Ex-vaimo kuuluu aina

miehen perheeseen

Nainen tulee silloin mihen sukuun kun he menevät naimisiin, ja näi ollen hän on perheen jäsen. Olisihan se outoa jos miehen lasten äiti sysättäisiin pois suvusta vain sen tähden että mies jätti. Jos nainen lähtee, asia voi olla toinen, silloin hän omasta halusta irtoaa perheestä, mutta ei kukaan voi toista heittää omasta suvustaan pois.
Täällä on joskus outoja käsityksiä siitä ettei ex vaimo enää kuulu miehen perheeseen eron jälkeen.
Mä olen ainakin aina ollut tervetullut mieheni sukuun juhliin ym rippijuhliin, häihin, synttäreille, enkä voisi ajatella ettei niin olisi. Lapsetkin näkevät ettei isän katominen aiheuta heille muutosta elämään.

15

1672

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • GoldenRose

Itse en kokenut kuuluvani miehen sukuun liitossa ollessanikaan...eikä minuu kyllä kutsuta niihin kemuihin vieläkään..vaikka muksuja on 5.
      Lapsiakaan ei hyväksytä,olipa sitten kyseessä "isän uuden vauvan ristiäiset"tai "isomummon hautajaiset"!
      Ja suhteesta lähti todellakin se mies,toisen naisen matkaan..mutta kun on kyseessä se"ainoa poika",niin se taitaakin selittää paljon...

• Pariton Isä

Ei exä minun perheeseeni enää kuulu, hänellä on ihan oma perhe. Tietenkin hän silti kuuluu omaan sukuunsa. En ymmärrä miten asia on eri sen mukaan kumpi lähtee. Toki minäkin olen hyvissä väleissä exän sukulaisiin, mutta ei se silti tee exästä minun perheeni jäsentä. Jos tekisi, niin kuuluisiko exän nykyinen perhekin minun perheeseeni? Ja exän nykyisen miehen lapset tietenkin? Ja tottakai näiden lasten äitikin (vaikken ole koskaan edes tavannut enkä tiedä edes nimeä). Ja jos tällä exän exän exällä on uusi mies niin kai hänkin (ja hänen mahdolliset lapsensakin ja exätkin) kuuluu perheesiini
      Aika hurja ajatus etten edes tiedä ketkä kaikki kuuluu perheeseeni.

Yksinkertaisesti: ex-puolisot eivät kuulu samaan perheeseen mutta molempien suku on lasten sukua.

• miksi vaivaudut?

Hoh hoijaa. Mutta hauskaa vkl kuitenkin.

• on hienoa

jos suhteet säilyvät ennallaan eron jälkeen ex-miehen sukuun. Minäkin tiedän ja tunnen sellaisia, joissa ex-miniä on hyvissä väleissä entisiin appivanhempiin ja muihin sen puolen ihmisiin.

Ja kuuluuhan ex-vaimo miehenkin elämään ( ja toisin päin) niin kauan kun yhteiset lapset ovat pieniä. Lasten asioita hoidettaessa on joka tapauksessa oltava yhteydenpitoa vanhempien kesken. Lapsetkin vaistoavat ja ovat tyytyväisiä jos äiti ja isä tulevat hyvin "juttuun".

Itse olin häissä, jossa hääparin vanhemmat ovat eronneet noin kymmenen vuotta sitten. Sulhasen äidillä (jättäjällä siinä erossa) ei ollut/ole uutta kumppania, mutta muilla oli. Kaikki istuivat sulassa sovussa ja keskustellen samassa pöydässä. Uskon, että kaikille vieraille tuli mieleen; siinäpä on oikeasti aikuisia "kypsiä ihmisiä." Niin ainakin itse tunsin. Sama ei onnistu kaikilta.

• Pariton isä

..kuulumisella on kyllä ihanpikkunen ero.

Mutta hyvähän se on pitää välit kunnossa lasten sukuun. Eihän "karkurin" toimet nyt lasten ja lasten sukulaisten vika sentään ole.

• todennäköisesti
        Pariton isä kirjoitti:

..kuulumisella on kyllä ihanpikkunen ero.

Mutta hyvähän se on pitää välit kunnossa lasten sukuun. Eihän "karkurin" toimet nyt lasten ja lasten sukulaisten vika sentään ole.

..aloittaja tarkoittikin "elämään kuulumista."
        Lastenkin kannalta isovanhempien kuuluminen heidän elämäänsä on yhtä tärkeä, kuin omien vanhempien. Valitettavasti isovanhemmat unohdetaan liian usein eron jälkeen.Tosin isovanhemmatkin voivat unohtaa ja vieraantua.

• Katariina41
        todennäköisesti kirjoitti:

..aloittaja tarkoittikin "elämään kuulumista."
        Lastenkin kannalta isovanhempien kuuluminen heidän elämäänsä on yhtä tärkeä, kuin omien vanhempien. Valitettavasti isovanhemmat unohdetaan liian usein eron jälkeen.Tosin isovanhemmatkin voivat unohtaa ja vieraantua.

