Mulla toinen jalkapöytä ollut jo kuukausia kipeä. Kortisonia olen pari pistosta saanut ja se ei paljoa auttanut. Nyt on taas molemmat päkiät kipeät. Invalidisoi todella pahasti. Voiko mortonin neurooma olla myös molemmissa jaloissa. Burana auttaa jonkiverran. On sama tunne kuin lapsena joku hyppäs jalkapöydän päälle kun tapeltiin.
Jalkapöydät kipeät
23
10597
Vastaukset
- PikkuJäärä.
Mortonin neuroomalle tunnusomaista ovat sähköiskumaiset viiltävät kivut ei mikään sellainen jatkuva särky, johon tulisi mieleen ottaa buranaa.
En kuvailisi sitä koko päkiän kivuksi, ja aika outoa että olisi molemmissa...?
Mitä se valkotakkinen piikin pistäjä arveli syyksi?
Onhan jalat muuten hoidettu ja kunnossa, tarkoitan lähinnä pedikyyriä?- päkiät
No se tk-lääkäri puristeli aikansa, mun varpaiden niveliä ja veteli varpaista ja paineli jalkapöytää ja käski mun näyttää missä kohtaa kipu on pahin ja siihen pisti piikin. Kysyin, että mitä sitten, jos kipu ei lopu. Sanoi, että tuu kahden viikon päästä uudelleen ja menin ja taas sama homma. Ja taas kysyin, että mitä sitten jos ei parane, ja vastaus oli sama. En mennyt kolmatta kertaa.
Jalkapohjissa on kovettumia, joita olen raspannut pois ja sitten rasvannut. Jalkaholvini on mielestäni normaali. Ei ole korkea, eikä lättänä.
Voisko olla jotain reumaa tai nivelkulumaa ? kumma kun ekaksi oli vain toinen jalka kipeä ja nyt on molemmat. hankala ontua molemmilla jaloilla. Ja nämä räntäsateet todella tuntuvat pahentavan asiaa. Ja jalkineita olen vaihtanut. Ja ne on leveälestiset ja kantaa ei juuri ole. - edi
päkiät kirjoitti:
No se tk-lääkäri puristeli aikansa, mun varpaiden niveliä ja veteli varpaista ja paineli jalkapöytää ja käski mun näyttää missä kohtaa kipu on pahin ja siihen pisti piikin. Kysyin, että mitä sitten, jos kipu ei lopu. Sanoi, että tuu kahden viikon päästä uudelleen ja menin ja taas sama homma. Ja taas kysyin, että mitä sitten jos ei parane, ja vastaus oli sama. En mennyt kolmatta kertaa.
Jalkapohjissa on kovettumia, joita olen raspannut pois ja sitten rasvannut. Jalkaholvini on mielestäni normaali. Ei ole korkea, eikä lättänä.
Voisko olla jotain reumaa tai nivelkulumaa ? kumma kun ekaksi oli vain toinen jalka kipeä ja nyt on molemmat. hankala ontua molemmilla jaloilla. Ja nämä räntäsateet todella tuntuvat pahentavan asiaa. Ja jalkineita olen vaihtanut. Ja ne on leveälestiset ja kantaa ei juuri ole.voisi olla myös alkavaa tulehduksellista oiretta eli reumaakin pahimmillaan, alkaa just noista päkiöistä tai sormista...ja ilmapuntarina oleminenkin on läsnä vielä kuten yleensä...mortonin neurooma on vain yhdessä välissä jalkapöydän luita...
- fysioterapiaan
tutuilla on käynyt DOCTORIT piikittämässä KORTISOONIA tuloksetta, ja oikealla käsittelyllä vaivat lähteneet pikimmiten.
Eli tilaa aika ASAP manipulatiivista fysioterapiaa tekevälle fysioterapeutille.
Jalkapöydän luiden välien hierontakin voisi auttaa (samalla jalkapohjat).- tassuvaivanen
"ASAP manipulatiivista fysioterapiaa " ???
Mitä mitä mitä? Google ei löydä mitään, eli pani jo epäilemään löytyisiköhänkö pikkukaupungista moista kummitusta ollenkaan. Mistä kaukaa ehdotat hakemaan? (kiitos mielummin Etelä-Suomea pohjoisemmasta)
Ja eikös se ole niin, että Mortonin neuroomassa on pinteessä olevaan (?) hermoon kasvanut pikku patti. Näinköhän se siitä hieronnalla katoaisi?
Kysyy tässä nimim. "Kerran jo leikkausjonosta karannut." - tassuvaivainen
Niin, tuolla alkuperäisellä kysyjällähän ei taida Mortonin neuroomaa kuitenkaan olla, mutta luuletko tuon suosittelemasi manipulaation auttavan myös siihen vaivaan?
- tässä linkki,100 löytyi
tassuvaivainen kirjoitti:
Niin, tuolla alkuperäisellä kysyjällähän ei taida Mortonin neuroomaa kuitenkaan olla, mutta luuletko tuon suosittelemasi manipulaation auttavan myös siihen vaivaan?
ole ihan hyvä vain. Kannattaa nähdä hieman vaivaa vaivan helpottamiseksi. Tämän oheisen linkin hakusana oli markkuuuspaavalniemen pituinen ja kesti kirjoittaa 2 sekuntia.
http://www.google.fi/search?hl=fi&q=manipulatiivinen fysioterapia&btnG=Google-haku&meta= - tassuvaivainen
Vielä hätyyttelen sinua kysymällä lisää, kun jäi epäselväksi. Tuliko apu manipulaatiosta siis nimenomaan myös Mortonin neurooman oireisiin?
Kiitos jos kerran vielä vaivautuisit... - eikä syystä
tassuvaivainen kirjoitti:
Vielä hätyyttelen sinua kysymällä lisää, kun jäi epäselväksi. Tuliko apu manipulaatiosta siis nimenomaan myös Mortonin neurooman oireisiin?
Kiitos jos kerran vielä vaivautuisit...joka tapauksessa auttoi. samanlainen käsittely helpotti tutun olkapäävaivaa.
Mortonin avuista kannattaa katsoa duodecim.fi:n sivuilta tai googlata "treatment for morton syndrom".... - tms päin
eikä syystä kirjoitti:
joka tapauksessa auttoi. samanlainen käsittely helpotti tutun olkapäävaivaa.
Mortonin avuista kannattaa katsoa duodecim.fi:n sivuilta tai googlata "treatment for morton syndrom"....ylipäänsä ihmisten kannattaisi käyttää aika hakusanojen keksimiseen vaivoihinsa kuin täällä odotella päiväkaupalla vastauksia jotka jauhavat kuitenkin jonkun muun vastauksen tietomäärästä eikä auta yhtään ketään...
- etsitty on
tms päin kirjoitti:
ylipäänsä ihmisten kannattaisi käyttää aika hakusanojen keksimiseen vaivoihinsa kuin täällä odotella päiväkaupalla vastauksia jotka jauhavat kuitenkin jonkun muun vastauksen tietomäärästä eikä auta yhtään ketään...
Eipäs nyt hermostuta, kyllä on etsitty ja luettu pitkät pötköt.
Mutta toisen samaa vaivaa poteneen kertomus voi olla korvaamatonta tietoa.
Eihän tätä keskustelupalstaa tarvita, jos ajattelet että googlella pärjää.
eikä kaikki niin kovin tehokkaasti osaa hakukoneitakaan käyttää. - et myö
tms päin kirjoitti:
ylipäänsä ihmisten kannattaisi käyttää aika hakusanojen keksimiseen vaivoihinsa kuin täällä odotella päiväkaupalla vastauksia jotka jauhavat kuitenkin jonkun muun vastauksen tietomäärästä eikä auta yhtään ketään...
Aattelit sit silviisiin että kaikk kyll ossoo ameriikan kiält. Voi hyvät hyssykät ku sitä ollaan niin näsäviisait ett...
- suomea puhuvalta
et myö kirjoitti:
Aattelit sit silviisiin että kaikk kyll ossoo ameriikan kiält. Voi hyvät hyssykät ku sitä ollaan niin näsäviisait ett...
sillä google.fi toimii suomenkielisillä hakusanoilla. eli jos osaa suomea pärjää.
- Et myö
suomea puhuvalta kirjoitti:
sillä google.fi toimii suomenkielisillä hakusanoilla. eli jos osaa suomea pärjää.
Voihan suomea puhuva sentään! Mitä sie luulet googlen löytävän suomeks jos hakusanaks syötetään tuo suositeltu termi "treatment for mortons neurom"
Sie se kyll taiatkii olla meleko tyhmä. - Tassuvaivainen
tms päin kirjoitti:
Tosiaan olin jo saanut leikkaupäivänkin diagnoosina Mortnin neurooma. Kipu kuitenkin siinä odotellessani lientyi sen verran, että häivyin jonosta livohkaan. Oireeton ei jalkani ole vieläkään, manipulaatio saattasi kiinnostaa jos joku kertoisi siitä todella olevan apua.
