Triestestä Piraniin

juna vai bussi ?

Olemme heinäkuussa menossa Italiasta (Venetsiasta) Piranin kautta Kroatiaan ja mietimme nyt, menisimmekö lautalla vai junalla Piraniin... junayhteyksiä ei taida olla Triestestä liian usein, meneekö busseja useammin (olisimme Triestessä aikaisintaan klo 16.30) ?! Jos oikein olen ymmärtänyt, juna menee Koperin asemalle ja siitä tulisi jatkaa bussilla tai taksilla Piraniin.. ?!

..ja jos joku osaa kertoa, miten kannattaa jatkaa Kroatian puolelle Poreciin, olisin kiitollinen tiedoista!

..ja muitakin vinkkejä kuulen mielelläni!

...italiasta ei kai saaa mistään vuokraamosta autoa lainaksi, jos haluaisi palauttaa sen Kroatiaan ...entä saisiko auton tuolla ehdolla Sloveniasta ??!!

7

1191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eu01
      • eu01

        Niin. Jos myöhästytte, niin sitten Capodistriaan (Capodistria on Koper italiaksi) josta sitten slovenialaisella bussilla Piraniin.


    • menossa

      Itse olen menossa Triestesta Piraniin toukokuussa vuokra-autolla. Aion tosin palauttaa auton takaisin Triesteen,mutta tiedan,etta ainoa autovuokraamo,joka ensinnakaan sallii vieda auton Sloveniaan ja Kroatiaan on AVIS. Heidan kanssaan voi myos sopia yhdensuuntaisesta vuokrauksesta,mutta se luonnollisesti maksaa ekstraa. Nettiosoite www.avis.com

      • maru

        Ei pidä paikkaansa. Me vuokrattiin viime kesänä auto Triestestä Sloveniaan ja Kroatiaan, ja kaikki isot firmat olisivat sen sallineet. Niiden luukut olivat nimittäin kaikki vierekkäin samassa rakennuksessa Triestessä, joten kysyimme kaikista hinnat.
        Ainoastaan yksi vuokraamo (Nazionale jotain), joka sijaitsi rautatieasemalla ei - nimensä mukaisesti - autoja ulkomaille menoa varten vuokrannut.
        Menopeli palautettiin Triesteen, joten muualle jättämisestä en osaa sanoa.


      • menossa
        maru kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Me vuokrattiin viime kesänä auto Triestestä Sloveniaan ja Kroatiaan, ja kaikki isot firmat olisivat sen sallineet. Niiden luukut olivat nimittäin kaikki vierekkäin samassa rakennuksessa Triestessä, joten kysyimme kaikista hinnat.
        Ainoastaan yksi vuokraamo (Nazionale jotain), joka sijaitsi rautatieasemalla ei - nimensä mukaisesti - autoja ulkomaille menoa varten vuokrannut.
        Menopeli palautettiin Triesteen, joten muualle jättämisestä en osaa sanoa.

        Olet oikeassa,kylla Europcar sallii vieda auton Sloveniaan ja Kroatiaan,mutta esim. Hertz ei salli. Tyoskentelen itse yhdessa autovuokraamossa ja asia on tarkistettu paakonttorista.
        Avis on hinnoiltaan halvempi kuin Europcar,mutta jokatapauksessa halvimmin hinnan saan kun varaa ennakkoon!!


      • kroatiaan ??
        menossa kirjoitti:

        Olet oikeassa,kylla Europcar sallii vieda auton Sloveniaan ja Kroatiaan,mutta esim. Hertz ei salli. Tyoskentelen itse yhdessa autovuokraamossa ja asia on tarkistettu paakonttorista.
        Avis on hinnoiltaan halvempi kuin Europcar,mutta jokatapauksessa halvimmin hinnan saan kun varaa ennakkoon!!

        Niin, onnistuuko joltakin firmalta auton vuokraus Triestestä ja palautus jonnekin Kroatian puolelle -Istriaan tai Splitiin ??!!


      • menossa
        kroatiaan ?? kirjoitti:

        Niin, onnistuuko joltakin firmalta auton vuokraus Triestestä ja palautus jonnekin Kroatian puolelle -Istriaan tai Splitiin ??!!

        Kylla se saattaa onnistua. Se ihan riippuu siita onko kyseisella firmalla niissa kaupungeissa toimipistetta. Suosittelisin soittamista esim. Avikselle ja ihan kysya,etta onnistuuko!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9656
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2827
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      165
      2597
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2049
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1806
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1633
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1547
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      12
      1493
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1439
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe