motonet

ripa

onko kokemusta näistä motonetin iskunvaimentimista,kestääkö nämä mitään?
hinta on huomattavasti halvempi kuin esim monroen iskareilla.
toisaalta halpaa ja hyväähän ei olekkaan.

24

39458

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vsku

Motonet ei taida myydä mitään omalla nimellään niinkuin esim. Biltema.

Motonet toimii kuin mikä tahansa varaosaliike, sillä erotuksella kuitenkin että varaosa toimittajia on yhdelle osalle esim. 2kpl.
      Joista toinen varaosa saattaa olla esim. Monroe.

Jos varaosatoimittajia on 2kpl. silloin yleensä hinnoissa aikalailla eroja, silloin kuluttajana päätät otatko huokeamman vai kalliiman osan ja onko hinnalla esim. osan laatuun vaikutusta.

Kokemusta itsellä on joistain osista.
      Huolto-osat jostain syystä usein vääränlaiset, näiden palautus niinkuin kaikki palautukset, hyvitetään seuraavissa mahdollisissa ostoissa 1-vuoden ajan, rahoja eivät suostu palauttamaan vaikka huomaat virheen heti kassan jälkeen ja paketti olisi avaamaton.

• ASD

Kyllä palauttavat rahat, jos tuote epäsopiva ja käyttämätön, eikä sopivaa/korvaavaa tuotetta löydy. Yrittävät ensimmäisellä kerralla tätä, mutta ääni muuttuu kun asiallisesti aloittaa keskustelun rahojen palauttamisesta. Valitettavasti asiakkaalla on kuluttaja-asiamies tukena liikkeen näkökulmasta.

• 744
        ASD kirjoitti:

Kyllä palauttavat rahat, jos tuote epäsopiva ja käyttämätön, eikä sopivaa/korvaavaa tuotetta löydy. Yrittävät ensimmäisellä kerralla tätä, mutta ääni muuttuu kun asiallisesti aloittaa keskustelun rahojen palauttamisesta. Valitettavasti asiakkaalla on kuluttaja-asiamies tukena liikkeen näkökulmasta.

Motonetin valikoimassa on useimpiin automalleihin kahta eri vaihtoehtoa iskareita. Halvemman mallin merkkiä ei voi tietää etukäteen, joko QH, KYB, MONROE tai GABRIEL, BILSTEIN, ym. Toinen vaihtoehto on tunnettu saksalainen SACHS, joka on yleensä vähän kalliimpi. Ja tietysti näitä iskareita löytyy sekä neste että kaasumalleina, joista kaasu on yleensä hieman kalliimpi(ja parempi).

Motonetin palautuskäytäntö on järkevä. Jos ostat mitä tahansa tavaraa, ja et sitä tarvitsekaan, voit vaihtaa sen johonkin muuhun tavaraan. Mitään päivärajaa ei ole, eli voit vaihtaa vaikka kolme kuukautta sitten ostettua tavaraa.
        Jos ostat jonkin varaosan ja se ei sovikaan ja Motonetin valikoimasta ei löydy sopivaa tilalle, saat rahat takaisin jos haluat.

• keksitkö itse

miten voit sanoa tuollaista kun seuraavat henkilöt sanovat muuta?Pitäisikö soittaa motonetin asiakaspalveluun ja kysyä että miten asia oikeasti on?Eihän tänne voi mitään satuja laittta,ainakaan tuollaisesta asiasta,että ei muka saisi rahojaan takaisin ym ym.Järki käteen ja vähän tietoa,ennenkuin tuollaisia kirjoittaa,vai mitä mieltä itse olet asiasta?nim.Vsku,kysyn vaan?

• Vsku
        keksitkö itse kirjoitti:

miten voit sanoa tuollaista kun seuraavat henkilöt sanovat muuta?Pitäisikö soittaa motonetin asiakaspalveluun ja kysyä että miten asia oikeasti on?Eihän tänne voi mitään satuja laittta,ainakaan tuollaisesta asiasta,että ei muka saisi rahojaan takaisin ym ym.Järki käteen ja vähän tietoa,ennenkuin tuollaisia kirjoittaa,vai mitä mieltä itse olet asiasta?nim.Vsku,kysyn vaan?

