutta mm. siskoni teki niin. nuoren iän takia hän ei halunnut/uskaltanut kertoa kenellekään ja ajatteli että neuvolan kautta vanhemmat saisivat tietää raskaudesta. itse en myöskään olisi voinut toisaalta olla kertomatta,koska kyllähän ne meiän porukat sai raskaudesta tietää joka tapauksessa,tosin vasta synnytyspäivänä. mutta hän oli näin päättänyt tehdä eikä halunnut kenellekkään kertoa,onneksi kaikki meni hyvin ja nyt hänen tyttö on koko perheen silmäterä!
ja meidän paikkakunnan Kela antoi pikkusiskolleni äitiyspakkauksen vaikka ei kertaakaan käynyt neuvolassa, ehkä siksi kun mitään vauvan tarvikkeita tai vaatteita ei siskollani ollut.
vaikka tuo siskoni tarina meni hyvin,en silti suosittele kenellekään kertomatta jättämistä. neuvolassakin olisi hyvä käydä varmistamassa että kaikki on hyvin sekä äidillä että vauvalla! - äitiys avustukset
saa myöhemminkin, erikoistapauksissa! itse hain ja sain ne vasta 8kuulla!
- neuvola
äiti kirjoitti:
ja meidän paikkakunnan Kela antoi pikkusiskolleni äitiyspakkauksen vaikka ei kertaakaan käynyt neuvolassa, ehkä siksi kun mitään vauvan tarvikkeita tai vaatteita ei siskollani ollut.
vaikka tuo siskoni tarina meni hyvin,en silti suosittele kenellekään kertomatta jättämistä. neuvolassakin olisi hyvä käydä varmistamassa että kaikki on hyvin sekä äidillä että vauvalla!vanhemmille kerro raskaudesta, tai kenellekkään muullekaan. Siellä pidetään huolta äidin ja lapsen hyvinvoinnista. saa tietoa raskauden etenemisestä jne. Ei kannata luottaa siihen, että saa pakkauksen ilma neuvolakäyntejä. Vaikka edellisen siskolle kävikin lopulta hyvin. Vaikka, et kertoisikaan kellekään, mene silti neuvolaan, ettei käy hassusti.
- ne myöhemminkin
äitiys avustukset kirjoitti:
saa myöhemminkin, erikoistapauksissa! itse hain ja sain ne vasta 8kuulla!
mutta enenn sitä olisi käytävä ainakin kerran neuvolassa. laki sanoo, että ennen neljättä kuukautta, mutta jotkuthan eivät huomaa raskauttaan ajoissa.
- MissMandee
neuvola kirjoitti:
vanhemmille kerro raskaudesta, tai kenellekkään muullekaan. Siellä pidetään huolta äidin ja lapsen hyvinvoinnista. saa tietoa raskauden etenemisestä jne. Ei kannata luottaa siihen, että saa pakkauksen ilma neuvolakäyntejä. Vaikka edellisen siskolle kävikin lopulta hyvin. Vaikka, et kertoisikaan kellekään, mene silti neuvolaan, ettei käy hassusti.
se neuvolassa käynti on TODELLA TÄRKEÄÄ!! jos lapsi ei ole haluttu (eli et uskalla kertoa lapsestasi) neuvolassa voivat neuvoa sinua eteenpäin siinäkin asiassa.
Älä nyt missään nimessä ala lastasi/raskauttasi peittelemään.
Ja kuten tuli jo mainittua, ilman neuvolakäyntejä et saa tukia lapsen synnyttyä. millä sitten ruokit lapsesi ? se on erittäin kallista puuhaa.
toivottavasti kaikki kääntyy kohdallasi hyvin.
- mymmelimyy
miksi salaist raskautesi?
mitä tekisit lapselle sen synnyttyä?
elävää vastasyntynyttä ei enää voi salata?
mitä oikein ajattelet!- virheen tehneistä
kuitenkin tajuaa tehneensä virheen ja ymmärtää hävetä ja katua sitä! Siksi meillä on aborttikin ja mahdollisuus antaa lapsi pois.