Nuo vähän yliolkaiset "miksette katso" -heitot googleen päin ovat ikävän makuisia. Vaikka minulta englanti sujuukin niin eivät muunmaalaiset sivut kuitenkaan kerro hoidoista Suomessa, tulee vaan hirveä määrä lääketieteellistä tekstiä kahlattua vaivalla läpi ilman konkreettista hyötyä. Toisekseeen, minulla on ollut aikaa odottaa nyt jo pari vuotta, että kyllä näitä vastauksiakin maltan tässä ihan hyvin odotella viikkojakin.
Kyllä tämän keskustelupalstan hyöty kulkee googlen rinnalla. Ei pitäisi olla niin nokkava.
Eikä englanti tosiaan ole tämän palstan kirjoittajien kotikieli eikä edes välttämättä se toinen, sekin tulisi kohtuudella muistaa tässä liian amerikkalaistuuneessa Suomessamme.
- eivät näihin anna vastauksia
taitaa olla liian konkreettisia vaivoja.
- hoidettu
Hyviä vastauksia on jo annettu.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000001491&posting=22000000015533106
Ja tuossa lääkäreiden tutkimuksia:
”Lievästäkin jalkaterän virheasennosta ja pituuserosta saattaa aiheutua kipuja, jotka oireilevat lonkkaan ja polveen. Jopa niskahartiaseudun vaivojen taustalla saattaa olla raajojen pituusero tai nilkan/jalkaterän virheellinen toiminta.”
http://www.fysiopankki.fi/podiatrinen_fysioterapia.htm
THM Jarmo Perttusen biomekaniikan väitöskirja: ” Perttunen totesi hoitamattoman alaraajan pituuseron johtavan epäsymmetriseen kävelyyn. Se voi olla myös syynä esim. selän kiputiloihin ja alaraajojen isojen nivelten ennenaikaiseen nivelrikkoon.”
http://info.adm.jyu.fi/main/portti/tiedotteet/2002/04/2073/show_announcement
Diacor terveyspalvelut: ”Tutkimusten mukaan jopa 70%:lla suomalaisista on jalan virheasento. Tyypillisin virheasento on jalkaterän ja nilkan kiertyminen sisäänpäin eli ylipronaatio.” ”Tavallisia jalan virheasennon aiheuttamia ongelmia on vaivaisenluu, kantakalvon ja achillesjänteen tulehdukset, penikkatauti sekä polven ja lonkan alueen rasitusvammat.”
http://www.diacor.fi/index.php?option=content&task=view&id=577&Itemid=62 - Eesel
hoidettu kirjoitti:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000001491&posting=22000000015533106
”Lievästäkin jalkaterän virheasennosta ja pituuserosta saattaa aiheutua kipuja, jotka oireilevat lonkkaan ja polveen. Jopa niskahartiaseudun vaivojen taustalla saattaa olla raajojen pituusero tai nilkan/jalkaterän virheellinen toiminta.”
THM Jarmo Perttusen biomekaniikan väitöskirja: ” Perttunen totesi hoitamattoman alaraajan pituuseron johtavan epäsymmetriseen kävelyyn. Se voi olla myös syynä esim. selän kiputiloihin ja alaraajojen isojen nivelten ennenaikaiseen nivelrikkoon.”
Diacor terveyspalvelut: ”Tutkimusten mukaan jopa 70%:lla suomalaisista on jalan virheasento. Tyypillisin virheasento on jalkaterän ja nilkan kiertyminen sisäänpäin eli ylipronaatio.” ”Tavallisia jalan virheasennon aiheuttamia ongelmia on vaivaisenluu, kantakalvon ja achillesjänteen tulehdukset, penikkatauti sekä polven ja lonkan alueen rasitusvammat.”
http://www.diacor.fi/index.php?option=content&task=view&id=577&Itemid=62Ei yhtään vastausta kysyjälle löydy näistä.
Kaikissa kerrotaan, mitä vaivoja jalkaterän vierheasento voi aiheuttaa lonkkaan/polveen/selkään. Huom: Kysyjä ei valittanut lonkkaa/polvea/selkää.
Vaan kysyttiin, mitä kipeille päkiöille voisi tehdä ja mikä niitä voisi mahdollisesti vaivata.
