(anteeksi puuttuvat "-pilkut, koska asetukset ovat pielessa..)Mutta asiaan..
Talla palstalla olevilla ihmisilla on varmasti paljon kerrotavaa nuoremmalle sukupolvelle ja lastenlapsille. Kuinka te olette viestineet heille elamastanne ja kokemuksistanne hyvina ja vaikeina aikoina.
Oletteko esim. vieneet lapset metsaan retkelle poimimaan marjoja ja sienia? Oletteko kertoneet ajasta, kun ruokaa oli niukasti ja kaikki oli "kortilla"?
Osaako nuoremmat sukupolvet arvostaa perintoaan enaa?
Asiallinen avaus
53
3403
Vastaukset
- ja kauhu sielussa
lukenut näitä juttuja ja miettinyt olenko itse osannut lapsilleni antaa ohjeita ja oppeja siitä sivistyksestä,mitä kirjoista ei opi.Siksi kamalaa on lukemani ollut.Mutta onhan se tietysti "rohkeaa"nimimerkin takaa sanailla.Mutta saako kysyä mitä hyötyä siitä on?
- Jermu
Minua ei palstoilla kauhistuta mikaan.
Hyotya ei voi toiselle maaritella. - viidanhelmi
Jermu kirjoitti:
Hyotya ei voi toiselle maaritella.Olen miettinyt näitä ikäryhmiä.
Olen itse 61-vuotias.
"siviilissä" viihdyn paremmin ikäistäni nuorempien kanssa, ja he nähtävästi minun kanssani.
Mutta näillä palstoilla viiskymppiset vaikuttavat lapsellisilta, voiko kymmenen vuotta tehdä noin paljon ihmisen elämässä.
Itse olin viiskymppisenä aivan eri ihminen kun nyt.
Nopeasti aika kuluu, sitä muuttuu huomaamattaan.
Olen vertaillut 40 ikäryhmästä alkaen näihin 70 kirjoittajiin.
Lueskelen mieluiten tätä 70 palstaa.
Kirjoitan harvoin mihinkään. - Kaarina64
viidanhelmi kirjoitti:
Olen miettinyt näitä ikäryhmiä.
Olen itse 61-vuotias.
"siviilissä" viihdyn paremmin ikäistäni nuorempien kanssa, ja he nähtävästi minun kanssani.
Mutta näillä palstoilla viiskymppiset vaikuttavat lapsellisilta, voiko kymmenen vuotta tehdä noin paljon ihmisen elämässä.
Kirjoitan harvoin mihinkään.ja viihdyn nuortenkin joukossa ja ymmärrän - ainakin yritän ymmärtää heitä.
Kun kerron lapsille ajasta, jolloin veimme veljien ja siskon kanssa sanomalehtipaperia kauppaan, että saimme ostaa karkkia, niin he ovat todella huvittuneita. Aikahan oli sodan jälkeinen, silloin kun sokeri ja kahvi olivat kortilla. Muistan kun alle kouluikäisenä juoksin naapurista kotiin kertomaan, että kaupasa myydään "verosokeria".
Sitten äidin asialle kipin kapin ostamaan, kun ei tarvittu kuponkia, vaan voi ostaa pelkällä rahalla.
Jäiköhän minulle joku makean nälkä noilta ajoilta, kun pidän suklaasta ja pullasta vähän liikaa nytkin vielä myöhäisellä keski-iällä.
Vaikka meillä lapsina oli aineellisesti puutteelliempaa kun nykyajan lapsilla, niin perheen yhteenkuuluvuus oli saumatonta.
Sellainen ei toimisi nykyään, mutta meillä äiti oli turvallisesti kotona, koulussa ei kiusattu, kun sattui omistamaan kaksi isompaa veljeä.
Kultaakohan aika muistot, mutta silloin oli kuitenkin kaikki hyvin:) Kaarina64 kirjoitti:
ja viihdyn nuortenkin joukossa ja ymmärrän - ainakin yritän ymmärtää heitä.
Kun kerron lapsille ajasta, jolloin veimme veljien ja siskon kanssa sanomalehtipaperia kauppaan, että saimme ostaa karkkia, niin he ovat todella huvittuneita. Aikahan oli sodan jälkeinen, silloin kun sokeri ja kahvi olivat kortilla. Muistan kun alle kouluikäisenä juoksin naapurista kotiin kertomaan, että kaupasa myydään "verosokeria".
Sitten äidin asialle kipin kapin ostamaan, kun ei tarvittu kuponkia, vaan voi ostaa pelkällä rahalla.
Jäiköhän minulle joku makean nälkä noilta ajoilta, kun pidän suklaasta ja pullasta vähän liikaa nytkin vielä myöhäisellä keski-iällä.