- Minä.
virheen tehneistä kirjoitti:
kuitenkin tajuaa tehneensä virheen ja ymmärtää hävetä ja katua sitä! Siksi meillä on aborttikin ja mahdollisuus antaa lapsi pois.
mut silloin eitarvitse tähän maailmaan hankkia lasta jos se antaa pois, ajattelis lapsta siinä tilanteessa eikä ittseään.
ja jos ei pysty ottaa vastuu teoistaan ja pitää salata kaiken niin silloin suosittelisin aborttia lapsen parhaaksi.
mutta kaikki tekee niinkuin ittse parhaaksi näkee,
ittse en antaisi lastani pois enkä tekisi aborttia, vain jos lapsella on jonkun näköinen vamma ja saan tietää siitä ajoissa niin silloin tekisin abortin, koska tiedän että vammaisella ihmisellä ei ole helppo elämä. - huomannut
Minä. kirjoitti:
mut silloin eitarvitse tähän maailmaan hankkia lasta jos se antaa pois, ajattelis lapsta siinä tilanteessa eikä ittseään.
ja jos ei pysty ottaa vastuu teoistaan ja pitää salata kaiken niin silloin suosittelisin aborttia lapsen parhaaksi.
ittse en antaisi lastani pois enkä tekisi aborttia, vain jos lapsella on jonkun näköinen vamma ja saan tietää siitä ajoissa niin silloin tekisin abortin, koska tiedän että vammaisella ihmisellä ei ole helppo elämä.Asioiden salailuun menee hurjasti energiaa. Ja koska lopulta kuitenkin lapsi syntyy. Menetät siis paljon energiaa ja aivan turhaan.
Itse päätät mitä elämällesi teet ja mitä lapsellesi tapahtuu. Jos tämä mietintä motivoi sua käymään neuvolassa ja lekurissa edes kerran ennen synnytystä, se on kannattanut !! - Anonyymi
Minä. kirjoitti:
ittse en antaisi lastani pois enkä tekisi aborttia, vain jos lapsella on jonkun näköinen vamma ja saan tietää siitä ajoissa niin silloin tekisin abortin, koska tiedän että vammaisella ihmisellä ei ole helppo elämä.Kenenkään ei kannata miettiä aborttia. Mua varoitettiin 16v siitä, että kadut loppuelämäsi jos teet sen. Silti tein sen, niin, murhan. Kadun joka ikinen päivä. Itkin hirveästi sen jälkeen. Vieläkin häpeän sitä. Nyt kun on muita lapsia ja ikää jo yli 40 niin sen haluaisin elämässäni muuttaa. Monesti kun näen sen ikäisen oloisia, mietin, että minullakinvoisi olla tuon ikäinen oma lapsi, jonka päätin häpeän ja pelon vuoksi tappaa. En suosittele aborttia, se ei ole pakotie. Lasten ei pitäisi yksin päättää tälläisestå, äitini ei olisi ikinä suostunut aborttiin.
- ^^^^^^
Ihan kuin olisitte sitä mieltä että raskaus kannattaa salata ja synnytys hoidella kotona. Ei tytöt ei vetele. Ajatelkaa jos jotain tapahtuu synnytyksesn yhteydessä tai sitä enne. Ja kenen etua se palvelee että raskaus salataan? Ei ainakaan lapsen tai äidin. Kyllähän se selviää kuitenkin että raskaana on oltu ja vauva on maailmaan putkahtanut!
- MissMandee
en usko että kannustaminen peittelemiseen oli tässä nyt ihan pääasiana . AINAKAAN TOIVOTTAVASTI!!
kait nyt kaikki ymmärtää että se on leikkimistä toisenkin, viattoman ihmisen hengellä
- "salata"
Raskaana oleva nainen on kaunis näky ja on aivan luonnollista että maha pömpöttää ja täytyyhän äitiys neuvolassa käydä omaksi ja vauvan parhaaksi.
- voi voi
ja ehdottomasti kannattaakin salata on sitten oikein ihka oikea teiniraskaus..
