Noita kuvia haluaisin,,saako niitä vain puheterapialta?! meillä käytetään hiukan tukiviittomaa, jotain kuviakin. tahtoisin saada kuvia lisää, jääkaapin oveen,wc,pesuhuone ym.
Pictogram-kuvat tai PCS-kuvat!!
5
9087
Vastaukset
- appuu..
www.papunet.net
tutki, siellä löytyy vaikka mitä! Hienot sivut. - Aliza
www.dotolearn.com. Nää on tosin jenkkisivut(muistaakseni), joten jotkut kuvat on sen mukasia. Mutta käyttökelpostakin löytyy.
- äitee +4
kannattaa jutella puheterapeutin kanssa noiden kuvien käytöstä jos viittomia jo on. Kuvat kun ovat tavallaan kommunikaatiohierarkiassa alempana kuin viittomat.. Jos viittomiin tähdätään ei kannata aloittaa kuvia kovin innolla. Noista kahdesta kuvasta valitsisin itse ehdottomasti PCS-kuvat jos olisi valittava sillä osa pictoista todella vaikeaselkoisia ja noissa PCssä on esim tunteet yms esineiden lisäksi...
- mun
tytöllä dysfasiaa ja kuvien käyttöä pyritään suorastaan rajoittamaan, koska ongelma enemmänkin kuullun hahmottamisen puolella, joten kuvista sais vaan "helppoja" ratkaisuja, eikä ongelma poistuis.
Juttele puheterapeutin kans ensin, että suositteleeko se niitä.
- heart65
https://www.compaid.fi/product_info.php?products_id=158
Olkaa vaativia kysykää, vaatikaa, minä asun keski suomessa ja sain vaatimalla keskussairaalastamme siellä puheterapeutti teki eli tulosti kuvia meille ja mulla on atk tuttu joka kalvotti ne mulle pikkuhinnalla kuluja vastaan on ystävällinen ja haluaa auttaa ihmisiä.
Nykyään kalvotuskoneet ei enää hirmukalliitakaan.
Kuvia voi piirtää itse tai käyttää tietsikkaa ottaa valmiskuvia, ne ei tarvitse olla erikoisen hienoja vaan juuri oman lapsenne tilanteen mukaisia. Minäkin tein esim aamu kuvan, otin paint ohjelmasta valmiita kuvioita aurinko, pilvi, puita ja kirjotin aamu, vähän värejä ja tulostin ja hyvin toimi!!! voi piirtää myös käsin, selkeitä vaikka tikku ukkoja, lapsi ymmärtää hyvin.
Oma dysfaatikkoni oli 2-3 vuotta jäljessä ja kuvallinen hahmotuskyky esim 4v testeissä ikätasoa edellä ja kuullun ymmärtäminen tuon 2-3v perässä. Edelleen hän on visuaalisesti lahjakas ja joskus ajattelinkin hänen kanssaan pärjäisi puhumatta pelkillä kuvilla koska on niissä haka!!
Muokattu: hopsake, 30. kesäkuuta 2007 10:13
tuo minun oma tekstini perheklubissa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617820- 1334504
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323757- 213118
- 232662
- 282586
- 502296
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322059