Vaikka meillä lapsina oli aineellisesti puutteelliempaa kun nykyajan lapsilla, niin perheen yhteenkuuluvuus oli saumatonta.
Sellainen ei toimisi nykyään, mutta meillä äiti oli turvallisesti kotona, koulussa ei kiusattu, kun sattui omistamaan kaksi isompaa veljeä.
Kultaakohan aika muistot, mutta silloin oli kuitenkin kaikki hyvin:)On jo isoja.
Sain vanhimmalta lapseltani 47v.
Viestin jokin aika sitten;Kiitos äiti rakkaudestasi ja opetuksistasi.
Lämmöllä tyttäresi.
Arvatkaa vaan tuntuiko hyvälle.- Pääsky64
Kaarina64 kirjoitti:
Kultaakohan aika muistot, mutta silloin oli kuitenkin kaikki hyvin:)että minä söin pullaa ja maitoa kun tulin koulusta,silloin kun äiti oli leiponut.
Nyt meni kokonainen marjapitko kun kaverit oli mukana.Sanoinkin että koko luokalle en jaksa leipoa.
Kukaan ei jaksa vanhoja asioita kuunnella kovin paljoa.Vähän joskus jutellaan
Silloin ei kaikki ollut hyvää.Mitään ei ollut ja henkinen ilmasto oli erilainen.Sallittua oli vain se mitä ei ollut.
Salaa piti tehdä jos jotain teki.Piti pelätä isompia poikia koulumatkoilla ja kylällä. - niin silloin
Jermu kirjoitti:
Hyotya ei voi toiselle maaritella.herää kysymys
- fiiuliN
niin silloin kirjoitti:
herää kysymys
No, ei sitten yhtään.
Mutta nousee mieleen kuinka isot miehet voivat olla noin hurahtaneita.
Kai siellä naisiakin joukossa on, mutta päällepäsmärinä on muutama hupsu mies. - Jermu
viidanhelmi kirjoitti:
Olen miettinyt näitä ikäryhmiä.
Olen itse 61-vuotias.
Kirjoitan harvoin mihinkään.Oletko tehnyt noita avauksessa mainitsemiani asioita? Ihan reilusti kiinnostaa, että mitä sitä omille kersoilleen kertoisi ja sen sellaista.
- Jermu
Kaarina64 kirjoitti:
Kultaakohan aika muistot, mutta silloin oli kuitenkin kaikki hyvin:)Mutta mielestäni on tärkeää, että niistä kerrotaan nuorille ja lapsille. Ne isoja asioita, mitä silloin teidän lapsuudessa ja nuoruudessa tapahtui. Nykypäivänä pääsee missi lehtien lööppeihin, kun hän katkaisee kyntensä kaupungilla tapahtuneessa peräänajossa.
- Jermu
niin silloin kirjoitti:
herää kysymys
Enpä usko, että pelästyn kysymystäsi.
- Jermu
fiiuliN kirjoitti:
No, ei sitten yhtään.
Mutta nousee mieleen kuinka isot miehet voivat olla noin hurahtaneita.
Kai siellä naisiakin joukossa on, mutta päällepäsmärinä on muutama hupsu mies.Eli mua ei kauhistuta yhtään. Avaus on kuitenkin asiallinen.
- viidanhelmi
Jermu kirjoitti:
Oletko tehnyt noita avauksessa mainitsemiani asioita? Ihan reilusti kiinnostaa, että mitä sitä omille kersoilleen kertoisi ja sen sellaista.
60-luvulla kun meillä oli lapset pieniä ei meillä,eikä monella muullakaan ollut autoa.
Meillä oli pieni piilopirtti 7-kilometrin päässä kodistamme.
Kävin vuorotyössä niin oli päivisinkin aikaa olla lasten kanssa.
Pakkasin lapset ja eväät polkupyörään, toinen oli edessä telineessä ja toinen takana.
Oli pyörä täyteen lastattu.
Piilopirtillä soutelimme tutkimme muurahaispesiä ja keräsimme marjoja.
Päiväunille mennessä kerroin juttuja , aiheet sain vanhasta joutsenlampi seinävaatteesta joka oli mökin sägyn vieressä olevalla seinällä.
Se on vieläkin tallella vaikka piilopirtin viereen rakennettiin isompi mökki myöhemmin.
Lapset muistavat vieläkin jutut prinsessoista ja satumetsästä, ovat sanoneet että eivät hävitä koskaan seinävaatetta.
Kerroin samasta aiheesta myös lapsenlapselleni.
Sillion oltiin vähään tyytyväisiä, en kaivannut mitään erityistä, tuo elämä riitti oikein hyvin. - Jermu
viidanhelmi kirjoitti:
60-luvulla kun meillä oli lapset pieniä ei meillä,eikä monella muullakaan ollut autoa.
Meillä oli pieni piilopirtti 7-kilometrin päässä kodistamme.
Kävin vuorotyössä niin oli päivisinkin aikaa olla lasten kanssa.
Pakkasin lapset ja eväät polkupyörään, toinen oli edessä telineessä ja toinen takana.
Oli pyörä täyteen lastattu.
Piilopirtillä soutelimme tutkimme muurahaispesiä ja keräsimme marjoja.
Päiväunille mennessä kerroin juttuja , aiheet sain vanhasta joutsenlampi seinävaatteesta joka oli mökin sägyn vieressä olevalla seinällä.
Se on vieläkin tallella vaikka piilopirtin viereen rakennettiin isompi mökki myöhemmin.
Lapset muistavat vieläkin jutut prinsessoista ja satumetsästä, ovat sanoneet että eivät hävitä koskaan seinävaatetta.
Kerroin samasta aiheesta myös lapsenlapselleni.
Sillion oltiin vähään tyytyväisiä, en kaivannut mitään erityistä, tuo elämä riitti oikein hyvin.Meillä noi isovanhemmat kertoilee tarinoita entisistä ajoista meille ja siis meidän lapsille. Ukki vie niitä kalalle ja sitten metsään retkille. Siitä ne tykkää todella paljon.
- uskottava
Jermu kirjoitti:
Hyotya ei voi toiselle maaritella.Miten voisikkaan. Tyhjästä onkin paha nyhjästää.
- Kyselet
Jermu kirjoitti:
Enpä usko, että pelästyn kysymystäsi.
ja itsekkö vastailet, Muuten vitsisi ovat kehnon laisia, Ne ei naurata.
- Jermu
Kyselet kirjoitti:
ja itsekkö vastailet, Muuten vitsisi ovat kehnon laisia, Ne ei naurata.
Kerroppas Ajomies, milloin olet saanut muut nauramaan täällä...?
- fiiuliN
Jermu kirjoitti:
Eli mua ei kauhistuta yhtään. Avaus on kuitenkin asiallinen.
Eihän tästä mitään hauskaa löydy tämmöisestä,
Ole hyvä ja mene sinne ikäistesi joukkoon leikkimään. - Jermu
fiiuliN kirjoitti:
Eihän tästä mitään hauskaa löydy tämmöisestä,
Ole hyvä ja mene sinne ikäistesi joukkoon leikkimään.Teen sen sitten, kun parhaksi näen. Olen jo laittanut toimintaohjeeni tuonne. Lukaise ne uudelleen.
- mirjamarja
Jermu kirjoitti:
Oletko tehnyt noita avauksessa mainitsemiani asioita? Ihan reilusti kiinnostaa, että mitä sitä omille kersoilleen kertoisi ja sen sellaista.
Olen merkinnyt muistiin kaikkien syntymäajat ja tietoja perheenjäsenistä, niin että kun lapset joskus aikuisina ehkä haluavat tietää juuristaan, on heillä ainakin alku tallella.
Olen aina kauhistellut ihmisiä, jotka kertovat, että olivat tutustuneet yllätyksekseen omaan serkkuunsa.
Miten ihmiset ovat niin umpimielisiä, että eivät ede sisaruksiinsa ja heidän lapsiinsa pidä yhteyttä?
Sen verran mielestäni pitää sukurakkautta olla, että tietää edes isoisovanhempiensa nimet ja hautapaikat.
Niinpä yritän merkitä muistiin kaikenlaista sukua koskevaa tietoa.
olen jo neljän vuoden ajan, elämästäni, niin kaukaa kun muistan.Olen kirjoittanut lapsuudestani sota-ajalla, pommituksista, pelosta isäni ollessa sodassa, evakko matkoista, leikeistä, koulusta, työstäni,avioliitostani, koko elämäni kulusta. Valokuvia olen lisännyt sepustukseeni ja sukuselvitykset, suoraan alenevista polvista, molemmista vanhemmistani.
Nyt se on painamista vaille valmis. Tarkoitus on antaa lapsenlapsilleni ja läheisille, joista olen myös kirjoittanut.- Jermu
Ei nimittäin löydy kaikilta tuollaiseen energiaa ja aikaa iästä ja kunnosta riippumatta. Parasta vielä, kun kirjoittaja pystyy kertomaan asioista, kun kysymyksiä tulee.