- Mamma90
Miksi pidät lapsen jos et voi olla ylpeästi äiti?
Ja neuvolassa jos et käy ennenkuin 4kk tulee täyteen et saa äitiysavustusta... Ja lapsi on vaarassa jos et neuvolassa tarkkaile itsesi ja hänen kuntoa.
Mistä sitten huomaan raskausmyrkytyksen tai vaikka anemian oireet? Ja lapsi voi koska vain kuolla vaikka ei syntyisikään. Eli sekä sinun että lapsen terveys on vaarassa.
Ottaisit hieman vastuuta itsestäsi ja pikkuisestasi.
Onnea kuitenkin!- sinäkään
olla ylpeästi äiti käyt alaikäisenä baarissa ja se on sun mielestä kovin kypsää.
Et tunne lakia miten ihmeessä voit olla äiti, joten sinun se kannattaisi sitä vastuuta ottaa.
Eli miksi sinä pidät lapsen jos et voi olla ylpeästi äiti?
Sun lapses on varmaan saanu alkuunsa jossain hikisissä kotibileissä kaksi siideriä vol 2,7 ja sitten leikkihumalassa sänkyyn.. - Mendy-
sinäkään kirjoitti:
olla ylpeästi äiti käyt alaikäisenä baarissa ja se on sun mielestä kovin kypsää.
Et tunne lakia miten ihmeessä voit olla äiti, joten sinun se kannattaisi sitä vastuuta ottaa.
Eli miksi sinä pidät lapsen jos et voi olla ylpeästi äiti?
Sun lapses on varmaan saanu alkuunsa jossain hikisissä kotibileissä kaksi siideriä vol 2,7 ja sitten leikkihumalassa sänkyyn..tähän tuo allaoleva viestini,pieni moka.
- Mendy-
kysyä,miksi joka ketjussa kuittailet "mamma90":n baarikäynneistä?Eipä taida olla ensimmäinen alaikäisenä baarissa ollut.Eikä taatusti viimeinen.
- kysyä
että oletko vajaa..vai muuten vaan hölmö?
Mielestäni alaikäiset ei kuulu baariin ja etenkään jos ajatusmaailma vastaa 6-v tasoa. - Mendy-
kysyä kirjoitti:
että oletko vajaa..vai muuten vaan hölmö?
Mielestäni alaikäiset ei kuulu baariin ja etenkään jos ajatusmaailma vastaa 6-v tasoa.ole hölmö enkä vajaa.Ihmettelen vain miksi viitsit nähdä niin kauhean vaivan yhden ihmisen baarikäynneistä.Eihän ne alaikäiset sinne kuuluu ja laki on laki,mutta se on julma totuus että TODELLA moni esim.ylä-aste ikäinen viettää vloppuja baarissa.
"mamma90":n ajatusmaailman tasosta en tiedä,eikä se asia minulle kuulu,joten jospa sinäkin jättäisit aiheen sikseen.Jokaisen oma asia käykö baarissa alaikäisenä vai ei.Hauskaa kevättä:) - totuuss
Mendy- kirjoitti:
ole hölmö enkä vajaa.Ihmettelen vain miksi viitsit nähdä niin kauhean vaivan yhden ihmisen baarikäynneistä.Eihän ne alaikäiset sinne kuuluu ja laki on laki,mutta se on julma totuus että TODELLA moni esim.ylä-aste ikäinen viettää vloppuja baarissa.
"mamma90":n ajatusmaailman tasosta en tiedä,eikä se asia minulle kuulu,joten jospa sinäkin jättäisit aiheen sikseen.Jokaisen oma asia käykö baarissa alaikäisenä vai ei.Hauskaa kevättä:)on myös se että jos mä tiedän jonkun alaikäisen tutun olevan baarissa, ni mä käräytän sen ja heti.
Mielestäni myöskään sinä et sanele kellekkään muulle mitä muut saa tehdä ja mitä ei saa tehdä.
Olet tyypillinen näsäviisas teini, joka todennäköisesti käy alaikäisenä baarissa. - Mendy-
totuuss kirjoitti:
on myös se että jos mä tiedän jonkun alaikäisen tutun olevan baarissa, ni mä käräytän sen ja heti.
