Noita kuvia haluaisin,,saako niitä vain puheterapialta?! meillä käytetään hiukan tukiviittomaa, jotain kuviakin. tahtoisin saada kuvia lisää, jääkaapin oveen,wc,pesuhuone ym.
Pictogram-kuvat tai PCS-kuvat!!
5
9142
Vastaukset
- appuu..
www.papunet.net
tutki, siellä löytyy vaikka mitä! Hienot sivut. - Aliza
www.dotolearn.com. Nää on tosin jenkkisivut(muistaakseni), joten jotkut kuvat on sen mukasia. Mutta käyttökelpostakin löytyy.
- äitee +4
kannattaa jutella puheterapeutin kanssa noiden kuvien käytöstä jos viittomia jo on. Kuvat kun ovat tavallaan kommunikaatiohierarkiassa alempana kuin viittomat.. Jos viittomiin tähdätään ei kannata aloittaa kuvia kovin innolla. Noista kahdesta kuvasta valitsisin itse ehdottomasti PCS-kuvat jos olisi valittava sillä osa pictoista todella vaikeaselkoisia ja noissa PCssä on esim tunteet yms esineiden lisäksi...
- mun
tytöllä dysfasiaa ja kuvien käyttöä pyritään suorastaan rajoittamaan, koska ongelma enemmänkin kuullun hahmottamisen puolella, joten kuvista sais vaan "helppoja" ratkaisuja, eikä ongelma poistuis.
Juttele puheterapeutin kans ensin, että suositteleeko se niitä.
- heart65
https://www.compaid.fi/product_info.php?products_id=158
Olkaa vaativia kysykää, vaatikaa, minä asun keski suomessa ja sain vaatimalla keskussairaalastamme siellä puheterapeutti teki eli tulosti kuvia meille ja mulla on atk tuttu joka kalvotti ne mulle pikkuhinnalla kuluja vastaan on ystävällinen ja haluaa auttaa ihmisiä.
Nykyään kalvotuskoneet ei enää hirmukalliitakaan.
Kuvia voi piirtää itse tai käyttää tietsikkaa ottaa valmiskuvia, ne ei tarvitse olla erikoisen hienoja vaan juuri oman lapsenne tilanteen mukaisia. Minäkin tein esim aamu kuvan, otin paint ohjelmasta valmiita kuvioita aurinko, pilvi, puita ja kirjotin aamu, vähän värejä ja tulostin ja hyvin toimi!!! voi piirtää myös käsin, selkeitä vaikka tikku ukkoja, lapsi ymmärtää hyvin.
Oma dysfaatikkoni oli 2-3 vuotta jäljessä ja kuvallinen hahmotuskyky esim 4v testeissä ikätasoa edellä ja kuullun ymmärtäminen tuon 2-3v perässä. Edelleen hän on visuaalisesti lahjakas ja joskus ajattelinkin hänen kanssaan pärjäisi puhumatta pelkillä kuvilla koska on niissä haka!!
Muokattu: hopsake, 30. kesäkuuta 2007 10:13
tuo minun oma tekstini perheklubissa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti23945218Polttomoottoriauto tulessa parkkihallissa Tampereella
Pystyy näkemättä jo sanomaan, koska sähköautoissa ei ole palavia nesteitä lainkaan. Ihme ettei polttomoottoriautoja ole12325986SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat
Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude32415663Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy16510792Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.
KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!3010113Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat
Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h1229707Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump369551Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.
IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla858478Johtuuko vasemmistolaisten inho kristinuskoa kohtaan heidän islamin uskostaan?
Tätä jäin pohdiskelemaan.2426824Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua2216476