”Suomen Työväenpuolue-projekti vireillä
STALINISTIT HALUAVAT ALOITTAA HISTORIAN ALUSTA
Internetiin ilmaantui kevään korvalla seuraava blogi http://suomentyovaenpuolue.blogspot.com , jonka ylläpitäjä on mystisen Kansanvalta-ryhmän valtuuttama Matti Laitinen. Hankkeen taustalla on Kommunistisen työväenpuolueen (KTP) erotetun pääsihteeri Heikki Männikön ym. Kommunistien liitto ja mahdollisesti myös sen peitejärjestö EU:n vastainen kansanrintama.
Heikki Männikkö kirjoittaa ( 7. huhtikuuta), etteivät kommunistiset järjestöt saavuta kuin runsaan 1%:n kannatuksen vaaleissa. Koska suuret palkansaajapuolueet – SDP ja Vasemmistoliitto – ovat oikeistoliberaalin EU-politiikan takana täytyy etsiä työväenliikkeen alkuajoilta potkua työväenluokkaisen vastauksen löytämiseksi. Hän ehdottaa keskustelua stalinistisessa lehdistössä Tiedonantajassa, Työkansan Sanomissa, Kansan Äänessä ja Jäänmurtajassa hankkeesta, jotta järjestöt pääsevät vielä keväällä järjestämään neuvottelukokouksen asiasta. Aiemmin samalla sivulla Kai Kontturi kirjoitti tarpeesta koota työväenluokkaisia voimia uusliberaalia politiikkaa vastaan demokraattisen muutoksen puolesta. Tähän tarvitaan työväenpuoluetta, joka on radikaali mutta ei vallankumouksellinen.
Stalinistit leijailevat kadehdittavan vapaina historian painolastista, vaikka toista voisi kuvitella.
Suomen työväenpuolue oli reformistinen puolue Karl Marxin kuvaamalla kapitalismin edistyksellisellä kaudella. Sen Forssan ohjelmassa voitiin asettaa konkreettisia reformeja, jotka työväenliike myös kykeni ajamaan lävitse vuosikymmenien mittaan.
Periaatteessa eli analyysin mukaan edistyksellisen kapitalismin aika päättyi monopolikapitalistisen imperialismin eli kapitalismin viimeisen vaiheen myötä. Hän ei nähnyt valtiokapitalistista vaihetta, jonka aikana luotiin mm. Pohjoismainen hyvinvointivaltio – Forssan ohjelman täyttymys.
Mutta valtiokapitalistinen vaihe on jäänyt taakse ja pääoma on siirtynyt uuteen globaalin ultraimperialistisen vapaakaupan vaiheeseen torjuakseen voittoasteen laskutendenssiä.
Mitenkä stalinistit kuvittelevat kääntävänsä historian taaksepäin?
Osa heistä – Männikön ”kommunistit” - halusi kääntää historiaa taaksepäin liittoutumalla kansalliskonservatiivisen Vapaan Suomen liiton kanssa EU:n vastaiseksi Suomen Muutosvoimat ryhmäksi. Siinä missä stalinismi loistonsa päivinä liittoutui kansanrintamissa ”edistyksellisen” porvariston kanssa fasismia vastaan, se on tänään valmis liittoutumaan taantumuksellisen porvarillisuuden kanssa ”edistyksellistä” porvaristoa vastaan.
Suomen Työväenpuolue-projekti on jälleen uusi kummajainen stalinismin, työväenliikkeen syfiliksen , taistellessa olemassaolostaan. Vanhan työväenliikkeen hienoa perintöä se ei kykene naurettavuuksillaan saamaan häpeään. Se ei kykene muuhun kuin korkeintaan toistamaan SKDL:n tragedian farssina.
Helsinki, 7.4. 2006,
Trotskilainen komitea
Stallarit haluavat aloittaa alusta
9
656
Vastaukset
- niin.
Antakaa puolueelle sitten nimeksi Suomen työväen puolue.
Se on selkeä ja hyvä nimi.
Ja paluu juurille.- rekisteroidä...
puolue nopeasti, jotta ehtisitte tehdä itseänne vähän tunnetummaksi ennen vaaleja.
