Hei!
Ikenissäni on valkoista juostetta. Hammaslääkärini diagnosoi sen punajäkäläksi. Koepalloja ei ole otettu. Ikenet ovat välillä aivan h..tin kipeät, mutta kun jaksaa sinnitellä, niin se menee ohitse ennenpitkää. Hampaiden puhdistaminen on joskus tuskaa ja ikeneni vuotavat tosi helposti verta. Tänään tuli kaksi pikkuista haavaumaa, mutta niiden kanssakin pärjää, kun ei ajattele! Onko kellään samanlaisia kokemuksia? Mikä lievittäisi kipua ja kannattaisiko otattaa koepala kuitenkin varmuuden vuoksi? Mitään lääkitystä en vaivaan saanut. Olen kiitollinen kaikista tiedoista.
Punajäkälä suussa
4
1276
Vastaukset
- minä.....
punajäkälä on ollut poskien limakalvoilla jo yli 20 vuotta. Koepalat on otettu kahdesti ja hammaslääkäri seuraa tilannetta säännöllisesti. Mielestäni, jos sinulla on vaivoja, käänny limakalvoihin erikoistuneen hammaslääkärin puoleen. Kaikki ns. tavalliset hammaslääkärit ei suusairauksia ota vakavasti tai eivät niistä riitävästi tiedä.
- hapanmaitomaija
Hammaslääkärini jo myönsikin, että hänellä alkavat olla konstit loppu ja hän aikoi kirjoittaa minulle lähetteen erikoislääkärille. Minua kiinnostaisi tietää, ovatko ikenesi/poskiesi limakalvot kipeät? Minulla on aaltomaista kipua ajottain. Luulen, että jäkälä on ollut minulla tosi pitkään, mutta on tähän asti ollut oireeton suurimmaksi osaksi.
- minä vaan..
hapanmaitomaija kirjoitti:
Hammaslääkärini jo myönsikin, että hänellä alkavat olla konstit loppu ja hän aikoi kirjoittaa minulle lähetteen erikoislääkärille. Minua kiinnostaisi tietää, ovatko ikenesi/poskiesi limakalvot kipeät? Minulla on aaltomaista kipua ajottain. Luulen, että jäkälä on ollut minulla tosi pitkään, mutta on tähän asti ollut oireeton suurimmaksi osaksi.
en ole huomannut, että poskissani olevat juosteet olisivat mitenkään kipeät, mutta yhdessä vaiheessa jäkälää oli myös kielessä ja siihen ilmaantui lievää dysplasiaa, joka piti poistaa. Ei ole varmuutta, että jäkälä olisi sen aiheuttanut, mutta on todennäköistä. Lisäksi minulla on karttakieli, joten kaikenlaisia tuntemuksia suussa riittää. Punajäkälähän on siitä arvaamaton sairaus, että joskus se saattaa muuttua suussa pahanlaatuiseksi. En halua sinua pelotella, mutta tässätapauksessa suun säännöllinen tarkkailu on tarpeellista.
- sama vaiva
Heips!
Minulla todettiin myös punajäkälä reilu vuosi sitten iholla (kasvoja lukuunottamatt) sekä ylä että alapään limakalvoilla. Suussa se oli myös laajana mutta itselläni se ei haavautunut vaan poistui sitten aikanaan. Nyt minulla puhkesi tämä Pj uudestaan stressin seurauksena ja rehottaa taas sussakin mutta hammaslääkäri sanoi ettei siihen tarvitse käyttää nyt mitään lääkkeitä koska suu ei ole haavoilla yms. Sinuna pyytäisin siihen suuhun jotain lääkettä jotta se paranisi etkä joutuisi kärsimään tuosta vaivasta. Joillekin suun Pj saattaa tehdä jopa kynnen kokoisia afta tyyppisiä rakkuloita. Itse olen joutunut käyttämään ihoon hoitoina kortisoni rasvoja, valohoitoa ja kortisoni yms lääkekuureja. Ei yhtään kiva kun taa s tuli tuo vaiva =(.
Toivottavasti saat pian suusi taas terveeksi =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh872071Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361756- 1801316
- 236756
- 59708
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10701- 65699
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211598- 49556
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337492