- miltä tuntuu
Jermu kirjoitti:
Ei nimittäin löydy kaikilta tuollaiseen energiaa ja aikaa iästä ja kunnosta riippumatta. Parasta vielä, kun kirjoittaja pystyy kertomaan asioista, kun kysymyksiä tulee.
olla nelikymppisenä vanhuksena ? Voitko Pinokkio kertoa?
- Jermu
miltä tuntuu kirjoitti:
olla nelikymppisenä vanhuksena ? Voitko Pinokkio kertoa?
miltä tuntuu olla 75-vuotiaana 50 palstalla?
- 1234567890
Jermu kirjoitti:
miltä tuntuu olla 75-vuotiaana 50 palstalla?
yksinäiseltä, mitä minä olen sitä seurannut.
- leaorvokki
Jos voisimme palata vanhaan aikaan,ei olisi tätä huumeongelmaa.Mikähän vuosisata olisi paras.
Ainakin vanhat elokuvat ovat minun mieleen.
Onneksi tulee joskus.
Roolipelin pelaajat menevät vanhaan aikaan.
Ehkä he haluaisivat elää muussa ajassa,kuin tässä
ajassa.- Jermu
Joku auto on klassikko, joku elokuva on klassikko...Uskon, että siihen tarvitaan aikaa, ennenkuin huomataan eri asioiden paremmuus ja huonommuus. Paikanpäältä näkee hieman matkaa eteen ja taakse, mutta korkealta jo aika paljon pidemmälle.
- Katleija-T
Asiallinen avaus ei vastaa enää otsikkoaan.
Jermu-lupasit näyttää meille mallia, miten häirikkönikkeihin pitää vastata tuolla aloituksessa >Heitänpä sanasen teille 70 palstal..< Kiitos, nyt on mallia jo riittävästi.- merimona1
Ethän vain yksin täällä juttele?
Sekin saattaa tarttua - sellainen itselleen puhuminen ja vastaaminen. Mutta luulen, että saat juttuseuraa muutenkin, esm meikäläisellä on luova tauko, ennenkuin alan koevalmistaa lammasta, jota perinteisesti syödään pääsiäisenä.
Sanokaa mitä tahansa, mutta ilkeän tunnustaa, että tämä on ensimmäinen lammasruoka, jonka teen. Kaikkea muuta taidan jo osata.(Ruoan teossa) - kyllä
Tämä Jermu on 50 sten Suberhäirikkö jota sefutkin pelkäävät. Eivät uskalla poistaa sen ilkeilyvä mistään ketjusta. Tosin toisella palstalla (50)ei sille enää kukaan vastaile.
- justii
kyllä kirjoitti:
Tämä Jermu on 50 sten Suberhäirikkö jota sefutkin pelkäävät. Eivät uskalla poistaa sen ilkeilyvä mistään ketjusta. Tosin toisella palstalla (50)ei sille enää kukaan vastaile.
sama
- merimona1
kyllä kirjoitti:
Tuo vastailu on mielenkiintoinen ilmaisu tässä palstakeskustelussa.
Olen aina ajatellut, että kysymykseen kuuluu vastata, jos on vähääkään kohtelias, mutta eihän
kaikkiin kirjoituksiin tarvitse "vastata."
Vai odottaako monikin, että saa jotain palautetta
aivan päivänselvään asiaan, mistä kirjoittaa mielipiteensä? - merimona1
justii kirjoitti:
sama
ja ajattelin tuota nikkiä vaihtaessani, että sellaisen uuden koetan löytää, missä olisi yhtä monta kirjainta. Kuten siis huomaat, niin ellumarissa ja merimonassa on molemmissa 8 kpl kirjaimia ;)
- Katleija-T
merimona1 kirjoitti:
Tuo vastailu on mielenkiintoinen ilmaisu tässä palstakeskustelussa.
Olen aina ajatellut, että kysymykseen kuuluu vastata, jos on vähääkään kohtelias, mutta eihän
kaikkiin kirjoituksiin tarvitse "vastata."
Vai odottaako monikin, että saa jotain palautetta
aivan päivänselvään asiaan, mistä kirjoittaa mielipiteensä?Kyllä yleensä vastauksen saa kun kysyy jotain ja panee vielä kysymysmerkin loppuun. Mutta yleensä tulee vaan laittaneeksi jonkun ajatuksen tai kommentin, jos kirjoitus on herättänyt tarpeen sanoa jotain. Harvemmin tulee jäätyä koneen viereen odottamaan, josko joku oman kirjoituksen perään jotain kirjoittaa. Silloin kieltämättä tulee hiukan metka olo, kun oman kirjoituksen jälkeen ei kukaan enää kirjoita ja ketjukin voi päättyä. Toivottavasti se on vain sattumaa.