Mielestäni myöskään sinä et sanele kellekkään muulle mitä muut saa tehdä ja mitä ei saa tehdä.
Olet tyypillinen näsäviisas teini, joka todennäköisesti käy alaikäisenä baarissa.Minä en sanele kenellekään yhtään mitään,kehotin vain jättämään aiheen.Ehkä olen näsäviisas teini,mutta sen ei pitäisi olla sinun ongelmasi.Enkä liiemin alaikäisenä baarissa käy,joskus HYVIN harvoin eräällä biljardisalilla,johon ikäraja 18.Että näin.
- oli??
totuuss kirjoitti:
on myös se että jos mä tiedän jonkun alaikäisen tutun olevan baarissa, ni mä käräytän sen ja heti.
Olet tyypillinen näsäviisas teini, joka todennäköisesti käy alaikäisenä baarissa.No sinäpä se varsinaiselta aikuiselta kuulostat! Enpä tunne kovin montaa nuorta joka ei baariin olisi alaikäisenä kokeillut päästä! Ja onko se sun ongelma? Enpä täällä palstalla oo aiemmin käyny joten taustatietoja ei ole, mutta jos tää "mamma90" hoitaa lapsensa kunnolla niin sulla ei pitäis olla mitään sanomista hänelle! Jokainen elää elämäänsä niinkun tahtoo.. syyttele sitten kun on aihetta!
Hyvät päivän jatkot -Äiti21- - ella
oli?? kirjoitti:
No sinäpä se varsinaiselta aikuiselta kuulostat! Enpä tunne kovin montaa nuorta joka ei baariin olisi alaikäisenä kokeillut päästä! Ja onko se sun ongelma? Enpä täällä palstalla oo aiemmin käyny joten taustatietoja ei ole, mutta jos tää "mamma90" hoitaa lapsensa kunnolla niin sulla ei pitäis olla mitään sanomista hänelle! Jokainen elää elämäänsä niinkun tahtoo.. syyttele sitten kun on aihetta!
Hyvät päivän jatkot -Äiti21-tosi typerää alkaa laukomaan jos joku on käynyt ala-ikäisenä baarissa-sekö osottaa suurinta kypsymättömyyttä? ei ikä kerro juomatavoista mitään, olen 17 (ei lapsia), ja aina osannut juoda kohtuudella, vähän vaan että on hauskaa, eikä liian usein. sitten monet tutut ikää 25wee- örveltävät pusikoissa aivan perseet, ja pienet mukulat on kavereilla hoidossa. voisi kuvitella että tällä kuittailijalla ei itsellään ole elämää, ja on kateellinen mamma 90:lle, jos hänellä on kavereita joiden kanssa lähteä alaikäisenä baariin pitämään hauskaa. ja mamma90:n on osattava käyttäytyä ja näyttää 18-vuotiaalta, eihän hän muuten pääsisi baariin, joten ei hän aivan täysi teini voi olla ;) hieman kypsymätöntä toimintaahan se on, mutta jos osaa pitää hauskaa kohtuudella jne, niin en ala tuomitsemaan, kuinka moni alaikäinen ei olisi yrittänyt/halunnut baariin? kuittailija voi kuulua mun kanssa samaan kerhoon "olen alaikäinen ja myös näytän siltä" ja näin kadehtia mamma90:stä. voi olla että hän myös kadehtii ihmistä, joka lapsesta huolimatta voi elää samaan aikaan nuoruuttaan? jos pystyy huolehtimaan lapsesta ja kuitenkin pitämään hauskaa, niin eikös se kuulosta hyvältä? kyllä kolmekymppinenkin äiti haluaa päästä välillä vähän viihteelle, ja se on ihan normaalia, ihmisiähän äiditkin ovat, vai onko se niin, että kun saa statuksen "ÄITI" niin on oitis ruvettava yli-ihmiseksi?
