Perä/paksusuolensyöpä

apua

Hei te joilta on leikattu perä/paksusuolensyöpä, voisitteko kertoa miten ko.syöpä teillä oireili.
Kuinka nopeasti syövän toteamisesta teidät leikattiin,mitä muita hoitoja saitte.
Itselläni epäillään ko syöpää.

6

13652

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maatus

Poikaystäväni kärsi kuukausia mahakivuista, ajattelin niiden johtuvan ruoka-allergiasta tms. Lopulta meni lääkäriin kuumeen vuoksi, hemoglobiini vain vähän yli 90. Sai pikalähetteen vatsalaukun ja peräsuolen tähystyksiin, siinä välissä piti jo lähteä ambulanssilla sairaalaan kovien kipujen vuoksi.

Kolonoskopian seurauksena diagnoosi oli Crohnin tauti ja viikon päästä sovittiin leikkaus. Edeltävänä päivänä tuli tieto koepaloista, suolessa olikin kasvain, pahanlaatuinen. Leikkauksessa selvisi että kasvaimia olikin monta eikä kaikkia voitu ottaa pois.

Nyt sitten odotellaan leikkaushaavan parantumista jotta sytostaatit saadaan alkuun :(

• parasta...

Tuo on tosi ikävä kuulla,ei voi muuta kuin toivoa teille kovasti voimia.Yritetäänkö loppuja kasvaimia leikata myöhemmin??
        Toi hemppa kertoo kyllä heti ettei asiat ole kunnossa;äidilläni se lasku 60:een,lääkäri ei sit ollutkaan enää kauan ihmetelly.Nyt hemppa 109.Kovat hoitojaksot on teille tulossa,koittakaahan jaksella siellä.Sitä menee elämämänarvot uusiks kun tommonen asia on vastassa..

• anu

minulla oli lähinnä ruoka-aineallergian tyylistä oireilua syksyllä 2004; turvotusta, kurinaa vatsassa, nipistelevää kipua ajoittain, tummaa verta muutaman kerran. tähystyksessä löytyi kasvain tammikuussa 2005. leikattiin heti helmikuussa. ei avannetta missään vaiheessa.
      sytostaattihoidot 05-09/05. folfox-hoito (käsittääkseni annetaan vain hesassa ja nuorille, muualla muita hoitoja) eli laskimopumpun kautta lääke joka toinen vko, aina ma labraan, ti syöpäklinikalle 2 tunnix tippaan ja laitettiin pullo kiinni ja vyölaukkuun. sitten kotiin ja torstaina mieheni poisti pullon. tätä 12 krt. hiukset ja muut karvat lähtivät, olo alux oksenteleva (lääke löytyi pian siihenkin). lopussa jouduin tiputukseen sairaalaan 13 pväx, koska olo huono, kuivuin ja kuume yli 40. muuten kesä sujui mukavasti.

töihin palasin 3 viikkoa sairaalasta paluuni jälkeen. en ole sen koomin sairaana ollut vaikka työskentelen koulussa. olen juuri täyttänyt 40v. en polta enkä käytä alkoholia lainkaan, geneettistä perimääkään ei ollut. nyt kontrollit 5 vuoden ajan puolen vuoden välein; verikoe ja tähystys. minulla syöpä luokkaa 3. eli oli levinnyt 3 imusolmukkeeseen, jotka saatiin pois leikkausessa. niitä tarkastettiin 21. tällä hetkellä olen terve eikä pesäkkeitä ole löytynyt. olen käynyt joulukuussa omasta pyynnöstäni tarkat magneetti ja viipalekuvaukset sekä verikokeet läpi. minut on koko ajan hoidettu hyvin ja huolellisesti.

• surusilmä

no tää kun on vielä äkkinäinen näissä hommissa;kävin kyllä tsekkaamassa sun viestin kun näitä lueskelin...Mutta en hokannut kun vastasit mulle.Kaivoin sun viestin uudelleen esille ja siellähän oli lisäinfoa.voit tietty vielä kirjuutella,en pane todellakaan pahakseni...(;

• surusilmä

Moi.kattelin palstaa jos löytäisin jotain helpotusta päässä pursuaviin kyssäreihin..Äidilläni todettiin eilen ärhäkkä paksusuolensyöpä ja tässä on nyt koko perhe sekaisin.pahinta on ei vielä tiedä onko se levinnyt,odotellan leikkausaikaa joka tulee kuulemma pari viikon sisällä.oireista kertoisin että aina niitä ei ole mutta tavallisimmat ovat,yleiskunnon laskeminen,ummetus,veriripuli ja ripulointi yleensä.veriarvojen nopean laskun aiheuttama anemia joka äidilläni oli ainoa oire.onneksi lekuri sattui olemaan niin noheva että laittoi lähetteen heti eteenpäin lisätutkimuksiin.äidille tehtiín parin viikon sisällä ensin vatsalaukun ja sitten perä/paksusuolen tähystys jossa syöpä paljastui ilman että koepaloja edes tutkittiin.
      Nyt vaan odotellaan ja toivotaan parasta,pitkä ja uuvuttava sarka eessä.
      SIISPÄ KEHOTAN SUA TUTKITUTTAMAAN ASIAN VIIPYMÄTTÄ!Jos syöpä on vasta aivan alussa,on ennuste hyvä.Yksityiselle lääkäriasemalle p'ääsee leikkaukseen suurinpiirtein samassa ajassa,hinta on asteesta riippuen noin 4000-5500 euroa.
      Mutta lupaathan tutkituttaa ittes!Aurinkoista kesää sulle kaikesta huolimatta ja voimia....

• näinmeillä

Mun äiti menetti ruokahalunsa, pyörrytti eikä jaksanut mitään tehdä. Lääkärit sanoivat, että syö huonosti. 2kk:n päästä kuoli.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      74
      3397
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3127
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3002
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2671
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2182
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1739
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1707
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1705
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1679
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1628
    Aihe