Tavallisessa keskustelussa ollaan yht'aikaa paikalla, tässä emme ole. - Jermu
jatkoa, koska edellinen vastaukseni poistui...
Ehkä huomasit,että joku, kukahan mahtaa olla noin katkera, ilmaantui tähän avaukseen lässyttään.
En ole koskaan jättänyt noille vastailematta, koska minusta on paljon hauskempi julkisesti nöyryyttää noita tyyppejä. Sitä vois sanoa nykyajan nettiaikakauden jalkapuuksi kirkon porstuassa vaikkapa. Sefu sitten siivoaa noi katkeruuden roippeet ja taistelussa ns. kaatuneet pois poikkeen.
Tiedän, että ohje on olla vaan hiljaa, kun häirikkö iskee. Tiedän, että pitäisi ilmoittaa asiattomasta viestistä ylläpidolle...Mutta uskon tuohon julkiseen nöyryyttävään sanailutappion voimaan enemmän. - Katleija-T
Jermu kirjoitti:
jatkoa, koska edellinen vastaukseni poistui...
Ehkä huomasit,että joku, kukahan mahtaa olla noin katkera, ilmaantui tähän avaukseen lässyttään.
En ole koskaan jättänyt noille vastailematta, koska minusta on paljon hauskempi julkisesti nöyryyttää noita tyyppejä. Sitä vois sanoa nykyajan nettiaikakauden jalkapuuksi kirkon porstuassa vaikkapa. Sefu sitten siivoaa noi katkeruuden roippeet ja taistelussa ns. kaatuneet pois poikkeen.
Tiedän, että ohje on olla vaan hiljaa, kun häirikkö iskee. Tiedän, että pitäisi ilmoittaa asiattomasta viestistä ylläpidolle...Mutta uskon tuohon julkiseen nöyryyttävään sanailutappion voimaan enemmän.Oletko tullut ajatelleeksi, että vaikka sinusta on hauskaa ajanvietettä tuo julkinen nöyryyttäminen niin suurimmalle osalle meistä vanhoista tuo ei ole. Sitä paitsi yritys on ollut hyvä 10, mutta tulos huono 0. Keksi itsellesi jotain järkevämpää. Tästä aiheesta en sitten enempää. Annetaan tilaa järjelle.
- Jermu
Katleija-T kirjoitti:
Oletko tullut ajatelleeksi, että vaikka sinusta on hauskaa ajanvietettä tuo julkinen nöyryyttäminen niin suurimmalle osalle meistä vanhoista tuo ei ole. Sitä paitsi yritys on ollut hyvä 10, mutta tulos huono 0. Keksi itsellesi jotain järkevämpää. Tästä aiheesta en sitten enempää. Annetaan tilaa järjelle.
Se tyyppi on aivan raivona ja sitä kautta se tekee jatkuvasti virheitä.Täällä tapahtuneen jälkeen te tiedätte, kuinka se kanssa menetellään. Se oli varsin helppoa minulle, hänelle se taisi olla sitten kirvelevä tappio pitkästä aikaa. Näihin kuviin ja tunnelmiin...
- merimona1
Jermu kirjoitti:
Se tyyppi on aivan raivona ja sitä kautta se tekee jatkuvasti virheitä.Täällä tapahtuneen jälkeen te tiedätte, kuinka se kanssa menetellään. Se oli varsin helppoa minulle, hänelle se taisi olla sitten kirvelevä tappio pitkästä aikaa. Näihin kuviin ja tunnelmiin...
"Useimmat meistä vanhoista" olemme saaneet vuosikaudet kuulla nöyryyttämistä ja mollaamista, voimatta estää sitä millään. Mollaamiselta ja kimppuun käymiseltä ovat säästyneet vain sellaiset, jotka eivät ole joutuneet puheisiin ilkeilijän kanssa,tai olleet täysin samaa mieltä, mutta aina eri mieltä oleva on kuullut olevansa hölmö ja pahempaakin.
Ei ole mielestäni mitään järkeä(kun sitä nyt peröäänkuulutettiin) siinä, että joku luennoi asioista ja toiset ihailevat hänen valtavaa "viisauttaan." Edes eri mieltä ei ole tarvinnut olla, vaan kertoessaan jotain mitä itsekin sattuu tietämään, alkaa vastaan vänkääminen ja perustelujen evääminen, saatesanoina :"Voi mitä tietämättömyyttä!"
Jermu olit oikealla asialla! - Jermu
merimona1 kirjoitti:
"Useimmat meistä vanhoista" olemme saaneet vuosikaudet kuulla nöyryyttämistä ja mollaamista, voimatta estää sitä millään. Mollaamiselta ja kimppuun käymiseltä ovat säästyneet vain sellaiset, jotka eivät ole joutuneet puheisiin ilkeilijän kanssa,tai olleet täysin samaa mieltä, mutta aina eri mieltä oleva on kuullut olevansa hölmö ja pahempaakin.
