käden lihasten kouristus

ei kirjoitustaitoinen

minulla on sellaisia oireita käsissä, etten voi kirjoittaa kynällä tai leikata saksilla yms. koska lihakset rupeavat vetäytymään"suppuun". pitää toisella kädellä oikoa sormet. onko kenelläkään ollut samoja vaivoja? mitä tämä vois olla?

14

7933

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Inka

      Molemmat kädet, vai vain toinen? Jos vain toispuolista, voi pahimmassa tapauksessa johtua aivojen toimintahäiriöstä. Näin ainakin minulla.

      • ei kirjoitustaitoinen

        olen huomannut lähinnä oikeassa kädessä vian,olen oikeakätinen, joten käytän enemmän sitä. millainen aivojen toimintahäiriö ja paheneeko, voiko olla kasvain tai verisuoniperäinen? olen huolestunut.


      • Inka
        ei kirjoitustaitoinen kirjoitti:

        olen huomannut lähinnä oikeassa kädessä vian,olen oikeakätinen, joten käytän enemmän sitä. millainen aivojen toimintahäiriö ja paheneeko, voiko olla kasvain tai verisuoniperäinen? olen huolestunut.

        Niitä on niin monta lajia ja laatua, etten edes viitsi ruveta sinua pelottelemaan :)

        Todennäköisintä että hermopinne tai jotakin sellaista, mutta lääkärissäkäynti olisi varmaan tarpeen, ettet kanna huolta turhaan.

        Minulla on verisuoniperäinen aivovaurio, ja vastakkainen käsi kramppaa joskus omia aikojaan tosi lujaa, niin että kipeää tekee.

        Mutta se on tosi harvinainen, niin että yritä ottaa rauhallisesti!


      • kiitos
        Inka kirjoitti:

        Niitä on niin monta lajia ja laatua, etten edes viitsi ruveta sinua pelottelemaan :)

        Todennäköisintä että hermopinne tai jotakin sellaista, mutta lääkärissäkäynti olisi varmaan tarpeen, ettet kanna huolta turhaan.

        Minulla on verisuoniperäinen aivovaurio, ja vastakkainen käsi kramppaa joskus omia aikojaan tosi lujaa, niin että kipeää tekee.

        Mutta se on tosi harvinainen, niin että yritä ottaa rauhallisesti!

        kiitos vastauksesta. minulla on todettu kylläkin hermopinne jalassa, se on tuskallinen, en vain osannut yhdistää tähän. toisaalta lääkäri epäili joskus aikoinaan myös lihasfipromyalgiaa ( en ole varma miten se kirjoitetaan). pitää kait vielä katsoa paheneeko ja sitten mennä tohtorin luo.


    • kunnossa?

      magnesiumit,natriumit,kaliumit, yms lihas spasmeja aiheuttavat.

      tutkituta ja toimi sen mukaan.

      • mikä ?

        käyn kyllä kerran vuodessa lääkärillä ja verikokeissa, kaikki on ollut suht normaalit. kouristukset tulevat vain rasituksen yhteydessä.


      • ja venyttele
        mikä ? kirjoitti:

        käyn kyllä kerran vuodessa lääkärillä ja verikokeissa, kaikki on ollut suht normaalit. kouristukset tulevat vain rasituksen yhteydessä.

        sormen koukistajia (kato googlesta)


      • magnesium
        ja venyttele kirjoitti:

        sormen koukistajia (kato googlesta)

        kiitos vinkistä. aloitan heti magneesien syönnin. katsotaan auttaako.


      • sama kirjoitustaidoton
        ja venyttele kirjoitti:

        sormen koukistajia (kato googlesta)

        sori kirjoitusvirhe. tietenkin magneesium ja auttaisko myös galium?


      • syönti riittää
        sama kirjoitustaidoton kirjoitti:

        sori kirjoitusvirhe. tietenkin magneesium ja auttaisko myös galium?

        yöksi suositellaan otettavaksi, imeytyy kuulemma parhaiten eikä aiheuta vatsavaivoja silloin..


      • Anonyymi
        mikä ? kirjoitti:

        käyn kyllä kerran vuodessa lääkärillä ja verikokeissa, kaikki on ollut suht normaalit. kouristukset tulevat vain rasituksen yhteydessä.

        Oletko jo saanut diagnoosin? Minulla on samanlaisia kouristuksia ja kiinnostaa selvisikö vaivasi.


    • leijonana

      Minulla aiheutti rannekanavan ahtauma samanlaisia kouristuksia . Nyt ei ole niitä ollut kun leikattiin muutama viikko sitten .

    • köpa

      tästä keskustelusta näkyy olevan vuosia, ja nyt eletään joulukuuta 2012. Olen oikeakätinen, 65 naishenkilö ja minulla on noin vuoden ollut rasituksen yhteydessä joskus melko kovia kouristuksia oikeassa kädessä. Esim. rasitukset ovat olleet virkkaustyön tekeminen ja muut kotityöt esim. jääkaapin siivous (ahtaat kolot jne.).

      Kurkkasin hakusanalla kouristuksesta ja näin tämän palstan. Magnesium voisi siis auttaa? Onkohan vakavakin vaiva, jos on aivoperäinen?

      Nainen 65 v.

    • Anonyymi

      Kuulostaa dystonialta. Se on neurologinen vaiva.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      0
      7937
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      177
      1755
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1114
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1113
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      62
      1031
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      193
      945
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      823
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe