Mulla on jatkunut kuiva yskä jo yli vuoden. Yskittää niin että yrjö meinaa lentää,mutta mitään limaa ei irtoa. Varsin tuo alkaa usein pakkasella kun menee ulos tai sitten jos tulee stressiä tai kiihtyy niin meinaa rykiä keuhkot pihalle. Välilä yskintä muuttuu karmeaksi yökkäilyksi joka kuuluu pitkälle asti. Lääkäri antoi vain yskänlääkettä mutta eihän se mitään auttanut. Keuhkot kuvattiin eikä verikokeistakaan löydetty oikein mitään.
onko kellään ollut tällaista ja miten tämän saa parannettua. Ikääkin on vasta alle 30v. Meenkö takaisin lääkärille ja sanoin että sama yskä vaan jatkuu.
Auttaako inhalaatiojauhe tällaiseen.
kuiva yskä jatkunut
12
12086
Vastaukset
- ikitukko
kun sua yskittää?Voisi olla alkavaa astmaa.
- yskimättä
Minusta tuntuu, että sinulle on vain sinne keuhkoputkeen jäänyt sellainen refleksi päälle, että pitää yskiä. Se loppuu kyllä, kun olet vain yskimättä. Hirveältä kouristukselta sa alkuun tuntuu, kun pidättää väkisin sitä yskimistä, mutta usko pois, niin kyllä se loppuu. Olen kokeillut.
- saman kokenut
Noin pitkään jatkunut yskä voisi olla vaikka hinkuyskää. Itselläni oli jumalaton yskä tammikuussa, söin kaksi lääkekuuria ja join monta yskänlääkepulloa. Mikään ei auttanut, kunnes sitten lekru hoksasi otattaa verestä hinkuyskävasta-aineet ja ne olikin koholla.Siihen ei ole lääkettä, se lähtee vain ajan kanssa. Vielä nytkin saan yskänkohtauksia päivittäin ja meinaan tukehtua, mutta ei niin voimakkaita, että oksentaisin.
- yskänlääkettä
Onko sulla kunnollista yskänlääkettä.
Entä.. Tekeekö joku tilanne tai paikka tämän yskänkohtauksen.
Kukka?
Hajuste?
Eläin?
Oletko huomannut.
Astmassa usein yöyskää. Aamulla ahdistaa.
- saada
selville.Nyt jo tiedät että pakkanen,stressi,
kiihtyminen pahentavat oloasi.
Miten on jos olet väsynyt tai fyysisesti rasitat itseäsi(lenkki),paheneeko?
Entä muita oireita,vai ainostaan kuiva yskä?
Voimakkaat tuoksut? miten vaikuttaa?
Syy pitää saada selville,ennenkuin umpimähkään alat syödä sitä sun tätä.Kohta olet noiden vanhempien kroonikkojen kanssa samassa jamassa,kierre vaan jatkuu.
Olet vielä nuori.Mikäli ulkoista syytä ei löydy,
ehkä niitä keuhkoja pitäisi "vahvistaa".
Katsoppa asutko jossakin näiden lähettyvillä,osaavat ehkä auttaa,ennenkuin pilaat
kehosi vahvoilla lääkkeillä.
akupunktio.net - Astma
Minulla oli samat oireet ja lisäksi hengitys vinkui yöllä, ja joskus yskiessä tuli palasia (kuin tomaatinkuri mutta
tumman punaisia) kysyin lääkäriltä onko ne keuhkon palasia vastaus oli ei, ne ovat limakalvon palasia.
Astma oli syy ja lääkkeet määrättiin, siintä on lähes kymmenen vuotta. Nykyinen lääkitys ei ole riittävä ja pitäisi
mennä lääkäriin lääke annostuksen muuttamiseksi. Suosittelen sairauden selvittämistä erikoislääkärillä.- aloittaja
Ikää vasta noin 30v. eli ikä ei paina. Yskä iskee usein aamuisin tai sitten ulos mennessä. Voimakkaat hajut saavat helposti yskimään. Kylmä pakkasilma myös. Yleensäkin tilasta toiseen siirtyminen aiheuttaa yskitystä. Joskus voi olla päiväkin että yskittää tosi vähän, sitten joskus taas yskittää ihan koko ajan. Joskus tuntuu niinkuin keuhkoputken pohjalla olisi kutittava höyhen tai pölykikkare joka kutittaa syvällä mutta se ei lähde yskimällä pois vaan ärsyttää siellä koko ajan.