Ei ole mielestäni mitään järkeä(kun sitä nyt peröäänkuulutettiin) siinä, että joku luennoi asioista ja toiset ihailevat hänen valtavaa "viisauttaan." Edes eri mieltä ei ole tarvinnut olla, vaan kertoessaan jotain mitä itsekin sattuu tietämään, alkaa vastaan vänkääminen ja perustelujen evääminen, saatesanoina :"Voi mitä tietämättömyyttä!"
Jermu olit oikealla asialla!Antakaa teidän sefun ja ylläpidon tehdä työtään. Joskus se tarkoittaa sitä, että teidänkin viestit poistuu siinä samassa keskustelun oksassa, mutta mitä siitä.
Te olette kokeneet paljon, hyvää ja huonoa. Niistä jutuista teidän kaikkien pitää pystyä keskustelemaan keskenänne ilman jotain alistamista. Jos joku tuollalailla kysyy perusteluita, niin vastaa samalla lailla takaisin."Minä olen se perustelu ja muuta ei tarvita."Te itse olette aina oman mielipiteenne takana, älkää menkö halpaan enää noitten itselleen vastaavien ja toisiaan "tukevien" nikkien paljoudessa. Sama tyyppi se siellä yrittää teidän keskusteluanne manipuloida.
On aika ihmeellistä lukea, että teidän täytyy vuositolkulla kokea tuollaista. Te olette paljon arvokkaampia, joten käyttäytykää sen mukaan ja itse oman arvonne tuntevina ihmisinä.
Joku sanoi, että minä tuon riidan teidän palstalle. Voi olla niinkin, mutta joskus se riitakin saattaa olla se tekijä, että tilanne selviää.
Minua on sanottu ilkeäksi..Ok, varmasti olen sitä. Mutta olen ollut ilkeä tällä palstalla vain toista ilkeilijää kohtaan, en kenellekkään muulle tällä palstalla.
Olen kuulemma ylimielinen ja leuhka..varmasti olen, koska osaan tämän homman suvereenisti.
Ymmärrän, että suurinta osaa tuolla parissa avauksessa nähty kielenkäyttö pahoittaa mieltä. Sitä pyydän anteeksi, mutta en pyydä anteeksi tuon toisen puolesta ja hänen vieläkin roisinpaa tekstiään. Se oli teille vain osoitus siitä, millainen se tyyppi sitten todelliset karvat näytettyään oli. Ei teidän sitä tartte mitenkään varoa, tai aristella. Vastaatte asiallisesti asialliseen viestiin jos haluatte ja siinä kaikki. Jos se alkaa uudelleen pelleillä, niin pistäkää kova kovaa vastaan. Reilu meininki. - Jermu
kyllä kirjoitti:
Miksi olisi niin? Taitaa vaan erästä katkeraa nyt ottaa vaan tilanne pahasti paddiin, kun voittaja jyräsi ylitse palstan alistajasta mennen tullen. Näin tässä nyt sitten vaan kävi ja ei mennyt edes pitkään. Reilu meininki, katsos.
- tyhjästä
Jermu kirjoitti:
Antakaa teidän sefun ja ylläpidon tehdä työtään. Joskus se tarkoittaa sitä, että teidänkin viestit poistuu siinä samassa keskustelun oksassa, mutta mitä siitä.
Te olette kokeneet paljon, hyvää ja huonoa. Niistä jutuista teidän kaikkien pitää pystyä keskustelemaan keskenänne ilman jotain alistamista. Jos joku tuollalailla kysyy perusteluita, niin vastaa samalla lailla takaisin."Minä olen se perustelu ja muuta ei tarvita."Te itse olette aina oman mielipiteenne takana, älkää menkö halpaan enää noitten itselleen vastaavien ja toisiaan "tukevien" nikkien paljoudessa. Sama tyyppi se siellä yrittää teidän keskusteluanne manipuloida.
On aika ihmeellistä lukea, että teidän täytyy vuositolkulla kokea tuollaista. Te olette paljon arvokkaampia, joten käyttäytykää sen mukaan ja itse oman arvonne tuntevina ihmisinä.
Joku sanoi, että minä tuon riidan teidän palstalle. Voi olla niinkin, mutta joskus se riitakin saattaa olla se tekijä, että tilanne selviää.
Minua on sanottu ilkeäksi..Ok, varmasti olen sitä. Mutta olen ollut ilkeä tällä palstalla vain toista ilkeilijää kohtaan, en kenellekkään muulle tällä palstalla.