- Aikaansa jäljessä
- Kymen toveripiiri
Veikko Sippola alkoi SKP:n politbyroon luvalla aikoinaan rakentamaan Suomeen omaa puoli-illegaalista tiedusteluorganisaatiota KGBsta kertovan "Kilpi ja miekka"-teoksen romanttisesti rohkaisemana. Stalinismihan oli nimenomaan kommunistisen salaisen poliisin valta-aseman huippukautta, joka edelleenkin hallitsee Venäjällä. Hrustshevin ja Brezhnevin kaudella yritettiin tosin antaa kuvaa, että puolue ja sen ideologioa hallitsee. Mutta KGB ja armeija todellista valtaa pitivät yhdessä raskaan teollisuuden, aseteollisuuden ja raaka-aineita hallinnoivien kommunistiparoonien kanssa. Ja on Kommunistinen byrokraattinen puoluelinja hävisi tiedustelulinjalle lopullisesti Gorban kaudella. Sillä on asevoimien tuki ja maan kattava organisaatio valtavine budjetteineen sekä täydellinen ote oikeuslaitoksesta.
Suomessa stalinistit näkevät historian tieteellisenä opetuksena, että vakoilu ja tiedustelutoimintaan olisi pitänyt satsata enimmät voimavarat ja jättää propaganda ja muu vähemmälle. talouselämästä olisi myös täytynyt saada ote neuvostorahoituksella ja saamalla omat miehet keskeisiin talouselämäämme kytkeytyviin poliittisiin vakansseihin. Nyt Suomi voisi toimia yhdessä Venäjän kanssa Eurooppaa kiristäen ja vyöryttää Natoa ja amerikkalaisuutta pois Euroopan aaperältä ja luoda Kiinan ja Latinalaisen Amerikan kanssa kommunistinen pihtiliike Usan ympärille. Samalla muslimit voivat ottaa Venäjän tuella Afrikan haltuunsa ja alkaa luoda välimeren suunnalta kunnon painostuksen Euroopan porvaristoa ja demokratiaa vastaan.
Stalinistit ovat juuri nyt innoissaan siitä kuinka muslimiterroristit ovat saaneet amerikasta ja eurooppalaisesta yhteiskunnasta otteen kuten Stalinin Neuvostoliitto aikoinaan ilman että heillä on takanaan Stalinin valtiokoneistoa ja alistettuja satelliittivaltioita resursseineen. Suomen stalinistit antavat tällä hetkellä tukeaan terroristeille levittämällä disinformaatiota mm. world trade centerin iskusta. Ranskan muslimit ovat saaneet yhdessä äärivasemmiston kanssa pillipiiparoitua nuorison kaduille ja Ranskan tapahtumia yritretään nyt siirtää muihin euroopan valtioihin . Myös Suomeen. Tosin huonolla menestyksellä.
Stalinistit ja nuorkommunistit katsovatkin nyt ihaillen ja toiveikkaina islamilaista terrorismia ja toisaalta Putinin Venäjän tiedustelun varaan rakentunutta nousevaa voimaa, samoin kuin Kiinaa jossa byrokratian, tiedustelun ja armeijan avulla on luotu hyvin rasvattu pakkovalta.
Veikko Sippolan "kaageebeeläisyys" on alkanut jälleen kiehtoa yhä enemmän ja enemmän. Ja palestiinalaishuivista on tullut uudenlainen symboli ikuisessa antiamerikkalaisuudessa. Äänestyslipulla ei ole enää aikoihin ollut kommunisteille käyttöä. Kiväärilinja on alkanut jälleen nostaa päätään. - haviantoja
Se siitä vallankumouksesta sitten.