- menin
Pitkäaikainen oli minunkin yskäni, Ei tosin aina kuivaa. Sain siihen montaa eri lääkettä kunnes oli valittava keuhkosairauksien erikoislääkäri tai lähete keuhkopolille. Astmaksi paljastui.
- myös saunassa
olen "kärsinyt" oudosta väsymyksestä jo ennen talvea ja syksyä. Monta kevättä on mennyt niin, että menetän ääneni viikoksi tai pidemmäksi aikaa.
Olin vuosi sitten auto-onnettomuudessa ja lääkäri kysyi, että onko minun vaikea hengittää. En huomannut mitään ihmeellistä. Mutta happiarvot olivat hiukan heikot.
Nyt tämä koko alkava vuosi on mennyt niin, että olen lyhentänyt työpäivääni väsymyksen vuoksi. Se väsymys on sellaista jännää ei huonoa oloa vaan aivan kuin olis tasapainossa vikaa.
Kävin verikokeissa ja niissä on kaikki ok.
Tuntuu että minulla on pientä flunssaa koko ajan. Nyt paranin flunssasta mutta vain viikko siitä ja kurkku tuntuu ahdistavalta aivan kuin tuolla kielen takana jossain olisi turvotusta.
Yskä on kuivaa ja siitä yskimisestä tulee heti hiki ja hiukan pyörryttävä olo.
Taidanpa huomenna varata taas lääkäriajan. Eikös noita PEF-mittareita saa jostain ostettua tai lainattua?
Lääkärini on vain niin kovin...ei ota tosissaan tuota väsyä. En ole henkisesti ahdistunut eli on nyt jotain muuta kuin korvien välin vinkumista.
Täytyy sitten mennä yksityiselle jos ei omalääkäri usko. - lainaksi
myös saunassa kirjoitti:
olen "kärsinyt" oudosta väsymyksestä jo ennen talvea ja syksyä. Monta kevättä on mennyt niin, että menetän ääneni viikoksi tai pidemmäksi aikaa.
Olin vuosi sitten auto-onnettomuudessa ja lääkäri kysyi, että onko minun vaikea hengittää. En huomannut mitään ihmeellistä. Mutta happiarvot olivat hiukan heikot.
Nyt tämä koko alkava vuosi on mennyt niin, että olen lyhentänyt työpäivääni väsymyksen vuoksi. Se väsymys on sellaista jännää ei huonoa oloa vaan aivan kuin olis tasapainossa vikaa.
Tuntuu että minulla on pientä flunssaa koko ajan. Nyt paranin flunssasta mutta vain viikko siitä ja kurkku tuntuu ahdistavalta aivan kuin tuolla kielen takana jossain olisi turvotusta.
Taidanpa huomenna varata taas lääkäriajan. Eikös noita PEF-mittareita saa jostain ostettua tai lainattua?
Lääkärini on vain niin kovin...ei ota tosissaan tuota väsyä. En ole henkisesti ahdistunut eli on nyt jotain muuta kuin korvien välin vinkumista.
Täytyy sitten mennä yksityiselle jos ei omalääkäri usko.minä sain ainakin tk:n sairaanhoitajalta lainaksi PEF-mittarin ja kaavakkeen johon lukemat hänen antamien ohjeiden mukaan kirjasin
- refluksi
myös saunassa kirjoitti:
Täytyy sitten mennä yksityiselle jos ei omalääkäri usko.yskä voi olla kyseessä jos on refluksisairaus eli mahalaukun ja ruokatorven liitos valskaa.Näin minulla ja yskiessä tulee kurkkuun sulaneen ruuan palasia es.hedelmien kuoria ym-ta.Tekee myös astmaoireita.
- Kuullostan_hevoselta
Mullakin on ollut tollanen yskä jo 4 vuotta olen nyt 12. Ollaa käyty tutkimassa ja äitinikin on ortopedi mutta syytä ei löydy... se ei ole astma ja se on sellaista just kuivaa ei limaista ja joka päivä tyyliin joka päivä yskittää ihan kokoajan ja se on niin kovaäänistä että kuuluu varmaa 10 km päähän :D jos syytä ei kohat ala löytyy nii joudun tähystykseen :( mut koita keksii parannuskeino itelles :) (ellet jo oo)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113545MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar691886Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421578Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja611002Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33968Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60833- 171824
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768