Vene on hakusessa ja löytyy aikanaan. Mutta laiturin tarvis kesämökille tehdä jo nyt. Vanha ei ole oikein iskussa.
Kun en ole aikaisemmin retkiveneen kiinnitystä ajatellut, niin ajattelin kysyä viksummilta. Noin 10x3 ja max syväys 1.2 olisi ajatellun veneen mitat. (Tuulipintaa riittävästi) Järvi on tuosta kohdin n ½ km leveä ja siinä menee merkitty vesiretti. Joskus pikkuveneilijät ajelee ikävän lähellä rantaa. Ei kuitenkaan älyttömän vilkas reitti.
Mikä olisi järkevin kotisataman lillunta tapa?
Yksi tapa olisi pistää poiju järveen ja venho siihen keulasta kiinni. Vai pari poijua järveen ja keula rantakoivuun. Vai pitkä laituri ja siihen kyljittäin.
Laillinenkin saisi homma olla.
Mökkirannan retkivensatama
10
10511
Vastaukset
- Eetu
Ehdottomasti betoniponttoonilaituri kolmella ponttoonilla. Pituus 12 m lev. 2,40 m. Hinta noin 4500 € A-Laiturien hinnaston mukaan pohjaan ankkurointi kettingit ja painot.
Itselläni on ollut > 20 vuotta merellä vaativissa olosuhteissa ja viime kuusssa uusin kannen, joka oli tullut tikkuiseksi painepesurilla pesusta.
Laituri on tukeva kävellä ja tuon kokoisen veneen kiinnitykseen riittävän järeä.
Unohda oma viritelmät ja muoviponttoonit, ne ovat leluja.- että laillinen
sen ollapitää niin muistathan (mikäli et itse omista ko.vesialetta) pyytää luvan laiturillesi vesialueen omistajalta.
Terveisin;
Nimim. Valoinko sokkelin turhaan. - mmm
että laillinen kirjoitti:
sen ollapitää niin muistathan (mikäli et itse omista ko.vesialetta) pyytää luvan laiturillesi vesialueen omistajalta.
Terveisin;
Nimim. Valoinko sokkelin turhaan.tuo laillinen ole kun kerran tekee vanhan paikalle uuden.
Siinä mitään lupia tarvita. - tarvitset
mmm kirjoitti:
tuo laillinen ole kun kerran tekee vanhan paikalle uuden.
Siinä mitään lupia tarvita.rakennusluvankin jos rakennat vanhan rakennuksen tilalle uuden.
Sama koskee myös laituria.
Viisas mies kysyy luvan, eikä toimi siten, että ensin rakentaa ja sitten joutuu purkamaan rakentamansa sekä maksamaan kaikki mahdolliset kulut. - prutku.
Ja vielä kun muistaa että A-laiturit on Suomen kallein firma ja kysyy tarjouksia myös muista liikkeistä, niin hyvin menee...
- vaan
tarvitset kirjoitti:
rakennusluvankin jos rakennat vanhan rakennuksen tilalle uuden.
Sama koskee myös laituria.
Viisas mies kysyy luvan, eikä toimi siten, että ensin rakentaa ja sitten joutuu purkamaan rakentamansa sekä maksamaan kaikki mahdolliset kulut.ihan noin ole käytännössä,ei se laiturin korjaaminen mitään luvanvaraista toimintaa ole,kun rakentaa sen vanhan paikalle uuden ja jos joku jotain kyselee niin sehän oli vanhan korjausta.
Niinhän ne vanhat rantasaunatkin korjataan kun ei saataisi lupaa uuden rakentamiseen ihan rantaan.
Senpä vuoksi pitää aina olla hyvät välit mökki naapureihin niin asiat sujuu sutjakasti eikä pääse kateus vallalle. - se käy
vaan kirjoitti:
ihan noin ole käytännössä,ei se laiturin korjaaminen mitään luvanvaraista toimintaa ole,kun rakentaa sen vanhan paikalle uuden ja jos joku jotain kyselee niin sehän oli vanhan korjausta.
Niinhän ne vanhat rantasaunatkin korjataan kun ei saataisi lupaa uuden rakentamiseen ihan rantaan.
Senpä vuoksi pitää aina olla hyvät välit mökki naapureihin niin asiat sujuu sutjakasti eikä pääse kateus vallalle.jos laituri on omistamallasi vesialueella (kiinteistöllä).
Mutta muista, että jos rakennat tai saneeraat toisen omistamalla kiinteistöllä olevaa, niin siihen tarvitsen kiinteistön omistajan luvan. - betoniiin
Ensimmäinen perussääntöhän on, että vene on kiinni laiturissa eikä laituri veneessä. Eli siksi betoniponttoonit.
Vertailepa hintoja vielä. a-laituri on hinnakas, ja sillä on paha maine lounais-suomen saaristossa. kuulin tätä monesta suusta (myös venekauppiailta) kun otin oman laiturihankkeeni puheeksi. marinetek oli pari vuotta sitten edukkaampi.
a-laituri tarjosi jopa katkennutta/murtunutta (!) 12m ponttoonia edukkaasti, "kun sulla on niin rauhallisella paikalla, että se siinä kestää kyllä". siis merellä... no, arvaatte, että en ottanut a-laituria.
tn-laituri tammisaaressa näyttää messujen perusteella olevan myös asiallista tavaraa, ja noin samaa hintatasoa.
muista vielä rahtikulut asennuksen lisäksi... - Massiivi
prutku. kirjoitti:
Ja vielä kun muistaa että A-laiturit on Suomen kallein firma ja kysyy tarjouksia myös muista liikkeistä, niin hyvin menee...
Tervehdys! Itsellä kyllä henkilökohtaisesti vain positiivisia kokemuksia A-Laiturieista!
Ja kyllä hinnatkin ihan kilpailukykyisiä!!! - laituriko
Massiivi kirjoitti:
Tervehdys! Itsellä kyllä henkilökohtaisesti vain positiivisia kokemuksia A-Laiturieista!
Ja kyllä hinnatkin ihan kilpailukykyisiä!!!kukahan tämänkin on kirjoittanut?? Maksettua mainostekstiä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1422453Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961157Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1101067Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi296888- 66858
- 53841
- 89837
- 46829
- 51743