- Jep jep
ella kirjoitti:
tosi typerää alkaa laukomaan jos joku on käynyt ala-ikäisenä baarissa-sekö osottaa suurinta kypsymättömyyttä? ei ikä kerro juomatavoista mitään, olen 17 (ei lapsia), ja aina osannut juoda kohtuudella, vähän vaan että on hauskaa, eikä liian usein. sitten monet tutut ikää 25wee- örveltävät pusikoissa aivan perseet, ja pienet mukulat on kavereilla hoidossa. voisi kuvitella että tällä kuittailijalla ei itsellään ole elämää, ja on kateellinen mamma 90:lle, jos hänellä on kavereita joiden kanssa lähteä alaikäisenä baariin pitämään hauskaa. ja mamma90:n on osattava käyttäytyä ja näyttää 18-vuotiaalta, eihän hän muuten pääsisi baariin, joten ei hän aivan täysi teini voi olla ;) hieman kypsymätöntä toimintaahan se on, mutta jos osaa pitää hauskaa kohtuudella jne, niin en ala tuomitsemaan, kuinka moni alaikäinen ei olisi yrittänyt/halunnut baariin? kuittailija voi kuulua mun kanssa samaan kerhoon "olen alaikäinen ja myös näytän siltä" ja näin kadehtia mamma90:stä. voi olla että hän myös kadehtii ihmistä, joka lapsesta huolimatta voi elää samaan aikaan nuoruuttaan? jos pystyy huolehtimaan lapsesta ja kuitenkin pitämään hauskaa, niin eikös se kuulosta hyvältä? kyllä kolmekymppinenkin äiti haluaa päästä välillä vähän viihteelle, ja se on ihan normaalia, ihmisiähän äiditkin ovat, vai onko se niin, että kun saa statuksen "ÄITI" niin on oitis ruvettava yli-ihmiseksi?
Mamma90 voi olla myös kateellinen siitä että heillä rahaa riittää, voivat jopa heittää ruokaa roskiin. Joten se siitä mamma ysikympin kuuluisasta kypsyydestä.
Minä ainakin ajattelin salata kaikilta tutuilta/serkuilta jotka eivät vielä tiedä niin pitkään kuin vain voin.. :) Jos joku jotain kysyy, niin kerron vain että olen lihonut.. :D Mutta jos sitä eivät usko, niin kyllä sitten aijon kertoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sdp on esittänyt maatalous- ja yritystuista leikkaamista
Joihin menee 10 miljardia euroa vuosittain. Minkä vuoksi äärioikeisto änkyttää jostain vuodesta 2026, kun ei demareiden1494473Sanna Marin pitäisi palauttaa pääministeriksi
Oikeisto "voitti" vaalit valehtelemalla äänistäjille päin naamaa, joten heidät tulisi tuomita menettämään vaalitulos ja673419Kokoomus kannatti aiemmin rahoitusmarkkinaveroa - kanta nyt muuttunut
Kokoomuksen linjanmuutos rahoitusmarkkinaveron suhteen on herättänyt kysymyksiä. Vielä aiemmin puolue antoi ymmärtää kan12453Ei me olla sielunkumppaneita
jos sellaisia edes on. En tiedä miksi niin kovasti pidin sinusta, varmaan olisi paljonkin hyviä syitä, mutta ehkä olit v282160KÄVELYTREFFIT ?
Mikä on tuo konsepti. Ei kävely ole mitkään treffit. Se on hengailua, ilman mitään panostamista toiseen, go with the flo2361697Hevosmies kylän kunnioitettu herra
Hei, eikö olis aika pistää "nuoriso" kuriin? Tiedämme miten teidän "yhteisö" toimii sekä kylän vanhin herra, olet poruka261316Mies pelkää mahdollista raskautta
Millaisia ajatuksia seuraava herättää teissä? Olemme tunteneet miehen kanssa vuosikausia, seurustelleetkin jo pitkään j2331267Kiikkustuoli
Sunnuntai aamun hiljaisuutta ja rauhaisaa oloa. Aloitan taas uuden alustan, jospa edellisessä asiat tulee pohdittu ja sa1671190- 691136
- 63877