Olen kuulemma ylimielinen ja leuhka..varmasti olen, koska osaan tämän homman suvereenisti.
Ymmärrän, että suurinta osaa tuolla parissa avauksessa nähty kielenkäyttö pahoittaa mieltä. Sitä pyydän anteeksi, mutta en pyydä anteeksi tuon toisen puolesta ja hänen vieläkin roisinpaa tekstiään. Se oli teille vain osoitus siitä, millainen se tyyppi sitten todelliset karvat näytettyään oli. Ei teidän sitä tartte mitenkään varoa, tai aristella. Vastaatte asiallisesti asialliseen viestiin jos haluatte ja siinä kaikki. Jos se alkaa uudelleen pelleillä, niin pistäkää kova kovaa vastaan. Reilu meininki.Löytyipä asiaa tosiaankin tyhjästä.
- fiiuliN
Jermu kirjoitti:
Antakaa teidän sefun ja ylläpidon tehdä työtään. Joskus se tarkoittaa sitä, että teidänkin viestit poistuu siinä samassa keskustelun oksassa, mutta mitä siitä.
Ymmärrän, että suurinta osaa tuolla parissa avauksessa nähty kielenkäyttö pahoittaa mieltä. Sitä pyydän anteeksi, mutta en pyydä anteeksi tuon toisen puolesta ja hänen vieläkin roisinpaa tekstiään. Se oli teille vain osoitus siitä, millainen se tyyppi sitten todelliset karvat näytettyään oli. Ei teidän sitä tartte mitenkään varoa, tai aristella. Vastaatte asiallisesti asialliseen viestiin jos haluatte ja siinä kaikki. Jos se alkaa uudelleen pelleillä, niin pistäkää kova kovaa vastaan. Reilu meininki.Tällä palstalla on monta hyvää kirjoittajaa ja vastuksen antajaa, on turha luulla ettemme pärjää.
Olen Katleijan kanssa samaa mieltä ettemme me ikäihmiset ihmeemmin pidä tavastasi "hoitaa asioita".
Tuntuu kuin yhden häiriöviestien kirjoittajan seuraksi olisi tullut niitä useampiakin.
Jos olet asialliseksi yrittänyt avauksellasi tämän ketjun saada, olet pahasti hurahtanut sen pilaamaan.
Luulen monen ajattelevan että yksi riittää----- niin häirikkö kuin sheriffikin.
Ei tuollaista sanasotaa järkevä ihminen jaksa sulattaa. - Jermu
fiiuliN kirjoitti:
Tällä palstalla on monta hyvää kirjoittajaa ja vastuksen antajaa, on turha luulla ettemme pärjää.
Olen Katleijan kanssa samaa mieltä ettemme me ikäihmiset ihmeemmin pidä tavastasi "hoitaa asioita".
Tuntuu kuin yhden häiriöviestien kirjoittajan seuraksi olisi tullut niitä useampiakin.
Jos olet asialliseksi yrittänyt avauksellasi tämän ketjun saada, olet pahasti hurahtanut sen pilaamaan.
Luulen monen ajattelevan että yksi riittää----- niin häirikkö kuin sheriffikin.
Ei tuollaista sanasotaa järkevä ihminen jaksa sulattaa.Minä näet olen. Sellaista se vaan nyt on.
- Jermu
tyhjästä kirjoitti:
Löytyipä asiaa tosiaankin tyhjästä.
Ajos on tyhjäksi mennyt potkupallo sanailuni jälkeen.
- Katsoo
kyllä kirjoitti:
sinua omasta peilistäsi!
Sefut eivät PELKÄÄ täällä ketään, se on kyllä vissi se. Kuis ees kehtasit tuollasta sanoakkaan? Mä epäilen että kaikkein suurimman häirikön lisäksi sinä olet kaikkein suurin pelkuri ihan itse!
Jos jollekin ei kukaan enää vastaa, niin sekin olet sinä itse! Katsoppa uusinta aloitustasi, puhut siinä yksiksesi itsellesi. Olet tunnistettavissa joka viestissä joissa ei ole rekattua nimimerkkiä!!
Ja KAIKKI TIETÄVÄT SEN!!!!!!!!
Hyvää Palmusunnuntaita, voit palata jatkamaan sitä yksinkeskusteluasi! - sanottu aamutuimaan
Katsoo kirjoitti:
sinua omasta peilistäsi!
Sefut eivät PELKÄÄ täällä ketään, se on kyllä vissi se. Kuis ees kehtasit tuollasta sanoakkaan? Mä epäilen että kaikkein suurimman häirikön lisäksi sinä olet kaikkein suurin pelkuri ihan itse!