Eipä pelannut palautus rahoja vastaan Espoon Motonetissa vajaa vuosi sitten. Ilmaisin kyllä tyytymättömyyteni asiaan selkeästi, mutta kuulemma talon tapa.

Kirjoittivat lapun samalle summalle ja se oli vuoden käytettävissä.

• Herkkumunkki
        Vsku kirjoitti:

Eipä pelannut palautus rahoja vastaan Espoon Motonetissa vajaa vuosi sitten. Ilmaisin kyllä tyytymättömyyteni asiaan selkeästi, mutta kuulemma talon tapa.

Kuluttajasuojan mukaan viallinen tuote on vaihdettava uuteen, jos vikaantuminen tapahtuu luonnottoman vähällä käytöllä. Motonet siis paitsi että mukisematta suostuu vaihtamaan uuteen samanlaiseen tuotteeseen, antaa myös mahdollisuuden vaihtaa mihin tahansa saman hintaiseen tuotteeseen. Tämä palvelu ylittää kuluttajasuojan vaatimuksen. Rahojen takaisinanto tulee kuluttajasuojan mukaan kyseeseen vasta, jos uuteen samanlaiseen vaihdettukaan tuote ei kestä.

Ei mikään merkkiliikekään varaosia takaisin rahalla lunasta vaan antaa vuoden kuluessa rikkoontuneen tilalle uuden samanlaisen.

• asiakas..
        keksitkö itse kirjoitti:

Rahoja Motonet ei palauta missään tapauksessa. Jos tuote on viallinen se vaihdetaan takuuajan puitteissa tai korjataan.
        Käyttämättömän (avaamaton pakkaus) tuotteen voit palauttaa vuoden sisällä ja saat hyvityksen tuotteina et milloinkaan rahana.

• ja kyllä on toiminut
        Herkkumunkki kirjoitti:

Kuluttajasuojan mukaan viallinen tuote on vaihdettava uuteen, jos vikaantuminen tapahtuu luonnottoman vähällä käytöllä. Motonet siis paitsi että mukisematta suostuu vaihtamaan uuteen samanlaiseen tuotteeseen, antaa myös mahdollisuuden vaihtaa mihin tahansa saman hintaiseen tuotteeseen. Tämä palvelu ylittää kuluttajasuojan vaatimuksen. Rahojen takaisinanto tulee kuluttajasuojan mukaan kyseeseen vasta, jos uuteen samanlaiseen vaihdettukaan tuote ei kestä.

Ei mikään merkkiliikekään varaosia takaisin rahalla lunasta vaan antaa vuoden kuluessa rikkoontuneen tilalle uuden samanlaisen.

Nii ostin noin. 3 vuotta sitte autooni motonetistä, iskarit ja paineasetelman, hintoja en muista mutta paineasetelma oli sachs ja bilstein iskarit. kyllä ovat hyvin kestäneet.

• TOIMINTAA
        Vsku kirjoitti:

motonet on lain silmissä velvollinen palauttamaan rahat ja maksamaan kaikki aiheutuneet kustannukset.

Jos teet itse, 0,22s/km 10e/h

Motonet tietää tämän, mutta yrittää silti huiputtaa minkä ehtii...

• äniin
        asiakas.. kirjoitti:

Rahoja Motonet ei palauta missään tapauksessa. Jos tuote on viallinen se vaihdetaan takuuajan puitteissa tai korjataan.
        Käyttämättömän (avaamaton pakkaus) tuotteen voit palauttaa vuoden sisällä ja saat hyvityksen tuotteina et milloinkaan rahana.

motonet palauttaa kun viranomaiset käyvät kassalla:)

Tyhmähän on se joka suostuu motonetin huijusyrityksiin (niin minäkin ennekuin sain viranomaisohjeita)

ÄLKÄÄ KOSKAAN SUOSTUKO VAAN VAATIKAA RAHAT KÄTEEN!!!!!!!!!

• Kuluttajaa koetellaan
        äniin kirjoitti:

motonet palauttaa kun viranomaiset käyvät kassalla:)

Tyhmähän on se joka suostuu motonetin huijusyrityksiin (niin minäkin ennekuin sain viranomaisohjeita)

ÄLKÄÄ KOSKAAN SUOSTUKO VAAN VAATIKAA RAHAT KÄTEEN!!!!!!!!!

Palautus oikeutta ei kuluttajasuojan mukaan ole, jollei liike itse anna palautus oikeutta.
        Tiedot löytyvät netistäkin..
        Ainoastaan postimyynnissä on 14päivän palautus oikeus.
        (Ja lomaosakkeilla)
        Toinen osapuoli ei voi yksin purkaa kauppaa!
        Tämäkin löytyy kuluttajansuojasta.

• tessu12

Laadusta en vielä tiedä, mutta kannatta harkita kahdesti, ettö tilaako osan Motonetistä. Tilauksen toimittamiseen saattaa mennä jopa 3-viikkoa ja silloinkin osat vasta laitetaan matkalle, kun satut jossain välissä saamaan jonkun langan päähän. Numeroon vastataan jos on oikein hyvää tuuria.

Tercelin etupyörän laakereita jo 3 viikkoa odotellut.

• ludatzka

Itse olen saanut tilaukset,3-4 pv:n viiveellä tänne susirajalle matkahuollon kautta,tavara on ollut aina sitä mitä tilauskin,tyytyväinen palveluihin sekä hintoihin..

• hammerhead
        ludatzka kirjoitti:

Itse olen saanut tilaukset,3-4 pv:n viiveellä tänne susirajalle matkahuollon kautta,tavara on ollut aina sitä mitä tilauskin,tyytyväinen palveluihin sekä hintoihin..

Motonetissä kestää kyllä ennen kun tavarat tulee,siellä lukee että jos tavaraa ei ole hyllyssä kestää pitempään kuin 2-3 päivää tilauksessa..
        Soitin sinne ja tilasin tuotteet kaikki "kuulema" hyllyssä,noh odottelin sit pari,kolme päivää eikä tuotteista kuulunut mitään,mutta tuli ne sit 3 viikon päästä,kun olin kerennyt jo ostaa osat muualta. En viitsinyt edes perua tilausta,eikä ole tullut kyllä mitää maksuakaan siitä että en hakenut tavaroita.

• oleva

Rahat ostoksesta saa takaisin, kunhan pyytää.
      Käytäntönä on kuitenkin ensin tarjota hyvitystä, minkä voi käyttää muuhun ostokseen.
      Kun huomauttaa, että haluaa rahat takaisin niin ne saa, koska lakikin niin vaatii.
      Mitä tulee tarvikeosien hintoihin, niin kuten tuolla muut on todenneet on tarjolla halpisosia ja sitten merkkiosia.
      Usein halvemman ominaisuuksissa on eroja merkiosaan, mutta sehän jää asiakkaan valittavaksi, kumman ottaa.
      halpisosaa ostaessaan asiakas tekee tietoisen valinnan ja ei järjellä ajatellen voi verrata ko osaa aitoon alkuperäiseen ja vaatia siltä samaa.
      Mikäli pikkasenkin on valveutunut ostaja, niin selvittää osien hinnat useammasta paikasta, eikä luota parkkipaikkapuheisiin tyyliin, se ja se sanoi niin.
      Itse olen käyttänyt Motonettia vuosikaudet ja tulen edelleenkin käyttämään, koska halpisosienkin hinta / laatusuhde vastaa tarpeitani ja palvelu on ollut sitä, mitä haluan.
      Se, että ostaa osia tarvikeliikkeestä, ei tarkoita, että hinnat ovat edullisemmat, kuin merkkiliikkeessä, vaikka usein ovat halvempia ja huomattavastikkin. Ostan mieluiten halvemman osan vaikka joutuisikin vaihtaan useammin, kuin merkkiosan, sillä yhden merkkiosan hinnalla saa useita ja näiden kestoikä sitten voittaakin merkkiosan. No, työtähän siinä joutuu tekemään kenties useammin, mutta hintaerosta saa jo työllekkin osan palkkana.