- njet
Kymen toveripiiri kirjoitti:
Veikko Sippola alkoi SKP:n politbyroon luvalla aikoinaan rakentamaan Suomeen omaa puoli-illegaalista tiedusteluorganisaatiota KGBsta kertovan "Kilpi ja miekka"-teoksen romanttisesti rohkaisemana. Stalinismihan oli nimenomaan kommunistisen salaisen poliisin valta-aseman huippukautta, joka edelleenkin hallitsee Venäjällä. Hrustshevin ja Brezhnevin kaudella yritettiin tosin antaa kuvaa, että puolue ja sen ideologioa hallitsee. Mutta KGB ja armeija todellista valtaa pitivät yhdessä raskaan teollisuuden, aseteollisuuden ja raaka-aineita hallinnoivien kommunistiparoonien kanssa. Ja on Kommunistinen byrokraattinen puoluelinja hävisi tiedustelulinjalle lopullisesti Gorban kaudella. Sillä on asevoimien tuki ja maan kattava organisaatio valtavine budjetteineen sekä täydellinen ote oikeuslaitoksesta.
Suomessa stalinistit näkevät historian tieteellisenä opetuksena, että vakoilu ja tiedustelutoimintaan olisi pitänyt satsata enimmät voimavarat ja jättää propaganda ja muu vähemmälle. talouselämästä olisi myös täytynyt saada ote neuvostorahoituksella ja saamalla omat miehet keskeisiin talouselämäämme kytkeytyviin poliittisiin vakansseihin. Nyt Suomi voisi toimia yhdessä Venäjän kanssa Eurooppaa kiristäen ja vyöryttää Natoa ja amerikkalaisuutta pois Euroopan aaperältä ja luoda Kiinan ja Latinalaisen Amerikan kanssa kommunistinen pihtiliike Usan ympärille. Samalla muslimit voivat ottaa Venäjän tuella Afrikan haltuunsa ja alkaa luoda välimeren suunnalta kunnon painostuksen Euroopan porvaristoa ja demokratiaa vastaan.
Stalinistit ovat juuri nyt innoissaan siitä kuinka muslimiterroristit ovat saaneet amerikasta ja eurooppalaisesta yhteiskunnasta otteen kuten Stalinin Neuvostoliitto aikoinaan ilman että heillä on takanaan Stalinin valtiokoneistoa ja alistettuja satelliittivaltioita resursseineen. Suomen stalinistit antavat tällä hetkellä tukeaan terroristeille levittämällä disinformaatiota mm. world trade centerin iskusta. Ranskan muslimit ovat saaneet yhdessä äärivasemmiston kanssa pillipiiparoitua nuorison kaduille ja Ranskan tapahtumia yritretään nyt siirtää muihin euroopan valtioihin . Myös Suomeen. Tosin huonolla menestyksellä.
Stalinistit ja nuorkommunistit katsovatkin nyt ihaillen ja toiveikkaina islamilaista terrorismia ja toisaalta Putinin Venäjän tiedustelun varaan rakentunutta nousevaa voimaa, samoin kuin Kiinaa jossa byrokratian, tiedustelun ja armeijan avulla on luotu hyvin rasvattu pakkovalta.
Veikko Sippolan "kaageebeeläisyys" on alkanut jälleen kiehtoa yhä enemmän ja enemmän. Ja palestiinalaishuivista on tullut uudenlainen symboli ikuisessa antiamerikkalaisuudessa. Äänestyslipulla ei ole enää aikoihin ollut kommunisteille käyttöä. Kiväärilinja on alkanut jälleen nostaa päätään.http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=122&conference=550&posting=22000000006746908
avauksessasi termiä.."palkansaajapuolueet"...Eikö se ole aika epämääräinen ilmaisu? Tiedät varmaan, että palkansaajista SUURIN osa äänestää, sitä itse
ymmärtämättä, kokoomusta!!- o.h.i.a.l
Kyllä kokoomuksen äänestäjät tietävät varsin hyvin mille äänensä antavat. Kukaan täysjärkinen työntekijä ei halua nostaa tiukkaa verotustaan entisestään. Sosialisteja en ole katsonut kymmenen vuotiasta kehittyneemmiksi pariin vuoteen.
o.h.i.a.l kirjoitti:
Kyllä kokoomuksen äänestäjät tietävät varsin hyvin mille äänensä antavat. Kukaan täysjärkinen työntekijä ei halua nostaa tiukkaa verotustaan entisestään. Sosialisteja en ole katsonut kymmenen vuotiasta kehittyneemmiksi pariin vuoteen.
olemmekin "sujut"!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351422
- 1101173
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261023Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89964Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313861- 99823
- 38712
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56658Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144634