Mitäs apua tarjoamistasi tiedoista kysyjälle on?
Mutta vastauksesi on sinänsä mielenkiintoinen. Eikö lonkan virheasento olekaan kaiken syy, vaan saattaa olla seuraus. Mikä seikka taas panisi kaikki täällä aiemmin kirjoittamasi ihan päälaelleen.
Vai sekositko ja oliko sittenkin tarkoituksesi kertoa asia ihan päinvastoin, että päkiät ovat kipeät lonkan virheasennon takia.
Ja sitten taas ollaankin tutulla uralla... - hoidettu
Eesel kirjoitti:
Ei yhtään vastausta kysyjälle löydy näistä.
Kaikissa kerrotaan, mitä vaivoja jalkaterän vierheasento voi aiheuttaa lonkkaan/polveen/selkään. Huom: Kysyjä ei valittanut lonkkaa/polvea/selkää.
Vaan kysyttiin, mitä kipeille päkiöille voisi tehdä ja mikä niitä voisi mahdollisesti vaivata.
Mitäs apua tarjoamistasi tiedoista kysyjälle on?
Mutta vastauksesi on sinänsä mielenkiintoinen. Eikö lonkan virheasento olekaan kaiken syy, vaan saattaa olla seuraus. Mikä seikka taas panisi kaikki täällä aiemmin kirjoittamasi ihan päälaelleen.
Vai sekositko ja oliko sittenkin tarkoituksesi kertoa asia ihan päinvastoin, että päkiät ovat kipeät lonkan virheasennon takia.
Ja sitten taas ollaankin tutulla uralla..."Vaan kysyttiin, mitä kipeille päkiöille voisi tehdä ja mikä niitä voisi mahdollisesti vaivata. "
Etpä itsekään lukenut aloittajan ekaa viestiä oikein. Ainoa, mitä hän kysyy on: "Voiko mortonin neurooma olla myös molemmissa jaloissa."
Oletan tuo kysymykseksi, vaikka kysymysmerkki puuttuukin, koska lause alkaa kysymyssanalla. Muita kysymyksiä en viestistä löydä...
"Eikö lonkan virheasento olekaan kaiken syy, vaan saattaa olla seuraus."
Virheasento on 98%:lla seuraus! Hyvin harvoin se on muuta, eli esim. sairaudesta johtuva. Lonkan virheasentoa voi aiheuttaa moni asia lantiossa.
"ja oliko sittenkin tarkoituksesi kertoa asia ihan päinvastoin, että päkiät ovat kipeät lonkan virheasennon takia. "
Ajattelin, ettei kannata sanoa enää, koska itsekin sen jo tiedät, että mitä mä olisin sanonut... - Eesel
hoidettu kirjoitti:
"Vaan kysyttiin, mitä kipeille päkiöille voisi tehdä ja mikä niitä voisi mahdollisesti vaivata. "
Etpä itsekään lukenut aloittajan ekaa viestiä oikein. Ainoa, mitä hän kysyy on: "Voiko mortonin neurooma olla myös molemmissa jaloissa."
Oletan tuo kysymykseksi, vaikka kysymysmerkki puuttuukin, koska lause alkaa kysymyssanalla. Muita kysymyksiä en viestistä löydä...
"Eikö lonkan virheasento olekaan kaiken syy, vaan saattaa olla seuraus."
Virheasento on 98%:lla seuraus! Hyvin harvoin se on muuta, eli esim. sairaudesta johtuva. Lonkan virheasentoa voi aiheuttaa moni asia lantiossa.
"ja oliko sittenkin tarkoituksesi kertoa asia ihan päinvastoin, että päkiät ovat kipeät lonkan virheasennon takia. "
Ajattelin, ettei kannata sanoa enää, koska itsekin sen jo tiedät, että mitä mä olisin sanonut...Voi mitä sontaa:
"Ajattelin, ettei kannata sanoa enää, koska ITEKIN sen jo tiedät, että mitä mä olisin sanonut..."
Siis kuka 'itsekin sen jo tiedät'...
No enhän MINÄ ollut se alkuperäinen kysyjä, vaan EESEL-nimimerkki. Ja minä kirjoitin tuon vasta sinun JÄLKEEN.
Ja kyse oli alunperin PÄKIÄN KIVUISTA.
Joo, tarkalleen sitä hän ei tosiaan kysynyt, kun ei olut kysymysmerkki perässä, jopa joo.