• asikas

Ei anna motonet rahoja takaisin , muutoin kuin nöyryyttämällä asiakasta, ainakaan Salossa.

Muutoinkin, Salon motonet on reklamaatiotilanteissa uhkaileva.

Ostin tuotteen, särkyi kahdesti kuukauden aikana = ei takuuta

Sain vain soiton jossa uhkailtiin lakimiesarmeijalla jos vien kuluttaja-asiamiehelle.

Vein, mutta kestää 2v kuluttaja riitalautakunnan lausuntoa odotella..

200e riita, joten motonet voitti toimimalla lain vastaisesti..

Kannattaa varoa asiointia!!!

• Asiakas_
        asikas kirjoitti:

Ei anna motonet rahoja takaisin , muutoin kuin nöyryyttämällä asiakasta, ainakaan Salossa.

Muutoinkin, Salon motonet on reklamaatiotilanteissa uhkaileva.

Ostin tuotteen, särkyi kahdesti kuukauden aikana = ei takuuta

Sain vain soiton jossa uhkailtiin lakimiesarmeijalla jos vien kuluttaja-asiamiehelle.

Vein, mutta kestää 2v kuluttaja riitalautakunnan lausuntoa odotella..

200e riita, joten motonet voitti toimimalla lain vastaisesti..

Kannattaa varoa asiointia!!!

siis voitti henkisesti..

Asia tulee käräjille noin 2-4v sisällä, näin toimii kuluttajasuoja suomessa..

Salon motonetin johtaja piiloutuu mukavien myyjien taakse.. henkilökunta muutoin ok, mutta johtajiston toimintatapa lain vastainen, eli tiedä mitä ostat koska takuuta ei välttämättä ole!!

Paikallinen kuluttajaviranomainen on tiedottanut asiasta useasti, mutta muutosta ei tule koska ihmiset ei viitsi valittaa ja hyväksyy moronetin miljonäärien toiminnan..

Kohdistakaa reklamaatiot oikeille henkilöille, myyjää on turha haukkua koska hänen on pakko tehdä kuin se piilossa oleva miljonääri haluaa..

• pek

osien kestävyydestä ala-pallonivelet ostin motonetistä,ajettu 20tkm katsastuksessa hylky nivelet aivan loppu?

• kjuk

surkea viesti

• KAUPANKÄYNTI

SUOMESSA TUNTUU ERIKOISELTA, ETTÄ EI SAA RAHOJAAN TAKAISIN TUOTTEESTA, JOS OVAT MYYNEET VÄRRÄN MALLISEN OSAN. ANTAVAT KUPONGIN,ETTÄ TULEHAN TOISTENKIN OSTOKSILLE, HEH, HEH ERIKOISTA VÄKISINMYYNTIÄ EI OLE KYLLÄ SUOMALAISEN LIIKKEEN TAPAISTA KAUPANKÄYNTIÄ MOTONETILLÄ. EN KYLLÄ AVAA SEN LIIKKEEN OVEA KOSKAAN

• liikkeet SUOMESSA

Antakaa vaan naapurimaan ihmiset käydä kyseisesssä vara-osaliikkeessa, kun myyjätkin puhuvat väärää kieltä, ettei ymmärrä EI KOSKAAN MOTONETIN ASIAKAS EI ALKUPERÄIS-OSAT ENÄÄ KALLIITA OLE, EIKÄ OLE ONGELMIA, JOS HALUAA KAUPAN PURKAA. 100% varmuudella osat sopivat autoosi ja rahat saat käteen purkaessasi kaupan.