Jos jollekin ei kukaan enää vastaa, niin sekin olet sinä itse! Katsoppa uusinta aloitustasi, puhut siinä yksiksesi itsellesi. Olet tunnistettavissa joka viestissä joissa ei ole rekattua nimimerkkiä!!
Ja KAIKKI TIETÄVÄT SEN!!!!!!!!
Hyvää Palmusunnuntaita, voit palata jatkamaan sitä yksinkeskusteluasi!Olen täysin samaa mieltä.Hyvää palmusunnuntaita Sinulle ja kaikille.
- palmusunnuntaita
sanottu aamutuimaan kirjoitti:
Olen täysin samaa mieltä.Hyvää palmusunnuntaita Sinulle ja kaikille.
sinullekin. :)
Jermu kirjoitti:
Kyllä täältä häiriköille vastusta löytyy jos halutaan, mutta välillä on tuntunut tarpeettomalta energian tuhlaukselta.
Tuli aikamoinen muutos kun löysin sattumalta häirikkömme salaisen aseen netiltä ja aloimme lyödä sillä takaisin hänen kovaan kalloonsa.
http://www.ilmatar.net/~np/misc/nyyssivaittely.html
Sitten rupesimme perustamaan Nyyssikoulua palstalle ja häirikkö lähti vetämään.
Saatiin kohta sheriffi palstalle ja nyt on ollut aika rauhallista.
Näin jatkukoon.
Voithan vilkaista tänne silloin tällöin tai käymme huikkaamassa APUVA 50 palstalla :D.- Jermu
MdK-MdK kirjoitti:
Kyllä täältä häiriköille vastusta löytyy jos halutaan, mutta välillä on tuntunut tarpeettomalta energian tuhlaukselta.
Tuli aikamoinen muutos kun löysin sattumalta häirikkömme salaisen aseen netiltä ja aloimme lyödä sillä takaisin hänen kovaan kalloonsa.
Näin jatkukoon.
Voithan vilkaista tänne silloin tällöin tai käymme huikkaamassa APUVA 50 palstalla :D.että teillä on ihan kotinturvajoukot täällä, hah!
Mun nähdäkseni täällä on reilu meininki ja jokainen sanoi mullekkin suorat sanat puolesta ja vastaan. Nyt voipi vaikka lentää nämä asialliset ja vieläkin asiallisemmat avaukseni bittipöpelikköön, koska asia tais tulla jo selväksi kaikille.Reilu meininki!
Mulle voi sanasen käydä sanomassa kahvilassa tai 50 palstalla. Saatanhan minä vaikka käväistäkin verryttelemässä...Hah!
Ainiin, kiitosta vaan tarjoiluista ja ystävälllisistä sanoista. Täällä onpi hyvää porukkaa tupa täynnä. Se on morjentes! - mirjamarja
MdK-MdK kirjoitti:
Näin jatkukoon.
Voithan vilkaista tänne silloin tällöin tai käymme huikkaamassa APUVA 50 palstalla :D.Hauska linkki! Mistä ja miten te oikein löydätte nämä kaikki!
Tässä vanha harmaa istuu ja ihmettelee.
En ymmärrä edes, ketä täällä haukutaan, kun en lue kuin osan palstan keskusteluista.
Minä en viitsisi vaivautua vastailemaan turhiin heittoihin. Mutta on tietysti taito sekin, että osaa vastata napakasti. Ehkä sitä taitoa olisi syytä hioa?
- käytiin kyllä
Hevospelillä ja korvo oli täynnä puolukkaa
kärryn lavalla. Se oli suuri korvo.- Marjan kerääjä
Sekä poimittiin hilloja myytäväksi asti.
Ihmettelen kun nykyään ei nuoremmat poimi metsä marjoja. veljen poika ja tyttö sanoivat, että pelkäävät karhuja. eivät siksi mene metsään.
Kuitenkin kävelevät siellä huvikeen. Se on samoilua. - Jermu
ja opettanut sienistä ja marjoista eri asioita.
Meillä on lapset oppineet tykkäämään marjoista ja jopa yhdestä sienestä. Lisäksi yksi kalaruoka menee nykyään, kun se kala on kuulemma "ukin" kalastamaa ja siksi se on hyvää...No totta toinen puoli, mutta kai tuollaisen pienen valkean valheen voi sanoa lapselle, koska se tykkää ukin kalan saaliista, mutta ei sitten millään söisi muitten kalastamia.
Ketjusta on poistettu 42 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei215574- 531655
- 201129
- 691007
Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,53987Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom160949- 48898
Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle57890Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.120872Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️58848