Tämän panen tarkkaan korvan taa, jos ei ole siis kysymysmerkkiä perässä, niin ÄLÄ SINÄ IDIOOTTI SEKAANNU JA VASTAILE. Jos vastaat, niin muistutan joka kerta, ettei ole kysytty.
Sopiiko sulle omat pelisääntösi, pakko sopia.
Ja sinä kirjoitat TAAS lonkan virheasennoista, joka on seuraus... Siis mistä?????
MISSÄ ALOITTAJA KERTOO SANALLAKAAN LONKASTAAN???
Sano ny helvetti, mitä tähän lonkkaa sotket?
No en kirjoita enempää, kaikki lukutaitoiset näkee mitä täyttä sontaa suollat. - Tassuvaivainen
hoidettu kirjoitti:
http://www.diacor.fi/index.php?option=content&task=view&id=577&Itemid=62Oliko oikeaa sanottavaakin. Ei, pysy siis pois.
Tuossa jäjempänä itse kirjoitat, ettei kysytty muuta kuin mortonin neuroomasta.
Mihinkäs kysyjän kysmyksiin tässä nyt sitten paiskot vastauksia. Kun ei mitään muuta kerran ole kysyttykään.
Mortonin Neuroomasta et tiedä ilmeisesti mitään, miksi siis pistät lusikkaasi koko keskusteluun.
Yksi ihmetteli, ettei kansanparantajat anna näihin vastauksia. Ei ne antamasi olleet vastauksia mihinkään täällä kysyttyyn tai edes vihjaistuun ongelmaan, ei edes päkiään.
Lisävihje: mortonin neurooma ei ole niskassa :) - hoidettu
Tassuvaivainen kirjoitti:
Oliko oikeaa sanottavaakin. Ei, pysy siis pois.
Tuossa jäjempänä itse kirjoitat, ettei kysytty muuta kuin mortonin neuroomasta.
Mihinkäs kysyjän kysmyksiin tässä nyt sitten paiskot vastauksia. Kun ei mitään muuta kerran ole kysyttykään.
Mortonin Neuroomasta et tiedä ilmeisesti mitään, miksi siis pistät lusikkaasi koko keskusteluun.
Yksi ihmetteli, ettei kansanparantajat anna näihin vastauksia. Ei ne antamasi olleet vastauksia mihinkään täällä kysyttyyn tai edes vihjaistuun ongelmaan, ei edes päkiään.
Lisävihje: mortonin neurooma ei ole niskassa :)"Lisävihje: mortonin neurooma ei ole niskassa :) "
Ei ole SI-nivelkään ;) - hoidettu
Eesel kirjoitti:
Voi mitä sontaa:
"Ajattelin, ettei kannata sanoa enää, koska ITEKIN sen jo tiedät, että mitä mä olisin sanonut..."
Siis kuka 'itsekin sen jo tiedät'...
No enhän MINÄ ollut se alkuperäinen kysyjä, vaan EESEL-nimimerkki. Ja minä kirjoitin tuon vasta sinun JÄLKEEN.
Ja kyse oli alunperin PÄKIÄN KIVUISTA.
Joo, tarkalleen sitä hän ei tosiaan kysynyt, kun ei olut kysymysmerkki perässä, jopa joo.
Tämän panen tarkkaan korvan taa, jos ei ole siis kysymysmerkkiä perässä, niin ÄLÄ SINÄ IDIOOTTI SEKAANNU JA VASTAILE. Jos vastaat, niin muistutan joka kerta, ettei ole kysytty.
Sopiiko sulle omat pelisääntösi, pakko sopia.
Ja sinä kirjoitat TAAS lonkan virheasennoista, joka on seuraus... Siis mistä?????
MISSÄ ALOITTAJA KERTOO SANALLAKAAN LONKASTAAN???
Sano ny helvetti, mitä tähän lonkkaa sotket?
No en kirjoita enempää, kaikki lukutaitoiset näkee mitä täyttä sontaa suollat.Eli kun en vastaa kysymykseen, jota ei ole esitetty, niin kaikki onkin taas mun syytäni? Vaikka kuitenkin vastasin siihen selväsitikin...
Ja viestissänihän nimittäin selitettiin, mistä ne alaraajojen kivut pääosin johtuu: eli erimittaisista jaloista ja jalkaterän virheasennoista!
Luepa se uudestaan:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000001491&posting=22000000015563560
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236798Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka231011- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47814Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59794Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93774Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38761Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713