• -Rane-

Itsellä hyviä kokemuksia Motonetista, joskin jonotusaika joskus pitkä(15-20min) mutta kun kaikki rasvaroopet painelee samaanaikaan ruokatunnilla sinne niin onko se yllätys että jonot on aika-ajoin pitkiä...Kyllä sitä jonotellaan eri virastoissakin, apteekissa ja joskus ihan tavan kaupassakin ihan riittävästi. Palvelu pelaa hyvin ja mukavaa asiantuntevaa porukkaa. Laadussa olen huomannut että sieltä kyllä saa jopa alkuperäisosaakin ja jos kaikki "30 vuotta" asentaneet ei vielä tiedä niin eipä kovinkaan moni autovalmistaja itse niitä osia tee, samat osat pääsääntöisesti Motonetissa kun missä tahansa merkkiliikkeessä(bosch,valeo,denso,bilstein) Että näin.....

• skoda
        -Rane- kirjoitti:

Itsellä hyviä kokemuksia Motonetista, joskin jonotusaika joskus pitkä(15-20min) mutta kun kaikki rasvaroopet painelee samaanaikaan ruokatunnilla sinne niin onko se yllätys että jonot on aika-ajoin pitkiä...Kyllä sitä jonotellaan eri virastoissakin, apteekissa ja joskus ihan tavan kaupassakin ihan riittävästi. Palvelu pelaa hyvin ja mukavaa asiantuntevaa porukkaa. Laadussa olen huomannut että sieltä kyllä saa jopa alkuperäisosaakin ja jos kaikki "30 vuotta" asentaneet ei vielä tiedä niin eipä kovinkaan moni autovalmistaja itse niitä osia tee, samat osat pääsääntöisesti Motonetissa kun missä tahansa merkkiliikkeessä(bosch,valeo,denso,bilstein) Että näin.....

Kyllä Motonet myy kaikkien suomessa toimivien tukkureiden maahantuomaa varaosatavaraa. Aivan samaa kuin kuin muissakin tarvikeliikkeissä. Ainoa ero yleensä se, että osat saa sieltä halvemmalla. Olen ollut tyytyväinen Motonet´in palveluun. Mielestäni parempaa, huomattavasti kuin kilpailijallaan b...tem.lla. Vaikka kyllä sieltäkin löytyy hyvää

• Tee se itse mies

Olen ostanut tarvitsemani huolto- ja varaosat usein Motonetistä eikä minulla ole ollut ainakaan tähän mennessä mitään ongelmia. Joskus olen saanut väärän osan koska aina ei vuosimallista tiedä minkälainen jokin osa autossa on, koska heillä ei ole alustanumeroon perustuvaa osien tunnistusta kuten merkkiliikkeissä on. Sopimattoman osan olen palauttanut liikkeeseen ja rahat olisin saanut takaisin jos olisin halunnut, mutta olen ostanut niillä aina jotakin siellä käydessäni.

Voihan olla että joillakin on huonojakin kokemuksia, mutta ihan suoraan ja epäilemättä en kuitenkaan kaikkea usko, osa saattaa olla joitakin osakauppiaita joiden myyntiä Motonet verottaa halvemmilla hinnoilla.Tällainen sivustohan on oiva paikka tehdä liike ja sen toimintatavat epäilyttäväksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi persuilla ei ole firmoja?

Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?
      Maailman menoa
      82
      7076
    2. Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015

Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit
      Maailman menoa
      26
      7043
    3. Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan

Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k
      Maailman menoa
      106
      6143
    4. Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä

Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?
      Maailman menoa
      45
      5394
    5. Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?

Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik
      Maailman menoa
      84
      5228
    6. Demarikultin uhri kertoo

Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa
      Maailman menoa
      62
      5182
    7. Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?

Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus
      Maailman menoa
      40
      5098
    8. Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi

Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset
      Maailman menoa
      27
      4585
    9. Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä

"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv
      Maailman menoa
      16
      3457
    10. Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto

vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html
      Maailman menoa
      300
      3370
    Aihe