Isovanhemmilla ei ole lain mukaan subjektivista oikeutta lapsenlapsiin...ja hyvä niin ettei olekaan.
        Ja kun isovanhemmat,ne ent.puolison vanhemmat,kokevat lapset vain rasitteena..itse en heidän luokseen mielelläni lapsia edes vie.
        Tosin osaavat jo käydä siellä itsenäisestikin...

• Toki nainen voi kuulua miehen sukuun eron jälkeen jos on yhteisiä lapsia, mutta perheeseen hän ei kuulu.
      Haluan ajatella että suku on lähinnä biologinen side ihmisten välillä, ja seikka joka hiukka rajoittaa seurustelua (kihloissa olevat serkukset on siis aikuisten oikeasti vakavasti kipeä asia). Lähiomaiset on taas se suvun osa, joka oikeasti kantaa huolta toisten lähiomaisten hyvinvoinnista. Perhe on isi-äiti-lapset-veljet-siskot.
      Nainen siis menettää miehen perheenjäsenen ja yleensä lähiomaisen statuksen kun pariskunta eroaa, riippumatta eron syystä.
      Omasta puolestani voin vaan sanoa että maailmassa on vain kaksi ihmistä, joiden puolesta voisin ottaa laakin. Isä ja äiti. Siinä minun varsinainen perhe ja lähiomaiset.

• sopimuksen varainen,

juttu ja siitä päättää ex-puoliso. Jos ei halua entistään, oman sukunsa juhliin, niin tämä pysyy (fiksuna) poissa. Ihan sama kumpi on jättänyt liiton. Ja kuka sitä edes haluaisi mennä juhliin tms. joihin ei ole kutsuttu. Eli jos teillä on tuollainen sopimus, niin se on teidän asianne. Asioita ei voi yleistää.

• miehen tekoja.

Minuun eivät tohdi pitää miehen suvun puolelta yhteyttä koska ex lähti toisen naisen matkaan jättäen kaikki yhteiset laskumme/velkamme minun hoidettavakseni ja jouduin yksin jäätyäni luopumaan matkatyöstäni, joten olin ruokajonoissa hakemassa EU-tuettuja ruokatarvikkeita kun kaikki, aivan kaikki rahat menivät laskuihin.
      Minun äitini oli taannut lainamme joten olihan se selvä että minä maksan ettei äitini jää pulaan.
      Miehen suku ei auttanut yhtään.
      Nyt kun toinen nainen heivasi miehen tiehensä, on mies yksin ja suku sieltä puolelta vain häpeää. Ex-anoppi sanoi vain, että "raskastahan se tuon pojan kanssa on aina ollut. Kun oppis jo jotain kun kerran lähenee jo 50 vuotta..."

• Molla

Kun erosin, niin ex-mieheni suku ei ole ollut tekemisissä millään lailla lastemme kanssa. Eivät pidä minusta, joten eivät sitten lapsistakaan ilmeisesti.

• miehen kuvioissa pian

niin se on selvää et lapset unohtuu, ja ex vaimosta aletaan puhua pahaa. Se on täysin nyxien syytä että niin käy. Ja jos mies on lälly, niin asiat ei muutu niin kauan kuin joku akka on miehen niskan päällä.

• olisi niin
        miehen kuvioissa pian kirjoitti:

niin se on selvää et lapset unohtuu, ja ex vaimosta aletaan puhua pahaa. Se on täysin nyxien syytä että niin käy. Ja jos mies on lälly, niin asiat ei muutu niin kauan kuin joku akka on miehen niskan päällä.

että ex olisi edelleen se numero yksi miehen elämässä.
        Säästyttäisiin monelta katkeran exän aiheuttamalta hankaluudelta.
        Jos on kerran naimisiin menyyt, ja sama se, kuka eron aloitti:naisen paikka on miehen vierellä. Ikuisesti. Aina. Ei ole oikeutta miehellä enää uuteen elämään, kun on mennyt tekemään lapsiakin ruoja. hoh.hohhoijaa

• Rane
        olisi niin kirjoitti:

että ex olisi edelleen se numero yksi miehen elämässä.
        Säästyttäisiin monelta katkeran exän aiheuttamalta hankaluudelta.
        Jos on kerran naimisiin menyyt, ja sama se, kuka eron aloitti:naisen paikka on miehen vierellä. Ikuisesti. Aina. Ei ole oikeutta miehellä enää uuteen elämään, kun on mennyt tekemään lapsiakin ruoja. hoh.hohhoijaa

oli?

• sissi

ainakaan kuulu ex-mieheni sukuun tai perheeseen. Kuulun vain omaan sukuuni ja perheeni on minä ja lapseni. Mä en sukujuhlista niin perusta, että oman sukuni juhlat riittävät minulle hyvin. Lapset käyvät sitten isänsä kanssa isän puoleisen suvun juhlissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      59
      7470
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      123
      2896
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      142
      1746
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1639
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      115
      1448
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      167
      1384
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      129
      1116
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      73
      817
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      46
      799
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      51
      707
    Aihe