kuiva yskä jatkunut

jo yli vuoden

Mulla on jatkunut kuiva yskä jo yli vuoden. Yskittää niin että yrjö meinaa lentää,mutta mitään limaa ei irtoa. Varsin tuo alkaa usein pakkasella kun menee ulos tai sitten jos tulee stressiä tai kiihtyy niin meinaa rykiä keuhkot pihalle. Välilä yskintä muuttuu karmeaksi yökkäilyksi joka kuuluu pitkälle asti. Lääkäri antoi vain yskänlääkettä mutta eihän se mitään auttanut. Keuhkot kuvattiin eikä verikokeistakaan löydetty oikein mitään.

onko kellään ollut tällaista ja miten tämän saa parannettua. Ikääkin on vasta alle 30v. Meenkö takaisin lääkärille ja sanoin että sama yskä vaan jatkuu.

Auttaako inhalaatiojauhe tällaiseen.

12

11875

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ikitukko

      kun sua yskittää?Voisi olla alkavaa astmaa.

    • yskimättä

      Minusta tuntuu, että sinulle on vain sinne keuhkoputkeen jäänyt sellainen refleksi päälle, että pitää yskiä. Se loppuu kyllä, kun olet vain yskimättä. Hirveältä kouristukselta sa alkuun tuntuu, kun pidättää väkisin sitä yskimistä, mutta usko pois, niin kyllä se loppuu. Olen kokeillut.

    • saman kokenut

      Noin pitkään jatkunut yskä voisi olla vaikka hinkuyskää. Itselläni oli jumalaton yskä tammikuussa, söin kaksi lääkekuuria ja join monta yskänlääkepulloa. Mikään ei auttanut, kunnes sitten lekru hoksasi otattaa verestä hinkuyskävasta-aineet ja ne olikin koholla.Siihen ei ole lääkettä, se lähtee vain ajan kanssa. Vielä nytkin saan yskänkohtauksia päivittäin ja meinaan tukehtua, mutta ei niin voimakkaita, että oksentaisin.

      • yskänlääkettä

        Onko sulla kunnollista yskänlääkettä.

        Entä.. Tekeekö joku tilanne tai paikka tämän yskänkohtauksen.
        Kukka?
        Hajuste?
        Eläin?

        Oletko huomannut.

        Astmassa usein yöyskää. Aamulla ahdistaa.


    • saada

      selville.Nyt jo tiedät että pakkanen,stressi,
      kiihtyminen pahentavat oloasi.
      Miten on jos olet väsynyt tai fyysisesti rasitat itseäsi(lenkki),paheneeko?
      Entä muita oireita,vai ainostaan kuiva yskä?
      Voimakkaat tuoksut? miten vaikuttaa?
      Syy pitää saada selville,ennenkuin umpimähkään alat syödä sitä sun tätä.Kohta olet noiden vanhempien kroonikkojen kanssa samassa jamassa,kierre vaan jatkuu.
      Olet vielä nuori.Mikäli ulkoista syytä ei löydy,
      ehkä niitä keuhkoja pitäisi "vahvistaa".
      Katsoppa asutko jossakin näiden lähettyvillä,osaavat ehkä auttaa,ennenkuin pilaat
      kehosi vahvoilla lääkkeillä.
      akupunktio.net

    • Astma

      Minulla oli samat oireet ja lisäksi hengitys vinkui yöllä, ja joskus yskiessä tuli palasia (kuin tomaatinkuri mutta
      tumman punaisia) kysyin lääkäriltä onko ne keuhkon palasia vastaus oli ei, ne ovat limakalvon palasia.
      Astma oli syy ja lääkkeet määrättiin, siintä on lähes kymmenen vuotta. Nykyinen lääkitys ei ole riittävä ja pitäisi
      mennä lääkäriin lääke annostuksen muuttamiseksi. Suosittelen sairauden selvittämistä erikoislääkärillä.

      • aloittaja

        Ikää vasta noin 30v. eli ikä ei paina. Yskä iskee usein aamuisin tai sitten ulos mennessä. Voimakkaat hajut saavat helposti yskimään. Kylmä pakkasilma myös. Yleensäkin tilasta toiseen siirtyminen aiheuttaa yskitystä. Joskus voi olla päiväkin että yskittää tosi vähän, sitten joskus taas yskittää ihan koko ajan. Joskus tuntuu niinkuin keuhkoputken pohjalla olisi kutittava höyhen tai pölykikkare joka kutittaa syvällä mutta se ei lähde yskimällä pois vaan ärsyttää siellä koko ajan.


    • menin

      Pitkäaikainen oli minunkin yskäni, Ei tosin aina kuivaa. Sain siihen montaa eri lääkettä kunnes oli valittava keuhkosairauksien erikoislääkäri tai lähete keuhkopolille. Astmaksi paljastui.

      • myös saunassa

        olen "kärsinyt" oudosta väsymyksestä jo ennen talvea ja syksyä. Monta kevättä on mennyt niin, että menetän ääneni viikoksi tai pidemmäksi aikaa.

        Olin vuosi sitten auto-onnettomuudessa ja lääkäri kysyi, että onko minun vaikea hengittää. En huomannut mitään ihmeellistä. Mutta happiarvot olivat hiukan heikot.

        Nyt tämä koko alkava vuosi on mennyt niin, että olen lyhentänyt työpäivääni väsymyksen vuoksi. Se väsymys on sellaista jännää ei huonoa oloa vaan aivan kuin olis tasapainossa vikaa.

        Kävin verikokeissa ja niissä on kaikki ok.
        Tuntuu että minulla on pientä flunssaa koko ajan. Nyt paranin flunssasta mutta vain viikko siitä ja kurkku tuntuu ahdistavalta aivan kuin tuolla kielen takana jossain olisi turvotusta.

        Yskä on kuivaa ja siitä yskimisestä tulee heti hiki ja hiukan pyörryttävä olo.

        Taidanpa huomenna varata taas lääkäriajan. Eikös noita PEF-mittareita saa jostain ostettua tai lainattua?
        Lääkärini on vain niin kovin...ei ota tosissaan tuota väsyä. En ole henkisesti ahdistunut eli on nyt jotain muuta kuin korvien välin vinkumista.
        Täytyy sitten mennä yksityiselle jos ei omalääkäri usko.


      • lainaksi
        myös saunassa kirjoitti:

        olen "kärsinyt" oudosta väsymyksestä jo ennen talvea ja syksyä. Monta kevättä on mennyt niin, että menetän ääneni viikoksi tai pidemmäksi aikaa.

        Olin vuosi sitten auto-onnettomuudessa ja lääkäri kysyi, että onko minun vaikea hengittää. En huomannut mitään ihmeellistä. Mutta happiarvot olivat hiukan heikot.

        Nyt tämä koko alkava vuosi on mennyt niin, että olen lyhentänyt työpäivääni väsymyksen vuoksi. Se väsymys on sellaista jännää ei huonoa oloa vaan aivan kuin olis tasapainossa vikaa.

        Kävin verikokeissa ja niissä on kaikki ok.
        Tuntuu että minulla on pientä flunssaa koko ajan. Nyt paranin flunssasta mutta vain viikko siitä ja kurkku tuntuu ahdistavalta aivan kuin tuolla kielen takana jossain olisi turvotusta.

        Yskä on kuivaa ja siitä yskimisestä tulee heti hiki ja hiukan pyörryttävä olo.

        Taidanpa huomenna varata taas lääkäriajan. Eikös noita PEF-mittareita saa jostain ostettua tai lainattua?
        Lääkärini on vain niin kovin...ei ota tosissaan tuota väsyä. En ole henkisesti ahdistunut eli on nyt jotain muuta kuin korvien välin vinkumista.
        Täytyy sitten mennä yksityiselle jos ei omalääkäri usko.

        minä sain ainakin tk:n sairaanhoitajalta lainaksi PEF-mittarin ja kaavakkeen johon lukemat hänen antamien ohjeiden mukaan kirjasin


      • refluksi
        myös saunassa kirjoitti:

        olen "kärsinyt" oudosta väsymyksestä jo ennen talvea ja syksyä. Monta kevättä on mennyt niin, että menetän ääneni viikoksi tai pidemmäksi aikaa.

        Olin vuosi sitten auto-onnettomuudessa ja lääkäri kysyi, että onko minun vaikea hengittää. En huomannut mitään ihmeellistä. Mutta happiarvot olivat hiukan heikot.

        Nyt tämä koko alkava vuosi on mennyt niin, että olen lyhentänyt työpäivääni väsymyksen vuoksi. Se väsymys on sellaista jännää ei huonoa oloa vaan aivan kuin olis tasapainossa vikaa.

        Kävin verikokeissa ja niissä on kaikki ok.
        Tuntuu että minulla on pientä flunssaa koko ajan. Nyt paranin flunssasta mutta vain viikko siitä ja kurkku tuntuu ahdistavalta aivan kuin tuolla kielen takana jossain olisi turvotusta.

        Yskä on kuivaa ja siitä yskimisestä tulee heti hiki ja hiukan pyörryttävä olo.

        Taidanpa huomenna varata taas lääkäriajan. Eikös noita PEF-mittareita saa jostain ostettua tai lainattua?
        Lääkärini on vain niin kovin...ei ota tosissaan tuota väsyä. En ole henkisesti ahdistunut eli on nyt jotain muuta kuin korvien välin vinkumista.
        Täytyy sitten mennä yksityiselle jos ei omalääkäri usko.

        yskä voi olla kyseessä jos on refluksisairaus eli mahalaukun ja ruokatorven liitos valskaa.Näin minulla ja yskiessä tulee kurkkuun sulaneen ruuan palasia es.hedelmien kuoria ym-ta.Tekee myös astmaoireita.


    • Kuullostan_hevoselta

      Mullakin on ollut tollanen yskä jo 4 vuotta olen nyt 12. Ollaa käyty tutkimassa ja äitinikin on ortopedi mutta syytä ei löydy... se ei ole astma ja se on sellaista just kuivaa ei limaista ja joka päivä tyyliin joka päivä yskittää ihan kokoajan ja se on niin kovaäänistä että kuuluu varmaa 10 km päähän :D jos syytä ei kohat ala löytyy nii joudun tähystykseen :( mut koita keksii parannuskeino itelles :) (ellet jo oo)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6123
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3705
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1955
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1939
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1768
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      76
      1619
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1542
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1445
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1438
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      27
      1355
    Aihe